|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
מחדשים את הפעילות [צילום: פלאש 90] ההפצצות חודשו [צילום: AP] חיילי צה"ל ממשיכים לפעול [צילום: פלאש 90]

ישראל מחדשת את המתקפות ברצועה

בעקבות מטחי הרקטות הכבדים על ישראל הודיע דובר צה"ל כי ישראל מפסיקה את "החלון ההומניטרי" שעליו החליט אמש הקבינט "תחודש מעתה הפעילות ההתקפית מן האוויר, מן הים ומן היבשה בעוצמה ומתוך חופש פעולה מלא"
27/07/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
איציק וולף
קצין, רב-נגד ורב סמל מתו מפצעיהם

הפסקת האש ההומניטרית קרסה וצה"ל מחדש את המתקפות ברצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי המתקפות מתחדשות לנוכח ירי הרקטות החוזר ונשנה מצד חמאס.

הבוקר ירו מחבלים מטחי רקטות כבדים לעבר עוטף עזה, השפלה, גוש-דן והשרון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בפתח תקוה מבלי שגרמה לנזק.

"לאור הירי החוזר ונשנה מצד חמאס למרות החלון ההומניטרי שסוכם עבור רווחת האוכלוסייה האזרחית בעזה, תחודש מעתה הפעילות ההתקפית מן האוויר, מן הים ומן היבשה בעוצמה ומתוך חופש פעולה מלא", לשון הודעת דובר צה"ל.

עוד נמסר כי צה"ל שב וקורא לאוכלוסייה הפלשתינית האזרחית שלא להתקרב לשטחי הלחימה.

גנץ: מרבית המנהרות טופלו

ראש המטה הכללי, רב אלוף בני גנץ, ביקר הבוקר בחטיבת שיריון הנמצאת סמוך לרצועת עזה.

"המשימה לא הושלמה, צריך לנצל את הזמן להתרעננות, לטפל בכלים וכמובן לטפל באנשים לקראת המשימה הבאה ומה יכול להתפתח ממנה", אמר בכינוס מפקדים.

במפגש שערך עם חיילים הצהיר כי ההישגים שנעשו עד עכשיו הם מצוינים. "מרבית המנהרות טופלו או מטופלות. אנחנו בשלב הזה מכילים את הכאב ודבקים בנחישות. ככה צבא צריך לעבוד. יש לנו משימה ומאחורינו יש אזרחים - בטווח קרוב ובטווח רחוק - אנחנו צריכים להביא להם את ההישגים. לכן, נמשיך להפעיל את כל היכולות שלנו ככל שנחשוב שנכון לעשות את זה - אוויר, ים, יבשה", אמר.

לדבריו, עם ישראל תמיד הובל על-ידי מעטים. בדבריו אלה כיוון לחיילים הקרביים המשרתים ברצועת עזה. "בסוף המעטים יותר הם אלה שיוצאים קדימה, הם אלה שנושאים עליהם את המשימות, הם אלה שהולכים לחזית. אני חושב שעם ישראל מכיר בעניין הזה. אתם זה ה'אלה שהולכים קדימה' אבל בעורף יש תמיכה מלאה במה שאתם עושים, באופן שבו אתם פועלים, ליעדים שאליהם אתם מכוונים והם מעריכים מאוד את ההישגים שאתם עושים".

תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
איציק וולף
חבר הקבינט: להמשיך במלוא הכוח

ארדן. הצבעה חד פעמית [צילום: פלאש 90]
חמאס ממשיך גם הבוקר את הירי הכבד לעבר ישראל. אזעקות נשמעו באזורים נרחבים בעוטף עזה ובשפלה. אזעקות נשמעו גם בפתח תקוה וביישובי השרון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בפתח תקוה מבלי שגרמה לנזק. מספר רקטות יורטו בידי כיפת ברזל מעל העיר אשדוד ועל המועצה האזורית חוף אשקלון. שתיים אחרות פגעו בשטחים פתוחים.

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר גלעד ארדן, טוען כי יש לחדש את המתקפות נגד חמאס לנוכח הפרת הפסקת האש ההומניטרית על ידו. "ברור שהחמאס איננו מעוניין בהפסקת האש ולכן צריך לחדש את הלחימה ואפילו ביתר שאת", אמר (יום א', 27.7.14) בראיון לגלי צה"ל.

