|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

תעצרו את הסרטן - אני רוצה לרדת

הוויטמין קואנזים קיו-10 משפר את סיכויי ההישרדות של חולי סרטן עם מלנומה בשלבים הראשונים, תזונה דלת-שומן ועשירה בירקות, פירות וסיבים מורידה באופן משמעותי את התמותה בקרב חולות בסרטן השד - אלה חלק משלל הגילויים והמחקרים החדשים המתפרסמים במהדורה השנייה של ספר ההדרכה המקיף לחולי סרטן ובני משפחותיהם מאת ד"ר יוסף ברנר
17/12/2008  |     |   ספרים   |   תגובות
תעצרו את הסרטן - אני רוצה לרדת

ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן - אני רוצה לרדת" (הוצאת מודן) מאת האונקולוג הבכיר ד"ר יוסף ברנר נחשב למקור המקיף והנרחב ביותר של מידע בשפה העברית לחולי סרטן על שיטות מתחומי הרפואה הקונבנציונאלית, האלטרנטיבית והמשלימה למניעה ולטיפול במחלת הסרטן. בימים אלה יוצאת לאור המהדורה השנייה והמעודכנת של הספר, אליה הוסיף ד"ר ברנר שורה של מחקרים חדשים ותגליות נוספות בתחום.

ד"ר ברנר הוא מייסד ומנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים "וולפסון" בחולון ומנהל המרכז הרפואי "ניו-הופ" (NEW HOPE) לטיפול בסרטן בהיפרתרמיה וברפואה משלימה בתל אביב. ד"ר ברנר חלה בעבר בסרטן הערמונית, אך טיפל בעצמו בהצלחה באמצעות שילוב של רפואה קונבנציונאלית ורפואה אלטרנטיבית ומשלימה.

על-פני 631 עמודי הספר, מפרט ד"ר ברנר את מגוון הטיפולים המשלימים המתאימים לסוגי הסרטן השונים, מסביר מהי תזונה נכונה לחולי סרטן ומהם הרגלי החיים שאותם צריך לשנות, וגם עונה על שאלות כמו - כיצד ניתן לטפל בסרטן באמצעות היפרתרמיה, באיזה סוגי ויטמינים ומינרלים מותר ואף חשוב להשתמש, איך משפיעים תוספי מזון כמו הורמונים, אנזימים, חומצות אמינו, חומצות שומן וצמחי מרפא על מחלת הסרט, ולא פחות חשוב - איזה אמצעי טיפול יעילים לסימפטומים השונים המוכרים לחולי סרטן כמו חוסר תיאבון, בחילות, שלשולים ועוד.

בין הגילויים החדשים המתפרסמים בספר - תוצאות מחקר חדש שמוצא קשר ישיר בין שינוי בהרגלי התזונה לבין שיפור סיכויי ההישרדות של חולות עם סרטן השד. במחקר שנערך על 516 נשים עם סרטן שד לאחר חדלון הווסת, נמצא כי ההבדל בתמותה של חולות שצרכו שומן בכמות רבה לעומת כאלה שצרכו מעט שומן היה 312% (יותר מפי 3!). צריכה גבוהה של סיבים הפחיתה את התמותה בכ-52%, צריכה גבוהה של ירקות הפחיתה בכ-43%, וצריכה גבוהה של פירות הפחיתה את התמותה בכ-37%. המחקר גם מצא כי גם צריכה של ויטמין C וחומצה פולית הפחיתו את התמותה. ובמילים אחרות: תזונה נכונה יעילה לא-פעם מתרופות שמחירן אלפי ועשרות אלפי שקלים מדי חודש.

מחקר מעניין נוסף שבוצע בבית החולים "הלב הקדוש" ברומא, השווה את ההישרדות של חולים עם מלנומה בשלבים הראשון והשני, כאשר חלק מהחולים מקבל טיפול במינונים לא גבוהים של אינטרפרון וחלק מקבלים בנוסף לאינטרפרון גם את הויטמין קואנזים קיו-10. בתום חמש שנות מחקר נמצא כי ההישרדות בקבוצה שקיבלה טיפול משולב הייתה גבוהה באופן משמעותי מזו של החולים שטופלו באינטרפרון בלבד - 26.5% לעומת 3.1% בלבד. מחקר נוסף שנערך על-ידי צוות רופאים מספרד, הראה קשר ישיר בין צריכה מרובה של שמן זית לבין הגברת האפקטיביות של הטיפול בהרספטין להרס תאים של סרטן השד.

