|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

חשיפה ב-News1 / החלטת נציב התלונות מעלה חשש:

השופטת לימור מרגולין-יחידי זייפה <br>פרוטוקול בניסיון לשבש בדיקת תלונה

מרגולין-יחידי הורתה לאדם לעזוב את האולם למרות שלא הייתה לכך עילה חוקית לאחר שהוגשה תלונה נגדה לנציב תלונות הציבור על שופטים, הופיעו לפתע המילים "בדלתיים סגורות" על הפרוטוקול רק מרגולין-יחידי יכלה להורות על כיתוב כזה טענה שהתכוונה להורות על דלתיים סגורות, אך אינה זוכרת מדוע הכיתוב לא הופיע על הפרוטוקול המקורי
06/07/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
מרגולין-יחידי. לא הצליחה לשחזר [צילום: בוצ'צ'ו]

עושה לה הנחה
אליעזר גולדברג שוב עושה הנחה לשופטת הנתפסת על חם בעבירה חמורה של זיוף פרוטוקול. אחרי ורדה אלשיך, גם במקרה של לימור מרגולין-יחידי הוא לא מגיע בצורה ברורה למסקנה המתבקשת. העובדות שמציג גולדברג הן: מרגולין-יחידי הוציאה אדם מדיון ללא נימוק, לא התקבלה החלטה על דלתיים סגורות, אין רישום כזה בפרוטוקול המקורי, הוא מופיע בפרוטוקול רק בדיעבד ואולי אחרי הגשת התלונה, למרגולין-יחידי אין הסבר לכך.

במקום לקבוע חד-משמעית שהפרוטוקול "שופץ" כדי להצדיק התנהגות בלתי חוקית של מרגולין-יחידי, גולדברג מאמץ - ללא כל ראיה תומכת - את גירסתה, לפיה התכוונה להכריז על דלתיים סגורות אך משום מה זה לא קרה. ונא לזכור שששת עמודי הפרוטוקול נחתמו פעמיים בידי מרגולין-יחידי, הפרוטוקול הועבר לצדדים ואף אחד מהם לא ביקש לתקנו ולציין שהדיון היה בדלתיים סגורות. מי שמאמין שיש פה טעות תמימה או צירוף מקרים בלבד - שיאמין.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, זייפה פרוטוקול לאחר שהוגשה תלונה נגדה לנציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג. הזיוף נועד להכשיר בדיעבד פעולה בלתי חוקית שביצעה מרגולין-יחידי, אך גולדברג עלה על עקבותיו. כך עולה לכאורה מהחלטתו של גולדברג (27.6.13) הנחשפת ב-News1.

מרגולין-יחידי דנה ב-19.12.12 בבקשתה של משטרת ישראל להאריך צו לתפיסת חומרי מחשב שנתפסו אצל איש המחשבים משה הלוי ("הלמו"), במסגרת חקירת החשד לפיו פרץ למערכת "נט המשפט" והוציא ממנה מידע סודי ורגיש. בתחילת הדיון טען נציג המשטרה, רס"מ דרור בוזגלו, כי באולם נוכח חשוד נוסף וביקש להוציאו מן האולם. מרגולין-יחידי הורתה בו במקום לאותו אדם לעזוב את האולם.


אין החלטה


הלוי וחברו הגישו תלונה נגד מרגולין-יחידי, בטענה שהחבר נחקר פעם אחת בלבד - ארבעה חודשים לפני כן - וכי ההחלטה להוציאו מהאולם ניתנה בלא כל נימוק. אותו חבר כיבד את ההחלטה ויצא מיד, אך כאשר ביקש הלוי להגיב לדבריו של בוזגלו - מנעה זאת מרגולין-יחידי. גולדברג אומר, כי אין זה בסמכותו לעסוק בהחלטה עצמה, אך הוא מתייחס להתנהלותה של מרגולין-יחידי, וכאן הוא מגיע לזיוף לכאורה של הפרוטוקול:

"יצוין, כי על גבי הפרוטוקול של יום הדיון מופיע הכיתוב: 'בדלתיים סגורות'. אולם, בדיקתנו במזכירות בית המשפט העלתה, כי בית המשפט לא נתן החלטה על קיום הדיון בדלתיים סגורות, וכי על גבי הפרוטוקולים של דיונים קודמים בתיק לא מופיע כיתוב זה".

בידי News1 מצוי הפרוטוקול המקורי של הדיון (המובא כאן), והוא אינו כולל את הכיתוב "בדלתיים סגורות" - הנכתב בהטבעה אלכסונית לאורך כל אחד מהעמודים. מכאן, שהכיתוב הוסף רק בדיעבד. הגורם היחיד המוסמך להורות על שינוי כזה הוא השופט הדן בתיק, ובמקרה הנוכחי - מרגולין-יחידי.


