|
אופניים וגלגישיים חשמליים [צילום: רשות המיסים]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום ב', 11.11.13) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רישוי שירותים לרכב, שהגיש
משרד התחבורה, שנועדה לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות ואת החלפים לרכב. במהלך הדיון התייחס היו"ר
אבישי ברוורמן לאסדרת תחום האופניים והגלגיליים (קורקינטים) החשמליים, ודרש ממשרד התחבורה להגיש לוועדת תקנות שמסדירות את הנושא בהקדם. "הכלים הללו הפכו פופולריים יותר ויותר והגיע הזמן להסדיר את השימוש בהם, אני חרד בעיקר מההיבט הבטיחותי והפגיעה האפשרית בהולכי הרגל", אמר ח"כ ברוורמן.
עו"ד שרית זוכוביצקי אור ממשרד התחבורה הסבירה כי הייתה אסדרה שתוקפה פג, מאחר שהיא נקבעה כהוראת שעה בהסתמך על-תקן בינלאומי. לדבריה, משרד התחבורה עובד בימים אלה על אסדרה שתחליף את הוראת השעה שפקעה. ח"כ חנא סוויד (חד"ש) התייחס גם לצורך להסדיר את השימוש ברכבים חשמליים אחרים דוגמת קלנועים ועגלות גולף, שהופכים לנפוצים יותר ויותר.
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס בדיון היום גם לדרישה שהציג היו"ר ברוורמן בפני משרד התחבורה בדיון הקודם, להסדיר בחוק גם את נושא פעולת הסוחרים המוכרים מכוניות משומשות במגרשים. פלור הודיע לוועדה כי המשרד נמצא בשלבים של הכנת האסדרה וכי הוא מקווה שכבר בישיבה הבאה תוצג האסדרה, בשיתוף עם הגורמים הפועלים בתחום.
כמו-כן המשיכה הוועדה היום לדון בסעיפי הצעת החוק וסיימה לאשר את פרק ההגדרות. הוועדה אף החלה לדון בפרק העוסק ברישוי מתן שירותי רכב ורישוי המקצועות בענף הרכב - המסדיר את חובת הפעילות בענף עם רישיון וכן את הכלים לטיפול במי שיפר את תנאי הרישיון. הוועדה טרם סיימה להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית, ותמשיך את דיוניה בעוד שבועיים.