|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

שולה זקן מדברת בתשובה לשאלות השופט רוזן:

אולמרט סידר את הכסף לאחיו יוסי; <br>רכש חליפות וסיגרים בכסף מדכנר

אומרת לבית המשפט: אולמרט אמר לי שביקש מדכנר לסייע לאחיו יוסי ושאתאם פגישה ביניהם; אחרי הפגישה דכנר עדכן אותי ואמר לי למסור לבוס שהכל סודר טוענת שאולמרט ספר בעצמו מאות אלפי שקלים במזומן שקיבל מדכנר
15/05/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. "אין ברירה" [צילום: AP]

רוזן רומז: ההסדר יאושר
השופט דוד רוזן אמר שהוא מתלבט האם להודיע בו במקום את החלטתו: "הנאשמת צריכה ללכת לפחות לחמש שנות מאסר, ואם בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה [בתיק הולילנד] - כולנו נרכין את הראש. אני לא מתייחס לראיות הנוספות בענייני. גם התיק בירושלים הוא לא שיקול ממשי. והשיקול השלישי הוא שיבוש מהלכי משפט, ולכל הציבור ברור שהיה שיבוש - לא נראה לי שלנוכח העונש [הנוכחי] תהיה לזה משמעותי. היה ברור שהיא שוכבת על הגדר בשביל אולמרט.

"אני גם ער לפסיקה של בית המשפט העליון, שהיא חד-משמעית, ויש לי בקשה של שני הצדדים עם שיקולים עניינים שהם מאמינים בה. הם שיקולים בעלי טעם. למה אני צריך לבוא ולהכות כשאני יודע שאתם כל כך רוצים להגיע להסדר? אני יכול לומר את שלי, ויש את מירב הסיכויים שזו לא תהיה המילה האחרונה. לא תהיה הפתעה. הדברים יועלו עלי כתב".

"מגיל 16, קרוב ל-40 שנים רצופות, עבדתי לפרנסתי במחיצתו של אהוד אולמרט, וכל מה שלמדתי - למדתי ממנו. אני עומדת היום בפני בית המשפט לאחר שנחשף קלוני בעיני הציבור כולו והמעמד קשה לי מאוד. אינני תולה אשמה באיש, אלא בי בלבד. התבלבלו ערכי והערכים שעליהם גדלתי ואני מחנכת את ילדי עד היום. אני מצטערת על כך ככל שאפשר להצטער, והודיתי הודאה כנה עוד לפני שכבודו הרשיע אותי". כך אומרת (יום ה', 15.5.14) שולה זקן במשפט הולילנד.

השופט דוד רוזן: "מה הודית?". זקן: "קיבלתי כספים משמואל דכנר שהיו שוחד". רוזן: "תתחילי למנות". זקן: "את ה-100,000 דולר לדירה, דכנר נתן לי בצ'ק בנקאי לבקשתו של אולמרט, שהעביר למוכרת של הדירה. אהוד אמר לדכנר שעכשיו הוא לא יכול לעזור לי, כי הוא עובד ציבור". לדברי זקן, אהוד ועליזה אולמרט ליוו את רכישת הדירה, שנרכשה ב-480,000 דולר. "לא הייתי קונה את הדירה בלעדיהם, כי הם ליוו אותי מגיל 16".


הכל נרשם ביומנים


זקן שבה ואמרה, כי דכנר נתן 1.5 מיליון שקל לצרכים פוליטיים של אולמרט. רוזן: "למה הוא נותן לך את זה ולא לאורי מסר?". זקן: "אהוד היה מודע למערכת היחסים שלנו, והיה קל לו לבקש ממני לעשות את זה. זה רק במזומן". רוזן: "מה מסר חושב? את מעבירה לו חבילות של כספים".

זקן: "לא הייתי אמורה להסביר שום דבר למסר. ברגע שמסר יושב עם אהוד בארבע עיניים, הוא היה אומר לי: תעבירי למסר. אהוד היה סופר את הכסף, מוציא כמה שהוא צריך. באותו זמן הייתי מחברת את דכנר לאהוד על-מנת שיגיד לו תודה. הייתי נותנת לאורי מסר ורושמת ביומנים שלי, כדי שיהיה מעקב". לדברי זקן, כאשר הייתה בחופשת לידה - הכספים היו עוברים במישרין לאולמרט ולא למסר. חלק מהכספים היו בצ'קים שהיא הייתה פורטת ונותנת לאולמרט, אשר מצידו לא העביר את הכסף למסר. "כשאהוד היה צריך כסף, הוא היה אומר לי לבקש מאורי, ואורי היה בא ונותן לי".

