|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

נוטים שמאלה

פיחות זוחל בהתנגדות לפינוי התנחלויות

מדד אוניברסיטת אריאל: התמיכה בהתנחלויות יורדת משמעותית והציבור תופש את ציבור המתנחלים כמחסום להסדר מדיני
12/06/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אורלי לוי-אבקסיס ואורית סטרוק בישיבת השדולה למען א"י

סקר דעת קהל מקיף, שנערך עבור מו"פ האזורי השומרון ובקעת הירדן באוניברסיטת אריאל, מגלה שינויים משמעותיים בתפישה המדינית של לא מעט ישראלים. נמצאו בו ירידה בהיקף התומכים בסיפוח מלא או חלקי של השטחים; ירידה בהמשך התומכים בהמשך המצב הקיים; עלייה בתמיכה בנסיגה חלקית או מלאה עם הסכם וכן אי-שינוי כמעט בתמיכה המועטה ביותר שיש לנסיגות חד-צדדיות.

המחקר, שנערך זו השנה החמישית לקראת לקראת כינוס מחקרי יו"ש ה-23, שיתקיים בסוף השבוע באריאל, מגלה ברזולוציה מדויקת יותר, שהשינויים המפתיעים הם עלייה משמעותית ביותר – מ-10% ל-23% - במוכנות לפינוי גדול של ישובים והתנחלויות ולצד זאת ירידה משמעותית ביותר (מ-46% ל-24% באי-מוכנות לשום פינוי).

רוב גדול מבעלי הדעה (65%) (בהשוואה ל-78% ב-2012, ל-72% ב-2001, ל-73% ב-2010 ול-70% ב-2009) לא מוכן לשום פינוי או שמוכן לפנות התנחלויות לא-חוקיות בודדות או מספר קטן בלבד של יישובים והתנחלויות חוקיים תמורת סיום הסכסוך עם הפלשתינים ושלום מלא. מגמת העלייה הרציפה והמתונה שהייתה בעמדה זו מתונה לאורך הזמן בעבר, נבלמה וניכרת ירידה חדה בשיעור התומכים בעמדה זו כיום.

ממצאים עיקריים

עורכי הסקר, ד"ר מרים ביליג, מנהלת המו"פ וד"ר אודי לבל – ראש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת אריאל, הצביעו על כמה מגמות בסקר:

  • ירידה משמעותית בקרב התופשים את ההתיישבות היהודית כחגורת הביטחון וכמעשה ציוני. עלייה משמעותית ביותר קיימת בקרב התופשים את ההתיישבות כבזבוז של כספי מדינה;

  • קיימת עלייה משמעותית בקרב התופשים את מתנחלי יו"ש כמכשול מדיני. לצד ירידה משמעותית בקרב מי שתופסים אותם "כמו כל אזרח ישראלי אחר";

  • בכל הקשור לזיהוי הגורם הנתפש כמייצג את "המתנחלים" אנו רואים מספר שינוים, המשמעותי ביותר: ירידה משמעותית בזיהוי בני הציונות הדתית המשרתים כלוחמים בצה"ל כמייצגי המתנחלים;

חלחול תפישת "הבעיה הדמוגרפית"

  • שינויים משמעותיים בכל הקשור לעמדות הציבור בנוגע לפתרון הרצוי ביו"ש: ירידה משמעותית בקרב בעלי הנכונות לספח את כל השטחים ועלייה קלה בקרב בעלי הנכונות לספח חלק מהם. ניתן להסיק כי מדובר בחלחול של תפישת "הבעיה הדמוגרפית" ואימוץ המתווים המדוברים בתקשורת המדברים על נסיגות, לרבות חילופי שטחים לטובת הותרת גושי ההתיישבות שהפכו קונצנזוס;

  • בהמשך למגמה זו, התנאים להסכם מדיני עם הפלשתינים בקרב התומכים בקיום הסכם כזה הם: עלייה במחייבים העברת ריבונות על ישובים ערבים בישראל למדינה פלשתינית; עלייה בנכונות הפלשתינית להותרת ישובים יהודים בשליטתם; עלייה בחיוב הבטחת הרשות לאפשר כניסת יהודים למקומות הקדושים שיהיו חלק מהמדינה הפלשתינית; עלייה משמעותית ביותר בחיוב ההתחייבות הפלשתינית לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני; עלייה בחיוב ההכרה הפומבית הפלשתינית בישראל כמדינת העם היהודי; ירידה בחיוב הנוכחות הישראלית (צבא וישובים) בבקעת הירדן;

