|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

אלשטיין: האינטרס של כולם <br>שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה

אלשטיין, הערב במשרדי אי.די.בי: "דנקנר ביקש שאגיע - אז באתי, החברה חזקה מבחינה פיננסית" מחרתיים: ביהמ"ש ידון בהסדר בין הנושים לחברה
04/06/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   אי.די.בי. - המשבר   |   תגובות
אלשטיין ודנקנר. ניסיון נוסף

"בדיוק באתי מניו-יורק, בילינו את כל השבוע האחרון בפגישות עם נוחי. החלטתי שהדרך הכי טובה להתקדם, היא להגיע לכאן. לישראל. קיבלתי שיחת טלפון מנוחי שביקש ממני להגיע - ובאתי", כך אמר הערב (ג') איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, במסיבת עיתונאים מיוחדת אודות השקעתו בקבוצת אי.די.בי. למעשה, במסגרת זו ניצב אלשטיין הערב, לראשונה למול העיתונות והציבור בישראל והביע תמיכה בנוחי דנקנר.

טרם מסיבת העיתונאים, יצאה "הודעה בהולה" מטעם משרדו של רני רהב, המייצג את אי.די.בי, בדבר המסיבה. עד תחילת המסיבה, לא היה ברור אם נוחי דנקנר ישתתף במסע"ת, או לא. דנקנר לא נכח לבסוף בכינוס.

במהלך הדברים שנשא, אלשטיין חזר והדגיש כי אי.די.בי היא חברה חזקה וכי השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי בכל הנוגע לגבי עתידה של החברה וכי "אנו האופציה הטובה ביותר לכולם". אלשטיין דאג להדגיש גם את העובדה כי הוא יהיה שותף שווה לדנקנר והם ינהלו את החברה ביחד.

"מטרת הפגישה היא לבצע הבהרות מסוימות ולהציג הצגה קצרה", אמר אלשטיין. "השקעתי בישראל בעבר. הגעתי לכאן עם רצון עז לבצע השקעה מהותית בקבוצת אי.די.בי. טיפלתי בעבר במשברי חובות בקריירה שלי".

"כאשר שמעתי את מה שקורה באי.די.בי ונפגשתי עם דנקנר, ישבנו למשך יותר משעתיים, ושיתפנו האחד את השני בחוויותינו. בהתחלה לא החלטתי באשר להשקעה, אבל בהחלט היה לי ברור שאסייע. בשבוע שעבר הפכנו לשותפים באי.די.בי", אמר.

"אנו עומדים מאחורי כוונתנו להשקיע 75 מיליון דולר, ישירות ב-IDB אחזקות, כפי שהתחייבנו", המשיך אלשטיין. "אי.די.בי היא חברה חזקה מאד מבחינה פיננסית. למדנו את העסק ואנו אוהבים אותו. אנו חושבים שהכלכלה בישראל חזקה ואנו רוצים להזרים את הכסף מיידית. כמובן, זה לא תלוי רק בנו אלא גם בהחלטה של ביהמ"ש".

אלשטיין הוסיף ואמר: "אנו מוכנים לזוז קדימה מהר ויודעים שזה שבוע חשוב מאוד. סיבת נסיעתי היא רק לאשש שאנו מוכנים לנוע קדימה. לדעתי הצעתנו היא היחידה שתביא כסף חדש לתוך החברה, וכשמשבר קורה כולם רוצים לקחת את הנכסים הטובים ביותר בהנחה גדולה. ואמרתי לנוחי – הדבר הכי פחות טוב לעשות הוא לתת את הנכסים הטובים תמורת כלום".

"דנקנר עשה הרבה מאד טוב בישראל"

"דנקנר עשה הרבה מאד טוב בישראל. בפגישתי הראשונה איתו שאלתי אותו כמה כסף הוא תרם והוא נקב במספר גבוה. הוא אדם טוב שנמצא במצב מאוד מלחיץ. אני הייתי במשבר 3 פעמים. כששמעתי את המקרה החלטתי לסייע", המשיך אלשטיין. "אם נציל את החברה הזו, זה יהיה טוב לכלכלה הישראלית ולנוחי. לחברה יש נכסים שיסייעו להגיע למטרה הזו".

"האינטרס של הכלכלה הישראלית הוא שדנקנר ימשיך להחזיק באי.די.בי. אם יקבלו את ההצעה שלנו, זה יהיה טוב גם לנו, גם לדנקנר וגם לבעלי האג"ח. נכסי החברה מתומחרים בחסר. ההצעה שלנו טובה יותר, ואם מחזיקי האג"ח יחשבו כמו שצריך מבחינה כלכלית, מבחינה רציונאלית - הם יקבלו את ההצעה".

