|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

בצלם: חמאס צריך לשפוט את המחבל בירושלים

ארגון בצלם מפרסם גינוי לפיגוע הדקירה בירושלים, אך סבור כי המחבל ושולחיו צריכים לעמוד לדין בבית משפט של הרשות הפלשתינית או של חמאס בצלם קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק את ההתקפות נגד "אזרחים ישראלים" ואינו מציין גם נגד חיילים
23/10/2008  |     |   מאמרים   |   יומני יוני   |   תגובות
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם

מנכ"ל בצלם מאמינה לחמאס
יהונתן דחוח-הלוי
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם, טוענת כי חמאס צריך להעמיד לדין את האחראים ל"פשעי מלחמה" שבוצעו ברשות, בסמכות ובפקודה של חמאס * בכך, מציב ארגון בצלם רף משפטי ומוסרי חדש: ארגון טרור יכול, זכאי וראוי לנהל משפט צדק נגד עצמו על פיגועי טרור שהוא עצמו יזם * ההיגיון התמוה של בצלם
לרשימה המלאה

האם 'בצלם' מתיר לדרוס חיילים?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם נמנע מלגנות את פיגוע הדריסה של חיילים בירושלים בשונה מהגינויים שפרסם לאחר שני פיגועי הדריסה הקודמים בהם נפגעו אזרחים * מנוסח הודעות ארגון בצלם משתמע, כי הארגון סבור שלארגוני הטרור הפלשתינים "זכות" ע"פ החוק הבינלאומי להרוג חיילים * זכות התגובה נשמרת לארגון בצלם המסרב להגיב לשאילתא בנושא
לרשימה המלאה

בצלם אינו מגנה פיגוע במתנחלים
יהונתן דחוח-הלוי
מכבסת המילים של בצלם: בפיגוע הדחפור בירושלים "נהרגו" ולא "נרצחו" אזרחים ישראלים * ארגון בצלם נמנע לגנות את הפיגוע בנווה צוף בו נפצעו שלושה "מתנחלים" או לדרוש העמדה לדין של הנהגת חמאס שנטלה אחריות לפיגוע * זכויות האדם על-פי בצלם
לרשימה המלאה

בצלם מחפה על הג'יהאד
יהונתן דחוח-הלוי
כך משתמע מהודעות גינוי שפרסם ארגון בצלם לפיגועים באזרחים ישראלים, אשר בהן נמנע הארגון מלציין את שמות ארגוני הטרור (בהם הג'יהאד) האחראים לרצח ישראלים, על אף שניטלה אחריות רשמית בריש גלי * ארגון בצלם מסרב בתוקף לספק הסברים לעמדתו בנושא זה
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  בצלם, הסטודנטים והעובדות
  מנכ"ל בצלם מאמינה לחמאס
  עוד עדות מפוקפקת של 'בצלם'
  המידע ש'בצלם' מסתיר מהציבור
  האם 'בצלם' מתיר לדרוס חיילים?

ארגון בצלם פירסם הודעת גינוי לפיגוע הדקירה שאירע היום בירושלים תחת הכותרת "פלשתיני דקר אזרח ישראלי למוות בשכונת גילה שבמזרח ירושלים" (יום ה', 23.10.08).

בהודעתו מציין ארגון בצלם, כי התקפות מכוונות נגד אזרחים אינן מוסריות או אנושיות והינן בלתי חוקיות... והינן בגדר "פשע מלחמה שלא ניתן להצדיקו". הארגון מפנה קריאה ל"ארגונים הפלשתינים להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים".

עוד מוסיף ארגון בצלם וקובע, כי "מכיוון שהפיגוע בוצע על-ידי פלשתינים, חלה על הרשות הפלשתינית החובה להעמיד לדין את האחראים לתכנונו ולביצועו ואם לא יעמידו הרשות הפלשתינית או חמאס, השולט בפועל ברצועת עזה, את החשודים לדין על-פי סטנדרטים ראויים, מוטלת על מדינות אחרות החובה לעשות זאת".

בצלם ממשיך להתכחש למהות ארגוני הטרור

הודעה כזו כקודמותיה הינה לקונית ולא נעשה בה ניסיון לדייק בנתוני הנרצחים והנפגעים הישראלים בפיגועי הטרור שבוצעו בידי פלשתינים. ארגון בצלם מסתפק באמירה הכללית "בשבע השנים האחרונות נהרגו בפיגועים שביצעו פלשתינים בישראל ובשטחים מאות ישראלים ואלפים נפצעו, בהם ילדים, נשים וגברים. בדיקה מעלה (על סמך נתוני בצלם המופיעים במקום אחר), כי מדובר ב-1,052 הרוגים ישראלים באינתיפאדה (מהם 90 אנשי כוחות הביטחון) ואליהם יש להוסיף 37 אזרחים זרים ששהו במקומות הפיגוע.