  • על השאלה "מה על הנהגת המתנחלים לעשות כעת" ישנה עלייה דרמטית (מ-17% ל-25%) בתשובה "ליזום תוכנית מדינית בנוגע ליו"ש" ובתשובה "להילחם עד חורמה בנוער הגבעות ובמפרי החוק היהודיים ביו"ש" (מ-22% ל-37%). ישנה ירידה משמעותית (מ-29% ל-13%) במספר העונים את התשובה "לצאת לקמפיין התחברות לציבור על-מנת להשפיע על דעת הקהל ובאמצעותה על רה"מ". קרי: לדידם של הישראלים הבעיה אינה תפישת המתנחלים אלא התנהגותם בפועל;

  • בניתוחים הסטטיסטיים, ישנה ירידה בהיקף המגדירים עצמם "ימני" (מ-57% ל-48%); עלייה קלה במגדירים עצמם "מרכז"; עלייה בהיקף המגדירים עצמם "שמאל";

  • פרט אנקדוטי מפרק המתאמים והקורלציות: ככל שהעונה מבוגר יותר, הוא מגלה פחות אמפתיה למתנחלים ולהתיישבות;

  • היחס למתנחלים משתנה לפי הפריימינג - כלכלי או ביטחוני וכו';

  • יש יותר פתיחות לשקילת תרחישים מדיניים;

  • המתנחלים הם לא מקור לסכסוך, אך בהחלט מכשול להסדר מדיני;

  • הציבור הדתי כבר לא משמש כרכיטיפ למתנחלים, אלא יותר חבר'ה הייטקיסטים מרעננה וכדומה – סטייל בנט ואלעזר שטרן;

  • יש ירידה משמעותית בקרב מי שתופשים אותם "כמו כל אזרח ישראלי אחר";

  • ירידה משמעותית בזיהוי בני הציונות הדתית המשרתים כלוחמים בצה"ל כמייצגי המתנחלים;

  • בתחום המדיני: רבים ממשיכים לא להאמין בנסיגה חד-צדדית עקב לבנון ורצועת עזה;

  • ההצלחה של מגרון וגבעת האולפנה הביאו להנחה מהותית בחברה הישראלית שאפשר לפנות התנחלויות וזה כבר לא קדוש;

גם ממשלת ימין יכולה

  • ירידה משמעותית ביותר באי-המוכנות לשום פינוי (כמעט חצי);

  • המודעות לממד הדמוגרפי של הסכסוך הולכת וגוברת (נאמר בהקשר להעברת ריבונות על ישובים ערבים בישראל למדינה פלשתינית);

  • יש עלייה ב"ויתורים" - כדי לסיים את הסכסוך, כל עוד יש התחייבות פלשתינית לסיומו, כל עוד יש "אובר-אול", יש רצון עז יותר להתפשר בהתאם כדיי לסיים עם הסכסוך.

ד"ר לבל הסביר כי "קיים מצע ציבורי פורה לקלוט, לשקול ולאמץ תוכנית מדינית חדשה. אחרי שנים בהן הייתה דה-לגיטימציה בכלל לבחון ניסוי כלים כזה. חשש המתנחלים צריך להיות מהצגת בסחטני כספים ולא כמו בהינתקות כ'אויבי הדמוקרטיה'".
ההתיישבות ביהודה ושומרון / סקר דעת קהל
הסקר,שאורכו 72 עמודים, נערך עבור: ד"ר מרים ביליג וד"ר אודי לבל- מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן. סקר דעת קהל בקרב הציבור היהודי בארץ במגמה לבחון את: (1) עמדותיו בנוגע להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ("ההתנחלויות") (2) עמדותיו בנוגע למתיישבים היהודיים ("המתנחלים") (3) עמדותיו בנוגע לפתרון המועדף בנוגע לשטחי יו"ש (4) מידת ההזדהות שלו עם התושבים היהודיים ביו"ש (5) עמדותיו בנוגע ליחסי ממשלת ישראל בראשות נתניהו, ממשל אובמה הפלסטינים ותושבי יו"ש. הסקר נערך, זו השנה החמישית, עבור מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון לקראת "הכנס ה-23 מחקרי יהודה ושומרון, כנס מדעי רב תחומי – יוני 2013".
סקר עבור שדולת ארץ ישראל (יוני 2013) / מצגת
מדגם מייצג מתושביה היהודיים של מדינת ישראל על פי פילוח מפלגתי המראה שרוב המצביעים גם למפלגות המרכז מביעים עמדות ימניות. כך לרוב ניכר של הציבור היהודי אין אמון ברשות הפלסטינית כפרטנר אמין להסכם שלום, רוב מכריע מתנגדים לשחרור מחבלים כמחווה מדינית ורוב מכריע הביעו התנגדות לנסיגה במסגרת הסכם שלום.

