"ממגוון הנושאים שעסקתי בהם לא הייתה משימה מתסכלת כמו זו". במילים אלה הגדיר ח"כ
יריב לוין (הליכוד ביתנו) את פעילותו מול
משרד התחבורה למען קידום התחבורה הציבורית. בישיבת השדולה לתחבורה בת-קיימא, שהתקיימה בשיתוף עמיתתו לראשות השדולה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), אמר לוין כי יש להציף בכנסת את הנושא ולעודד השקעה מסיבית בתחבורה ציבורית. "מדובר בנושא שמשפיע על אפשרויות תעסוקה, בריאות, נגישות ואף הגעה למקומות בילוי ותרבות. העניין הזה צריך להיות משימה לאומית. צריך לנסות פעם אחת לתמיד לפרוץ דרך בנושא הזה", אמר לוין.
ח"כ זנדברג אמרה: "הגיע הזמן שנצא מההנחה כי תחבורה היא רק נסיעה ברכב, תחבורה היא לא רק ארבעה גלגלים. הגיע הזמן להתייחס לתכנון המרחב הבנוי בצורה שתאפשר איכות חיים, בת קיימא. השדולה היא סביבתית חברתית, שילוב שחייבים לקשור ביחד. אין אחד ללא השני. שימוש בתחבורה ציבורית, הליכה ברגל או רכיבה על אופניים יכולה לצמצמם משמעותית את פליטת הגזים הרעילים. שימוש בתחבורה מגוונת היא גם אמצעי להשיג שוויון חברתי ונגישות רבה יותר".
שר התחבורה, ישראל כ"ץ אמר כי התחבורה הציבורית בגוש-דן היא אחת מהמפגרות בעולם המודרני. "גוש-דן חייב בתשתיות של תחבורה ציבורית מתקדמת, כמו בכל הערים הגדולות בעולם. התחבורה הציבורית היא אחד מהדברים החשובים יותר מבחינת החשיבות ומצד שני עם הקושי הגדול ביותר להניע אותם".
כ"ץ לא ציין את ההזנחה שנעשתה בתקופתו כשר בעניינים הקשורים לתעבורה באמצעות אוטובוסים, והטיל את האשמה על התקציב הנמוך ועל ראשי הרשויות: "אני לא מבין את המלחמה נגד הרכב הפרטי, הכביש הוא לא האויב של התחבורה הציבורית. הייתי שמח לקבל תוספת לתקציב של 250 מיליון שקלים לפרויקטים לתחבורה ציבורית. אבל גם מה שתוקצב אלו סכומים נכבדים שלא נוצלו על-ידי העיריות כמו שצריך".
ח"כ
דב חנין (חד"ש) אמר שהגיע הזמן להשתמש בתשתיות קיימות ולהשקיע. "המדינה קיימת, והתשתיות קיימות, כעת צריך לארגן אותם בצורה נכונה. זה מחייב תחבורה מקיימת, שהיא תחבורת אוטובוסים. בצדק השר התעכב על הבעיות בגוש-דן, בגוש-דן יש ריכוז אוכלוסיה עצום ומערכת תחבורה שמפגרת אחרי העולם. אנחנו צריכים שיתופי פעולה של ראשי הערים".
תמר קינן, מנכ"ל ארגון תחבורה היום ומחר, אמרה: "חייבים לתכנן תחבורה ציבורית בכל פרויקט חדש. יש להתמקד בפתרונות תחבורה ציבורית לאזורי תעסוקה לכלל האוכלוסיה".
השר להגנת הסביבה,
עמיר פרץ אמר כי בכוונתו "להיאבק שנושא המהפכה בתחבורה הפרטית והציבורית מבחינת עלויות וזיהום אויר, גם מול מפעלים ותחנות כוח, התחבורה היא הגורם המזהם המרכזי. על-מנת ליצור טכנולוגיות תחבורה לא מזהמות, צריך לעודד אותם באמצעות מקור הגז. הגורמים המפתחים צריכים להיות בטוחים כי יקבלו את חומר הגלם הנדרש - הגז".
ד"ר ונגר אדם, טבע ודין: "דוח אדם טבע ודין חושף כי פליטת גזי חממה של נוסע ברכב פרטי גבוהה בכ-60% מזו של נוסע בתחבורה ציבורית. עוד עולה מהדוח כי כל קיצור ב-10% בזמן הנסיעה יביא לעליה של כ4% בשימוש בתחבורה ציבורית וכי שיפור של 50% בתדירות התחבורה הציבורית יוביל לעלייה של 25% בכמות הנוסעים".