  • את הספר "תעצרו את הסרטן - אני רוצה לרדת" ניתן להשיג ברשתות "סטימצקי" ו"צומת ספרים", ובחנויות ספרים נבחרות בכל הארץ.

  • מחיר מומלץ: 129 שקלים.

מתוך הספר: רפואה אלטרנטיבית משלימה בסרטן ורפואה קונבנציונאלית

שרה – הרופאים ראו את האולטרה-סאונד ולא האמינו

שרה היא אישה מרשימה ואנרגטית. ב-1993 חלתה בסרטן שד ונותחה. לאחר הניתוח קיבלה בבית-החולים הקרנות, כימותרפיה, ובהמשך טיפול בכדורי הורמונים (טמוקסיפן). למרות זאת, בתחילת 1997 נתגלו גרורות מרובות בכבד שלה. היא עברה כימותרפיה שכללה טקסול ו-5FU במינונים גבוהים. לא היה בכך כדי לשנות את מצב הגידולים בכבד, ואילו רמת הסמן הגידולי CA 15-3 עלתה עד 1,500 (פי 50 מהנורמלי). בשלב זה היא החלה לקבל במקביל לכימותרפיה גם היפרתרמיה באזור הכבד. כעבור ארבעה חודשים בערך ירדה רמת הסמן הגידולי ל-90 בקירוב, ובדיקת האולטרה-סאונד הראתה כי הממצאים בכבד נעלמו כמעט לחלוטין.

בעת ראיון לעיתון חשוב אמרה החולה לכתב: "כשהרופאים ראו את השיפור בתוצאות הם חשבו בתחילה שהמכשיר שלהם מקולקל. כשהרופאה הבינה שהגידולים נעלמו היא אמרה שזה נס."

רפואה אלטרנטיבית משלימה (רא"מ) בטיפול בסרטן

83 אחוז מחולי הסרטן משתמשים בשיטות רא"מ
בסקר שנערך בקרב 453 חולי סרטן במרכז הסרטן הגדול בעולם – מרכז מ.ד אנדרסון באוניברסיטת טקסס ביוסטון, בשנים 1998-1997, נמצא כי 99.3 אחוז מהחולים שמעו על רא"מ ו83.3- אחוז מהחולים השתמשו לפחות בשיטה אחת של רא"מ . מחקרים רבים אחרים מוכיחים כי שיעור השימוש ברא"מ בקרב חולי סרטן הוא בין 50 ל80- אחוז. במחקר שנערך בארץ נמצא כי 58 אחוז מחולי הסרטן בישראל משתמשים בשיטות של רא"מ .

מהי רפואה אלטרנטיבית משלימה (רא"מ)?
רפואה אלטרנטיבית משלימה מאגדת בתוכה מספר רב של שיטות טיפול, שאינן חלק מהטיפול הרפואי הקונבנציונאלי, ואשר לא נבדקו בסדרת ניסויים מבוקרים בהשתתפות מספר רב של חולים. לכן לא נקבע שיעור ההצלחה המדויק של השיטות הללו.

כיצד החל השימוש בשיטות אלה?
חלק משיטות הטיפול ברא"מ הן שיטות העוברות מדור לדור באוכלוסיה מסוימת במשך שנים רבות. לדוגמה: הטיפולים באקופונקטורה ובצמחי-מרפא הקיימים בסין כבר אלפי שנים; שיטות טיפול שונות המקובלות ביפן, בהודו ובטיבט; צמחי-מרפא מיערות-הגשם בדרום אמריקה וכו'.

שיטות אחרות הן אלה שנוסו במעבדה (בתרביות תאים), על בעלי-חיים ועל קבוצות קטנות של חולים, והוכח כי הן מועילות לטיפול. לדוגמה: שיטות הטיפול בוויטמינים, בצמחי-מרפא ובחומרים לחיזוק התפקוד של המערכת החיסונית המופקים מהחי או מהצומח, היפרתרמיה ושיטות שונות של טיפולי גוף-נפש.