אמש הצביע ארדן בעד הארכת הפסקת האש ההומניטרית ל-24 שעות נוספות. בהצבעה הלילית תמכו בהארכת הפסקת האש שהחלה בשבת - ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים לבני, לפיד, יעלון וארדן. התנגדו לה שלושת השרים בנט, ליברמן ואהרונוביץ'.

"אני הבהרתי חד-משמעית שהעמדה שלי היא חד-פעמים לטובת השילוב של בניית לגיטימציה בינלאומית ושל להמשיך לפעול נגד מנהרות מבלי שמסכנים את החיילים", אמר ארדן. לדבריו, לא היה עניין להתעקש על המשך הלחימה לעוד 24 שעות אם ניתן להשיג את שתי המטרות הללו באמצעות אותה הפסקת אש הומניטרית. "ההצבעה שלי בנושא הייתה חד-פעמית", הבהיר.

"כשרואים שהחמאס, ויתר ארגוני הרצח, מפרים את הפסקת האש כעת ברור לנו ולכל העולם שאנחנו עשינו את כל שביכולתנו ולכן צריך להמשיך במלוא הכוח", ציין.

השר לענייני מודיעין ונושאים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, הבהיר הבוקר כי ההפוגה ההומניטרית אושרה בקבינט כמהלך טקטי שנועד לשרת שתי מטרות - לצבור לגיטימציה לישראל בעולם ולייעל את הטיפול של צה"ל במנהרות. "צה"ל קרוב להשמדת כל המנהרות שנחפרו לישראל", אמר בראיון לרשת ב' והוסיף כי המטרה ארוכת הטווח כי פירוז רצועת עזה.


