|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

ג'ורג' בוש: שרון היה ידידי

הנשיא האמריקני אובמה ספד גם הוא לשרון: הקדיש את חייו למען ארצו נתניהו: שרון היה לוחם אמיץ הרמטכ"ל גנץ: מודל לחיקוי עבור לוחמים ומפקדים
11/01/2014  |   News1 News1   |   חדשות   |   אריאל שרון 2014-1928   |   תגובות

[צילום: AP]

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, פרסם (שבת, 11.1.14) הודעת הספד בעקבות מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון:

"אני ורעייתי לורה משתתפים בצערם של חברינו בישראל ובכל העולם על לכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. לכבוד הוא לי להכיר את האיש האמיץ הזה ולכנות אותו חברי. הוא היה לוחם במשך שנים רבות ושותף למאמץ להשיג ביטחון לארץ הקודש ושלווה למזרח התיכון", אמר בוש שכיהן בתפקידו בתקופת כהונת שרון בראשות ממשלת ישראל.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ספד לשרון: "בשם העם האמריקני, רעייתי ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחתו של ראש הממשלה הישראלי לשעבר אריאל שרון ולעם ישראל על לכתו של מנהיג אשר הקדיש את חייו למען ארצו", אמר.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר הערב כי מסעו של אריאל שרון הוא מסעה של ישראל.

"החלום שהוא מדינת ישראל היה סיבת חייו והוא הקריב הכל למען הגשמת חלום זה. אני זוכר שהייתי קורא בעיתונים על אריק כשהייתי עדיין עורך דין צעיר בבוסטון, וגיליתי על המחויבות שלו למטרתו למדינתו. לעולם לא אשכת את פגישותי עם אותו 'דוב ענק' שהוא היה כשהתמנה לראשות הממשלה כשהוא החליט לשנות את כיוונה של ההיסטוריה לכיוון השלום", דברי קרי.

נתניהו: שרון היה לוחם אמיץ
נתניהו. "זכרו נצור לעד" [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לשרון:

לאריאל שרון היה חלק מרכזי במאבק על ביטחונה של ישראל לאורך כל שנותיה. "הוא היה בראש ובראשונה לוחם אמיץ ומצביא דגול, מגדולי המפקדים בצבא ההגנה לישראל".

"משחר נעוריו התייצב לשרת את עם ישראל בשדה הקרב. הוא עשה זאת כחייל במלחמת העצמאות, כמפקד במבצע סיני ובמלחמת ששת-הימים, ועד למלחמת יום הכיפורים. בתווך הקים שרון את יחידה 101 וקידם את תפיסות היוזמה והתגמול במלחמה נגד הטרור שהפכו לנכס צאן ברזל של מדיניות ישראל. זכרו יהיה נצור לעד בלב האומה״.

אולמרט: שרון עמד בקו האש
אולמרט. "סיפור מרתק" [צילום: AP]

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט:

"כל חייו אריק עמד בשורה הראשונה של קו האש - במקום שבו נקבע גורלה של ישראל. חייו של אריק הם סיפור מרתק, יוצא דופן וחד-פעמי, טבולים באומץ לב, חום אנושי, חזון, ומנהיגות - ברגעים הקריטיים שבהם מדינת ישראל הייתה זקוקה לכל אלה. בשמונה השנים מאז קרס הוא היה חסר למדינת ישראל ולי באופן אישי, וחסרונו ימשיך להיות מורגש גם בעתיד".

יעלון: שרון היה מצביא גדול
יעלון. "הערכתי את נסיונו" [צילום: פלאש 90]

שר הביטחון משה בוגי יעלון:

"אריאל שרון היה בראש ובראשונה מצביא צבאי יוצא דופן שהקדיש את חייו למען ישראל".

"נתיבי חייו של אריאל שרון שזורים בתולדותיה של מדינת ישראל, ונוכחותו בצמתים המרכזיים של קיומה רשומה בספרי ההיסטוריה שלה. איש האדמה ובן הארץ הזו, שהקדיש למענה את חייו, לא אחת תוך חירוף הנפש.

"אריאל שרון היה בראש ובראשונה מצביא צבאי יוצא דופן וממעצביו של צה"ל כצבא החותר למגע ולהכרעה מהירה של האויב. הוא הפגין את מצביאותו בשדה המערכה, הן בקרבות מול צבאות סדירים והן בלחימה בטרור.

