|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

פרופ' יוסי פרשקר מהטכניון:

"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית - אין ממשלה"

"הממשלה לא מסוגלת ליישם דברים כמו שצריך, לא מבצעת תכנון תחבורה ציבורית ואין לה ראייה כוללנית; יש אי סדר ואימפוטנטיות", אמר פרופ' פרשקר, לשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה רענן חסידוף, מהנדס תחבורה והמנחה מסתייג: "התחום התקדם בשנים האחרונות"
12/12/2013  |     |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מאת: יניב הלפרין  |    |  אנשים ומחשבים  |  pc.co.il  |  תגובות    תחבורה ציבורית
יוסי פרשקר, הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]

מהנדס התחבורה רענן חסידוף [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]

קובי מגמי, מנהל פרויקט המטרונית מטעם יפה נוף [צילום: קובי קנטור/אנשים ומחשבים]

"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, אין בארץ ממשלה, אין תכנון, לא קיימות רשויות מטרופוליטניות וארציות שמנהלות את התחבורה, אין ראייה כוללנית של המצב. מה שיש זה אי-סדר ואימפוטנטיות - הפקידות הממשלתית לא מסוגלת ליישם בתחום דברים כמו שצריך והפוליטיקאים לא רוצים לעשות זאת. הם רק אומרים שהם רוצים, אבל אלה שהם מעוניינים למצוא חן בעיניהם אינם הציבור אלא המקורבים שלהם". דברים חריפים אלה אמר פרופ' יוסי פרשקר מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ולשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה.

פרופ' פרשקר סיכם חבר-דיון בנושא שילוביות בתחבורה הציבורית, שהיה חלק מכינוס World eGov Forum 2013, שהתקיים השבוע באולם הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה חבר-הדיון היה מהנדס התחבורה רענן חסידוף.

אי-תונות

בדבריו, ביקר פרשקר גם את טיפולה של התקשורת במצב התחבורה הציבורית בארץ וקרא לו "אי-תונות". "אומרים שהעיתונות היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אבל אני קורא מעט מאוד דברים ביקורתיים על התחבורה הציבורית בישראל. אני לא קורא מאמרים שנוגעים לאי-הנוחות, לאי-התכנון, לאי-הביצוע, לכישלון הכללי של ניהול התחבורה בישראל. העיתונות, כמו הפוליטיקאים, פשטה רגל בנושא. המזל של הפוליטיקאים הוא שהעיתונאים כמותם", אמר.

ככלל, לדברי פרופ' פרשקר, "לא העיתונות ולא הממשלה עושות את תפקידיהן. אנחנו נמצאים בהתמוטטות מערכות, לא רק בתחבורה". הוא קרא למשרד התחבורה להתמקצע בנושא, כי "אם הוא לא יהיה מקצועי - נמשיך לסבול".

"דרושה פעולה משותפת של המפעילות והממשלה"

חסידוף אמר כי כדי שתהיה שילוביות טובה בתחבורה הציבורית, צריכה להיות פעולה משותפת של החברות המפעילות והממשלה. "כיום, המצב הוא שכל אחד אומר שהשני יתחיל לעסוק בנושא", ציין.

הוא הוסיף כי "הציבור מבקש אפשרות להגיע באמצעות התחבורה הציבורית מנקודה א' לנקודה ב' בדרך הנוחה ביותר, עם זמן המתנה קצר ושימוש רק בכרטיס אחד. בנוסף, נדרש לשדר אמינות לציבור. אנחנו לא רוצים ולא יכולים להתחרות ברכב הפרטי, אבל אנחנו שואפים לצמצם את השימוש בו. אם לא נספק לנוסעים את השירות בצורה הטובה ביותר ובזמן הכי קצר, אנשים יחזרו לרכב הפרטי, ורק מי שלא תהיה לו ברירה ייסע בתחבורה הציבורית".

