חברת סי-גל ספנות שמקבוצת מנו ספנות, מציעה עתה שירות גלנוע (RO-RO) חדש, בקו העובר בין נמלי חיפה ללימסול שבקפריסין ומשם לנמל פיראוס שממערב לאתונה, וחזרה.
חברת סי-גל המתמחה בהעברת מיטעני ים כבדים במיוחד ( HEAVY LIFT ) התפרסמה בהעברת שנעי הענק של חברת החשמל, וכן הקטרים וקרונות הרכבת הדו-קומתיים ('דבל דק') ממיפעלי בומברדייר (ראה ידיעה קודמת בנושא).
זאת על-פי הנחייתה של הרשפ"ת - הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת, המחייבת יצרנים זרים הסוחרים עם מדינת ישראל להשיב לה בקניות גומלין, מעט מהדולרים המושקעים ברכישת המוצרים המיובאים.
מנהל החברה, שמואל מנו, מסר לנו כי עתה מציעה החברה שרות חדש המיועד לייצואנים המיגזר החקלאי בעיקר, השולחים סחורה בערב יום שני בכל שבוע, וביום ראשון שלאחר מכן המוצרים הישראלים כבר נימצאים על המדפים בסופרמרקטים שבמערב אירופה (הניפתחים רק בבוקר שלמחרת).
מיטעני הייצוא החקלאי הישראלי מועמסים על אוניית הגלנוע החדשה Antonia 1, הבנויה להובלה ימית של נגררים ( טריילרים) בעלי מערכות קירור המיועדים לשימור מיטעני המזון החלקאי.
השירות מיועד, אם כן, בעיקר למטעני ייצוא המיועדים ברובם לצפון אירופה, אך יכולים לעשות בו שימוש גם בעלי מכוניות פרטיות הלכודים בישראל שאינה מאפשרת נסיעה אל מעבר לגבולות המדינה.
האונייה Antonia 1 מגיעה לנמל חיפה בכל יום שני בשבוע, ובו ביום פורקת וטוענת מטענים וממשיכה בדרכה לנימלי לימסול ופיראוס. כך היא מאפשרת העברת מכוניות פרטיות לכל כיוון, כאשר מטיילים הרוצים לחזור יכולים לעלות עליה בכל יום חמישי בנמל פיראוס, וגם לחזור לחיפה דרך נמל לימסול שבקפריסין.