"למרות שבמהלך הדרך התגלעו בינינו חילוקי דעות מהותיים, תמיד הערכתי את ניסיונו ואת מנהיגותו. תנחומיי לבניו עמרי וגלעד, אשר סעדו את אביהם במסירות בשמונה השנים האחרונות, ולשאר בני המשפחה.

"מערכת הביטחון, ששרון היה בשר מבשרה ואף עמד בראשה, מרכינה היום ראש עם לכתו".

לבני: אריק - אב של אומה גדולה
לבני. אהבתי את האיש [צילום: פלאש 90]

שרת המשפטים, ציפי לבני:

"אריק שרון היה איכר, לוחם וראש-ממשלה שהפך לאב של אומה גדולה, אך יותר מכל היה אדם שאהבתי".

"אריק היה אדם שאהבתי. אומרים שחיילים ותיקים אינם מתים לעולם - הם נמוגים. אריק נמוג לפני שמונה שנים, ועכשיו הלך מאיתנו סופית. גם כשהיה ראש-ממשלה היה גם חייל, לוחם אמיץ, מפקד, מנהיג, איכר שרגליו נטועות עמוק באדמת ארץ ישראל. בגוף הגדול הזה שלו פעמה נפש יהודית שדאגה לעם היהודי בעולם כולו, והיה ראש-ממשלה שהפך לאב גדול של אומה גדולה, אב שנסך בנו ביטחון. ויותר מכל, אריק היה אדם שאהבתי.

"היו לנו שמונה שנות פרידה, ובעצם לא הספקנו להיפרד. עכשיו נפרדים. יהי זכרו ברוך, ותנחומיי העמוקים לעומרי וגלעד שנלחמו איתו על חייו והיו תמיד לצידו באהבה גדולה."

שטייניץ: איבדנו איבד אדם יקר
שטייניץ. מצר על מותו [צילום: פלאש 90]

שר המודיעין ד״ר יובל שטייניץ:

״עם ישראל איבד היום אדם יקר, מנהיג דגול ולוחם נועז.
חלקו של אריאל שרון בביטחון ישראל, מהקמת יחידה 101 בשנות ה-50 דרך פיקודו על צליחת התעלה שהביאה לניצחון ישראל במלחמת יום הכיפורים ועד החלטתו כראש הממשלה על מבצע חומת מגן שהוביל לסיום האינתיפאדה השנייה, לא יסולא בפז וייזכר לעד בתולדות ישראל.

"נפלה בחלקי הזכות להכיר את שרון מקרוב בשנים שבהם עבדתי מולו כיו״ר ועדת חוץ וביטחון. אהבתי במיוחד את הפגישות האישיות בינינו לא רק בגלל נושאי הביטחון הרגישים שהועלו בהם, אלא בעיקר בגלל החום האנושי וחוש ההומור הנהדר שהפגין.

"תנחומיי לבניו עמרי וגלעד ולמשפחתו היקרה יהי זכרו ברוך״.

הרצוג: שרון ייזכר כמנהיג גדול
הרצוג. "לא חשש לקבל החלטות" [צילום: פלאש 90]

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג:

"אריאל שרון ייזכר כמנהיג גדול. לאורך השנים היינו במחנות מנוגדים, אך אי-אפשר שלא להעריך אדם שידע לשנות את תפיסת עולמו ולהכיר בדרך הנכונה עבור מדינת ישראל. בעשור הקודם הייתי שר השיכון בממשלתו. ראיתי ראש ממשלה בטוח בעצמו, שקול, קר רוח, שלא חושש לקבל החלטות - גם נגד הרוח. תנחומיי הכנים לעמרי וגלעד, מסירותכם האין סופית לאבא ראויה לכל הערכה".

פרס: נכנע בקרב ההירואי על חייו
פרס. שרון לא ידע פחד [צילום: AP]

נשיא המדינה שמעון פרס ספד גם הוא לשרון. "שרון נכנע היום בקרב ההירואי שניהל על חייו", אמר פרס. "אריק היה חייל אמיץ ומדינאי נועז, שתרם רבות לביטחונה ולביצורה של מדינת ישראל".

"אריק אהב את עמו, ועמו אהב אותו. הוא היה מגדולי מגניה של ישראל ומחשובי אדריכליה, שלא ידע פחד ומעולם לא פחד מחזון. שרון ידע להחליט ולבצע", אמר הנשיא פרס בהודעה שהוציאה לשכתו לתקשורת.