רוזן: "למה הוא היה צריך כסף?". זקן: "לעניינים אישיים שלו". עו"ד עופר ברטל: "הדברים האלה נחקרים". רוזן: "על הדברים האלה יש התיישנות. תני לי דוגמא". זקן: "חליפות. הוא תופר חליפות". רוזן: "איך את יודעת?". זקן: "אני מזמינה את החייט למשרד והוא לוקח מידות ואני משלמת לו. אני אמרתי מיהו. אני משלמת לו מהכספים שדכנר נתן או מהחבילה שנמצאת אצלי". רוזן: "מה למשל עוד?". זקן: "סיגרים שעולים אלפי דולרים. קונים בחנויות פה, או בדיוטי פרי או בז'נבה. אני יודעת שאהוד ואורי שוחחו ואת זה אני צריכה לעשות".


במזומן לפעילי בחירות


לדברי זקן, מסר ידע על הכספים ממשה טלנסקי, ואינה יודעת אם מסר היה מודע לכספים מדכנר, "כי הם נעצרו אצלנו - או אצל אהוד או אצלי בכספת". רוזן: "זה מאות אלפים". זקן השיבה, כי מדובר בתשלומים במזומן לפעילי בחירות. בדרך כלל העבירה את הכספים לגורם אחר, שעבד במערכת הבחירות, והוא שילם. הרבה פעמים היה זה אורי מסר, או פעילים אחרים.

זקן אמרה, כי התבקשה לקחת על עצמה את האחריות לכל 100,000 השקלים שהעבירה למסר. "אהוד ביקש ממני לכל השנים שאקח את זה על עצמי. ביום שזה התאים לו, הוא השתמש בי. הגעתי אליהם [לתביעה] כאשרא הבנתי שהנאמנות שלי מביאה אותי למקום אחר. עורך הדין שלו [רועי בלכר] צדק כאשר קרא לי שקרנית, כי שיקרתי לבקשתו של אהוד". תדמור התערב ואמר, שהמגעים בין עורכי הדין נמצאים בחקירת משטרה.

ואולם, זקן המשיכה: "כאשר באים לעורכי דין ואומרים להם: חבל על הזמן שלכם, היא לא תדבר כי יש לה את הצוואה של אבא שלה. כותבים שם שאני הורשעתי בראשונטורס ושהוא זוכה, כי הוא עשה הכל לבד - אז עד כאן. נמאס לי שהכל עלי. אני ישבתי שנים בבית המשפט המחוזי ודיברו שם על דברים שלא היה לי מושג. להגיד שאני עשיתי את זה? להפיל את הכל עלי? אני הלכתי אליהם, כי גם לי יש ילדים ונכדים. אני נתתי אמון, וזו הטעות שלי.

"את ה-60,000 פרטתי ונתתי לאהוד ביד. ואז הוא מבקש ממני ומהסובבים אותי שאקח את זה על עצמי. הוא ידע על מערכת היחסים בינינו, כי לא יכולתי לצאת מהמשרד בלי אישורו", הוסיפה. רוזן שאל את זקן על סיועו של דכנר ליוסי אולמרט, והיא השיבה:

"לאולמרט כל חייו היה הרבה כסף, אבל בחשבון הוא תמיד היה במינוס. דכנר קנה לו פעם עט שהוא לא אהב והחלפנו אותו. אהוד הזמין את דכנר אליו. כאשר הוא יצא, שאלתי אותו מה הוא רצה. דכנר אמר לי שיוסי הסתבך ואהוד רוצה שהוא יעזור לו. ואז אני אומרת לו את המשפט שמאוד אופייני לי: שיסגור קודם את החובות של עצמו. הוא לקח כסף של הבן שלו לסגור חובות בבנק".


"פחדתי להעיד"


רוזן: "הרי אמרו פה שלא היו גרעונות". זקן: "התוודעתי לזה רק במשפט. אהוד כעס על אורי, כי הוא לא ידע על כמה שאורי עושה [השימוש בכספיו של טלנסקי]". לדברי זקן, מסר לא הסכים להשתמש בכספיו של דכנר כדי לכסות את הסכום שמשך מפקדונו של טלנסקי אצלו. זקן המשיכה:

"ואז אני נכנסת לאהוד ואני אומרת לו: מה עשית? הוא אומר: אין ברירה, צריך לעזור ליוסי, תתאמי ביניהם. אני יודעת על הפגישה שמתקיימת בקפה אפרופו. דכנר התקשר ואמר שהרגע הוא סיים את הפגישה עם יוסי ושאגיד לבוס שהכל בסדר".