לא הצליחה לשחזר


מרגולין-יחידי מסרה תשובה ארוכה והסבירה, כי המשטרה הצהירה שהלוי הוציא מ"נט המשפט" חומרים חסויים ואסורים בפרסום שאף עלולים לסכן חיי אדם. לכן, היא סברה שיש להעניק את המשקל המירבי למניעת שיבוש החקירה והורתה לאותו חבר לצאת מהאולם. מרגולין-יחידי לא הצליחה לספק הסבר לשינוי הפרוטוקול:

"משמעותה האופרטיבית של ההחלטה [ממשיך גולדברג לצטט את תגובתה], הייתה שהדיון מתקיים בדלתיים סגורות, אך בהחלטה לא צוין במפורש דבר סגירת הדלתות. מאמציה לשחזר אם מדובר בטעות בהקלדת הפרוטוקול או בהשמטה מצידה במהלך הדיון של ההוראה המפורשת לא צלחו. מכל מקום, הדיון התקיים הלכה למעשה בדלתיים סגורות. בניגוד לדיונים קודמים, היה זה הדיון הראשון בנוכחות שני הצדדים שהתנהל לגופו של עניין, הוצגו בו חומרים וטענות הנוגעים לחקירה ולהליך, ובשל אופי החשדות נדרשה התנהלות זהירה".


"היישום לקה בחסר"


גולדברג קובע: "אם הרחקתו של המתלונן 2 מהאולם הייתה תוצאה של סגירת הדלתיים בפני כל מי שאינו קשור לתיק, כי אז היה על כבוד השופטת לתת החלטה מפורשת בדבר קיום ההליך בדלתיים סגורות, שכן הכלל הוא, כי 'בית המשפט ידון בפומבי'. אף כי על גבי הפרוטוקול מופיע הכיתוב 'בדלתיים סגורות', החלטה על קיום הדיון בדלתיים סגורות לא מצויה". לפיכך, ממשיך גולדברג, אפשר היה להרחיק את אותו אדם לפי עילות אחרות הקבועות בחוק בתי המשפט, אך מרגולין-יחידי לא ציינה שום עילה ולא נתנה לו להגיב בטרם הורחק מהאולם.

גולדברג מסכם: "כבוד השופטת ביקשה מהמתלונן 2 לעזוב את האולם, אחרי ששמעה את דבריו של נציג המשטרה, ונראה שכוונתה למשמע הדברים הייתה, כי המשך הדיון יהיה בדלתיים סגורות. אולם, יישום הכוונה הוא שלקה בחסר, ומכאן מסקנתי, כי התלונה מוצדקת". העתק ההחלטה הועבר לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.


המסמך הנוסף


בדיקת News1 בתיק העלתה עובדה נוספת, אליה לא מתייחס גולדברג. תלונתם של הלוי וחברו הוגשה לגולדברג ב-2.1.13. ארבעה שבועות מאוחר יותר, ביום 29.01.13, הגישה המשטרה את תגובתה לבקשתו של הלוי נגדה, שהוגשה בטענה לבזיון בית המשפט בשל אי-כיבוד החלטתה של מרגולין-יחידי בנוגע לתפיסת החומר. לתגובה צורף במלואו פרוטוקול הדיון מיום 19.12.12, הוא אינו נושא את המילים "בדלתיים סגורות" והבקשה כולה פתוחה לעיון בעלי זכות גישה ל"נט המשפט" - בניגוד לפרוטוקול שנעלם מן המערכת. עובדה זו מחזקת את החשד, כי הפרוטוקול "שופץ" לאחר שמרגולין-יחידי התבקשה להגיב על התלונה.

בהקשר זה יש להדגיש, כי המשטרה היא הגורם שאמור היה להיות מעוניין בכך שהדיון יתנהל בדלתיים סגורות ושהפרוטוקול שלו לא יהיה פתוח לעיון. למרות זאת, כאשר המשטרה עצמה מצרפת את אותו פרוטוקול חודש וחצי מאוחר יותר - היא אינה מסבה את תשומת ליבה של מרגולין-יחידי לכך שהדיון התנהל (כביכול) בדלתיים סגורות, וכאמור היא גם אינה מבקשת להטיל חיסיון על המסמך אליו מצורף הפרוטוקול במלואו.
10/13/שלום תל אביב - השופטת לימור מרגולין-יחידי / החלטה
נציב תלונות הציבור על שופטים קובע, כי השופטת לימור מרגולין-יחידי הוציאה שלא כדין אדם מדיון ומציג עובדות מהן עולה החשד, כי היא זייפה בדיעבד את הפרוטוקול כדי להצדיק את מעשיה
ה"ת 35320-09-12, מדינת ישראל נ' משה הלוי / פרוטוקול
פרוטוקול דיון בבקשת המשטרה להאריך החזקת חומר שנתפס אצל משה הלוי. בדיון זה הוציאה השופטת לימור מרגולין-יחידי את אחד הנוכחים מהאולם, ולאחר שהוגשה נגדה תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים - נוסף לפרוטוקול הכיתוב "בדלתיים סגורות"

