לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד אסם בטענה להטעיית צרכנים. זאת על-ידי כינוי מוצרי הדגנים מחיטה מלאה המשווקים תחת שם המותג פיטנס (FITNESS) בשם "שוקולד". בתביעה נאמר כי מדובר במוצרים הבאים: "שוקולד מריר" - דגנים מחיטה מלאה ואורז עם פתיתים מצופים בשוקולד מריר, "שוקולד" - דגנים מחיטה מלאה ואורז עם פתיתים מצופים בשוקולד חלב" ו"שוקולד לבן" - דגנים מחיטה מלאה ואורז עם פתיתים מצופים בשוקולד לבן".
לטענת התובע יורם גלוזברג באמצעות עו"ד גולן משעלי אסם עושה שימוש בכינוי "שוקולד" בניגוד להוראות הקובעות כי אין לכנות מוצרים שהתקן לא חל עליהם בשם "שוקולד".
בתביעה נאמר כי אסם ככל הנראה במטרה להטעות את הציבור החליטה לכנות את המוצרים הללו בשם "שוקולד", הוסיפה מעט שוקולד למוצרים, הוסיפה תמונה של שברי שוקולד ותמונה של גוף אישה בצבעי שוקולד. זאת, לטענת גלוזברג, על-מנת ליצור מצג מול הצרכן שלכאורה מדובר במוצר שוקולד ו\או שהמרכיב הדומיננטי בו הוא שוקולד, ולהפוך את המוצרים כמועדפים אצל הצרכן מול המוצרים האחרים, ובכך להתעשר שלא כדין.
לדברי גלוזברג, כינוי המוצרים בשם העיקרי בשם "שוקולד" במקום בולט ומרכזי נועד לכאורה להציג בפני הצרכן שהמוצר הינו שוקולד ו\או המרכיב העיקרי בו שוקולד ו\או אמור להכיל שוקולד בכמות משמעותית.
אולם בפועל, נאמר בתביעה, מדובר במוצר דגנים עם אחוז שוקולד הבטל בשישים, והדבר רחוק מאוד מכוונת המחוקק ומהחובות החקוקות שנועדו למנוע כינוי מוצרים אשר תקן שוקולד לא חל עליהם, בשם "שוקולד".
גלוזברג סבור כי מדובר בהפרת חוזה מצדה של אסם בכך שלא קיימה את הבטחותיה והתחייבויותיה, וסיפקה לצרכנים מוצר השונה מהתיאור ומן המוסכם ואשר אין בו את האיכות והתכונות, ואינו מתאים למה שהוסכם בין הצדדים.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את אסם להשיב לצרכנים את מלוא עלויות המוצרים הללו שנרכשו על ידם תוך הטעייתם, ובנוסף לפצות אותם על עוגמת הנפש בעקבות גילוי התרמית וההטעיה ובגין הפגיעה באוטונומיה.
סכום התביעה המצרפי מוערך ב-44 מיליון שקלים.