|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

אופורטוניסטים מפלגתיים

מנזר השתקנים האופורטוניסטי של צמרת קדימה הקאמבק הפוליטי של פרץ והפוליטיקאי הנקי עוזי דיין הערת אזהרה (12)
29/11/2008  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   בחירות 2008   |   תגובות
יקבלו קרציות. לבני וקדימה [צילום: פלאש 90]

קדימה: "אחורה פנה"!

ציפי לבני התעשתה השבוע באיחור רב, אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אזר אומץ והודיע על כוונתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט.

לבני כינסה את סיעת קדימה בכנסת לישיבה דחופה כדי לדון בהתפתחות הדרמטית, ולבקש את תמיכת חברי הסיעה לדרישתה שאולמרט יפנה את מקומו ויצא לחופשה, שממנה כבר לא יחזור. מן הישיבה נעדרו שני העבריינים המועדים אהוד אולמרט ואברהם הירשזון, אך נכח בה עבריין המין חיים רמון, שנזהר שלא לנשק את ציפי נשיקות נימוס על לחייה כפי שעושים חבריו הבכירים. רמון מלמל בישיבה כמה מילים לא מחייבות לעברו של אולמרט.

בן בריתו הפוליטי של רמון, שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, אינו חבר קדימה ומשום כך לא חזינו בזיו פניו ובתלתליו השחורים. משום מה לא מבין פרידמן שתפקידו כממונה על מערכת אכיפת החוק מחייב אותו לדחוף את אולמרט אל מחוץ לשלטון.

ציפי פתחה את דבריה בהערה רבת משמעות: "זהו יום קשה למדינת ישראל. נפל דבר בישראל". מילים מפוצצות אלו נועדו להזמין תמיכה קולקטיבית של צמרת המפלגה על-מנת להביא לפרישתו המידית של אולמרט ולמינויה של לבני כראש המשלה בפועל עד לבחירות. אבל אליה ושמה ציפי ושדה קוצים ודרדרים סביבה.

האיש ששתק שתיקה שקטה בישיבה הזו היה מספר 2, המשוריין שאול מופז, שהודיע בשעתו על פרישה מהחיים הפוליטיים המסואבים והזדרז לחזור לפני שישכחו אותו בבית. מופז סירב להצעתה של לבני לשמש כראש מטה הבחירות של קדימה. הוא אינו מסוגל מבחינה נפשית לראות את ציפי, שנואת נפשו, בתפקיד ראש הממשלה. אין למופז כל סיבה להרגיז את אולמרט שתמך בו בפריימריז מול ציפי בדרישה נחרצת שיצא מיד לנצברות. סוד גלוי הוא שמופז מעדיף לשרת כשר ביטחון בממשלה בראשותו של ביבי נתניהו מאשר לקבל הנחיות מלבני שהערכתו אליה מתחת לאפס.

שר האוצר רוני בראון, חברו הקרוב של אולמרט שמניות ירושלים שלו צנחו בבורסה הפוליטית של אולמרט מאז שהעדיף לתמוך בלבני בהתמודדות מול מופז, שתק שתיקה רועמת. הפה הגדול שלו נדם לאחר הבעיטה שהנחית לו אולמרט, אחרי שחזר ארצה ופסל בפומבי את תוכניתו הכלכלית והודיע שיכין תוכנית משלו. ההתקרבות המרגיזה שחלה בימים האחרונים בין אולמרט לבין נתניהו בתחום גיבוש תוכנית חירום כלכלית על-מפלגתית מרגיזה את בראון שבעתיים. ציפי שתקה ולא העניקה לו גיבוי.

לבר און אין עניין להיכנס לעימות חזיתי עם אולמרט. בראון שרוי במתח נוסף בימים אלה אחרי שנחשפה בכלי התקשורת, בעיתוי גרוע מבחינתו, עבירה שביצע לכאורה בעת הצבעה כפולה בכנסת כאשר היה עדיין חבר הליכוד. חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן הועמד לדין פלילי בגין עבירה דומה והורשע. אומ"ץ פנתה כבר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לזרז את מתן הנחייתו לעריכת חקירת משטרה בפרשת הצבעתו של בר און.