הרמטכ"ל: דוגמה ומופת ללוחמים
[צילום: פלאש 90]

ראש המטה הכללי, רב-אלוף בני גנץ:

"צה"ל מרכין את ראשו ושולח את תנחומיו הכנים לבני המשפחה, עם לכתו של ראש הממשלה לשעבר, אלוף (במיל.) אריאל שרון. סיפור חייו של אריאל שרון שזור בהיסטורית צה"ל במדינת ישראל. אריק היווה דוגמה ומופת לדורות של לוחמים ומפקדים. מורשתו תמשיך ללוותנו בעשייה למען ביטחון ישראל".

דרעי: כואב על לכת ידידי שרון
[צילום: פלאש 90]

יו״ר שס, ח"כ אריה דרעי:

"אני כואב את לכתו של ידידי ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, אריק ידע על-אף המחלוקות והבדלי השקפות, לכבד ולהעריך את האחר, עם ישראל חב לו רבות על לחימתו בעוז ובגבורה מול אויביי ישראל. בשם תנועת שס אני מוסר את תנחומיי לעומרי, גלעד ושאר המשפחה".

בנט: נשאיר את המחלוקת לימים אחרים
[צילום: פלאש 90]

יו״ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט:

״אריאל שרון תמיד היה בנקודת ההכרעה, הוא היה מצביא גדול שקם למדינת ישראל. חלקו של אריאל שרון בביטחון ישראל יזכר לעד, מהקמת יחידה 101, דרך פיקודו בשנות ה-50 בקרב על המיתלה. בששת הימים פיקד שרון על אוגדה באחד המבצעים המזהירים בתולדות צה"ל, ובמלחמת יום הכיפורים הביא, אחרי שבועות של כשלונות, למפנה בכיתור הארמיה השלישית ליד התעלה - במלחמה זו הציל שרון את מדינת ישראל. אחרי האינתיפאדה הפלשתינית יזם שרון את מבצע חומת מגן, מבצע שהוכיח שטרור ניתן להכניע בכוח. לאורך כל שנותיו בביטחון ישראל במקום להגיב ולהתגונן - התקיף ויצר הרתעה ועל כך עם ישראל חב לו חוב גדול. באחרית ימיו יזם וביצע את תוכנית ההינתקות - החרבת גוש קטיף וגירוש 8,000 תושביו. בערב זה נזכור את מעשיו הגדולים ונותיר את המחלוקת על אחריתו לימים אחרים. יהי זכרו ברוך".

ריבלין: מגיבורי העם במאה השנים האחרונות
[צילום: פלאש 90]

ח"כ ראובן ריבלין:

"אריק שרון היה מגיבורי העם היהודי במאה השנים האחרונות - כך ספד ראובן ריבלין לאריק שרון - למרות דמותו רבת הסתירות, אריק היה קודם כל יהודי. מסע העם היהודי אל אדמה משלו היה משימת חייו של אריק שרון, ובכל תפקיד בו נשא היה נכון להקריב את כולו למען ארצו, מדינתו ועמו".

לדברי ריבלין, שרון היה תלמיד בן-גוריון ואיש הציונות הפרגמטית שהפך למנהיג התנועה הלאומית. "למרות הוויכוחים בינינו, הכרתי בכך שאחיזתו של העם היהודי בארצו היה הדבר המקודש ביותר בעיניו. היה אריק איש רגיש ואיש נוקב. לעיתים מסביר פנים ולעיתים מפגין סלידה ואי נוחות. פעם תוקפני ופעם מזיל דמעה כפי שקרה כשהגיעה בשורה על עגלה שנולדה בחווה. ואולם בראש ובראשונה היה אריק באישיותו - מנהיג, שגם אם לא הסכמת איתו, לא יכולת להתעלם מיכולתו לסחוף ולהוביל."

ישי: לא ניתן להתעלם מתרומת שרון
[צילום: פלאש 90]

ח"כ אלי ישי:

"פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון עצובה וכואבת, לשרון זכויות רבות בבנייתה, חוסנה וחוזקה של המדינה. נזכור כולנו את תרומתו הגדולה לביטחונה של ישראל, ולביצור דמותה כמדינה יהודית. גם מי שחלק על דרכו הפוליטית לא יכול להתעלם ממורשתו ותרומתו הייחודית. הייתה לי הזכות להכירו בהיותנו שרים ובהיותי שר בממשלתו ולהביט מקרוב בדרך עבודתו המיוחדת ואת דבקותו ונחישותו למלא כל משימה. לכתו כואבת לכולנו מאוד, תנחומי למשפחתו".