האם אפשר לקבוע את שיעורי ההצלחה של שיטות טיפול אלה?
בהיעדר מחקרים נרחבים ומבוקרים, קביעה כזאת אינה אפשרית. אך הרקע הניסויי, הדיווחים של הרופאים והמטפלים, ובעיקר דיווחי החולים והמטופלים על הצלחות הטיפולים ועל התועלת שבהם מעודדים חולים נוספים לנסות להשתמש בשיטות רא”מ.

מה הבדל בין רפואה אלטרנטיבית לרפואה משלימה?
הטיפולים ברפואה אלטרנטיבית משלימה מכונים "אלטרנטיביים" כאשר הם ניתנים ללא טיפול מקביל ברפואה קונוונציונאלית. אותם טיפולים מכונים "רפואה משלימה" כאשר הם ניתנים במקביל לטיפולים קונבציונאליים.

רפואה אינטגרטיבית
כיום נפוץ הביטוי "רפואה אינטגרטיבית" – כלומר, מיזוג של שיטות קונוונציונאליות עם שיטות רא”מ.

השימוש במילה "מיזוג" מצביע על כך ששיטות הטיפול האלטרנטיביות אינן נחותות מאלה הקונבנציונאליות. אלה גם אלה משלימות זו את זו ופועלות באופן משולב.

מדוע חולים משתמשים בשיטות אלטרנטיביות ללא שימוש מקביל ברפואה קונבנציונאלית?
חולים רבים מגיעים לטיפולים ברא"מ לאחר שכל שיטות הטיפול הקונבנציונאליות בבית-החולים נכשלו לגביהם, ונאמר להם שאין בשבילם טיפולים נוספים מתאימים.

ישנם גם חולים המסרבים לקבל טיפולים קונבנציונאליים באופן עקרוני. חלקם הגדול נחשפו בעבר לטיפולים קונבנציונאליים בסרטן של בן משפחה או ידיד, והיו עדים לתופעות-הלוואי הקשות ולתוצאות המיידיות והמאוחרות של טיפולים אלה. עקב כך הם מסרבים לקבל טיפולים אלה.

רוב החולות בסרטן השד היו מרוצות מהטיפולים ברא"מ
במחקר שפורסם בשנת 2000 בירחון של המכון הלאומי לסרטן בארצות-הברית, נמצא כי 90 אחוז מחולות סרטן השד חשבו כי הטיפולים ברא"מ הועילו להן. במחקר דומה שנערך בארץ נמצא כי 64 אחוז מהחולות שטופלו ברא”מ חשבו כי הטיפול היה יעיל.

שיטות הטיפול ברא"מ משפיעות על מחלת הסרטן באופן הבא:

  • הפעלת המערכת החיסונית ושיפור התפקוד שלה: גורמות לייצור מוגבר של הרכיבים השונים של מערכת החיסון ולפעולה חזקה ויעילה יותר של כל אחד מהרכיבים הללו.

  • שיפור המצב הכללי של החולה: שיפור התיאבון, עלייה במשקל, שיפור ההרגשה, חיזוק הגוף.

  • השפעה על תסמיני המחלה: הפחתת כאבים, בחילות, הקאות, שלשולים וכו'.

  • הפחתה בתופעות-הלוואי של הטיפולים הקונבנציונאליים: הפחתת הבחילות, ההקאות, השלשולים, החולשה, התופעות הנוירולוגיות, שמירה על ספירות דם תקינות וכו'.

  • הפחתת הנזקים הנגרמים לאיברים בגוף כתוצאה מהכימותרפיה ומההקרנות: פחות נזקים ללב, לכליות ולריאות;.

  • הגברת היעילות של הטיפולים הקונבנציונאליים: שיפור ביעילות של כימותרפיה, הקרנות או הורמונים, הגדלת שיעור התגובה על הטיפולים והארכת משך ההשפעה שלהם.

מניעת תופעות הלוואי והנזקים של הטיפולים הקונבנציונאליים והשמירה על ספירות הדם מאפשרת לתת את הטיפולים האלה בצורה מסודרת וללא עיכובים – עניין חשוב ביותר ליעילות שלהם.

  • פעולה לעצירת הגידולים: חלק מהטיפולים ברא”מ עשויים להביא להיעלמות, הקטנה או עצירה בהתפתחותם של הגידולים.