תאריך:  06/07/2013   |   עודכן:  07/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופטת לימור מרגולין-יחידי זייפה פרוטוקול בניסיון לשבש בדיקת תלונה
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושן הבירה
7/07/13 00:24
2
אילנה 43
7/07/13 01:03
3
אבי-כלכלן
7/07/13 01:11
4
דין וחשבון
7/07/13 01:19
5
מישקה
7/07/13 01:41
6
ארץ חלם
7/07/13 01:55
7
גימי-יהודי מיהודה
7/07/13 02:10
8
עידןסובול
7/07/13 02:33
9
לא יאומן
7/07/13 04:58
10
אורח
7/07/13 05:39
11
לול
7/07/13 06:18
12
עובר אורח
7/07/13 06:56
13
יהוידע
7/07/13 07:15
14
יש מיש
7/07/13 07:43
15
urixo
7/07/13 08:51
16
אבנר אברהם
7/07/13 08:57
17
אבנר אברהם
7/07/13 09:02
18
רוזליו
7/07/13 10:02
19
תעבורה
7/07/13 10:12
20
תמשיכי לזייף....
7/07/13 12:47
21
דידה
7/07/13 14:01
 
מהידענים
7/07/13 14:30
22
בטלן וחדל אישים
9/07/13 06:07
23
סהר שוקר
10/12/14 21:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
מערכת המשפט בישראל עושה הנחות לאישי ציבור רבים. גדולות ומיותרות. הפעם לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט: במקום מעצר והרשעה בגין קבלת מאות אלפי דולרים במזומנים באופן בלתי חוקי, זכה אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים לזיכוי מוזר מצד הרכב שלושה שופטים בראשות הנשיאה מוסיה ארד, למרות שהחזיק מאות אלפי דולרים במזומן בקופה הסודית; ובבית המשפט העליון הוא קיבל מהרכב חמישה בראשות הנשיא אשר גרוניס לשפעת זמן (שני ימי דיונים מלאים לתביעה ולהגנה) כדי לנסות ולהסביר את כזביו.
06/07/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
לנציב תלונות ציבור אין עודף זמן כדי להתחיל ולנתב פניות שגויות שהגיעו אליו במקום נציב אחר. לנהוג לפנים משורת הדין ולהעביר את התלונה לנציב אחר כל עוד זה לא בא על חשבונם של מתלוננים שפנו לכתובת הנכונה. מכתבים מעין אלה ראוי שיופנו לגוף מרכזי, שגם ינתב את הפניות ליעד הנכון וגם יוודא שיטופלו כדבעי.
02/07/2013  |  עידן יוסף  |   כתבות
השופטת: אורית קנטור, סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה
25/06/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
רעייתו של יוסי כהן הקליטה שיחות שקיימה עמו בהן הודה: 320 אלף אירו שחורים מוחזקים ברומניה; מיליון דולר כסף שחור לבניית האחוזה ברשפון כספים בשחור התקבלו מלקוחותיו במשרד עורכי הדין שבשליטתו יוסי כהן השתמש ברעייתו להמיר בצ'יינג'ים כספים שחורים שהבריח לישראל, שידל אותה לעבוד במזומנים ולא בכרטיס אשראי בגלל חששו משאלות וביקורים מצד רשויות המס דרושה חקירה מקיפה ומהירה מצד רשויות המס ומצד המשטרה
23/06/2013  |  יואב יצחק  |   תחקירים
פרשת עמנואל רוזן נופחה מעבר לכל פרופורציה. עכשיו זה ברור. לא היה אונס. לא הייתה כפייה פיזית. כן-כן, רוזן נהג באופן פסול ובעייתי הטעון טיפול. לאו-דווקא טיפול משטרתי. אבל, ואת זאת צריך לומר: רוזן לא ביצע עבירה חמורה המצדיקה פיברוק ראיות וכיתת יורים. הוקעתו הציבורית הייתה מוצדקת, אך מכאן ועד הבליץ שמפעילה המשטרה כדי לפברק ראיות - כפי שנבהיר להלן, והשלכתו לכלא, הדרך ארוכה.
22/06/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il