|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חשיפה בלעדית / עסקת האולפנה וחשד לפלילים

החטיבה להתיישבות תבנה לישיבת בית אל

'סוכריה' נוספת לעברייני הבנייה של שכונת האולפנה אחרי שכבר קיבלו מכרז לבניית 30 יחידות דיור במתנה ואחרי שתפעול שכונת הקראווילות עבר לידיהם יקבלו גם אנשי הישיבה בבית אל הרחבה משמעותית לבניין בית המדרש החטיבה להתיישבות: הנחיה ברורה בנושא מלשכת ראש הממשלה חשיפה: חשד לעבירת זיוף בחתימה על אישור הבנייה
24/12/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת בית-אל   |   תגובות
בית המדרש בבית אל. הרחבה על חשבון המדינה

רוזנבוים. חשד כי חתם בשם חברי הוועדה ללא ידיעתם

חשיפה: רישום כוזב של בנייני המריבה בגבעת האולפנה
איציק וולף
מנהל מרחב בחטיבה להתיישבות של הסוכנות היהודית מאשר: מספר המגרש שבו משתמשים תושבי גבעת האולפנה שייך לשכונה אחרת * מעולם לא הייתה לחטיבה להתיישבות בעלות על הקרקע במקום שבו הם גרים * השיטה: שימוש באגודה השיתופית בית אל א' אשר המליצה בפני הסוכנות על תושבים תוך העלמת עין מהעובדה שהם מתגוררים באזור אחר
לרשימה המלאה

242 מיליון שקל הועברו לחטיבה להתיישבות
עופר וולפסון
לרשימה המלאה

החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית הוציאה מכרז להרחבת בניין בית המדרש של הישיבה בבית אל. זאת, למרות מעורבות הישיבה ומנהליה בבנייה הלא חוקית של בנייני שכונת האולפנה תוך רישום כוזב של מספרי מגרשים. ממידע שהגיע אל News1 עולה כי בחטיבה להתיישבות הסתמכו על אישור בנייה שהחתימה עליו נעשתה, לכאורה, תוך זיוף חתימת הוועדה לתכנון ולבנייה על-ידי ראש המועצה הקודם בבית אל, משה רוזנבוים.

ההנחיה להוצאת המכרז, שמהווה מתן פרס לעברייני הבנייה, ניתנה לחטיבה להתיישבות ישירות על-ידי משרד ראש הממשלה במסגרת הסיכומים בין המשרד לבין ראשי הישיבה בבית אל בפרשת פינוי שכונת האולפנה. כך על-פי תשובה של החטיבה להתיישבות שנמסרה ל-News1. "החטיבה מבצעת את העבודה בהתאם לבקשת משרד ראש הממשלה, בעקבות פינוי גבעת האולפנה", לשון התשובה. משרד ראש הממשלה בחר שלא להגיב על הדברים.

פרשת בתי שכונת האולפנה שפונו לפני כשנה וחצי טרם הסתיימה עד לימים אלה. זאת משום שהישיבה בבית אל סירבה לשלם לאחד מן התושבים בשכונה שקנה בתום לב את הבית תוך שהוצג בפניו מצג שווא כאילו מדובר בבית חוקי. למרות כל זאת, הוציאה החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית מכרז להרחבת מבנה בית המדרש של הישיבה. משמעות הדבר היא שהישיבה לא תשלם אגורה שחוקה על הבנייה, משום שזו נעשית מטעם ההסתדרות הציונית.

"העבודה נשואת חוזה זה כוללת אך לא מוגבלת, בנוסף לאמור ביתר מסמכי חוזה זה, את עבודות הקמת בית מדרש בקריית הישיבה בבית אל", נכתב בעמוד 78 למכרז.

על-פי הנתונים המופיעים במכרז, מדובר בהרחבה משמעותית שכוללת גם התקנת מעליות. ההסכם בין הקבלן שיזכה במכרז לבין ההסתדרות הציונית יהיה הסכם פאושלי שעל פיו מקבל הקבלן את תוכניות העבודה, מבצע הערכה כללית לעלות הבנייה הכוללת ומשקלל בה גם ניהול סיכונים.

זהו המכרז השני בתוך כמה חודשים שמוציאה החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית לטובת הישיבה בבית אל. המכרז הקודם, שיצא לפני מספר חודשים, הוא לבניית 30 יחידות דיור עבור "מגורי סגל מדרשת בית אל", כפי שנכתב במכרז. שם מדובר על מבנים שניתנים במתנה לישיבה בבית אל כפיצוי על הריסת המבנים בשכונת האולפנה. זאת, למרות שבכל מקום אחר שבו עבריין בנייה מפונה על-פי צו בית משפט - הוא צריך לשאת בעלויות פינויו ובוודאי שאינו מקבל מן המדינה תשורה גדולה שכזו בשווי עשרות מיליוני שקלים.

