|
הרכבת הקלה בירושלים. סיטיקנס [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
שנתיים אחרי שהחלה הרכבת הקלה לפעול, עדיין ישנן בעיות בתפעולה, לנוכח האיחורים והעיכובים בנסיעה.
כתב
גלי צה"ל אלדר גילרן חשף כי בשל האיחורים, הוטל קנס מפעילת הרכבת הקלה, חברת סיטיפס. על-פי הנהלת הרכבת ו
משרד התחבורה, משך הנסיעה ארוך ב-20% מהמתוכנן, תדירות הרכבות אינה עומדת בתנאי הזיכיון ובנוסף, ישנן עדיין בעיות במכונות הכרטוס. בגין כל אלה תיאלץ החברה לשלם למדינה מיליון שקלים.
בין סיטיפס למשרד התחבורה שוררת מתיחות, ושני הצדדים הגישו תביעות הדדיות על סך מאות מיליוני שקלים. בשנים הקרובות אמור תוואי המסילה להכפיל את אורכו, ובמשרד התחבורה אומרים כי הם מנסים להגיע להבנות שיאפשרו את המשך פעילות הרכבת ללא תקלות נוספות.
מסיטיפס נמסר: "הרכבת הקלה מסיעה מדי יום כ-130,000 אנשים בנוחות ובבטחה, והביאה לשיפור משמעותי הן בפיתוח העיר והן באיכות החיים של תושבי ירושלים. טענות משרד התחבורה אינן נכונות. נהפוך הוא, אנו נמצאים בדיונים מול המדינה בנוגע לכספים שהמדינה חייבת לסיטיפס ובאופן מגמתי אצו רצו גורמים במשרד התחבורה לתקשורת והוציאו נתונים שגויים. כיום אין עיכובים ברכבת הקלה למעט כתוצאה מגורמים חיצוניים כגון: חפצים חשודים וגם משרד התחבורה במסגרת הדיונים שלו עם סיטיפס מצהיר, כי החל מינואר 2013 אין שום סיבה לקנוס את סיטיפס בגין עיכובים".
המפקח על התחבורה הציבורית יהודה אלבז אמר: "החלטנו שיש מקום לקנוס אותם, כי הם לא עמדו בהתחייבויותיהם המחוזיות מול המשרד ולא עמדו בסטנדרטים שקבענו. נתקלנו גם בהפרות נוספות, כגון: הפסקת שירות לתקופות ארוכות או תנאי מיזוג אוויר לא מספיק טובים בקרונות - שהחריגות האלו עדיין בבירור".