|
מילים לא נכונות [צילום: Youtube]
|
|
|
|
|
ההשפעה של הסטראוטיפיות המגדרית על ילדות באה לידי ביטוי בצורה ברורה בפרסומת אמריקנית חדשה.
הפרסומת מצטטת סטטיסטיקות מקרן המדע הלאומי האמריקני, המגלה כי 66% מהנערות הלומדות בכתה ד' נהנות ממדע וממתמטיקה, אך רק 18% מהן יעסקו בסופו של דבר בתחום ההנדסה.
הפרסומת המדוברת, של חברת "Verizon", עוקבת אחר גדילתה של ילדה מהיותה תינוקת ועד לגיל הבגרות; כשהיא משחקת בחוץ, חוקרת את עולם הטבע ומבלה, וכשהיא עוסקת בעיסוקים שונים בתחום המדע.
"תני לאחיך"
למרבה הצער, הילדה נתקלת במילים רבות של אזהרות בכל צעד שהיא עושה. "מי הילדה היפה שלי", שואלת אימא שלה, ואז מוסיפה "אל תלכלכי את השמלה". "הזהרי עם זה", אומר האב, ומוסיף "למה שלא תתני זאת לאחיך"?
אי-אפשר להתכחש לעובדה שרוב ההורים בבנות שלהם דמויות עדינות ויפות ומנסים ללא הפסקה להפגין דאגה ואהבה דרך המילים. אך לעתים קרובות המילים מרמזות ומעבירות מסר שילדות אינן מסוגלות לעשות דברים רבים.
להורים רבים יש הרגל להדגיש את החשיבות שיש להופעתה של הילדה, התייחסות שלעתים קרובות פוגעת לה במוטיבציה לבחור מאוחר יותר בקריירה בתחומים שנשלטים כיום על-ידי גברים.
בסוף הפרסומת, הקריינית שולאת את השאלה המתבקשת: "האם לא הגיע הזמן שנגיד לה שהיא מבריקה גם"?