באשר לשאלת "גלובס" לגבי אופי ההשקעה, בהיקף של 75 מיליון דולר, ציין אלשטיין כי מדובר ב"קבוצת משקיעים", אשר אלשטיין הוא המשקיע הבכיר מביניהם. "הכסף הוא של קבוצת משקיעים גדולים שאחשוף אותם לאחר שביהמ"ש יכריע בנושא", אמר אלשטיין, שסירב לחשוף את זהות המשקיעים, בשלב זה. "דנקנר ואני נשלוט באי.די.בי אחזקות במשותף", ציין אלשטיין בהמשך.

מסיבת העיתונאים התקיימה בחדר הישיבות של אי.די.בי במגדל המשולש במרכז עזריאלי, כשמאחוריו ומול מצלמות הטלוויזיה ניצבים דגלי ישראל - באופן לא מפתיע וכחלק מהמאמץ המיתוגי של דנקנר בימים האחרונים. "אנו מצפים להחלטה מביהמ"ש ואני בטוח שאנו משקיעים בזמן טוב בכלכלת ישראל"", סיכם אלשטיין. "אנו מאמינים שעם ההצעה החדשה שלנו, נוכל להגיע להסכם מול נציגי האג"ח של אי.די.בי. ככל שהחברה תמשיך להיות באי-ודאות זה יהיה רע לחברה. ככל שהזמן ייתארך מצב החברה יורע. אני מצפה שהסיפור לא ייקח עוד זמן רב. אנו בתוך זה כבר שמונה חודשים, ואני מצפה שבחודש הבא תהיה החלטה".

השקעתו של אלשטיין באי.די.בי אשר בשליטתו של דנקנר, הכרחית עבור האחרון בכדי שיעמוד בהצעה המשופרת שהגיש לבעלי האג"ח של הקבוצה הסוף השבוע האחרון. זאת, כאשר מחרתיים (ה') צפויים להגיע הצדדים לבית המשפט בכדי לדון על ההצעה שהוגשה באחרונה מטעם נציגות בעלי האג"ח להסדר חוב, והתנגדות אי.די.בי להצעה.

ל"גלובס" נודע כי נציגות אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר, לפיה יקבלו מחזיקי האג"ח במועד חתימת ההסדר 540 מיליון שקל (375 מיליון שקל הזרמה חיצונית, ו-165 מיליון שקל ישולמו מתוך קופת החברה), ככזו העומדת על כ-970 מיליון שקל - תספורת של כמחצית מחוב האג"ח. מדובר לטענת הנציגות בחבילה פחות טובה מזו שהציע דנקנר רק בחודש מארס האחרון, אותה תמחרו בשווי של 1.04 מיליארד שקל.

מחזיקי אג"ח אחזקות הצביעו נגד הצעת דנקנר
מחזיקי האג"ח הפרטיים נעדרו מההצבעה [AP]

בחינה מעמיקה של התפלגות ההצבעה מעלה כי ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים ברוב החוב של החברה, נעדר מההצבעה ומי שהכריע למעשה את הכף היו המוסדיים עו"ד בר טוב: "הצבעה לא מחייבת שכונסה בבהילות"
▪ ▪ ▪

מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות אישרו ברוב של מעל 70% את ההסכם אליו הגיעו עם נציגות אי.די.בי פתוח, אותו הם מכנים "ברית המוסדיים", שעיקרו לקיחת השליטה מידיו של נוחי דנקנר.

אלא שבחינה מעמיקה של התפלגות ההצבעה מעלה כי ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים למעשה ברוב החוב של החברה, נעדר מההצבעה ומי שהכריע למעשה את הכף היו המוסדיים.

כך, למשל, בעוד שבסדרות א', ב' של החברה, המהוות רצף מוסדיים, האוחזים בחלק קטן מהחוב, כ-25 מיליון שקל ע.נ. השתתפו בהצבעה כ-62% ממחזיקי האג"ח שהצביעו ברוב גורף (מעל 90%) בעד ההסכם, לעומת זאת בסדרות ג', ד' ו-ה', שם נמצא ציבור מחזיקי האג"ח הפרטיים, האוחזים בכ-294 מיליון שקל ע.נ. מהחוב, יורדים שיעורי ההצבעה ל-16% בלבד בממוצע. עם זאת נציין כי גם אחוז קטן זה של המצביעים, הצביע ברובו בעד ההסכם (מעל 70%).

