|   15:07:40
דלג
  אינדקס אינדקס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בממלכת השוקולד

הטרנד הבא הוא שוקולד חרובים ראיון עם אהוד גייגר, מנכ"ל תופינית, מפעל לייצור שוקולד
01/11/2008  |   אינדקס אינדקס   |   מאמרים   |   תגובות
שוקולד [צילום: גודיאבה]

   רשימות קודמות
  רקדן נולד
  עברי בדרכים
  אופנה של כו-לם
  אברהם צובר זיכרונות
  טרופיקנה

אחרי שעתיים במפעל תופינית עם מנכ"ל החברה, אהוד גייגר, הגעתי למסקנה שהמאפיין המרכזי של המקום הוא היכולת להוציא לפועל גחמות שוקולד.

ההבנה הלכה והתחזקה עם כל מוצר אליו נחשפתי במהלך הסיור: כפיות, ספלי קפה, חיות שונות, כוורות, חמסות, ביצים ולבבות בגדלים שונים. הטבעות על משטחים בצורות שונות, פרלינים מודפסים ממותגים, טבליות, טרפלים עשויים מבלנד של עיסות שוקולד עם שמנת. גנשים, שוקולד עם תוספות של אגוזים, שקדים וסוגי ליקרים, חטיפים ובקיצור- מה לא? כמובן, שהכל עשוי שוקולד.

ללא ספק, המפעל יכול להתפאר בעובדה שהוא עושה את כל הדברים המתאפיינים בשונות וחדשנות. ברשימת לקוחות המפעל, אפשר למצוא שמות של חברות מכל תחום ובכל היקף: שברולט, שטראוס, UMI, ארומה, משק לין לדבש, צבעים מתוקים, כלל פיננסים, בית ספר תיכון חדש, עמותות למיניהם, משרדי הפקות אירועים, בתי קפה, מסעדות ועוד ועוד. כל אחד יכול לממש את הגחמה שלו בשוקולד. והרי מי לא אוהב שוקולד?

חרובים וקליפות הדרים

תהליך הפיתוח האחרון של החברה, שוקולד חרובים, נמשך 4 שנים. הקשר של גייגר לחרובים החל עוד בשנות ילדותו בצפת, "כילד סבתא שלי הייתה מכינה מרקחות מחרובים, שאהבתי מאוד. לכן המשיכה לפיתוח שוקולד מחרובים הגיעה באופן טבעי. השוקולד שפיתחנו נטול קקאו ומורכב מכמה זנים של חרובים. כלומר, אספנו כמה זנים לבלנד. בנוסף, הדבר החשוב ביותר הוא שהחטיף שאנחנו מייצרים משוקולד חרובים, הפתעה, לא מכיל שומן טראנס. זה הייחוד של המוצר. המוצר נותן מענה למעוניינים בחטיף בריא וטעים, כשניתן למצוא אותו בעיקר בבתי טבע ובתי מרקחת. יחד עם זאת, יש לו טעם של שוקולד ולא סתם שוקולד, אלא הכי איכותי שיש. המחשבה מאחורי פיתוח חטיפי שוקולד החרובים, הגיעה מתוך רצון לתת לקהל מוצר בריא. גוף האדם דוחה את הקקאו בצורתו הטבעית ויש סיבה לכך. הגוף שלנו מקבל את הקקאו רק אחרי עיבוד. בני האדם למדו לטחון את הקקאו, להעביר אותו דרך כל מיני פילטרים, להוסיף לו חלב וכולי, ואז הוא הופך טעים. לעומת זאת חרוב טבעי אפשר לאכול המון".

קליפות הדרים הוא אחד מהמוצרים המובילים של החברה. עם השנים פיתח גייגר את השיטה לציפוי קליפות ההדרים גם בשוקולד מריר באיכות גבוהה במיוחד. כמובן שלאחרונה המפעל מייצר גם קליפות הדרים מצופות שוקולד חרובים, "זה סיפור הצלחה. אנחנו מייצרים קליפות הדרים מצופות שונות לחלוטין מהקיימות כיום בשוק. בדרך כלל משתמשים בקליפות אשכולית או תפוז, אבל אנחנו משתמשים בסוג אחד מסוים של קליפות הדרים מיובאות. זה חלק מהסוד שלנו. בנוסף, אנחנו מעבירים את המוצר תהליך שאורך שבוע ימים, שהופך אותו לסוכרייה. גם אופן הציפוי מאוד מיוחד, עדין ושומר על המרירות המיוחדת של פרי ההדר".

