חמש חברות בלבד מתוך 12 מתעניינות הגישו (יום ב', 30.6.14) את מסמכי המכרז לאספקת קרונות הרכבת הקלה בגוש-דן. החמש הן: שטדלר מגרמניה ושוויץ, CNR מסין, CAF מספרד, אלסטום מצרפת וווסלו מגרמניה. למרות שמדובר באחד המכרזים הגדולים והחשובים בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ובישראל בכלל, סילקו סימנס ובומברדיה את ידיהן מהמכרז.
למרות חוסר הבעת האמון בחברת נת"ע, אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי רשימת החברות הגדולות המתמודדת על מכרז הקרונות היא הבעת אמון אדירה בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א.
"ההתקדמות במכרז הקרונות הינה צעד גדול וחשוב לעבר המטרה שהצבנו לעצמנו והיא הקמת רכבת קלה ומערכת עתירת נוסעים במטרופולין ת"א. מטרה אליה אנו מחויבים כלפי אזרחי כל המדינה בכלל, וגוש-דן בפרט. רק מערכת הסעת המונים מודרנית היא הפתרון לפקקים האין סופיים שאנו חווים במטרופולין מדי יום ביומו", אמר.
גם בנת"ע בחרו להתעלם מקריסת האמון מצד השחקניות המרכזיות, דבר העלול להעמיד בסכנה את הפרויקט כולוץ יו"ר נת"ע, אלכס ויז'ניצר, אמר: "היום הנחנו את אחד היסודות לבחירת הזכיין החשוב ביותר בפרויקט הרכבת הקלה, שממשיך להתקדם מתוך מטרה ליצור רשת של קווים במטרופולין. רק שילוב יחד של כל הרשויות והגופים הממשלתיים והעירונים, בשיתוף הידע הרב שצברנו בתחום התשתיות יוכל להניע את הפרויקט הענק הזה, ששמו הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, פרויקט שבו הנחנו היום עוד יסוד חשוב להקמתו", דבריו.
מנכ"ל החברה, יהודה בר-און, אמר כי נת"ע ממשיכה קדימה בקידום ביצוע הקו האדום של הרכבת הקלה וההתקדמות במכרז הקרונות היא הוכחה נוספת לכך. "חברת נת"ע יצאה לדרך חדשה ולאחרונה עשינו כמה צעדים חשובים שמוכיחים זאת. ההתקדמות במכרז הקרונות היא רק אחד מהם: חברת סולל בונה זכתה לאחרונה במכרז לביצוע הדיפו (מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה) ופורטל הדיפו, החל ביצוע קופסת אם המושבות וזאת לצד המשך ההתקדמות בפירי השילוח ובשאר המכרזים. בנוסף, אנחנו מקדמים במרץ רב את המשך התכנון של הקווים הנוספים לשלב אישור סטטוטורי, תוך הליכי תיאום עם הרשויות המקומיות וגורמי תכנון אחרים", אמר בר-און.
הזוכה במכרז לאספקת 90 קרונות הרכבת הקלה, עם אופציה ל-30 קרונות נוספים צפוי להיבחר עד סוף השנה. הקרונות הראשונים אמורים להגיע לארץ לקראת סוף 2017 לאחר מכן יעברו בדיקות קבלה.