מכרז חדש שהוציא
משרד התחבורה מבקש להעביר לחברה אחת את הפעלת התחבורה הציבורית בעמק יזרעאל, בעמק בית שאן ובבקעת כנרות.
קווים אלה מופעלים כיום על-ידי החברות "אומני אקספרס", "קווים" ו"ויאוליה". שלושה קווים מופעלים על-ידי קואופרטיב אגד.
במסגרת המכרז, יעברו קווי השירות העירוניים ברשויות יקנעם, מגדל העמק, עפולה, בית שאן, טבריה, דלית אל כרמל, עספיה וקרית טבעון, לרבות קווים אזוריים ובינעירוניים במרחב שביניהן, וכן קווים למספר יעדים מחוץ למרחב לרבות חיפה.
בנוסף, במסגרת תהליך התכנון התוספו קווים חדשים, חלקם נוספו כתוצאה מהפיכת חלופות פעילות לקווים בעלי שילוט נפרד, וחלקם כדי לתת מענה לבקשות של רשויות מקומיות ואזוריות באשכול העמקים ולצרכים הקיימים והעתידיים הצפויים בו.
המכרז שיצא (רצ"ב לעיל) כולל דרישות גבוהות שייטיבו את השירות הניתן לנוסעים ואת שכרם של הנהגים.
נתיב אקספרס, שהתאחדה עם חברת אומני אקספרס, אינה יכולה להתמודד במכרז הן משום שזכתה בקווי הגליל והן משום שביקשה לצאת מהפעלת האשכול שהפעילה זמן קצר לאחר שניתן בידיה - בשל מחירי הפסד.
במכרז יתמודדו שש חברות, שלשתיים מהן יש יתרון - דן שתגיש הצעה תחרותית באמצעות חברה בת, קווים שמפעילה כבר היום תחבורה ציבורית בעפולה, שם נמצא מרכז הפעילות של החברות בבעלות היושב-ראש
זאב הורן.
במכרז מתמודדות גם סופרבוס, מטרופולין ותנופה הנמצאת בשותפות ספרדית. מתמודדת נוספת היא חברת אפיקים, שלפני חודשיים רכשה את פעילותה של חברת ויאוליה בתחום התחבורה.