|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
מעצר נער מתפרע בשכונת עיסאווייה [צילום: פלאש 90]
היעדר הריבון?

טרור בי-ם: הארכות מעצר רק ל-23% מהפורעים

ישראלים בשכונות מעורבות בירושלים סובלים מאז מבצע עמוד ענן מאלימות מצד שכניהם הערבים עלייה של עשרות אחוזים במספר יידוי האבנים ובקבוקי התבערה מעל 200 עצורים מתחילת השנה, מעצרם של כ-50 בלבד הוארך
06/06/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
מתי דן. לכל היותר שנה וחצי מאסר

יוגב. האם יהיה תגבור?

הסלמה במצב הביטחוני בירושלים העתיקה ובסביבתה. קצין אגף המבצעים של מחוז ירושלים מגלה כי מאז מבצע עמוד ענן, החלה עלייה חדה באירועים החבלניים נגד ישראלים בבירה. הוא התייחס ליידויי אבנים, כמעט כל יום, כלפי ישראלים המתגוררים בעיר העתיקה, בשכונות קדמת ציון, מעלה הזיתים ואחרות.

הקצין, ניצב-משנה קובי דודיאן, ציין כי קיימת עלייה של עשרות אחוזים במספר מקרי יידוי האבנים כמו גם מספר אירועי זריקת בקבוקי התבערה. עם זאת הדגיש, כי לעומת שיעור העלייה הגבוה של זריקות אבנים, דווקא שיעור זריקת בקבוקי התבערה ירד. הוא הסביר את הירידה בכך שנעצרו חוליות שארגנו את הזריקה, והמבצעים לא שוחררו.

הוא דיבר במסגרת דיון שקיימה (יום ד', 5.6.13) ועדת הפנים של הכנסת. איזי לרר, קב"ט ומנהל אגף הביטחון של משרד השיכון, דיווח גם על הרחבה גיאוגרפית של יידוי האבנים בכל גזרת מזרח ירושלים ובצירי ההגעה להר-הזיתים. קצין הביטחון ציין כי תפקיד יחידת האבטחה של משרד השיכון הוא לחלץ נפגעים, אך המשטרה היא זו שמופקדת על אכיפת החוק.

בדיון התברר כי בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2013 בלבד נעצרו 207 ערבים פורעי חוק, רובם קטינים. מתוכם, רק 47 נעצרו עד תום ההליכים. מדובר באחוז נמוך מאוד (22.7%).

עונשי מאסר של שנה-שנה וחצי

עו"ד נורית בלובשטיין, פרקליטה בפרקליטות ירושלים, אמרה כי ישנן עבירות חמורות של יידוי אבנים לעבר רכב נוסע, שהעונש עליהן יכול להגיע עד 20 שנות מאסר. לעומתן, עבירות של זריקת בקבוקי תבערה נידונות לעונשים של 20-14 שנות מאסר.

עבירות של יידוי אבנים לעבר שוטרים נידונות ל-5 שנות מאסר - ואלו רוב התיקים - ואילו עבירות יידוי אבנים לעבר אזרחים, הגורמים ל"פציעה קלה", נידונו ל-3 שנות מאסר, אלא אם כן התרחשה חבלה חמורה. על כך אמר מתי דן, יו"ר עמותת עטרת כוהנים, כי פסקי הדין הם "חלשים" וכי ניתנו עונשים של 18-12 חודשי מאסר בלבד, לכאלו שזרקו בקבוקי תבערה.

עו"ד בלובשטיין אמרה עוד כי בכל התיקים הפרקליטות מבקשת מעצר עד תום הליכים, ואם לא מתקבל מעצר כזה - הפרקליטות מערערת. על השאלה, מדוע בכל זאת נעצרו רק 47 פורעי חוק עד תום ההליכים? השיבה עו"ד שירי לנג מהנהלת בתי המשפט, שלשופטים יש עצמאות שיפוטית. נצ"מ דודיאן חיזק את דבריה ואמר כי אכן השופטים משלבים שיקולים שונים, כלשונו, בהחלטתם.

הצקות לנערות יהודיות בגבעה הצרפתית

עו"ד אלישע פלג, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק החרום והביטחון בעירייה, קבע כי "אין ביטחון לתושבים היהודים במזרח ירושלים". הוא אמר כי מדובר בתופעה מתפשטת הקיימת גם בתלפיות, בבית אורות, במעלה זיתים, בשיח ג'ארח ובגבעה הצרפתית וכי תושבים ערביים המגיעים מעיסאוויה מציקים לנערות יהודיות בגבעה הצרפתית. לדבריו, יש לבוא בטענות אל מדיניותה הרופסת של ממשלת ישראל. "הערבים רוצים לחלק את ירושלים 'דה-פקטו' ופורעים חוק לקראת המו"מ המדיני", דבריו.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי גם הוא חש בהתגברות מעשי האלימות במזרח ירושלים, ושאל, האם לאור המצב, המשטרה שוקלת את שינוי הערכת מצב שיביא לתגבור הכוחות והגברת האכיפה. הוא הוסיף ושאל האם התקיים במשטרה או בפרקליטות דיון שהתייחס לאכיפה וענישה נגד נערים מתחת לגיל הענישה. יוגב הציע לפרקליטות לשקול תביעה למיצוי חומרת העונש. לוועדה הציע לקבל נתונים מפורטים נוספים לגבי ממדי הבעיה ולדרוש דיון בממשלה.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) ציין כי אתמול בלילה הייתה הלוויה בהר הזיתים ובעת ההלוויה היו אירועי יידוי אבנים. הוא אמר כי "המדינה אינה 'משדרת' שהיא רוצה לשלוט במזרח ירושלים". ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) אמר כי שורש הבעיה הוא בשליטה בהר-הבית. לדבריו, כל בעיות יידוי האבנים נובעות מאובדן מוחלט של ריבונות ישראל בהר-הבית.

