|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אמנון דנקנר מצנזר ומאיים

בתגובתו לדבריה של בתיה אפולו מגלה דנקנר כי בספרו על בן אמוץ הוא נמנע מפרסום "פרשה אחת, חמורה ומזעזעת מכל מה שפורסם" בכך הוא חוטא פעמיים: גם בעצם הצינזור וגם בעצם האיום הסמוי
24/10/2008  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
דנקנר. מוסר מפוקפק

אמנון דנקנר כבר לא עורך עיתון. גם לא עיתונאי, לגישתו, וזאת אחרי עשרות שנים של כתיבה ועריכה באופן השנוי במחלוקת. אחרי שפגע באופן בלתי הפיך במוניטין של עיתון מעריב וגרם לבריחת קוראים, הוא מבלה עתה את זמנו בכתיבת ספרים ותסריטים. וכתחביב צדדי, נראה כי הוא ממשיך, גם בימים אלה, לעורר פרובוקציות. ללכלך, לצנזר מידע חשוב ביותר ולהלך אימים על אחרים. זה מה שעולה מרשימתו/תגובתו שפורסמה בעיתון הארץ (גלריה, 24.10.08), כפי שנבהיר להלן.

בפתח רשימתו כותב דנקנר כי הוא מבקש להגיב על הדברים שאמרה בתיה אפולו - רעייתו בעבר של דן בן אמוץ, שצוטטו מפיה בכתבה שפורסמה בעיתון הארץ ביום 20.10.08. באותה רשימה האשימה אפולו את דנקנר בבגידה בדן בן אמוץ. לטענתה, דנקנר משקר כשהוא טוען שאת הביוגרפיה המפורסמת והשערורייתית הוא כתב על-פי בקשת בן אמוץ. דנקנר, כמו דנקנר, מנסה ברשימתו/תגובתו להדוף את הטענות, כאילו הוא פעל באופן בלתי מוסרי, בלתי חברי ובלתי מקצועי, כאשר לאחר מותו הוא פרסם באותה ביוגרפיה מידע מפליל כביכול על בן אמוץ, כולל האשמתו בבעילה ובאינוס קטינות. אפולו טענה נגדו, כי הבגידה היא בעצם הפרסום שנעשה בלא שבן אמוץ יוכל להתגונן ולהדוף את הכזבים נגדו.

ברשימתו מנמק דנקנר מדוע היה מחויב לפרסם את מה שגילה, לטענתו, לאחר התחקיר שביצע. "האם החברות שהייתה בינינו, או העובדה שכתיבת הביוגרפיה על-ידי נעשתה לפי בקשתו, הייתה צריכה למנוע ממני למנות את חטאיו הקשים והמזעזעים שנחשפתי אליהם רק סמוך למותו או אחריו? האם במה שעשיתי היה משום "בגידה" בו?", כותב-קובל דנקנר ומוסיף: "ברגע שאדם מקבל עליו לכתוב סיפור חיים של מישהו, יהא גם חברו, המחויבות היחידה שלו, בעיני, היא לכתוב את האמת כפי שהוא הצליח להשיג אותה. ביוגרפיה, כמו כל יצירה דוקומנטרית אחרת, אינה מפעל של הנחות לחברים במחירי מבצע. היא ניסיון לתאר ביושר מהלך והיקף של חיים. כשאדם הגון חוקר חיים, גם של חבר שלו, ומגלה בהם פרטים קשים ומזעזעים, האם הוא צריך להעלים אותם? אני חשבתי ועדיין חושב שבהחלט לא. בהעלמה, השמטה וטיוח של חטאים קשים, כותב תולדות חייו של מישהו הופך במידה מסוימת לשותף לאחר מעשה לדברי עבירה. גם אין בכך טעם. האמת דרכה לבצבץ ובוודאי אמת קשה שהייתה ידועה לאנשים רבים כל כך. וכשהאמת הזאת על בן אמוץ הייתה מבצבצת היו באים אלי בטענות מוצדקות על שכיסיתי והעלמתי. החלטה מהסוג שקיבלתי, ושאותה מכנים תוקפי "בגידה", היא החלטה מוסרית. הרי לא היה מדובר בחטאים קלים. המוסר שאני התחנכתי עליו לא הותיר לי מרווח של היסוס: היה עלי לכתוב את הדברים ולא ליטול חלק בקשר השתיקה וההשתקה".

אמנון דנקנר מיתמם. למרבה הצער, וכהרגלו, הוא מתחסד ונוהג בצביעות ובלא עכבות. שהרי אופן טיפולו ומעורבותו התקשורתית בפרשת אולמרט, לדוגמא, וליתר דיוק: המעשים שעשה באמצעות עיתון מעריב, בין היתר, כדי לחפות על ראש הממשלה אהוד אולמרט ולסייע לו להיחלץ מהפרשות הפליליות החמורות בהן הוא מעורב, מעידים על התנהלות הפוכה מזו שלה הוא מטיף בהתחסדות.