כינוס ראשון של שדולת א"י

בתוך כך, כונסה לראשונה בכנסת ה-19 השדולה למען ארץ ישראל. אל ישיבת השדולה, הגדולה בכנסת (כ-40 ח"כים) היו אמורים להגיע שרי הליכוד, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עימם וביקש מהם שלא להשתתף. מי שכן הגיע היה יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין, שאמר כי "ביהודה ובשומרון בונים בתים בשביל אנשים ולא בשביל חיות מחמד.."

ראש השדולה, ח"כ יריב לוין, עמד על תפקידה העיקרי - לשמש מצפון לממשלה ולכנסת ולטפל בשלל עצום של בעיות שדורשות טיפול. "השילוב של להיות מצפן ולטפל בבעיות זו הדרך לבסס את יסוד קיומנו כאן - לא להיות אנטי תהליך שלום, אלא להוכיח שאין שלום ולא יכול להיות שלום אם לא נממש את זכותנו המליאה בכל א"י. עד שלא נעשה את זה אין מה לדבר על שלום".

ח"כ אורית סטרוק, המשמשת גם כן כיו"ר בשדולה, אמרה שיש לאמץ ליבת דוח המאחזים שהכין השופט בדימוס אדמונד לוי: "נפעל על-מנת שהחלטת הממשלה הזו לא תישאר כאבן שאין לה הופכין. וזאת, בשני היבטים - מדיניות הפנים שלנו: של הגנה על זכויות האדם של המתיישבים, החל מהזכות לקניין ולבניין, וכלה בזכות לחיים בביטחון". לדבריה, זכות טבעית, היסטורית וחוקית, חייבת לבוא לידי ביטוי בהתפתחות טבעית וחוקית, ללא הקפאות וללא אפליה לרעה של יהודים רק בשל היותם יהודים; ובהיבט של מדיניות החוץ: "הזכות והתביעה של מדינת ישראל על אזורי יהודה ושומרון חייבת לבוא לידי ביטוי גם במדיניות החוץ שלנו, בהסברה שלנו, במשא-ומתן שלנו. אנחנו שמחים שסגן שר החוץ, שהיה היו"ר הקודם של השדולה, הוא גם היום חבר השדולה שלנו, ומשוכנעים שהוא יפעל על-מנת להבהיר לעולם כולו שלישראל יש זכות ותביעה על אזורי יהודה והשומרון".

ח"כ דב ליפמן אמר כי בא לישיבת השדולה כי "חשוב מאוד שחברי כנסת שתומכים במתווה של שתי מדינות לשני עמים יגידו בקול רם וצלול, שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל כולה". לדבריו, יש לחזק את גושי ההתיישבות, לוודא שירושלים היא עיר הבירה הנצחית של עם ישראל, וש"כל ויתור ולו הקטן ביותר על פיסת אדמה של ארץ ישראל יכאב לי מאוד".

שר הכלכלה נפתלי בנט הדגיש כי אנו יושבים ביהודה ושומרון לא כדי להגן על המרכז מפני טילים: "יש הרבה סיבות להתיישבות ביהודה ובשומרון. גם ביטחונית, גם היסטורית וגם מוסרית אבל צריך לחזור להדגיש ולשנן את הסיבה העיקרית: זו הארץ שלנו. פה אברהם אבינו הלך בדרך האבות וזו הסיבה שאנחנו כאן".

