חברת התקשורת בכבלים מתב פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2003. לאחר 13 רבעונים חוזרת מתב להציג רווח תפעולי. מהחברה נמסר כי הרווח התפעולי מהווה ציון דרך נוסף בתהליך השיפור המתמשך בתוצאותיה הכספיות של החברה מתחילת שנת 2002.
מגמת הגידול בהכנסות החברה נמשכת גם ברבעון השלישי: ההכנסות הסתכמו בכ-138.4 מיליון שקל - בהשוואה להכנסות של כ-125 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-134.9 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2003.
הגידול בהכנסות מוסבר בגידול במכירת חבילות ערוצים בתשלום, הגברת השימוש בשירותים אינטראקטיביים, ובשירותי האינטרנט המהיר בכבלים.
הוצאות התפעול לרבעון השלישי של שנת 2003, הסתכמו בכ-117.1 מיליון שקל, לעומת כ-128.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת 116.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. הקיטון בהוצאות התפעול, ביחס לרבעון המקביל, נובע בעיקר כתוצאה מהירידה בעלויות התוכן.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2003 הסתכם בכ-21.3 מיליון ש"ח. זאת לעומת הפסד גולמי של כ-3.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח גולמי של 18.6 מיליון ש"ח ברבעון השני של שנת 2003.
סך הוצאות השיווק המכירה, הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון השלישי של שנת 2003 בכ-20.7 מיליון ש"ח. זאת לעומת כ-21.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד וכ-20.8 מיליון ש"ח ברבעון הקודם.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-0.6 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד תפעולי של 24.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-2.3 מיליון שקל ברבעון הקודם.
ההפסד הנקי ברבעון השלישי של השנה המשיך לקטון והסתכם בכ-19.8 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של כ-39.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם הסתכם ההפסד בכ-22.7 מיליון שקלים.
מספר המנויים הכולל עמד בסוף הרבעון השלישי של 2003 על כ-267.4 אלף, לעומת כ-276.7 אלף בסוף הרבעון המקביל בשנה קודמת וכ-271.7 אלף מנויים בסוף הרבעון הקודם. בחברה מדווחים כי לשירותי הגישה לאינטרנט המהיר הצטרפו עד כה כ-52,000 מנויים.
מנכ"ל מתב עמית לוין ציין בסיפוק כי החזרה לרווחיות תפעולית, לאחר רבעונים רבים שבהם נרשם הפסד תפעולי, מהווה נדבך חשוב בתהליך החזרה לרווחיות כוללת.
"אנו בהחלט מרוצים מהתוצאות שבאו לידי ביטוי בהגדלת ההכנסות, בגידול בהכנסה הממוצעת מלקוח ובירידה המתמשכת בהוצאות התפעוליות", אמר.
לדברי לוין, תוצאות אלו בולטות במיוחד על רקע התחרות האינטנסיבית. "נתון נוסף המשקף את הישגי החברה הינו הגידול ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) - ששיעורו מההכנסות מתקרב ל-30%".
לדברי לוין, בפועל ממשיכה החברה בפעילות המשותפת עם חברות הכבלים האחרות. הפעילות המשותפת באה לידי ביטוי בתחומי השיווק, המכירות, רכישת התכנים ועוד. במסגרת זו השיקה החברה יחד עם תבל וערוצי זהב את המותג HOT.