חברת אל-על נתונה במו"מ מתקדם לייבוא דלק סילוני מחו"ל, כך מוסרת הנהלת חברת התעופה הלאומית המופרטת, בהוסיפה, כי "לראשונה נוקטת חברת אל-על בצעדים לייבוא למטוסיה דלק סילוני (דס"ל) מחו"ל, במטרה לגוון את מקורות אספקת הדלק, להגביר את התחרותיות בתחום, לצמצם את התלות בספקים (המקומיים, ע.ב) ולהביא להוזלת עלויות".
היקף רכישות הדלק הסילוני של חברת אל-על בארץ הוא כ-50% מכלל רכישותיה. כך עולה מהדו"ח הכספי אותו פרסמה אל-על בחודש שעבר, לראשונה כחברה שאינה ממשלתית טהורה.
עד כה רכשה אל-על את מלוא צרכיה המקומיים מחברות ישראליות, אשר זכו במכרז בו משתתפות בין שתים לשלוש חברות אנרגיה.
אל-על מוסרת, כי "בהתאם למו"מ המתנהל בימים אלו, מתכננת חברת אל-על לייבא מחברות בחו"ל, בדרך הים, חלק מהרכש המקומי, ומיכלית דס"ל ראשונה צפויה להגיע כבר בשבועות הקרובים לאחד מנמלי הארץ".
אל-על מדגישה, כי היא פועלת באופן זה "במטרה לגוון את מקורות אספקת הדלק, להגביר את התחרותיות בתחום, לצמצם את התלות במספר קטן של ספקים ולהביא להורדת עלויות הדס"ל המהוות מרכיב משמעותי בהוצאות החברה".
חברת התעופה הלאומית רוכשת כ-200 מיליון גלון של דלק סילוני בשנה בארץ ובחו"ל והיא מצרכניות הדלק הגדולות בישראל.
מטבע הדברים נאלצת אל-על לרכוש בנחיתותיה בנמלי התעופה הזרים את הדס"ל מחברות מקומיות - בכל יעדי הטיס הזרים אליהם היא מגיעה, וזאת לרוב לאחר תהליך של מכרז בין מספר רב של מתמודדים. עתה מבקשת אל-על להעתיק דפוס עיסקי זה גם לנמל הבית שלה.