|
אוטובוס אגד בנווה דקלים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
בהינתקות בוטלו לגוש-קטיף שני קווים מאשקלון (36 ו-37), קו מבאר שבע (38), קו מעפולה (52) וקו מירושלים (499). אין זו הפעם הראשונה בה מבוטלים קווים לנוכח נסיבות ביטחוניות.. עד לאינתיפאדה הראשונה פעלו הרבה קוים לערים ערביות בשטחים, כולל לעזה. בין היתר ניתן להזכיר את קו 439 עזה-ירושלים-רמלה ואת הקווים 955-950 מצפון הארץ לירושלים דרך רמאללה, ג'נין וערים אחרות בסביבה.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
קואופרטיב אגד פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בעתירה להתערבותו בסוגיית קביעת הפיצוי המגיע לו לטענתו בגין מתן שירותי התחבורה בשטח שפונה במסגרת תוכנית ההינתקות. לטענת אגד, הוא זכאי לפיצוי של 55 מיליון שקל.
לדברי אגד, הוא היה העסק הגדול ביותר שפונה מאזור התעשיה מחסום ארז. קואופרטיב חכר 28 דונם המהווים 15% מכלל אזור התעשיה ובנה שם מבנים, תשתיות, תחנת דלק, שטחי איחסון ומוסך שנתן שירותים לכל אזור הדרום. בנוסף, עסק אגד במתן שירותי הסעות באזור שפונה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה.
בדצמבר אשתקד נחתם בין אגד לבין המדינה הסכם פשרה בנוגע לתביעה בגין נכסיה של אגד, תוך שהוועדה המיוחדת על-פי חוק יישום תוכנית ההינתקות מציינת, כי עליה להכריע בתביעה בגין מתן שירותי התחבורה. לטענת אגד, למרות שתביעה זו הוגשה לפני שש שנים, טרם התקבלה החלטה. לדבריו, הדיון האחרון התקיים לפני 3.5 שנים, והימנעותה של הוועדה ממתן החלטה מהווה בפועל החלטה השוללת מאגד את הפיצוי.
בעתירה נאמר, כי הדוח שהוגש על-ידי הוועדה המיוחדת בשנת 2010 מצביע על כך שהפיצוי הכולל בתקופה הקובעת לעסקים היה 371 מיליוני שקלים. על כן, הפיצוי המגיע לאגד בהתחשב בגודלו של העסק שלו, מסתכם ב-55 מיליון שקל.
העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד עמירם אילון וישראלה אלימלך וטרם הוגשה תגובת המדינה.