למנזר השתקנים האופורטוניסטי של צמרת קדימה שייכים גם שרים נוספים של קדימה שנכחו בישיבה והוכיחו שהאינטרסים האישיים שלהם גוברים על טובת טוהר המידות במדינה. רשימה זו כוללת את אבי דיכטר, מאיר שטרית, זאב בוים, יעקב אדרי, אלי אפללו ורוחמה אברהם. אף אחד מהם לא התנדב להיכנס לעימות חזיתי מול אולמרט.

מי שכן הסכימה להגיד בישיבה כמה מילים בלי דרבנות בעניין הצורך בנבצרות של אולמרט, הייתה יו"ר הכנסת דליה איציק, שנתמנתה בימים אלה על-ידי לבני כיו"ר מטה הבחירות של קדימה. תקוותה הגלויה של איציק להיות נשיאת המדינה הולכת ונגוזה מאז שהוקדמו הבחירות לכנסת והתברר שמצב בריאותו של הנשיא שמעון פרס תקין בהחלט.

איציק מבינה בחושיה הפוליטיים החדים המנווטים באינטרסים אישים, שאם לבני תכהן כראש ממשלה (בפועל) ויגברו סיכוייה להקים ממשלה, תפתח בפניה מחדש האופציה הנשיאותית.

ציפי לבני, כלת אות אומ"ץ, החלה להבין השבוע שלמרות סירובו של אולמרט לפרוש מתפקידו, עשוי כתב האישום החמור שהוגש נגדו להעלות מחדש על סדר היום הציבורי את נושא המאבק בשחיתות השלטונית והיא תצבור נקודות מול ביבי נתניהו ואהוד. ברק. בתום הישיבה התברר שפנייתה של ציפי אל אולמרט נותרה יתומה וציפי בלעה את עלבונה בחדר המצב של משרד החוץ.

זה עוד לא הכל: השבוע פורסם שיש בכוונתה של לבני למנות לתפקיד מנהלי בכיר בקדימה את סלומון קרובי, המשמש כיום יועצו הפוליטי של השר אפללו. קרובי היה האיש שניסה בעבר להפליל באמצעות עלילה את ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, יועצו של מבקר המדינה למאבק בשחיתות השלטונית. אומ"ץ מילאה תפקיד מרכזי באותה פרשה, כאשר חשפה את קשריו הסמויים של קרובי עם אולמרט.

נהוג לומר שמי ששוכב עם כלב עלול לקבל קרציות. מי שמתחבר אל קרובי עלול לחלות במחלה השחתת.

הליכוד: כוכב שלא נולד
מטבע עובר לבוחר. דיין [פלאש 90]

אל מצעד הכוכבים של הליכוד לקראת הבחירות לכנסת שקלט באחרונה, בין השאר, כמה בעלי שמות משפחה מיתולוגיים בתנועת החרות מסוגם של בני בגין ודן מרידור ושם משפחה נוסטלגי בדמותו של זאב ז'בוטינסקי הנכד, הצטרף בעל שם משפחה מוכר נוסף - אלוף במיל. עוזי דיין.

בראיון טלוויזיוני משותף עם ז'בוטינסקי ששודר השבוע בערוץ הכנסת, התבדח דיין על החבירה בין בגין וז'בוטינסקי בכנסת הבאה, ונהג כאילו המורשת הרביזיוניסטית הייתה נטועה במשפחתו ובעיקר בדודו המפורסם משה דיין.