פעם נוספת מתעקש ארגון בצלם להימנע מלכנות את ארגוני הטרור הפלשתינים כ"ארגוני טרור". מבחינתו הם בגדר "ארגונים פלשתינים" ותו לא, ואין בצלם רואה לנכון להוסיף תיאור נוסף אשר יסביר את מהותם של ארגונים אלה, אשר לפי טענתו מבצעים "פשעי מלחמה". לא ברור מדוע בוחר בצלם בניסוח "מכובס" המעקר את המהות והאופי הטרוריסטי של ארגונים אלה.

מדוע ארגון בצלם אינו דורש להפסיק פיגועים נגד חיילים?

ארגון בצלם מקפיד שלא להזכיר את שמות ארגוני הטרור הפלשתינים אליהם הוא מפנה את הקריאה "להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים". ודווקא נוסח קריאה זו, ובפרט על-רקע ההתעלמות של בצלם מפציעתו של השוטר בפיגוע, מעניין במיוחד. ארגון בצלם אינו קורא לארגוני הטרור הפלשתינים להפסיק את "כל ההתקפות" נגד יעדים ישראלים כלשהם, אלא רק את ההתקפות המכוונות נגד "אזרחים ישראלים". עשוי להשתמע מנוסח זה, כי ארגון בצלם אינו רואה כל בעיה ב"התקפות" של טרוריסטים פלשתינים נגד חיילים (וחיילות) ישראלים באשר בהם ונגד אנשי כוחות הביטחון. לא אחת ביקשתי מארגון בצלם להבהיר את עמדתו בנושא זה ולומר מפורשות אם הוא מוצא הצדקה להמשך פיגועי הטרור מאיו"ש ומרצועת עזה (גם לאחר ההינתקות) נגד חיילים וחיילות ישראלים בין אם הם לוחמים ובין אם לאו. ארגון בצלם בחר לא להגיב לשאילתות שהופנו אליו מטעמיו שלו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

מדוע ארגון בצלם סומך ידיו מלכתחילה על הצדק של חמאס?

על אף שהמחבל הפלשתיני (זהותו אינה ידועה בעת כתיבת המאמר) נלכד ונעצר בידי כוחות הביטחון הישראלים, מדגיש ארגון בצלם, כי מכיוון שהפיגוע בוצע על-ידי פלשתינים, חלה על הרשות הפלשתינית או חמאס החובה להעמיד לדין את האחראים לתכנונו ולביצועו. משתמע מנוסח זה, כי ארגון בצלם סבור שישראל צריכה להעביר את המחבל הפלשתיני שרצח הבוקר ישראלי בירושלים למשפט בהיכלי הצדק של הרשות הפלשתינית ברמאללה או באולמות הצדק של חמאס בעזה, ורק אם הוא לא יישפט שם על-פי "סטנדרטים ראויים" תהיה החובה לעשות כן מוטלת על מדינות אחרות. חמאס, אגב, כדרכו לאחר פיגועי הטרור בירושלים , הגדיר את פיגוע הדקירה כ"תגובה טבעית" למה שכינה "התוקפנות הישראלית".

גישת ארגון בצלם בעניין זה תמוהה ביותר. האם ארגון בצלם נסמך על תקדימים בו בית משפט פלשתיני כלשהו העמיד לדין ב"סטנדרטים ראויים" רוצחים שפעלו בשירות ארגוני הטרור הפלשתינים? האם ארגון בצלם יכול למנות ולו מקרה אחד בעניין זה? ותמיהה גדולה עוד יותר - האם ארגון בצלם, המכנה עצמו ארגון זכויות אדם, באמת סבור שארגון הטרור חמאס יכול לנהל משפט צדק נגד טרוריסטים פלשתינים? מנהיגי חמאס חוזרים ומדגישים את מחויבותם לג'יהאד נגד ישראל עד להשמדתה המוחלטת ו"טיהור" פלשתין מיהודים ולמתן חסות לכל טרוריסט הפועל נגד ישראל. על אף זאת, ארגון בצלם ממשיך וטוען שצריך לתת הזדמנות לבית המשפט של חמאס למצות את הדין עם הטרוריסטים הפלשתינים גם במקרים בהם הטרוריסטים נשלחו ברשות ובסמכות של ראשי חמאס.

שאילתה לארגון בצלם

  • מדוע ארגון בצלם אינו מציין את מספר ההרוגים הישראלים המדויק באינתיפאדה ומסתפק באמירה כללית "מאות ישראלים"?