השר שלום: בנה חומת מגן ביטחונית וכלכלית
[צילום: יוסי זליגר]

שר התשתיות הלאומיות, סילבן שלום:

"השר שלום אמר היום: ״שרון היה גיבור ישראל ומענקי האומה בדורות האחרונים. הוא היה מגדולי לוחמי ומצביאי ישראל ומהנועזים והמבריקים במפקדי צה״ל. שרון כיהן כשר בממשלות ישראל וכראש הממשלה והייתה לי הזכות לכהן כסגנו וכשר החוץ ושר האוצר בממשלותיו. הוא בנה חומת מגן ביטחונית וחומת מגן כלכלית וחברתית כשבנה את הארץ לאורכה ולרוחבה. מדינת ישראל חבה לשרון הלוחם, המפקד, המדינאי ואיש הנגב חוב גדול. הערכתי וכיבדתי אותו. תנחומיי לבני משפחת שרון. יהיי זכרו נצור לעד בלב האומה״.

גלאון: מחזקים ידי הבנים
[צילום: יוסי זליגר]

יו"ר מרצ זהבה גלאון:

"בשמי ובשם מרצ אני רוצה להביע צער ולהשתתף באבלה של המשפחה על לכתו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. אני יכולה רק לתאר לעצמי כמה קשים היו החיים של משפחת שרון בשמונה השנים האחרונות, כשהאדם שהם אוהבים נמצא בחיים אבל לא ממש נמצא איתם. אנו מחזקים את ידי הבנים שסעדו את אביהם עד יומו האחרון".

הרצוג: שרון הכיר בדרך הנכונה
[צילום: פלאש 90]

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג:

"אריאל שרון ייזכר כמנהיג גדול. לאורך השנים היינו במחנות מנוגדים, אך אי-אפשר שלא להעריך אדם שידע לשנות את תפיסת עולמו ולהכיר בדרך הנכונה עבור מדינת ישראל. הכרתי אותו רוב חיי וזכיתי לעבוד איתו מאמצע שנות השמונים במערכת הפוליטית. בעשור הקודם הייתי שר השיכון בממשלתו, ראיתי ראש ממשלה בטוח בעצמו, שקול, קר רוח, אחד שלא חושש לקבל החלטות, גם נגד הרוח. ציוני אמיתי שטובת המדינה לנגד עיניו. אריאל שרון היה מנהיג עם אומץ וככזה ייזכר בספר תולדות ישראל. תנחומיי הכנים לעמרי וגלעד, מסירותכם האין סופית לאבא ראויה לכל הערכה. יהיה זכרו ברוך".

סטרוק: מודה על הסתלקות שרון מהציבוריות
[צילום: פלאש 90]

ח"כ אורית סטרוק:

"שרון היה מגדולי בוני ארץ ישראל וגדול מחריביה. בצד התודה וההוקרה על תרומתו העצומה למדינת ישראל, אי-אפשר שלא להודות גם לקב"ה על כך ששרון נלקח מחיינו הציבוריים בטרם הספיק להמיט על תושבי יהודה ושומרון את האסון שהמיט על מתיישבי גוש קטיף ועוטף עזה".

מועצת יש"ע: מקווים שמורשת ההתיישבות תיזכר

ממועצת יש"ע נמסר:

"מועצת יש"ע משתתפת יחד עם כל עם ישראל באבל על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ביום זה, כשאדם הולך לבית עולמו נזכור לו את זכויותיו ותרומתו הנכבדה לביטחון ישראל ולבניין ההתיישבות במשך עשרות שנים, ומקווים שמורשת זו תיזכר לו היום ובעתיד".

תאריך:  11/01/2014   |   עודכן:  11/01/2014
יואב יצחק, איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ג'ורג' בוש: שרון היה ידידי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
11/01/14 21:58
2
הקב"ה נפרע ממנו..
13/01/14 02:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אריאל שרון 2014-1928
ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון נפטר סמוך לשעה 14:00 (יום שבת) והוא בן 85. בניו גלעד ועמרי וכמה ממקורביו ניצבו ליד מיטתו בעת מותו. ליבו נדם בבית החולים שיבא כשמונה שנים לאחר שלקה בשבץ מוחי ושקע בתרדמת (ביום 04.01.06), ויומיים לאחר שמצבו הוגדר אנוש.
11/01/2014  |  אריאל י. לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il