מי שמכיר את עוזי דיין מקרוב לא היה מופתע. במהלך שיתוף הפעולה של אומ"ץ עם תנועת תפנית שבראשה עומד דיין יזמנו כמה פרויקטים, בהם משפט פומבי לראש הממשלה אהוד אולמרט, אבחנתי את דיין כמי שהמטרה המוצהרת שלו להיות חבר כנסת מקדשת את כל האמצעים. לעיתים היה נדמה לנו שהמאבק של דיין בשחיתות הינו על תנאי וכאשר המאבק לא יתאים יותר לצרכיו האישיים, הוא יערוק. זו הייתה הסיבה שאומ"ץ החליטה להתנתק ממנו ואני רק מברך על כך.

בלהיטות האובססיבית של דיין להגשים את חלום חייו להיות חבר כנסת, הוא מוכן לרמוס עקרונות, לבעוט בערכים אידיאולוגיים, לחצות קווים מפלגתיים ואפילו להתבזות. דוגמא בולטת לכך הייתה בישיבה האחרונה של מרכז הליכוד שבה הוא הפיץ סטיקר אישי תחת הכותרת "עושים היסטוריה" שהיה רווי צביעות, התחסדות והטעייה.

בצידו הימני של הסטיקר הופיע צילום משותף של ראש הממשלה מנחם בגין יחד עם שר החוץ שלו דאז משה דיין שצולם בשלהי שנת ה-70', ואילו מצידו השמאלי הופיע צילום עכשווי של בנימין נתניהו והאחיין עוזי דיין. סטיקר זה עורר את חמתה של יעל דיין בעיקר בגלל ההטעיה: "אבי מעולם לא היה חבר בליכוד אלא נענה לבקשתו של בגין ליטול על עצמו תפקיד ממלכתי", היא אמרה. אבל לאחיין עוזי דיין לא הייתה באחרונה בעיה להצטרף לליכוד, מפלגה שלאורך השנים הוא הסתייג והתרחק ממנה וראה בה גורם מצידו השני של המתרס הפוליטי האישי.

היו זמנים שבהם שימש דיין מפקד סיירת מטכ"ל ופעל בעורף קווי האויב וחלם להיות רמטכ"ל. מאז שהוא נכנס לג'ונגל הפוליטי הוא הבין שכאן יש כללים חדשים, וצריך לפעמי ליפול בשבי של האויב הפוליטי. למזלו מצא דיין אוזן כרויה אצל ביבי נתניהו, ששירת אף הוא כקצין בסיירת מטכ"ל. כאיש שיווק מיומן הבין ביבי שהשם דיין הינו מטבע עובר לבוחר.

דיין מצא דרך לגמול לו על כך. מדי שנה מתקיים בשדרות בחודש נובמבר כנס חברתי בעל משקל סגולי שבמהלכו מתפרסם, בין השאר, סקר המשקף את עמדותיהם של אזרחי המדינה לגבי כמה נושאים שעל סדר היום הציבורי. כמו בכל שנה פורסם גם הפעם מדד השחיתות, שכלל נתונים מאלפים. התברר כי 72 אחוז מכלל אזרחי המדינה סבורים שרמת השחיתות השלטונית בישראל הינה גבוהה ואילו 69 אחוז סבורים שהמפלגות מתנהלות באופן מושחת.

אבל שלא כבעבר, לא פורסם השנה סקר נוסף שדירג את רשימת האישים הפוליטיים המושחתים, ולעומתם אלה הנתפשים כנקיים. עודי דיין טען שלא הייתה זה הוגן לפרסם את הסקר לפני הבחירות. זכרונו בגד בו כנראה, שכן בבחירות הקודמות לא היה קיים שיקול כזה. קרוב לודאי שהסיבה האמיתית היא שביבי נתניהו וכמה מראשי הליכוד לא נתפשו כנקיים ברשימה שלא פורסמה.

הבשורה הטובה היא שדיין הודיע כי בעקבות הצטרפותו לליכוד לא ישתתף בשנה הבאה בכנס שדרות והוא פורש מהפרויקט. אם דיין היה רוצה להיתפש כפוליטיקאי נקי הוא היה חייב לעשות זאת כבר לקראת הכנס הנוכחי.