מן החטיבה להתיישבות נמסר ל-News1 כי המכרז המדובר פורסם ב-26 בנובמבר 2013 וכי חמישה ימים לאחר מכן, ב-1 בדצמבר, נערך במקום סיור קבלנים. עוד נמסר כי כבר הוחלט על זוכה במכרז, אך טרם נמסרה לו הודעה.
דיני התכנון והבנייה ביהודה ובשומרון / הדרכת נבחרים ברשויות המקומיות
חומר עזר לנבחרי ציבור ברשויות המקומית ביהודה ובשומרון.
הקמת מבנה בית מדרש בבית אל / מכרז

השתתפות הישיבה: בריהוט המבנה

דובר החטיבה להתיישבות ציין כי הישיבה בבית אל תשתתף בעלות הבנייה של בית המדרש. אולם בתשובה לשאלה מה אחוז ההשתתפות של הישיבה בעלות הבנייה השיב כי "הישיבה תשתתף בעיקר בפיתוח ובריהוט בית המדרש". משמעות הדברים ברורה - עלות הבנייה תהיה ברובה המוחלט על חשבון המדינה.

עוד נמסר כי היתר הבנייה לעבודות הרחבת בית המדרש, שעליו מסתמכת ההסתדרות הציונית בהוצאת המכרז, התקבל מהוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בית אל בישיבה מספר 2013006 [ישיבה שישית בשנת 2013, א.ו.] מיום 27 ביוני 2013. חתימתה של הוועדה מופיעה על המסמך. אותה ועדה מיוחדת היא הוועדה לתכנון ולבנייה בבית אל הכוללת את כל חברי המליאה. כך ניתן לראות גם בקובץ המצורף - העוסק בדיני התכנון והבנייה ביהודה ובשומרון ואשר מיועד ל"ועדת התכנון המיוחדת" (ועדה מקומית לתכנון ולבנייה). אומנם לא ברור אלו שמות של חותמים מופיעים על המסמך, אם בכלל, אולם דבר אחד ברור - הוועדה לתכנון ולבנייה בבית אל לא התכנסה בשנים האחרונות לאשר את תוכנית הבנייה של בית המדרש בבית אל. בוודאי שלא עשתה זאת ב-27 ביוני 2013.

תוכנית הבנייה של הרחבת בית המדרש בבית אל אומנם נדונה לפני שנים רבות בוועדה לתכנון ולבנייה ואף קיבלה אישור. אולם בשל מצוקה כספית לא נעשה דבר על-מנת לקדם את הבנייה. על-פי החוק, אישור בנייה שניתן על-ידי ועדה לתכנון ולבנייה שלא נעשה בו שימוש במשך שלוש שנים - דינו להיבטל. באופן הזה - נדרשים יזמי הבנייה לקיים הליך אישור מלא לבנייה - כולל הצגת התוכניות להתנגדויות ציבוריות וכולל הצבעה של כל חברי הוועדה.

אם כן, מי חתמו על המסמך בשם חברי הוועדה לתכנון ולבנייה על אישור בישיבה שלא התקיימה מעולם? החטיבה להתיישבות מסרה כי "העניין בטיפול ראש הרשות ומהנדס המועצה המקומית". ראש המועצה המקומית בבית אל בתקופה הרלוונטית היה משה רוזנבוים. הוא הוחלף בתפקיד על-ידי שי אלון, אולם לוח הזמנים של המכרז, שיצא בסוף נובמבר - כשבועיים לאחר שאלון נבחר לתפקידו - מעיד כי ידיו של אלון אינן נגועות במעשה. יחד עם רוזנבוים טיפל בזה מהנדס המועצה המקומית בבית אל, רוני גולדשמידט, המסיים בימים אלה את תפקידו.

רוזנבוים וגולדשמידט תפקדו בשנים האחרונות כוועדת רישוי הפועלת במקביל לוועדה לתכנון ולבנייה. אומנם קיימת אפשרות חוקית שכזו, אולם השימוש שנעשה בחותמת של הוועדה לתכנון ולבנייה - שלא על דעת חבריה, מעלה חשד לעבירות פליליות חמורות.