עם זאת, חסידוף אמר כי "בשנים האחרונות התקדמנו - התחבורה הציבורית עברה לכרטיסי רב קו, בוצעו רפורמות שונות, יש פיילוט למידע בזמן אמת בתחנות האוטובוס, קיימים מתקני אופניים ליד תחנות הרכבת ויש שירות חנה וסע. בנוסף, הטכנולוגיה קיימת, אפשר לתכנן את הנסיעה באמצעות אפליקציות שונות. הדברים הולכים לכיוון טוב, אבל צריך הרבה סבלנות".

המקרה של המטרונית

קובי מגמי, מנהל פרויקט המטרונית בחיפה מטעם חברת יפה נוף, הציג את הפרויקט. הוא ציין כי קיימות כיום 90 מטרוניות, שש מהן היברידיות, וכי "עברנו כבר את רף 100 אלף הנוסעים, בעוד שההערכות היו שהמספר יגיע עד כה ל-80 אלף".

לדבריו, "הטכנולוגיה מהווה חלק חשוב מפרויקט המטרונית. בנוסף, הפרויקט הצריך ביצוע סנכרון בין הרבה מאוד גורמים - וזה היה קשה. הממשלה מעט איחרה בלוח הזמנים אבל בסך הכול נעשתה עבודה טובה".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  12/12/2013   |   עודכן:  12/12/2013
יניב הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית - אין ממשלה"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צורי
12/12/13 20:32
2
צורי
12/12/13 20:40
3
אבי געזונט
13/12/13 02:05
4
נמכרכה לערבים
13/12/13 09:52
5
הרועץ המשפטי
13/12/13 11:29
6
יוד יוד
13/12/13 11:33
7
נכון ועוד
13/12/13 13:15
 
מיכאל שער
13/12/13 14:34
8
yossy
13/12/13 17:31
9
m.f
13/12/13 22:14
10
אנשים חושבים
14/12/13 12:26
11
הנוסע הנדפק
14/12/13 18:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת קווים החלה לאחרונה החלה להפעיל את אשכול קווי התחבורה הציבורית במודיעין עילית (קרית ספר). אולם מקצת מן הנהגים אף רגילים לנורמות הישנות והשירות בהתאם. אחד המקרים החמורים התרחש לפני שבועות אחדים ואף קיבל גיבוי תמוה מחברת קווים.
12/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה הודיע על השקת אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית, שאמורה לספק לנוסעים מידע על זמני הנסיעה. מדובר באפליקציה חובבנית שנופלת מאפליקציות דומות בשוק, ואף מפגרת אחריהן בשנתיים. יתרונה היחיד אולי הוא בהצגת תדירות הקווים בשעות השונות של היממה, מידע שאין בו צורך של ממש.
11/12/2013  |  עידן יוסף  |   תחקירים
במשרד התחבורה עשו לעצמם נוהג מגונה. תחילה הם מכריזים על מיזמים שונים בתחום התחבורה הציבורית, אבל המיזמים מתעכבים ומתעכבים ומתעכבים. כאשר שואלים אותם לפשר העיכוב, התשובות שמתקבלות הן שגורם אחר מעכב או שכדי שהתוצר יהיה מושלם נדרש זמן נוסף להשלמת המיזם.
11/12/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
ב-6 בדצמבר אמורה הייתה להתחיל גביית התשלום מנוסעי המטרונית, שלושה קווי אוטובוסים רבי-קיבולת של חברת דן בצפון, הנעים בחיפה ובקריות. אלא שבניגוד לתכנון נדחה התשלום, וב"הודעת הבהרה" כביכול, שנמסרה בשבוע שעבר מטעם משרד התחבורה, נאמר כי "מערך הכרטוס יחל לפעול ממחר אנו מאפשרים לציבור להתנסות במערכת במשך מספר ימים. אכיפת התשלום במטרונית תחל במהלך השבוע הבא".
09/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה פרסם (יום א', 8.12.13) מכרז להפעלת התחבורה הציבורית בין אשדוד לתל אביב, ביבנה ובישובים סביב אשדוד, יבנה. ורחובות המכרז כולל תוספת של כ-55% בממוצע של נסיעות שירות, לעומת הקווים המופעלים כיום.
08/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il