|
אחת הפרסומות הנגטיביות של לשכת סוכני הביטוח נגד ביטוח ישיר
|
|
|
|
|
החברה לביטוח ישיר (איי.די.איי) הוציאה בשלוש השנים האחרונות 595 מיליון שקל על מסעי פרסום - אומרת לשכת סוכני ביטוח. הלשכה פותחת (יום ד', 5.3.14) במסע פרסום נגד החברה לביטוח ישיר. זאת, כתגובה על מסע הפרסום שהחברה לביטוח ישיר מנהלת בשנים ה אחרונות נגד סוכני הביטוח. לדברי הלשכה, לפחות חלק מהוצאות הפרסום הן על חשבון המבוטחים.
אחת המודעות הראשונות שהלשכה תפרסם מחיר תדווח לציבור, כי 700 טלפנים (מוקדנים) של החברה לביטוח ישיר טסו לתאילנד, על חשבון החברה, ככל הנראה כפרס על הצטיינותם בעבודה. יחד אתם טסה הזמרת נינט טייב, שאף תופיע לפניהם.
לשכת הסוכנים מסתמכת על נתונים של יפעת בקרת פרסום, שלפיהם הוציאה איי.די.בי. בשלש השנים 2011 עד 2013 כ-286 מיליון שקל על פרסום כללי, ועוד 246 מיליון שקל על פרסום השם המסחרי של הביטוחים "9 מיליון". בין היתר אומרת הלשכה, בהסתמך על יפעת, כי ביטוח ישיר הוציאה כ-73 מיליון שקל על מסע פרסום הקרוי "היונים", ועוד 48 מיליון שקל על מסע פרסום הקרוי "שוקה". מסעות פרסום אלו מדגישים, שעדיף לציבור לרכוש פוליסות, בעיקר רכב, בביטוח ישיר ולא בחברות הביטוח הסדירות. חלק ניכר מהפרסומות נעשה בתשדירים בטלוויזיה.
הנשיא החדש של הלשכה, אריה אברמוביץ' (נבחר לפני כשלושה חדשים) אומר, כי הלשכה החליטה לספר את האמת על פעילות ביטוח ישיר. הוא אומר כי למרות כל ההוצאה של מאות מיליוני שקלים על פרסומת, 90 אחוז מהציבור בישראל רוכש את ביטוחי הרכב והדירות שלו בחברות הביטוח הסדירות, באמצעות סוכני ביטוח.