לדברי זקן, היא עשתה עבור אולמרט גם דברים שלא היו נעימים, כגון הימנעות מקביעת פגישה למישהו שהוא לא רצה לפגוש. "טעיתי ועצמתי את עיני", הוסיפה. רוזן: "במה עוד טעית?". זקן: "ששיתפתי פעולה כאשר התבקשתי לא להעיד ולא למסור גירסה בפרשה שלא היה לי חלק בה [ראשונטורס]. פחדתי לעלות להעיד, כי אולמרט אמר לי שאורי קורב [התובע בירושלים] ירצח אותי". תדמור התערב: "זה נמצא בחקירת משטרה".

זקן אמרה, כי עם תחילת התהליך היא הרגישה הקלה רבה. היא הביעה חרטה על מעשיה, והדגישה שהדבר נעשה לא מתוך רצון לברוח מעונש, שכן יכלה בעבר להשיג עסקות טובות יותר. "ביקשתי מרשויות התביעה להיענש במאסר בפועל, לצורך התשובה האמיתית שלי, ובכך לאפשר את סיומו של התהליך בו התחלתי. אני מקווה שבכך יסלחו לי הורי שחינכו אותי אחרת וגם בעלי וילדי, אותם העברתי שבעה מדורי גיהנום. אני מקווה שבמאזן הכולל מול הטוב והחסדים שיעשו, עדיין עומדות לי זכויותי. אשתדל להוסיף מעשים לכף הזכות. אני רק רוצה את חיי בחזרה".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צרני ואח' / פרוטוקול, 15.5.14
פרוטוקול משפט הולילנד, 15.5.14: הצגת הסדר הטיעון עם שולה זקן ודבריה של זקן על העבירות בהן היה מעורב אהוד אולמרט

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט סידר את הכסף לאחיו יוסי; רכש חליפות וסיגרים בכסף מדכנר
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודי30
15/05/14 11:36
2
"ההדר הבית'רי .
15/05/14 11:45
 
מקס פאואר
15/05/14 12:29
 
אחד שזוכר
15/05/14 14:10
3
קורןנאוה טבריה
15/05/14 12:10
4
אבשי
15/05/14 15:24
5
במבה
15/05/14 18:24
6
מיכל מירושלים
15/05/14 20:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
סניגורה של שולה זקן, עו"ד עופר ברטל, מבקש מהשופט דוד רוזן להביא בחשבון את הדברים הקשים שכתב עליה בפסק דינו, בבואו להחליט האם לאמץ את ההסדר עימה. לדברי ברטל (יום ה', 15.4.15), יש לזכור שאם ההסדר היה מוגש קודם לכן - היו נחסכים ממנה וממשפחתה דברים אלו.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שיבוש ריחף מתחילת המשפט. אף אחד לא חשב, גם בירושלים, שהיא שותקת משום שהיא זועמת על החוקרים - איך הם מעזים להפליל ראש ממשלה בישראל. הרי היה מדובר שמדובר פה בתמורה לכסף. היה ברור שעורכי דינה קיבלו כסף לאו-דווקא מכיסה, והמהפך חל כאשר נכנסו אנשים שאינם קשורים לאהוד אולמרט". כך אומר (יום ה', 15.5.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
הפרקליטות ויתרה לשולה זקן על האישום בהלבנת הון - אך בית המשפט הרשיע אותה בעבירה זו, וממילא הרשעתה עומדת בעינה. כך אומר (יום ה', 15.5.14) התובע במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, בפתיחת הטיעונים לעונש בעניינה של זקן.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אורי מנצור, שהיה נשיא קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, היה בין מממני הגנתה של שולה זקן במשפטה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי.
12/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
תנ"צ שלומי אילון, שעמד בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בשנת 2008 - בעת שבוצעו החקירות הגדולות נגד אהוד אולמרט, בתקופה שזה כיהן כראש הממשלה, פנה בכתב בדרישה לפתוח בחקירה כדי לחקור הדלפות לתקשורת מתיק החקירה נגד אולמרט ואחרים. למרות פנייתו ותפקידו הבכיר - חקירה לא בוצעה. מכתביו של אילון נחשפים עתה ב-News1.
03/05/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il