|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
המטרונית. בעיות בדרך [צילום: שמואל וולף]
פרסום ראשון

גביית התשלום במטרונית עוכבה בגלל חתימה

פארסה בהתנהלות משרד התחבורה: מה הסיבה שבגללה לא גבו תשלום מהנוסעים, ומה התקלות הצפויות למשתמשי המטרונית
09/12/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עידן יוסף
בלגאן במטרונית: הפטור מתשלום יוארך בשבוע

אמינות זה כל הסיפור
כדי להפעיל מערכת תחבורה ציבורית טובה צריך לקנות את לבו של ציבור המשתמשים בה. הנוסע חייב להיות בטוח שהמטרונית שתשרת אותו תהיה אמינה ולדעת שהמתכננים עשו הכל שגם אם תהיינה תקלות בדרך, הכל יבוא על מקומו בשלום. אולם הן העיכוב הראשוני בהפעלה שגרם לדחייה של כמה חודשים בהפעלה, הן איטיות הנסיעה בניגוד למובטח והן בעיות כפל התשלום הצפויות הופכות את המטרונית לכלי בלתי אמין. העובדה שלמטרונית עולים היום 100,000 נוסעים ביום היא משתי סיבות - הנסיעה בחינם והנוסעים שבועיים ונותרו ללא חלופות תחבורתיות אחרות. האחראי הראשי הוא משרד התחבורה, שגם אחרי כמה חודשים של הרצה אינו מזדרז לתקן ליקויים מהותיים.

ב-6 בדצמבר אמורה הייתה להתחיל גביית התשלום מנוסעי המטרונית, שלושה קווי אוטובוסים רבי-קיבולת של חברת דן בצפון, הנעים בחיפה ובקריות. אלא שבניגוד לתכנון נדחה התשלום, וב"הודעת הבהרה" כביכול, שנמסרה בשבוע שעבר מטעם משרד התחבורה, נאמר כי "מערך הכרטוס יחל לפעול ממחר אנו מאפשרים לציבור להתנסות במערכת במשך מספר ימים. אכיפת התשלום במטרונית תחל במהלך השבוע הבא".

שמועות רצו באשר לפשר העיכוב, שהונחת על המפעילים השונים של המטרונית. אחת מהן דיברה על בעיות בסיבי התקשורת, אחרת על תקלות במכונות הכרטוס. אולם ל-News1 נודע כי הסיבה האמיתית לעיכוב, עליה לא דיווח משרד התחבורה, היא שאיש במשרד התחבורה לא הגיש לשר התחבורה או למנכ"ל משרדו את צו הפיקוח על המחירים על-מנת שיחתום עליו. בהיעדר חתימה שכזו לא ניתן מבחינה חוקית לגבות תשלום מהנוסעים.

משכך, 160 הדיילים המועסקים מאז יום שישי האחרון בשירות משרד התחבורה, במקום לבצע את העבודה אותה היו אמורים לעשות - להדריך את הנוסעים איך לתקף את הכרטיסים, פונים אליהם ומבקשים מהם את ההפך - שלא לתקף את כרטיסיהם כדי שלא יחויבו סתם.

לאחר שבמשרד התחבורה גילו את הטעות הגדולה שעשו, הצו נחתם ומרגע שיפורסם ברשומות (אולי כבר מחר [ג']) ניתן יהיה לגבות תשלום.

אולם בדיקת News1 מעלה כי מערכת הכרטוס של המטרונית אינה ערוכה כנדרש לקליטת נוסעים, וסובלת מתקלות שבגינן עלולה המטרונית לחטוף שורה של תביעות משפטיות מצד נוסעים.