בישיבה הוצג סקר שערך רפי סמית (ראו לעיל) בקרב מדגם מייצג מתושביה היהודיים של מדינת ישראל על-פי פילוח מפלגתי המראה שרוב המצביעים גם למפלגות המרכז מביעים עמדות ימניות. עולה ממנו שלרוב ניכר של הציבור היהודי אין אמון ברשות הפלשתינית כשותף אמין להסכם מדיני, רוב הנשאלים מתנגדים לשחרור מחבלים כמחווה מדינית ורוב הביעו התנגדות לנסיגה במסגרת הסכם.

תאריך:  12/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אדמונד לוי   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתנחלים   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עודד גרנות   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיחות זוחל בהתנגדות לפינוי התנחלויות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אייל, תל אביב-יפו
12/06/13 08:05
2
אלטע קאקער
12/06/13 08:11
 
חחחחחחח
12/06/13 09:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
השמאל חי מסיסמאות. מאז המניפסט הקומוניסטי ובו הפסוק הגאוני "אין לכם מה לאבד אלא את הכבלים שלכם", העדר שועט אחרי אמרות כנף פוליטיות, פרי הגותם של אשפי שטיפת מוח ולוחמה פסיכולוגית.
11/06/2013  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אחרי ששר החוץ בעבר, שמעון פרס, וסגן שר החוץ בעבר, יוסי ביילין, העמידו את ישראל במעמד שווה לזה של ארגון הטרור לשחרור פלשתין כולה! (אש"ף) וסללו את דרכו של רב-המרצחים ערפאת למדשאות הבית הלבן ולפרס נובל לטרור, הגיעה תורה של שרת החוץ בעבר והמתיימרת להיות כזו גם בהווה, ציפי לבני, להשקיע את ישראל בתהליך אוסלופוליס (אוסלו + אנאפוליס), תחת לחץ בינלאומי כבד. מדובר במדיניות חוץ אובדנית של ישראל, הנמשכת כבר עשרים שנה, המבוססת על שלום חזירי ועל פשע שנאה: גירוש יהודים מבתיהם בארצם. כלומר: מדיניות לא יהודית, לא דמוקרטית, לא ציונית, לא מוסרית, ומכאן שגם אינה יכולה להביא שלום.
11/06/2013  |  רון בריימן  |   מאמרים
ה"אוננות" הלאומית של אנשי השמאל הישראלי (ואנשי המרכז-שמאל) מתרכזת סביב סיסמאות השלום ו/או "שתי מדינות לשני עמים". אני אפילו לא מתייחס לטמטום האירופי והאמריקני שרואה את השלום הקרוב כביכול (ואת מדינת ישראל ככזו המעכבת את בואו), לפיכך אני לא מתפלא כלל על דברי ח"כ דני דנון שסיפר לציבור שאין בממשלה רוב ל"שתי מדינות לשני עמים". בטח שאין.
10/06/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
במאמרו "שיקחו אחריות", מעריב - דעות, מיום 26.5.13, טוען אמנון לורד שמדיניות אובמה בשנתיים הראשונות לקדנציה הראשונה שלו, הכשילה את הסיכוי המעשי האחרון לפשרה סבירה עם הפלשתינים. במציאות שנוצרה באזור לאחר מכן ועל-רקע התנהלותו של אובמה מאז, אין זה מעשי לדבר על ויתור על השליטה בשטחי איו"ש, בעיקר מטעמים של ביטחון לאומי לישראל, כשלא חל שום שינוי בסיבות האחרות. המשך התעקשות אמריקנית בשאלה זו, המתבטאת כיום בעיקר במסעות הדילוגים של קרי באזור, היא פן אקטואלי בולט של חוסר אונים, חוסר חשיבה יוצרת וחוסר זיקה למציאות בהם מתנהל ממשל אובמה לאורך כל הדרך.
10/06/2013  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
גורמים בלשכת ראש הממשלה מכחישים את דברי סגן שר הביטחון, דני דנון, שעל פיהם מתנגדת ממשלת ישראל באופן עקרוני לפתרון שתי המדינות.
09/06/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
"יש צד שמתקרב ויש צד שמתרחק ומתחמק"  /  עידן יוסף
וינשטיין: נכסים במזרח ירושלים - נכסי נפקדים  /  איתמר לוין
עתירה: להסיר את כל בתי האולפנה  /  איציק וולף
המלך שמעון הראשון  /  איתמר לוין
מי מפחד?  /  אליקים העצני
שתי מדינות לשני עמים - מתי ואיך?  /  אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il