לאחרונה חל שינוי באוריינטציית פעילות הייצור של החברה. עד כה, החברה התמקדה בעיקר בייצור מוצרי מדף ממותגים על-פי דרישת לקוחותיה. במסגרת המיתוג מחדש החברה מתעתדת לכוון לייצור תחת מותג עצמאי, "החברה משנה כיוון, מפעילות כיצרן למוצרי מדף עבור מותגים וחברות אחרות, לפעילות ייצור ממותגת עבור חברת תופינית.

זאת במטרה לתפוס מקום קבוע על המדפים, לפחות בבתי הטבע ובבתי המרקחת. המהלך כולל מיתוג עצמי, לוגו חדש לחברה ופיתוח מוצרים חדשים נוספים של החברה. במקביל לייצור השוקולד עבור חברות ומותגים אחרים, החברה מייצרת שוקולד של תופינית. השאיפה היא להביא לידיעת הצרכנים שהם אוכלים שוקולד איכותי, כשאחד היתרונות החזקים יותר הוא ייצור שוקולד חרובים. פיתוח, יצור ושיווק שוקולד החרובים יסייע לנו בביצוע המהלך. המקום הטבעי של שוקולד החרובים הוא בבתי הטבע, אך הוא צפוי להגיע בקרוב לרשתות השיווק".

מה מייחד אתכם מיצרני שוקולד אחרים?

"מעבר לביקורת הקפדנית ביותר, מולה אנו עומדים במסגרת מתן השירות לגופים גדולים, היכולת שלנו להתמודד עם הגחמות של הלקוחות הוא השוני שלנו מאחרים. לכן אנחנו מהווים אבן שואבת להרבה מאוד לקוחות. הם יודעים שאם הם רוצים משהו מיוחד, הם יקבלו אותו אצלנו. בנוסף, יש לנו מגוון רחב של מוצרים. בכל העולם יש מפעלים שמתמחים באחד מתחומי יצור השוקולד. יש מפעלים שמתמחים בטבלאות שוקולד, יש כאלה שמתמחים בייצור פרלינים יש שמתמחים בייצור של אגוזים מצופים וכולי. אנחנו מיצרים שוקולד ממגוון תחומי יצור וזה מאפשר קבלת פניות רבות".

מה הפיתוח הבא עליו אתם עובדים?

"אנחנו מעוניינים בפיתוח קו מוצרים מגוון, על בסיס שוקולד החרובים. להרחיב את בסיס מוצרי שוקולד החרובים, כשהדבר הבא הוא פיתוח מוצרי שוקולד חרובים על בסיס אורגני. זה הטרנד הבא ולשם אנחנו מכוונים. המטרה היא לפתח שוקולד באיכות גבוהה ביותר".

איפה תהיו עוד 10 שנים?

ארז: "אנחנו מכוונים גבוה. היום אנחנו מנסים לכבוש נישה מסוימת בתחום שוקולד החרובים בשוק המקומי והשלב הבא הוא לצאת אל השוק הבינלאומי. מגיעות אלינו פניות רבות ממשווקים בעולם, שמעוניינים במוצר. אחרי שנקבל את המשובים מהקהל בארץ, נפעל גם להתאמת הטעם בכל מדינה ומדינה. נוצרו מגעים עם גורמים רלוונטיים ביפן, ארצות הברית, אוסטרליה ואירופה. כך שזה עניין של זמן עד שנכבוש שווקים נוספים בעולם. גם בקהילות יהודיות עם התאמת הכשרות וגם בקרב קהלי יעד שמחפשים את ההיבט הבריאותי".

גייגר: "אני לא יודע איפה נהיה עוד 10 שנים, אבל אני יודע שאני מאוד אוהב את מה שאני עושה. השאיפה היא להתמחות יותר בדברים שונים ולצעוד בחזית עם דברים חדשים".