הנה כמה מן התקלות שהתגלו:

  • מערכת הכרטוס של המטרונית אינה מכבדת נסיעות המשך/מעבר בתוך חיפה. נכון להיום יכולים הנוסעים באגד לעשות שימוש בנסיעת המשך בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, כאשר הנוסע משלם רק עבור הנסיעה הבין-עירונית ונפטר מתשלום עבור הנסיעה העירונית. אולם הנסיעה במטרונית מחייבת אותו בתשלום מיותר נוסף;
  • מערכת הכרטוס של המטרונית אינה מכבדת נסיעות המשך/מעבר בקריות. נוסעים העושים שימוש בקוד 1 של אגד נאלצים לשלם שוב עבור נסיעה במטרונית.
  • בחלק מן המקטעים, נסיעת המטרונית איטית מאשר קווי אגד. כך למשל סובלים נוסעי קו 103 של אגד שבוטל מנסיעה איטית יותר בקו 1 של המטרונית. קווים 123 ו-136 של אגד נוסעים מהר יותר מהמטרונית בקטע שבין צומת קריית אתא למרכזית המפרץ. יש לכך כמה סיבות: מהירות נסיעה איטית יותר, חוסר עדיפות ברמזורים כפי שהובטח, עצירה בכל תחנה גם בכזו שלא עולים בה נוסעים והפרש מופע ירוק ברמזור התוקע את המטרוניות ברמזורים אדומים.
  • מערכת הכירטוס מנפיקה כרטיסים לנסיעות בינעירוניות שמחירם עשרות שקלים בסכומים של 0 ש"ח, ונותנת פתח למי שמבקש לגנוב מאגד.
  • המערכת אינה קוראת חוזים (כרטיסיות) המיועדים לעוורים.

משרד התחבורה טרם השיב לשאלת News1 בעניין צו הפיקוח על המחירים.

הדגמת שימוש במכונה


תאריך:  09/12/2013   |   עודכן:  09/12/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גביית התשלום במטרונית עוכבה בגלל חתימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שרגא, ערד
9/12/13 21:30
2
המטרידנית
10/12/13 21:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
משרד התחבורה פרסם (יום א', 8.12.13) מכרז להפעלת התחבורה הציבורית בין אשדוד לתל אביב, ביבנה ובישובים סביב אשדוד, יבנה. ורחובות המכרז כולל תוספת של כ-55% בממוצע של נסיעות שירות, לעומת הקווים המופעלים כיום.
08/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רמ"י תמכור במכרזים את הרזרבות הקרקעיות של רכבת ישראל. הסכם ראשון מסוגו בעניין זה עומד להיחתם בקרוב. המדובר במגרשים ליד תחנות רכבת רבות, העומדים ריקים, ונמצאים בבעלות הרכבת או בחכירה מרשות המקרקעין.
05/12/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"רמת הדיוק של לוח הזמנים ברכבת עלתה בשנה האחרונה מ-92% ל-94%, והאיחור ברוב המקרים האחרים היה 7 דקות לכל היותר". כך אמר (יום ה', 5.12.13) מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. הוא דיבר עם כתבי הנדל"ן תוך כדי נסיעה בקרון מיוחד מתל אביב לקריית גת, שם נחתם הסכם לבניית אלפי דירות (ראה ידיעה נפרדת).
05/12/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ד', 4.12.13) דיון מעקב אחר נושא ההצטיידות אגד ומפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים. היו"ר אבישי ברוורמן הזכיר כי הדיון מתקיים בעקבות ישיבה מיוחדת שקיימה הוועדה רק לפני 3 שבועות, בו הועלו הטענות כי ייבוא אוטובוסים מחו"ל יפגע בתעשיה המקומית. ברוורמן הוסיף כי שמע שיו"ר חברת הארגז, חגי שלום, מתכוון לעתור היום לבג"ץ נגד המכרזים. הוא אף הזכיר כי הוועדה פנתה בתום הדיון הקודם למשרד התחבורה, בבקשה לשקול עדיפות לתוצרת הישראלית האיכותית.
05/12/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
התערבות נדירה של סגן שר האוצר מיקי לוי במסגרת שאילתה שהוגשה (יום ד', 4.12.13) בכנסת לשר התחבורה. לוי, שטס באחרונה כמה פעמים סיפר על נסיונו המר בתחנות הרכבת ובשדות התעופה.
05/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il