  • מדוע ארגון בצלם סומך ידו מלכתחילה על מערכת הצדק של הרשות הפלשתינית וחמאס, אשר מוצגים על-ידי בצלם כגורמים אשר צריכים להעמיד לדין את האחראים לפיגוע ולביצועו (הווה אומר גם המחבל עצמו)?

  • מדוע ארגון בצלם אינו מכנה באופן שיטתי את ארגוני הטרור הפלשתינים כ"ארגוני טרור"?

  • מדוע ארגון בצלם אינו תובע מארגוני הטרור הפלשתינים לחדול לחלוטין מהתקפות טרור נגד ישראל ומסתפק בקריאה לחדול מהתקפות נגד "אזרחים ישראלים"?

  • האם ארגון בצלם סבור שלארגוני הטרור הפלשתינים זכות לתקוף חיילים וחיילות ישראלים באשר הם אף אם אינם לוחמים או נמצאים בלחימה?

  • מדוע ארגון בצלם התעלם בהודעתו לחלוטין מפציעתו של השוטר ע"י המחבל הפלשתיני ולא גינה את המעשה?

השאילתה הופנתה אל מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל.

ארגון בצלם בחר שלא להגיב על שאילתה זו וטעמיו עימו.זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם: חמאס צריך לשפוט את המחבל בירושלים
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר אביבה כהן
23/10/08 18:58
2
רק החבלה שלו שונה
23/10/08 19:00
3
שטח ישראל?
23/10/08 19:01
4
תומכת טרור
23/10/08 19:23
5
הרשלה
23/10/08 20:01
6
שאול א.
23/10/08 20:30
7
אריה1
23/10/08 21:09
8
הצבי
23/10/08 21:34
9
המחבלים
23/10/08 21:57
10
drfgrty56y5
23/10/08 22:48
11
ראשי בצלם ולהוציא
24/10/08 01:11
12
קורן נאוה,טבריה
24/10/08 05:35
13
לפסיכים ללא גבולו
24/10/08 09:29
14
מרק טווין
24/10/08 10:26
15
י.ש
24/10/08 10:48
16
ויצאו מטומטמים.
26/10/08 11:21
17
חמס=שופטים.חי,חי,
26/10/08 11:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סחף או תקשורת-פנים חיובית?
23/10/2008  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
כעורכת דין ותיקה אני מזהה בספר החוקים הישראלי לא מעט חוקים שאבד עליהם הקלח, או שניתנה להם פרשנות מעוותת, אבל שום דבר לא הכין אותי לאבסורד בסעיף 39 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965.
23/10/2008  |  עו"ד סימה פרי  |   מאמרים
בעת חישוב השבח במכירת מקרקעין, מתעוררת השאלה מהי העלות (שווי הרכישה) שתוכר כמפחיתה את השבח. הבעיה הפרשנית מתעוררת כאשר גם הרכישה וגם המכירה נעשו בחלקים, ובעת המכירה מתעוררת השאלה מהי העלות שתיוחס לחלק שנמכר.
ספקולנטים ושרלטנים מהמרים על חיינו. טענתי במאמר הראשון שכל עוד המדינה מתנהלת בבורסה וביצור "מכשירים פיננסיים" במקום עבודה פרודוקטיבית, כל עמלנו נתון בסכנה אמיתית. ודאי שהמברברים מטעם אותם יצרני ה"מכשירים הפיננסיים" לא ינוחו ולא וישקטו עד שמטרתם לא תושג. הם מסוגלים לגייס לטובתם את "ראשי המשק" שהם בעצמם המליכו מבלי לשאול את פי העם, או את ראשי האוצר המקדשים את השיטה הכלכלית הנוכחית.
23/10/2008  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
צניחתו של שער הדולר אומנם השפיעה על השקעותיהם של משקיעים מכל רחבי הגלובוס בארה"ב, אך עלייתו הצפויה של שער הדולר מהווה משב רוח מרענן לאותם משקיעים להקים חברות בארה"ב, בכדי ליתן שירותים בארה"ב בתחום מומחיותם באמצעות חברה אמריקנית שיקימו. אמריקה אומנם מהלכת קסמים על אותם משקיעים, אך חוסר הידע בתחום המס האמריקני ובמיוחד בתחום מס החברות, מנפץ לרבים את השאיפה שלהם לממש את יכולותיהם בארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות.
רשימות נוספות   /   יומני יוני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
חשד: בצלם הסתיר ראיות ושיבש חקירה  /  יהונתן דחוח-הלוי
אמנסטי נגד הדמוקרטיה במזה"ת   /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם, הסטודנטים והעובדות  /  יהונתן דחוח-הלוי
עוד עדות מפוקפקת של 'בצלם'  /  יהונתן דחוח-הלוי
המידע ש'בצלם' מסתיר מהציבור  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il