סוד השוקולד

גייגר הגיע לעולם השוקולד לגמרי במקרה. באוניברסיטה הוא למד כלכלה ומנהל ציבורי והוא מגדיר עצמו כתעשיין בנפשו, "לעולם השוקולד הגעתי במקרה, בשנת 1979, עם ההחלטה של הורי על מעבר מצפת לרחובות. חשבתי יחד איתם, במה יוכלו לעסוק ברחובות. הגענו להחלטה שנפתח חנות מיוחדת. זו הייתה חנות השוקולד הראשונה בארץ, שפעלה כחנות שוקולד נטו. דרך שגרירות גרמניה ביררתי איפה אפשר ללמוד לייצר שוקולד, אז יידעו אותי שיש איזה מפעל בעיירה דרומית למינכן. נסעתי לשם וגרתי אצל בני הזוג שהיו בעלי המפעל. גדלו היה כשני חדרים והם התנהלו עם השוקולד בצורה מאוד פרימיטיבית. מבחינתי זה היה בית ספר לחיים, כי זה משהו שקשה להבין היום. הם יצרו שוקולד בתוך דליים קטנים מנירוסטה וזה היה מאוד מעניין לראות את התהליך. היו להם מכונות בסיסיות, אך הערבוב עצמו נעשה בתוך דליים מאוד קטנים.

"תנועת השוקולד הגיעה מאמריקה דרך ספרד. קווי תרבות השוקולד התפשטו בתוך אירופה, בעיקר בדרום גרמניה, הולנד, בלגיה וצרפת, שנחשבים לאזור היותר משמעותיים מבחינת יצור שוקולד. במשך שלושה חודשים בערך למדתי את סודות השוקולד הגרמני, המסורתי, האמיתי. למדתי בעיקר את סוד הטקסטורות וסודות ההתנהלות של השוקולד.

כשחזרתי ארצה הבאתי שתי אמבטיות וספר מתכונים. באותן שנים, בארץ כמעט ולא ידעו מה זה שוקולד. ממש הבדל שמים וארץ ממה שקורה היום. סידרתי לי מקום בחלק האחורי של החנות וייצרתי שם שוקולד. למעשה, התוודעתי לעולם השוקולד וראיתי אילו מוצרים חסרים. התחלתי לייצר כל מיני שפנים ענקיים משוקולד. הכל יוצר באופן ידני, כשהתחום התפתח לאט ועם הזמן הגיע למצבו הנוכחי".

עם הזמן חנות השוקולד הקסומה הפכה צרה מלהכיל את מפעל השוקולד של גייגר, והוא מחליט לעבור למקום יותר גדול, בקריית עקרון. גם שם הפך קטן, עם התרחבות הפעילות השוקולדית ולפני 8 שנים, המפעל עבר למקומו נוכחי בגבעת ברנר.

המפעל בנוי משלושה מפסלים. באזור המפלס החיצוני מתקבל השוקולד הגולמי. משם הוא מועבר למפלס עליון. שם הוא מומס ויורד דרך צינורות לתוך מכונות, שמוצבות במפלס התחתון. כל מכונה מבצעת שלב מסוים בתהליך היצור. אחרי יוצקים את השוקולד ומעבירים אותו בתעלות קירור.

המפלס התחתון כולל גם חדר עם בקרת לחות וטמפרטורה בו מכינים פירות יבשים מצופים בשוקולד, "החדר יבש וקר מאוד. בחדר פועל מערבל בתוכו פקאן סיני למשל עובר תהליך של ציפוי בשוקולד עם עיסות של שקדים או אגוזים יחד. הסיבוב, הקירור והיובש, אמורים לצפות את הפקאן הסיני והחיכוך בין כדורי השוקולד במערבל, את העיגול ואת עובי הדופן, אחר כך המוצר עובר לחדר נוסף לקבלת הברקה, על-פי הצורך".

תהליך המיתוג בשוקולד תופס חלק משמעותי בפעילות המפעל והשיחה עם גייגר מעבירה תחושת שליטה מלאה באפשרויות יצור ועיצוב השוקולד, "הלקוח יכול להזמין שוקולד ממותג, אבל לא רק. אנחנו מאפשרים עיצוב ומיתוג של שוקולד, של קופסאות ומארזי שי. למעשה, הלקוח מזמין את השוקולד, בוחר את המילוי, בוחר מה יודפס או יוטבע על השוקולד עצמו ועל הקופסא. כל זאת על-פי רצונו ובהתראות קצרות במיוחד. טווחי היצור נעים בין עשרות אלפים לאחדים בודדים, על-פי דרישה".

