שר התחבורה ישראל כ"ץ ומשרדו מתעלמים מהבקשות לפתוח מוקד שירות בתחבורה הציבורית, שייתן מענה ראשוני לנוסעים שנתקעו בשל אי-הגעה של אוטובוס או רכבת קלה או בגלל אי-עצירה בתחנה.
בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, הלין חבר הכנסת
אורי מקלב (יהדות התורה) על כך שלא קיים מוקד תלונות, "כדי לתת מענה לאנשים שנתקעים בשתים-עשרה וחצי בלילה". סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד, דרור גנון, השיב לו: "גם אם תתקשר לחדר-מיון לא יענו לך ב-12 בלילה".
יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, סטלה אבידן, ראתה בדברים התרסה וצעקה על גנון: "אתה מעורר אנטגוניזם בכל מה שאתה מוציא מהפה!". החרה-החזיק אחריה ח"כ מקלב, שאמר: "מה שאני אומר לא בא אלי בחלום הלילה. אלא בלילה העירו אותי אנשים שצילצלו להגיד לי שעשרות אנשים מחכים בתחנות". יושב-ראש הוועדה, ח"כ
עדי קול, סיפרה כי גרה בעבר בניו-יורק ולמי שהיה תקוע בסאבווי היה מענה תמידי לשירות.
שעות ספורות אחרי הדיון, בשעת שאלות לשר התחבורה שהתקיימה במליאה, אמר מקלב לשר: "יש צורך להקים קו מסוים, מה שנקרא מוקד, שיהיה לאנשים למי לפנות בזמן אמת - בזמן, למשל, שאנשים מחכים, עשרות, בתחנות אוטובוסים, ועולה הצורך במענה אנושי אפקטיבי, כדי שיינתנו מענה ופתרונות מיידיים. לאור האמור לעיל, ברצוני לשאול אותך, אדוני השר: מדוע משרדך אינו מפעיל קו, מוקד טלפוני אפקטיבי לפניות הציבור בזמן אמת?".
השר כ"ץ התעלם משאלת הח"כ, ובמקום זאת התחיל לדבר על מוקד המידע לתחבורה ציבורית. מקלב העיר לו על שלא השיב לשאלה אך השר בחר להמשיך ולהתעלם.
דובר
משרד התחבורה אבנר עובדיה סירב גם הוא להשיב לפניית News1 מדוע לא מופעל מוקד השירות האמור לנוסעים.