על המוסר הכפול ועל אישיותו המפוקפקת של דנקנר ניתן ללמוד אפילו מרשימתו/תגובתו בעניין בן אמוץ. השוו: מה הוא אומר/כותב עתה לעומת מעשיו עתה. "היה עלי לכתוב את הדברים ולא ליטול חלק בקשר השתיקה וההשתקה", הוא כותב, אך בהמשך הוא מגלה - מיוזמתו, כי הוא ממשיך להסתיר/לצנזר סוד גדול, הנוגע לפרשה חמורה בהרבה מזו שפרסם בספרו נגד בן אמוץ. דנקנר מציג זאת כדי להסביר כי הוא איש של כבוד, וכי הוא אדם מתחשב המקיים הבטחות. הנה הדברים שכתב (ציטוט):

"אחרי מותו נפגשתי פעמים רבות עם בתיה אפולו ומילאתי בקשות שונות שלה ולא עמדה בינינו שום עננה. הגרסה הנכונה לגבי עמדתו של בן אמוץ כלפי כתיבת הביוגרפיה על-ידי מופיעה במדויק ומתוך זיכרון טרי במבוא לספרי. דווקא מאנשים כמו בתיה אפולו וכמה חברים קרובים וותיקים של בן אמוץ הייתי מצפה שימלאו פיהם מים. הם יודעים היטב כי אני ממשיך להיות נאמן להבטחה שהבטחתי לפני כתיבת הביוגרפיה כי לא אזכיר בה פרשה אחת, חמורה ומזעזעת מכל מה שפורסם. אני ממשיך לקיים את ההבטחה הזאת, לא בגללם, אלא כדי שלא לפגוע בקורבנות החיים עמנו. עכשיו הם מנצלים את נאמנותי להבטחה ומטיחים בי השמצות מתוך ביטחון - מוצדק - כי אמשיך לשתוק ולא אספר את מה שהיה מעטה קלון ענקי לא רק על המנוח - ידוע הקלון ממילא - אלא גם עליהם, שידעו ושתקו כשעוד אפשר היה לעשות משהו".

דבריו של דנקנר קצת בעייתיים, אם לנקוט לשון המעטה. דנקנר מסביר בפתח רשימתו/תגובתו את מחויבותו לאמת ואת ההכרח שעמד בפניו: לחשוף בספרו ברבים את מעלליו של בן אמוץ, במיוחד בכל הקשור ליחסיו עם קטינות. נעלה מכל ספק כי יש לחשוף לא דיחוי מידע מפליל - אם נכון הדבר (אצל דנקנר הכזבים מתערבבים עם חצאי אמיתות), ואם כאמור ניתן להוכיח את החשדות. והנה עתה, דנקנר עצמו מגלה כי הוא מחזיק במידע רגיש ונפיץ בהרבה, על אודות "פרשה אחת, חמורה ומזעזעת מכל מה שפורסם", שאותה הוא נמנע מלפרסם.

דנקנר כותב/רומז כי קרובים וותיקים של בן אמוץ ידעו על כך ושתקו. הוא מגנה אותם על כך. אך הנה: לדבריו, הוא עצמו נמנע - למרות הכל, מלפרסם זאת, נוכח הבטחה שנתן. הנימוק שבו הוא משתמש כאילו ההימנעות נעשית "כדי שלא לפגוע בקורבנות החיים עמנו" הוא נימוק קלוש, שהרי עיתונאי/סופר רציני יודע היטב כיצד ניתן לפרסם פרטים רגישים ולהימנע ככל שניתן מזיהוי הקורבנות. כך נהג דנקנר, אגב, בפרסמו בספרו מידע רב ובעייתי על מעלליו של בן אמוץ ועל מעורבותם של כמה מחבריו.

האם אופן התנהלותו של דנקנר עולה בקנה אחד עם הדברים שכתב על ההכרח לחשוף את מעלליו של בן אמוץ? האין בעצם ההימנעות מפרסום אותה "פרשה מזעזעת" משום עבירה חמורה מצד דנקנר עצמו?

מיותר כמעט לציין: חובתו של כל אזרח היא לדווח לרשויות המתאימות על מעשים פליליים שהתגלו לו, קל וחומר כאשר מדובר במעשים בהם מעורבים גורמים נוספים. דנקנר לא מילא חובה זו. תזכורת כאן לא תניע את דנקנר, מן הסתם, לפעולה. הוא ימשיך להגג וללכלך על אחרים. וחמור מכך: במקרה שלעיל, לא נראה כי מדובר רק בגילוי דבר ההבטחה שנתן, אלא באיום מרומז כנגד מבקריו הרבים הרואים בו בוגד.