סיור ועדה מיוחד

יושב-ראש הוועדה, ח"כ מירי רגב, סיכמה את הדיון ואמרה כי מדיניות האכיפה וההחמרה הנדרשת בענישה, אינם באים לידי ביטוי באופן יחסי לכמות וחומרת עבירות האלימות. היא הודיעה כי תכתוב לפרקליט המדינה בעניין זה. עוד דרשה מהפרקליטות להציג בדיון מעקב תוכנית להתייחסות לעבירות של קטינים מתחת לגיל 16. "אי-אפשר לתת להם להמשיך לזרוק אבנים. האבן הורגת", אמרה והמליצה למשטרה להיערך באופן שונה ומיוחד בצירים ובנקודות הרגישות, בדומה להיערכות החדשה הקיימת ביהודה ובשומרון. רגב הודיעה שתכתוב על כך מכתב לשר לביטחון הפנים.

הוועדה תקיים סיור בהתיישבות הישראלית במזרחה של ירושלים, בהובלת משטרת ישראל, אל הצירים והנקודות הבעייתיות בהן מיידים ערבים אבנים על ישראלים. עד לדיון מעקב שיתקיים בעוד חודש התבקשו המשטרה והפרקליטות להכין נתונים מפורטים על מספר התיקים, על רמת הענישה ועל ההתייחסות לעבריינים מתחת לגיל 16.

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עודד גרנות   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רון לאודר   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טרור בי-ם: הארכות מעצר רק ל-23% מהפורעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה המכבי
6/06/13 02:48
2
שולם
6/06/13 07:12
3
הניה
7/06/13 10:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
יידויי אבנים על כלי רכב, ניקור צמיגים ואלימות מילולית הם מנת חלקם בתקופה האחרונה של תושבי שכונת אג"ש ברמלה. בשכונה המעורבת סובלים יהודים מהצקות ומהתנכלויות מצד שכניהם הערבים.
05/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש ממשלת ירדן, עבדאללה א-נסור, היה נינוח ובלתי פורמלי, ואת הראיון העניק לי כששנינו יושבים על ספה אחת באחת הפינות של מרכז הקונגרסים. "הקשרים בין ישראל לירדן קשורים קשר ישיר ליחסים בין ישראל והפלשתינים", פתח והתחבר לאווירה הכללית בפורום שבו השתתף נשיא המדינה שמעון פרס. "כל שיפור או הידרדרות ביחסי המדינות הם תוצאה ישירה של הנושא הפלשתיני. אנחנו רואים את המצב מסביב, את ההתפתחויות שמתרחשות לנגד עינינו, והן רק מחדדות את הנקודה - המפתח העיקרי ליציבות האזורית הוא תהליך השלום.
02/06/2013  |  אסף גבור, ירדן  |   כתבות
תגובות צוננות בימין לפגישות אותן מקיים נשיא המדינה שמעון פרס בירדן. השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ אמר: "לא ידעתי שפרס מונה להיות דובר הממשלה, לממשלה יש דובר משלה. כל הצהרה כזאת, איך לומר במילים עדינות, לא מועילה לישראל".
27/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"לפני שנתיים עוד דיברנו על החזון ומדובר במעבר מהיר מאוד מחלום למציאות, אני פה כדי לחשוף את הטכנולוגיות הישראליות המסייעות להגנת הסביבה, בטר פלייס היא אחת מהן, ויש עוד רבות". הציטוט הזה שייך ללא אחר מאשר נשיא המדינה שמעון פרס, שבדצמבר 2009 חזה למיזם הרכב החשמלי גלולות ונצורות.
26/05/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי השלום בתוך חלקי האומה קודם לכל שלום אחר. בטקס האזכרה השנתי בתל אביב לחללי ספינת אלטלנה, אמר (יום א', 26.5.13) נתניהו:
26/05/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
"ישראל תוכל לעכב את אירן שנתיים"  /  אלעזר לוין
הרשות לפיתוח י-ם: הר הבית - מוסלמי  /  איתמר לוין
בסוף הסרטון א-דורה נראה חי  /  עידן יוסף
טילים במרחב   /  נחמן פביאן
מילכוד 22  /  אריאל י. לוין
עוד נתגעגע לחמאס  /  אריאל י. לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il