את תגובתו של רוזנבוים לא ניתן היה להשיג. המהנדס גולדשמידט טען בתגובה כי הענקת היתר בנייה אינה מחייבת התכנסות של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

"היתר בנייה אינו מחייב התכנסות של הוועדה המקומית. יש מה שנקרא רשות רישוי וכך זה אושר. מי שחתום זה המהנדס וראש המועצה", ציין. אולם, כפי שצוין לעיל, מן החטיבה להתיישבות נמסר באופן רשמי ומפורש שהחתימה על המסמך היא של הוועדה לתכנון ולבנייה, שחברים בה ציינו בפני News1 שלא אישרו תוכנית שכזו בתאריך המדובר.

גורמים המקורבים לראש המועצה בבית אל, שי אלון, ציינו כי הוא אינו מעוניין לטפל בנושא וכי הוא אינו מתעסק בעניינים הקשורים בעבר. אולם מדובר, ללא ספק, בנושא שהמשמעויות הכספיות, הציבוריות והפליליות שלו קשורות באופן הדוק בהווה ובעתיד.


השאלות שנותרו פתוחות:
  • האם קיים סיכום בכתב בין משרד ראש הממשלה לבין הנהלת הישיבה בבית אל? משרד ראש הממשלה אומנם טען בעבר, בתשובה לפנייה על-פי חוק חופש המידע, כי אין כל הסכם כתוב. אולם העברות כספים בהיקף גדול כל כך מן הקופה הציבורית לקופתה של עמותה פרטית, בייחוד כזאת שביצעה עבירות שהוכחו בבית המשפט, מחייבת תיעוד ואסמכתאות ברורות. אם לא קיים תיעוד שכזה - כיצד מתאפשרת העברת הכספים?
  • מיהו הגורם במשרד ראש הממשלה שהורה לחטיבה להתיישבות להוציא את המכרז?
  • מי הקבלן שזכה במכרז?
  • מה מקור המימון של הבנייה?
  • בכמה מקרים בעבר נעשה על-ידי רשות הרישוי - ראש המועצה והמהנדס - שימוש פסול בחותמת של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה?
  • האם המשטרה תתנער ותתקדם בחקירה? בחקירתה עליה לבחון את הליך קבלת החלטות התכנון והבנייה במועצה המקומית בית אל בשנים האחרונות. בדיקה שכזו תעלה כי התקבלו החלטות מנוגדות לחוק המעלות חשדות לעבירות פליליות חמורות. המשטרה מודעת היטב לחשדות, אך גוררת רגליים בבדיקתה.

תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  01/02/2014
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החטיבה להתיישבות תבנה לישיבת בית אל
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידןסובול
24/12/13 12:26
 
אתה צודק
24/12/13 14:32
 
צורי
24/12/13 14:53
2
רועירועי
24/12/13 13:33
3
אבי22
24/12/13 14:22
4
בזיון
24/12/13 15:50
5
ואנחנו משלמים ?
24/12/13 23:42
6
אליהו19584
9/01/14 19:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת בית-אל
לאחר כשנה וחצי שבהן מפוני שכונת האולפנה בבית אל התגוררו בקראווילות שהוקמו במימון המדינה מבלי שנדרשו לשלם אגורה שחוקה, הם צפויים מהחודש הקרוב לשלם שכר דירה.
11/11/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה הפלילי על גניבת מים וחשמל מבסיס החטיבה בבנימין על-ידי המכינה הקדם צבאית בבית אל. כך נודע ל-News1. עם זאת, הבהירה הפרקליטות כי לא מדובר בסגירה מחוסר אשמה, לפחות לא ביחס לכל החשודים.
23/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
עו"ד אהוד ילינק, המתמודד על ראשות המועצה המקומית בית אל, היה שותף להונאה במכירת בתי שכונת האולפנה למתנחלים תמימים. כך עולה מתכתובת פנימית שהגיעה לידי News1. כל זאת בזמן שהיה חבר בהנהלת המועצה המקומית של בית אל ובוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יחד עם אחד ממנהלי הישיבה, חנוך הכהן פיוטרקובסקי, המתמודד גם הוא לראשות המועצה.
14/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית פרסמה (ג', 23.7.13) מכרז לבניית 30 יחידות דיור בבית אל. המכרז יוצא על-פי תוכנית לבניית חמישה מבנים בני שלוש קומות כל אחד, אשר בכל אחד מהם תהיינה שש יחידות דיור. עיון בפרטי המכרז מגלה כי העבריינים שבנו את שכונת האולפנה בניגוד לחוק יקבלו לשליטתם את המבנים החדשים.
24/07/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
עתירה שהגישו בתחילת השבוע פלשתינים בדרישה להריסת בתים וקראוונים בבית אל עוררה תגובה מפתיעה מצד תושבים באותם בתים ממש.
06/06/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il