תאריך:  24/10/2008   |   עודכן:  25/10/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמנון דנקנר מצנזר ומאיים
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירוני
25/10/08 00:35
2
קורא נאמן
25/10/08 00:46
 
קורן נאוה,טבריה
26/10/08 07:30
3
זה הכל
25/10/08 00:53
4
עוד סמולן
25/10/08 01:29
5
אפיקורס חרמן
25/10/08 04:31
6
צנחן
25/10/08 05:19
7
דנקנר- זה נכון?
25/10/08 06:18
8
דוד לוי שדרות
25/10/08 06:30
9
קורן נאוה,טבריה
25/10/08 06:37
 
אלטע ,הפלצן הגזען
25/10/08 12:55
 
לפלצןה דפוק.
25/10/08 13:55
 
מזהה שונאי נשים
25/10/08 23:58
10
הצנחן כל כך צודק.
25/10/08 06:48
11
ברקי,פרסי ,פואדי,
25/10/08 10:46
12
ריטה
25/10/08 11:36
13
יודע דבר 3
25/10/08 12:29
14
ולוולה
25/10/08 13:29
15
שארל
25/10/08 14:00
16
חזירים
25/10/08 17:41
17
בניסן
26/10/08 12:24
18
מירית777
26/10/08 17:38
19
אמור לי מי חברך..
28/10/08 15:43
20
אריסטון
28/10/08 22:07
21
תמימה
11/01/09 16:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוני היושב-ראש, רבותי חברי הכנסת,
24/10/2008  |  עמוס גורן  |   מאמרים
שטרנהל הוא תחליף כמעט לכל מוסדות המדינה. הוא יודע מה מוסרי, טוב מכל אחד אחר. הוא יודע מה דורשת הקהילה הבינלאומית ירום חסדה. הוא יודע מהי מדינת היהודים טוב מרובו המכריע של הציבור היהודי. הוא יודע מה מסכן את מדינת ישראל טוב יותר מכל מומחי הביטחון שלה ולא רק שלה. אבל הוא יודע גם "חכמת הנסתר": עוד בטרם גילו המשטרה ושירותי הביטחון מי הניח את המטען בפתח ביתו, הוא כבר ידע בוודאות מוחלטת שה"פושעים" באו מהימין, וליתר דיוק – מקרב המתיישבים באיו"ש. הוא אינו מאבד דקה. ברוח הסולידריות הלאומית, שהוא אמון עליה יותר מכל אזרח ישראלי אחר, הוא מארגן, או מניח לאחרים לארגן, סביבו ובהשתתפותו, מסע-שיסוי מילולי ביריבים הפוליטיים שנואי-נפשו, מסע מן הסוג שהשטרנהלים בקיאים בו לפני ולפנים – אניהילציה. במסגרת מסע-השיסוי ותחת האצטלה של פרופסור למדעי-המדינה, הוא מצליח, בהברקה מדעית יוצאת דופן, לנבא שסוף הדמוקרטיה כבר כאן. איש אשכולות שטרנהל, בכל דבר ולכל עניין ואת מומחיותו ביסודות הפאשיזם הוא רותם למרקחת, והציבור - ירצה או לא ירצה - יקבל ממנו מנה גדושה של המניה-דפרסיה הפוליטית שלו; אפוקליפסה עכשיו, נוסח שטרנהל למהדרין.
24/10/2008  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
עדות שמפרסם ארגון בצלם ואשר נגבתה ממוחמד ברנאט מספקת מידע מעניין על דפוסי הפעילות האלימה של מפרי הסדר בבילעין. בעדותו, המופיעה תחת הכותרת "חייל ירה במפגין בסמוך למכשול ההפרדה בבילעין מבלי שנשקפה ממנו סכנה", מספר מוחמד ברנאט בין היתר את הפרטים הבאים:
24/10/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
החוקרת הכלכלית הוותיקה וכנראה גם הטובה ביותר היום, לפחות באמריקה, היא סבתא יהודייה זקנה בת 92, בשם אנה שוורץ. היא כתבה בזמנו את המחקר הגדול ביותר, יחד עם מילטון פרידמן המנוח, על ההתמוטטות הכלכלית של 1929 והשפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30'. היא יודעת להצביע על הבעיות שגרמו למשבר הפיננסי הנוכחי. זו לא בעיה של מחסור בכסף ונזילות, היא אמרה בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל', אלא בעיה של אמון. אף מוסד פיננסי כבר לא מאמין למי שיושב מולו. יש כסף להלוות, אבל קיים פחד משתק שמא הלווה לא יהיה מסוגל להחזיר. לכן, גם טענה, התרופות של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי – לא יועילו; ברננקי נלחם את המלחמה הקודמת – כלומר המלחמה של 1929, שהוא אחד המומחים הגדולים לה ולמה שהתרחש סביבה.
24/10/2008  |  אמנון לורד  |   מאמרים
לא מזמן, בערב קסום של יום רביעי , הרגשנו חזק בבטן שהפעם זה קורה! נבחרת הכדורגל של ישראל התכוננה למשחק בלאטביה נגד הנבחרת המקומית הבינונית, יוסי בן עיון שוב נפצע/קיבל זריקה/החליט לשחק למען המולדת, וההעפלה למונדיאל הבא נראתה בהישג יד. אחותה, הנבחרת הצעירה, עשתה הכנות אחרונות למשחק הגומלין נגד נבחרת איטליה הצעירה, אחרי ששבוע קודם לכן היא כפתה על האיטלקים הגאים תיקו אפס באיטליה. אצטדיון בלומפילד היה מלא, חשמל באוויר, והאווירה הזכירה את המשחק ההוא נגד קולומביה, ברמת גן, וההרגשה הייתה שהפעם זה יקרה!
24/10/2008  |  יהודה שהרבני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il