העבודה: סכין בגב
נאמנות קצרת מועד. פרץ [צילום: אבי שי]

שר הביטחון (לשעבר) הכושל עמיר פרץ, עשה בימים האחרונים מעשה אצילי כאשר הודיע בפומבי שהחליט לשלב ידיים עם יריבו המר, יו"ר העבודה אהוד ברק, ולהירתם למען המפלגה המצויה בתהליך של קריסת מערכות בחירות. לשבחו של פרץ יאמר שהוא התאושש מהר מהפסדה של רעייתו אחלמה בבחירות לראשות עיריית שדרות, אולי משום שקיבל פיצוי בשל בחירתה של אחותו לראשות מועצת מצפה רמון.

הקאמבק הפוליטי של פרץ בעיתוי זה, שנועד להפיח רוח קרב במפלגה התשושה, עורר ביקורת חיובית אצל כל המי ומי. למה ומדוע בעבודה נוטים להאמין שפיו וליבו ומוחו של פרץ מתואמים ביניהם? יש לי ספקות בעניין זה.

בעידן הפוליטי הנוכחי, שבו משווע ציבור הבוחרים למעומדים נקיי כפיים, תרומתו של פרץ בתחום רגיש זה הינה מזערית. פרץ סוחב על גבו כמה פרשות עלומות של חשד לקניית קולות בוחרים, אי-סדרים כספיים ונפוטיזם מהתקופות שבהן שימש יו"ר ההסתדרות ויו"ר מפלגת העבודה. אומ"ץ הגישה בשעתו לגופי אכיפת החוק כמה תלונות נגד פרץ, אך משום מה הן לא הבשילו והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע לנו על החלטתו לסגור את תיקי החקירה.

דברי החנופה וצחצוחי הלשון של פרץ כלפי ברק מטעים להאמין שהמדובר בחוזר בתשובה מפלגתי שמצהיר על נאמנות ללא תנאי ליו"ר מפלגתו ומבקש להעניק לו תמיכה גורפת. המציאות שונה מן הקצה. פרץ מתקשה לסלוח ולשכוח לברק על שפגע קשות בכבודו, כאשר טיאטא אותו מלשכת יו"ר מפלגת העבודה ורכש לעצמו נעליים חדשות במשרד הביטחון, אחרי שלא הצליח להיכנס לנעליו הקטנות של פרץ..

הנאמנות הנוכחית של פרץ לברק חיה על זמן שאול, ונועדה לקבל את תמיכתו בניסיונו להשתחל למקום טוב בצמרת הרשימה המצומקת של העבודה בבחירות לכנסת. פרץ בגד כבר פעם בשמעון פרס, שקלט אותו ואת תנועת 'עם אחד' שהוא עמד בראשה לחיקה של מפלגת העבודה, תמורת התחייבות מוקדמת שלא להתמודד נגדו, ולא עמד בה. פרס הפסיד מולו ופרש מאוחר יותר לקדימה.

פרץ זקוק לברק. עופר עיני, יורשו בתפקיד יו"ר ההסתדרות, התנער ממנו מזמן. גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ שפרץ סלל לה את הדרך הפוליטית, הפנתה לו עורף. בהזדמנות הראשונה שתיפול לידיו של פרץ, הוא יפרע מברק. אם תהיה לפרץ הזדמנות שנייה הוא יחסל חשבונות עם עיני ועם יחימוביץ' ואולי עם עוד כמה פורשים. הכל בתנאי, כמובן, שמפלגת העבודה לא תסתלק לעולם פוליטי שכולו רע.

