|
מנכ"ל שיווק השקמה, רמי לוי [צילום: קובי קנטור]
|
|
|
|
|
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, סיימה את הרבעון השני של שנת 2013 עם הכנסות בסך של כ-808.4 מיליון שקל, גידול של 14.4% בהשוואה להכנסות של כ-706.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2012. כך עולה (יום ה', 22.8.13) מפרסום דוחותיה הכספיים.
העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.6% (למרות שהקניות לקראת פסח חלו השנה ברבעון השני ובשנה שעברה חלו ברבעון הראשון) ומפתיחתם של שני סניפים חדשים.
החברה יישמה בדוחות אלה לראשונה את תקן החשבונאות הבינלאומי 11, וכתוצאה מכך היא החלה להציג את אחזקתה בחברת ביכורי השקמה לפי שיטת השווי המאזני, בעוד שבעבר אחזקה זו הוצגה לפי שיטת האיחוד היחסי. כתוצאה מכך, מפרסמת החברה ביאור המשקף את תוצאותיה הכספיות החל מהרבעון הראשון של 2012 במידה שהתקן החשבונאי האמור, יחד עם תקנים חדשים נוספים שיושמו השנה, היה חל מתחילת שנת 2012.
חברת רמי לוי מציינת, כי היא צפויה לפתוח עשרה סניפים חדשים בתקופה שבין הרבעון השלישי של שנת 2013 ועד לרבעון השלישי של 2014. סניפים אלו יוקמו, בהדרגה, בערים נהריה, אשקלון, כפר סבא, עטרות, פתח תקוה, בית שמש, נתיבות, קריית שמונה, אריאל ורחובות.
הרווח הנקי של רמי לוי ברבעון השני גדל בכ-14.1% לכ-29.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2012. יישומם של התקנים החשבונאים החדשים אשתקד לא היה משפיע על שורת הרווח הנקי, שכן שינוי ההצגה משפיע רק על מבנה דוח הרוח וההפסד, אך לא על תוצאתו בשורה התחתונה.
רמי לוי, מנכ"ל החברה, מסר: "תוצאות הרבעון השני מצביעות על המשך מגמת הצמיחה המאפיינת את החברה מאז יום הנפקתה בבורסה. האסטרטגיה של החברה להיטיב עם לקוחותיה ולהציע להם את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על שירות ברמה גבוהה ומוצרים איכותיים, מביאה לכך שלקוחותינו מצביעים ברגליים, ומעמיקים את נאמנותם לרשת, כשבמקביל מצטרפים לקוחות חדשים לשורותינו. הסקרים מצביעים על כך, שהצרכן הישראלי הגביר את מודעתו לצורך לחסוך בהוצאות ולכן אנחנו רואים יותר לקוחות חדשים המגיעים לקניות ברשת שלנו. אני מאמין, כי מגמות אלה יתמכו בהמשך הצמיחה של הרשת ובהמשך תהליך הצטרפותם של לקוחות חדשים אליה".
לוי הוסיף כי "רשת רמי לוי כיום משרתת כ-35% מהאיזורים במדינת ישראל ולכן אנו ממשיכים לפעול להקמת סניפים חדשים באזורים בהם אין לנו כיום נוכחות, ועד סוף שנת 2014 בכוונתנו לפתוח עשרה סניפים חדשים".