נציין כי מדובר על הצבעה שאינה מחייבת (אינדיקטיבית). עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את אי.די.בי פיתוח, מסר כי "מדובר בהצבעה שאיננה אינדקטיבית וכונסה בבהילות ללא מתן מידע למחזיקים כאשר הנאמנים סירבו להעמיד בפני המחזיקים את האלטרנטיבה שהוצעה ע"י החברה, השתתפו באסיפה מיעוט קטן של מחזיקי אג"ח ולא יותר מ-20% מכלל המחזיקים כאשר בסדרה הגדולה, סדרה ד', הצביעו רק 70% לכאורה בעד עמדה לקדם את הסכם הנציגויות, דבר שאינו עומד בדרישות המינימום של סעיף 350 המדבר על 75%. לא נוטרלו בין קולות המצביעים גופים מוסדיים שמחזיקים באג"ח של אי.די.בי פיתוח בשווי הרבה יותר משמעותי מאחזקתם באג"ח של אי.די.בי אחזקות וייתכן אף שחלקם משמשים בנציגויות של אי.די.בי פיתוח ואין ספק שהיה צריך לפסול את הצבעתם. לפיכך יתכן שאם כך היה נעשה לא היה רוב להצעה באופן כללי".

מאז הציע דנקנר למחזיקי האג"ח באחזקות מתווה משופר להסדר חוב, ערכו נציגויות האג"ח של הבת פתוח ישיבות בנושא, ביחד ולחוד, וזאת בליווי אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה.

ל"גלובס" נודע כי נציגות אי.די.בי אחזקות מתמחרת בערכים כלכליים את ההצעה של דנקנר, לפיה יקבלו מחזיקי האג"ח במועד חתימת ההסדר 540 מיליון שקל (375 מיליון שקל הזרמה חיצונית, ו-165 מיליון שקל ישולמו מתוך קופת החברה), ככזו העומדת על כ-970 מיליון שקל - תספורת של כמחצית מחוב האג"ח. מדובר לטענת הנציגות בחבילה פחות טובה מזו שהציע דנקנר רק בחודש מארס האחרון, אותה תמחרו בשווי של 1.04 מיליארד שקל.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
גיא קצוביץ', רון שטיין, אפרת פרץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלשטיין: האינטרס של כולם שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
4/06/13 13:09
2
ולא יחזיר
4/06/13 13:19
פורום: אי.די.בי. - המשבר כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אי.די.בי. - המשבר
מפגן התמיכה בטייקון נוחי דנקנר מצד בנקאים וראשי-רשויות, יכול רק לעורר חלחלה. במקום שיוקיעו את מי שסרח, תוך שימוש לרעה בכספי הציבור, הם יוצאים להגנתו במפגן-הצדעה.
04/06/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות צפויה ככל הנראה לדחות את ההצעה שהגיש לה במוצ"ש נוחי דנקנר, בעל השליטה בחברה. בכך מחזקת הנציגות בהובלת עוזי דנינו מבית ההשקעות אקסלנס, יואב ערמוני מקרן הפנסיה גילעד ויוני שר מטעם מחזיקי האג"ח של חברת הביטוח הראל, את הסכם החוב המשותף עליו חתמה לפני יותר משבוע עם נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח שעיקרו - לקיחת השליטה מידיו של נוחי דנקנר.
03/06/2013  |  אפרת פרץ  |   חדשות
דובר צה"ל ומפקד גל"ץ לשעבר, אבי בניהו, הצטרף לקבוצת אי.די.בי וישמש כיועץ אסטרטגי לרגעי משבר. בניהו נפגש כמה פעמים עם דנקנר, וייעשה ניסיון להציג את דנקנר כ"טייקון מזן אחר", כזה שמעסיק למעלה מ-40 אלף עובדים.
02/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
כונס הנכסים הרשמי ורשות ניירות ערך סבורים, כי אין אפשרות לכפות הסדר על אי.די.בי פיתוח, אך בית המשפט יכול לנקוט בצעדים אחרים. עוד סבורים הכנ"ר והרשות, כי אם נושיה של אי.די.בי אחזקות ישתלטו עליה - לא יהיה צורך בהסכמתה של פיתוח וניתן יהיה לכפות עליה הסדר, שיעביר גם השליטה בה לידי נושיה. עמדתם המשותפת של שני הגורמים הוגשה (יום א', 2.6.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
02/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, איל גבאי, מונה באפריל 2013 על-ידי בית המשפט כמומחה באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי. פיתוח. בהחלטת השופט איתן אורנשטיין נקבע, כי תפקידו הוא לסייע לבית המשפט להכריע בין חוות הדעת הסותרות לגבי מצבה של אי.די.בי פיתוח ולסייע לעו"ד חגי אולמן, שמונה כמשקיף מטעם בית המשפט, במילוי תפקידו.
01/06/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
רשימות נוספות   /   אי.די.בי. - המשבר  /  מי ומי  
בנק לאומי דורש מגנדן: פירעון מיידי  /  פאדי מועלם
הערת "עסק חי" בדוחות אי.די.בי פתוח  /  נדב נוימן
דנקנר-אלשטיין: שליטה משותפת ב-IDB  /  עופר וולפסון
מי ישלם נזקי TheMarker  /  יואב יצחק
כאשר הכסת"ח שולט בכיפה   /  בצלאל לביא
אי.די.בי ודנקנר  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il