תאריך:  29/11/2008   |   עודכן:  29/11/2008
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אופורטוניסטים מפלגתיים
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שרונה ב
29/11/08 12:01
2
מאדיר עצמו
29/11/08 12:13
3
הפודל של בייניש
29/11/08 12:22
4
הוקוס פוקוס
29/11/08 12:45
5
אבי יוסף
29/11/08 12:47
6
אופורטוניזם
29/11/08 13:31
7
שווא של מנהיגות.
29/11/08 13:39
8
פנחס
29/11/08 13:45
9
אחמד זיבי אורגינל
29/11/08 15:02
10
חיים מולד
29/11/08 16:14
11
איש
29/11/08 17:51
12
דליה מ.
29/11/08 19:30
13
לילית
29/11/08 20:59
14
שושפרי
29/11/08 22:56
 
טהורת המידות
30/11/08 07:57
15
הניה
30/11/08 07:02
 
בתוך מפלגת התקוה
30/11/08 08:02
16
הייאוש
30/11/08 08:34
17
ש מבנימינה
1/12/08 15:40
 
גמלאי מתעב ביבי
1/12/08 19:08
פורום: בחירות 2008 כתוב הודעה
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
פורום: יומני אבנרי כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"ר קדימה, ח"כ ציפי לבני, מנסה לכבוש את השלטון. היא רוצה לכהן כראש ממשלה וחותרת לכך, למרות שניתנה לה הזדמנות והיא כשלה באופן מחפיר. כמעט כל כלי התקשורת מנסיים לסייע לה - על-חשבון מפלגות/מועמדים אחרים. פרסומים מגמתיים לטובתה הם חלק מכוער מהסיפור. הציבור משלם, כרגיל, את המחיר.
29/11/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בכתבתה של סימה קדמון, 'נבצר מבינתה' (ידיעות אחרונות, המוסף לשבת, 28.11.2008) מצוטטת ציפי לבני באומרה: "אין ברירה, אולמרט צריך ללכת. הוא לא יכול להגיע לשימוע מכיסא ראש הממשלה...".
29/11/2008  |  דוד ברק  |   מאמרים
לפני חמש שנים תמימות בראיון נדיר לידיעות אחרונות, יצאה רננה בן-גוריון בת ה-84 בזעקה כואבת: "שכחו את אבא", ולא סתם אמרה.
29/11/2008  |  אביעזרי ישראל  |   מאמרים
במאמרים קודמים באתר News1 עסקתי במהימנות הדיווחים לתקשורת שמפיץ ארגון בצלם. הפעם אציג דוגמה נוספת מני רבות, בה בצלם מציג דיווח חלקי המשמיט פרטי מידע, החיוניים להבנת התמונה בשלמותה.
28/11/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
כבר אמרתי את הדברים לא אחת – אבל הם ראויים להיאמר שוב ושוב: יש משהו בלתי נעים באופן שבו מתנהלות רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל. לא כאשר הן מטפלות בעבריינים – למרות שגם אז יש ליקויים לא מעטים בפעולתן, גם אם אלה אינם נובעים מכשלים רעיוניים – אלא בעת שהן פועלות נגד יהודים המתגוררים מעבר ל"קו הירוק". הנפש פשוט מתחלחלת למראה האטימות, שלא לומר הבהמיות, המלווה את דרך ההתנהלות של המשטרה שם. משהו מעוות, כמעט חולני, שזור כמעט בכל מעשיהם של השוטרים בתחום זה. הסימפטומים לכך צריכים להדאיג כל אחד: רחובותינו הומים פושעים היורים זה בזה באין מפריע – אבל שם, ב"מאחזים הלא-מורשים", יש די והותר שוטרים כדי להתעלל במשפחות ישרות דרך, שכל חטאן הוא שהן רוצות ליישב חלקים שוממים בארץ ישראל.
28/11/2008  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2008  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   בחירות לכנסת 18  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   יומני אבנרי  /  מי ומי  
אושר בממשלה: תיקון נגד כפילויות במפלגות  /  רותי אברהם
"כשלונות קדימה - במלחמה ובמערכת המשפט"  /  איציק וולף
שיבת נסיכי הימין - מרידור חוזר אל הליכוד  /  איציק וולף
החדר האפל  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
מאחדים את עצמנו לדעת  /  צחי פנטון
הגועל שבנפש - להביט בפוליטיקאים כו-לם!  /  רות פורסטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il