קנס כולל בסך 2,000,000 שקלים נגזר על קואופרטיב אגד בגין חריגה שיטתית מעבר לשעות הנהיגה המותרות. בתביעה שהגישה המדינה, באמצעות באת-כוחה עו"ד ורד שי, התברר כי בסניף אגד בקריית חיים הועסקו נהגים שעות ארוכות ללא מנוחות מספיקות כנדרש. פקודת התעבורה מחייבת מנוחה בת 30 דקות לפי הכללים כדי לשמור על בטיחותם של הנוסעים.
סגן נשיא ביהמ"ש לתעבורה בחיפה, השופט
אינאס סלאמה, הרשיע את קואופרטיב אגד ואת מנהל ורכז החברה בסניף קריית חיים, בהתאם להסדר טיעון בעובדות כתב אישום מתוקן בו הודו - בכך שהניחו לנהגי אגד הנוהגים ברכב ציבורי לנהוג בחריגה שיטתית מעבר לשעות הנהיגה מותרות. מכתב האישום המקורי נמחקו חריגות לגבי נהיגה מעל 12 שעות.
על אגד הוטלה גם חתימה על התחייבות בסך 675,000 שקלים למשך 3 שנים להימנע מביצוע עבירה של הפרה שיטתית של סעיפי פקודת התעבורה האוסרים התנהגות מעין זו. בהתאם להסכמת הצדדים ועל-מנת למנוע ספק, השיטתיות של ההפרה תתבטא בכך שמדובר יהיה בהפרה מתמשכת לפרק זמן העולה על 3 חודשים, בכל הנוגע לכל סניף מסניפי אגד.
על צבי ליכט מקריית חיים, שניהל את סניף קריית חיים של אגד, ועל אברהם מואס מקריית חיים, ששימש רכז/שבץ באותו סניף, הוטלו קנס בסך 1,000 ש"ח או 10 ימי מאסר.
השופט סלאמה כתב כי בסופו של יום החליט לכבד את ההסדר בתיק זה, אף שבכל הנוגע לנאשמים בו נראה שההסדר הוא על הצד המקל. עם זאת, הקנסות שהוטלו על אגד, יש בהם כדי לאזן הן בשים לב להיררכיה בין יחידי הנאשמים והן בשים לב לנורמת הענישה הראויה בנסיבות כגון אלה.
השופט הוסיף כי מדובר בכתב אישום בהיקף מצומצם מאוד של חריגה משעות המנוחה וכאשר בוטלו בו כל האישומים שעניינם נהיגה מעל 12 שעות ברציפות. ובכך יש אף כדי להקל מחומרת העבירות שיוחסו לאגד ולשני הנאשמים הנוספים.
סלאמה קבע כי אין בעובדה כי מופעלת מערכת אלקטרונית זו או אחרת כדי לפטור את בעלי התפקידים השונים מאחריות אישית.
לבסוף הבהיר השופט את הדברים הבאים: "בית המשפט מקווה כי אכן הנאשמים, בעיקר אגד, אכן הפנימו את חומרת העבירות וללא קשר להיקף של החריגה משעות המנוחה ידע להטמיע עניין זה בין עובדיו השונים על-מנת שבסופו של יום יימנע כל סיכון פוטנציאלי הן לנהגים והן למשתמשי הדרך האחרים".
פ"ל 4145-06-11 ניתן 9.4.13 רצ"ב פרוטוקול הדיון, הכרעת הדין, גזה"ד וכתב האישום המתוקן.