|
דיילים בתחנות האוטובוס. יולי 2011
|
|
|
|
|
|
ביולי 2011 בוצעה הפעימה השנייה של הארגון מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן, שספגה לא מעט ביקורת מציבור המשתמשים באוטובוסים.
ב-15 באוקטובר 2013,
מבקר המדינה פרסם דוח ובו מתח ביקורת על האופן בו בוצעה הרפורמה בגוש-דן. עם זאת, נמנע מלקבוע האם בסופו של דבר היא הייתה טובה לנוסעים או לא. כזכור, חלק גדול מן הרפורמה בוטל בכמה "פעימות תיקון" והביצוע בשטח היה רחוק מהמתווה המקורי.
כמה ימים אחרי פרסום דוח המבקר, ב-20 באוקטובר 2013, הודיע שר התחבורה ישראל כ"ץ כי נערך סקר בקרב 230 אלף משתמשים בנושא התחבורה הציבורית בגוש-דן והסקר יפורסם בשקיפות. כמה חודשים אחרי הצהרתו של השר הודיע
משרד התחבורה שהסקר יפורסם בקרוב לציבור. בתחילת חודש מרס הודיע שוב משרד התחבורה שהסקר יפורסם.
עד היום, כחצי שנה(!!) אחרי סיום הסקר, הוא טרם פורסם לציבור, למרות שכבר הושלם. באוקטובר 2011 הכינו ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל והפורום הירוק סקירה בת 43 עמודים שהוגשה, בין היתר, גם למשרד מבקר המדינה. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה טען אז כי הסקירה מציגה תמונה מגמתית ומעוותת. הוא אף ציין כי "במשרד התחבורה התקבלו תגובות חיוביות רבות וברכות על השינויים שנערכו במסגרת הרפורמה והטיבו בצורה משמעותית עם הנוסעים". בגישה זו נקטו פקידי ממשל נוספים במשרד התחבורה.
על משרד התחבורה חלה חובת ההוכחה. ללא פרסום הסקר, בצורתו הגולמית וללא עיבודים של הממצאים, לא יצליח משרד התחבורה להביא תימוכין לטענתו שמדובר ברפורמה מוצלחת.