מנהל השיווק של החברה, תומר ארז, מסביר שהחברה מספקת פתרונות גם לצרכי רווחה וגם לצרכי שיווק "תחת הכותרת של רווחה אפשר למצוא מוצרים כמו מארזי שי, מתנות ליולדות, מתנות לעובדים חדשים או עובדים בחופשת מחלה ממושכת וכולי. יש רשימה אינסופית של סיבות לתת מתנות. אנחנו בונים את המארז על-פי התקציב. אנחנו מקבלים את הרעיון מהלקוח: מה לייצר משוקולד, מה להוסיף, איך לעצב וכולי. משם אנחנו בונים את המוצר. אנחנו יודעים לעשות הכל משוקולד".

תאריך:  01/11/2008   |   עודכן:  01/11/2008
רוני נאור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פורץ במושב בן שמן נורה על-ידי בעל החווה. הפורץ שוהה בלתי חוקי, נורה ונפצע ומת לאחר מכן מפצעיו, שני שותפיו לפריצה נמלטו תוך ניצול החשיכה. בעל החווה המחזיק נשק ברישיון, טוען שירה להגנה עצמית.
01/11/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
באחד מערבי חול המועד סוכות, בשעה 6 לפנות ערב צלצל הטלפון הנייד. על הקו הייתה אורלי "מעיריית תל אביב" - כך היא הציגה עצמה. מנגנון הטלת הספק התעורר מייד ותשובתי הייתה: "לא יכול להיות. העירייה לא עובדת בחול המועד וגם בימים כתיקונם אין סיכוי שפקיד עירייה יתקשר אלי ב-6 בערב...". בכל זאת התפתחה השיחה ומסתבר שמספר ימים קודם לכן, הגשתי בקשה לפטור זמני מתשלומי ארנונה על דירה שעומדת ריקה לפני שיפוץ. "אז מי את, אורלי?" הקשיתי על המתקשרת שנכנעה וסיפרה שהיא בעצם לא עובדת עירייה, אלא עובדת חברה קבלנית שלקחה על עצמה (אאוטסורסינג, מיקור חוץ) את הטיפול בשירותי העירייה במספר תחומים. אורלי קבעה פגישה לביקורת בדירה, נשוא הבקשה, כדי לאמת שהדירה אכן ריקה.
01/11/2008  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
מפעל ההתנחלות פורח למרות גזירות הקפאה שלא היו כמותן אפילו בימי הטורקים והבריטים. היישובים מלאים והתור להצטרף אליהם ארוך. הבנייה מתחדשת כמעט בכל היישובים. בעלי המזימות נכשלו בתוכניתם לרוקן את יהודה ושומרון מיהודים ע"י חקיקה נבזית של תשלום פיצויים לנוטשים. נהפוך הוא: יהודים משקיעים את כספם וקונים או בונים דירות. קרוואנים שאסור לשנע מגיעים מפורקים ומוקמים, או מיוצרים, במקום, ובכלל - כישורים וכישרונות שדורות על דורות של יהודים פיתחו, כיצד לעקוף גזירות זדוניות - מפרעה ועד לצאר ניקולאי - באים עכשיו לידי ביטוי אצל בניהם ובני בניהם, הנתקלים בגזירות אנטישמיות של ממשלה יהודית נגד יהודים במדינת היהודים.
01/11/2008  |  אליקים העצני  |   מאמרים
ביום שני השבוע, יום לאחר שנפל הפור ויו"ר קדימה הודיעה כי פניה לבחירות, כבר החלו להופיע הסקרים הראשונים. כצפוי, בשרו אלה ניצחון לקדימה. יו"ר המפלגה לבני, שטעם ניצחונה המריר והדחוק על מופז אל מול מצהלות הסקרים עדיין מורגש היטב בפיה, נכנסה בצהריים אל ישיבת הסיעה. "כולנו קמנו הבוקר אל סקרים מחמיאים", הטעימה לבני והוסיפה כשהיא מישירה מבט אל הנוכחים, כאילו אמרה להם שמבחינתה הסקרים הללו הם בבחינת "כזה ראה וקדש!" כי: "כדי לתרגם את הסקרים הללו למציאות, יש צורך בקדימה מלוכדת - בקדימה מאוחדת".
31/10/2008  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
יום רבין
31/10/2008  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il