ארבעה יזמים אשר חברו יחדיו לפיתוח אפליקציה בתחום הפיננסיים הגישו (יום ו', 9.5.14) תביעה בסך 7.2 מיליון שקלים כנגד
בנק הפועלים בטענה לגזל פרי עמלם ופיתוחם, במסגרת אפליקציה חדשה שהשיק הבנק והמאפשרת לדבריו לבצע העברה לאנשי קשר בסמארטפון.
לדברי התובעים: קובי רם, שי גנס, רועי פרץ וארווה בנצה, הם שותפים למיזם שיצר ופיתח אפליקציה המאחדת צ'קים, מזומן וכרטיס אשראי לכדי העברת כספים בצורה של צ'קים וירטואליים בין חשבונות בנק על-ידי שימוש בפרטים הבסיסיים של איש הקשר במכשיר הסלולרי (סמארטפון).
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות משרד עורכי הדין עודד שטייף, סידס ושות', נטען כי נציגי בנק הפועלים קיבלו מידי התובעים בראשית שנת 2013 את האפליקציה שלהם לצורך בחינה ובדיקה של שיתוף פעולה בין הצדדים.
במשך תקופה לא קצרה, נאמר בתביעה נוהל משא-ומתן בין הצדדים במהלכו הועברו נתונים, רישומים, פיתוחים ומידע בנוגע לאפליקציה.
לדברי התובעים, במסגרת אותו משא-ומתן הכירו נציגי הבנק במקוריותה וייחודה של האפליקציה והביעו התלהבות רבה. נציגי הבנק הבהירו כי מדובר בקונספט מהפכני שהם טרם נתקלו בשכמותו.
לאחר מספר חודשים של בחינה משותפת של שיתוף הפעולה בין הצדדים ולאחר שהתובעים העבירו לבנק הצעה לתגמול שהם מבקשים בגין שיתוף הפעולה והשימוש של הבנק באפליקציה, הודיע לפתע הבנק לתובעים על "אילוצים פנימיים וסדרי עדיפויות" המאלצים אותו לוותר על שיתוף הפעולה ועל השימוש באפליקציה, אותה הגו התובעים ואשר הוצגה בפרוטרוט לנציגי הבנק במשך תקופה ארוכה.
לדברי התובעים, הם קיבלו את עמדת הבנק והמשא-ומתן נפסק לפי הודעת הבנק מחודש מאי 2013 רק בכדי לגלות בבוקר ה-6 בינואר 2014 כחצי שנה לאחר הודעת הבנק על הפסקת המשא-ומתן, כי הבנק גזל והעתיק את קניינם ובחר לשווקה בעצמו ללקוחותיו דרך אפליקציית הבנק.
בתביעה נאמר כי נקל להבין עד כמה גדולה הייתה תדהמתם, עד כמה עצומים כעסם, אכזבתם ותסכולם של התובעים כשהם קוראים באחד מעיתוני העסקים של ישראל כי בנק הפועלים מתהדר בחידוש מרכזי ומהפכני, חידוש אותו גזל בחוסר תום לב ועל-ידי עשיית עושר ולא במשפט מהתובעים.
בכותרת הידיעה שהופיעה בדה מרקר ביום ה-6 בינואר נכתב: " אפליקציה חדשה לבנק הפועלים: מאפשרת לבצע העברה לאנשי קשר בסמארטפון".
בגוף הידיעה נכתב כדלקמן: "החידוש המרכזי של בנק הפועלים שהושקה היום הוא האפשרות לבצע העברה לאחד מאנשי הקשר בטלפון, ללא צורך בהזנת פרטי החשבון של איש הקשר, באפליקציה בוחרים את איש הקשר שאליו מעוניינים לבצע העברה בנקאית, אין צורך לדעת את פרטי חשבון הבנק של האדם אליו מעבירים כסף אלא רק את מספר הסלולר שלו".
עוד נכתב כי "ארנק פועלים עושה צעד משמעותי נוסף בדרך להפיכת הסמארטפון לכלי שנותן מענה לצרכים פיננסיים היום יומיים של הלקוח".
לטענת התובעים אותו "חידוש מרכזי" לאפליקציית בנק הפועלים בה משתמשים כ-650,000 מלקוחות הבנק לפי פרסומיו, הוא פרי עמלם ופיתוחם של התובעים שעמלו על פיתוחו חודשים ושנים בהשקעה אדירה של שעות עבודה וכסף.
התובעים מעריכים את נזקיהם המתבטאים למעשה בשווי האפליקציה הייחודית החדשנית שהיא התוצר שנגזל מהם בסכום של 7.2 מיליון שקלים.