  • מניעת היווצרות של תאים סרטניים: שיטות רבות עשויות למנוע את תהליך התחלת היווצרותו של סרטן.

  • דה-טוקסיפיקציה: מניעה של כניסת רעלים לגוף, נטרולם לאחר שנכנסו והוצאתם מהגוף.

  • פעולה אנטי-אוקסידנטית: מניעת נזקים של רדיקלים חופשיים בגוף.

מתי צריך להתחיל להשתמש ברא”מ
חלק גדול מן החולים פונים לעזרת הרפואה האלטרנטיבית המשלימה רק לאחר שכל הטיפולים הקונבנציונאליים נכשלו. בשלב זה, הם כבר מצויים, בדרך-כלל, במצב גופני וכללי רע ותוחלת החיים הצפויה להם קצרה. רצוי להתחיל את השימוש בשיטות רא"מ מייד עם אבחון המחלה. יש להתחיל בתזונה נכונה, באורח-חיים נכון ובשימוש בתוספי מזון כדי לשפר את הסיכויים שהמחלה לא תחזור לאחר הטיפול הראשוני.

הטיפולים ברא"מ צריכים להשתלב בטיפולים הקונבנציונאליים מייד עם האבחון של המחלה הסרטנית וללוות את החולה לאורך כל תקופת המחלה.

תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  18/12/2008
עופר שטרית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תעצרו את הסרטן - אני רוצה לרדת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתה כאן - ואינך, ספר ביכורים של אפרת ארנון מרמת גן מספר על המסע שצפוי לכל אחד: פרידה מאדם אהוב. הספר המתאר את תהליך ההתמודדות עם מחלה קשה ועם מותו של אביה יצא בימים אלה בהוצאת הדים והוא שזור בפרקים כואבים, מתובלים בהומור ועם סוף מקורי, מפתיע.
16/12/2008  |  זוהר נוי  |   ספרים
"ידיים של חורף" הוא ספר ייחודי שיצא לאור: הסופרת רבקה גרנות כתבה אותו מתוך עוצמת הכאב והתמודדות עם קשיים משפחתיים והחוויות היום יומיות - מחלה המקשה על התפקוד. היא טווה בספר את מכלול חייה וחיים של מכריה שכולם נרקמים למסכת אחת האומרת הלל לאהבה, לחמלה, לסובלנות לשונה וליכולת להתמודד עם מצבים קשים בכוח ובעוצמה נפשית יוצאת דופן. הספר משמש מטאפורה לעולם הסובב אותנו ולאירועים שבהם אנו מתמודדים מול הבלתי צפוי בחיינו.
16/12/2008  |  זוהר נוי  |   ספרים
שמאי וארנה גולן הם יוצרים עבריים, וספריהם מוסיפים נדבך חשוב לספרות העברית ולביקורת העברית. ערב ההשקה הכפול לשני הספרים החדשים הוא חגיגה לכולנו, חגיגה שבאה לתת כבוד לספרים החושפים של שאלות של זהות והמשכיות בספרות העברית, הקושרים חוטים בין גולה לגאולה. אנסה להציג בכמה שורות את הספרים, ואני מקווה שקהל הקוראים יטעם מן הדפים הקסומים והעמוקים. לכולם מובטחת הנאה צרופה.
16/12/2008  |  בלפור חקק  |   ספרים
בעיר התגורר מדען מבריק אשר היה ידוע בציבור כלוחם מושבע באמונות טפלות ובדעות קדומות למיניהן. יום אחד הגיע אחד מידידיו של המדען לבקרו בביתו ונדהם לגלות "חמסה" התלויה מעל למשקוף הדלת.
24/11/2008  |  ד"ר משה זילבר  |   ספרים
ספר המיסוי הבינלאומי המקיף והעדכני רואה אור בימים אלו. הספר מציג מחקר משפטי מקיף ויחיד מסוגו בארץ, הכולל את כל סוגיות המס והאספקטים הכרוכים במיסוי עסקות בינלאומיות. המדריך מהווה אורים ותומים בתחום המיסוי ומתאים לעורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס, מנהלי חברות, חשבים, מבקרי פנים ועוד.
19/11/2008  |  הילה ימיני  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il