+אובמה דורש: הפסקת אש הומניטרית מיידית
00:00 28/07/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני לוחץ על נתניהו להגיע להפסקת אש, שתכלול פתרון ארוך טווח שיחייב את פירוק ארגוני הטרור, פירוז רצועת עזה ושיקומה  ▪  הקבינט דן ממושכות האם להרחיב את המבצע
(אובמה. לוחץ על נתניהו [צילום: AP])
+הירי על ביה"ס: לא הייתה פגיעה באזרחים
23:59 27/07/14  |     |   לרשימה המלאה
אפשר שרסיסים של הפּצצה פצעו כמה פלשתינים ששהו בבית הספר, או שהם נקלעו לאש צולבת בין חיילי צה"ל לבין פלשתינים, ושחלק מהגופות הובאו לאחר מעשה
+בכיר סעודי: החמאס אחראי לפשעי ישראל
21:38 27/07/14  |  
ראש המודיעין הסעודי לשעבר אומר כי החמאס יהיר. לדבריו, ירו אנשיו טילים שלא פגעו בישראל והם האחראים לפשעי ישראל ברצועת עזה.
+87% בעד המשך המבצע; 69% בעד מיטוט החמאס
20:18 27/07/14  |  
סקר שערך מכון שריד עבור חדשות 10 מצביע על עלייה של 14% במספר התומכים בהמשך מבצע צוק איתן. 87% מהנשאלים בעד המשך המבצע, רק 7% בעד הפסקת אש מלאה, ו-6% אינם יודעים. על השאלה האם מטרת המבצע צריכה להיות מיטוט החמאס, השיבו 69% כן, 17% לא ו-14% אינם יודעים.
+רסיסים פגעו באחוזה של זיסר בפ"ת
20:06 27/07/14  |  אפרת פרץ   |   לרשימה המלאה
זיסר ומשפחתו מיהרו למצוא מחסה במרחב המוגן של האחוזה המפוארת, כך שלא נפגעו מהרסיסים, ולמקום נגרם נזק קל בלבד
(מוטי זיסר [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס])
+הרש"פ: דוחים מתווה ועידת פריז של ידידי חמאס
19:47 27/07/14  |  
יושב-ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן פרסם הודעה ולפיה ההנהגה הפלשתינית קובעת כי הארגון בפריז ביצע חציית כל הקווים האדומים. הרשות הפלשתינית כינתה את ועידת שרי החוץ "ועידה בינלאומית של ידידי החמאס", וקבלה על כך שלא שאלו את פי החתן והכלה בעניין. לדבריה, "העם והנהגתו לא יקבלו את המתווה שהוצע. אש"ף, ורק הוא, הוא הנציג החוקי של הפלשתינים. והדרך היחידה להפסקת אש תושג באמצעות מצרים".
+באן קורא להפסקת אש בת 24 שעות
19:42 27/07/14  |  
מזכ"ל האו"ם באן קי מון קורא לישראל ולחמאס להגיע להפסקת אש בת 24 שעות. בישראל לא מסכימים להפסקת אש, אך רומזים לחמאס שאם רצונו שישראל תפסיק לירות עליו לחדול את הירי. שר החוץ האירני זריף התקשר לבאן ודחק בו להביא לידי הפסקת אש. הוא אמר כי אין הפסקת אש ללא הסרת המצור מעל עזה והודיע שארצו תשלח כוחות רפואה לעזה.
+משפחת שאול החליטה לשבת שבעה
19:40 27/07/14  |  
לאחר שיחה ממושכת בת כשעתיים של משפחת חלל צה"ל אורון שאול עם הרב הראשי לצה"ל רפי פרץ ועם ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר פוגל, השתכנעה המשפחה שאורון אכן חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע. בעקבות כך החלה הממשלה לשבת עליו שבעה.
+צבא מצרים פועל מדרום לרצועת עזה
19:31 27/07/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הודיע כי חיסל 14 מחבלים  ▪  צה"ל פוצץ מנהרה אסטרטגית גדולה שהובילה ליישובי עוטף עזה  ▪  הצלחה צבאית גבוהה בחיסול המחבלים
עשן מיתמר מעל עזה [צילום: AP]
עוד מנהרה שנחשפה [צילום: דובר צה"ל]
+העליון: ביהמ"ש יילחם בטרור בענישה מחמירה
18:08 27/07/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את ערעורו של מחבל משכונת סג'עייה שנדון לעשר שנות מאסר על פעילותו בגדודי חללי אל-אקצה: "בית המשפט יילחם בתופעה באמצעות הכלים המוענקים לו על-ידי המחוקק בדמות החמרה ממשית בעונש"
(ירה לעבר ישראל [צילום: פלאש 90])
+נגב: פצוע קל מרסיס יירוט
17:51 27/07/14  |  
ארבעה טילי גראד נורו אל הנגב, לאזור באר שבע והפזורה. אחד מהם יורט והיתר נפלו בשטחים פתוחים. רסיס של טיל מיירט גרם לפצועה קלה של אדם. כד השעה 17:30 בוצעו 49 שיגורים מהרצועה.
+"מסיונרים מנסים לצוד נפשות בין החיילים"
17:43 27/07/14  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
עמותת יד לאחים מתלוננת על פעילות של "יהודים משיחיים" בין יחידות צה"ל בדרום, כולל כיפת ברזל  ▪  דורשת משר הביטחון לאסור על פעילותם בצה"ל
(האויב הנוצרי מגיע לחיילים בשטח [צילום אילוסטרציה: AP])
+שער הנגב: פצועה בינוני מפגיעה ישירה
16:31 27/07/14  |  עידן יוסף
אחת משלוש רקטות שנורו אל קיבוץ בשער הנגב גרמה לפגיעה ישירה בבית מגורים. אישה אחת נפצעה פצעים בינוניים.
+הפה הפתוח של השמאל
14:46 27/07/14  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
האירועים ערב המבצע הנוכחי, המבצע עצמו ומה שלמדנו בו וממנו, מצדיקים שהשמאל יעשה חשבון נפש לגבי דרכו ושיטותיו. הוא רשאי כמובן להשאר נאמן לדעותיו ועמדותיו, אבל בהכירו את עמדות הציבור כיום, הוא בוודאי מסוגל להעריך שעמדות אלה רחוקות מההסכמה הציבורית הרחבה הרבה יותר מבעבר
(הפגנת השמאל בתל אביב [צילום: פלאש 90])
+כיפת ברזל כלכלית לתושבי הדרום
14:27 27/07/14  |  ד"ר איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
רק שילוב ידיים כלכלי יעיל בין הממשלה, המגזר המוניציפלי, העסקי והמגזר השלישי ימנע את ההפתעה החוזרת על עצמה בכל מבצע ואירועי לחימה מתמשכים, וכך ייווצר מנגנון שייתן גב כלכלי לעמוד השדרה של המשק. זה אפשרי וזה חיוני ונדרשת מוכנות מוקדמת ואפקטיבית
(אשדוד סופגת פגיעות ישירות [צילום: דוברות מד"א])
+על פרספקטיבה היסטורית של מלחמת צוק איתן
13:59 27/07/14  |  יוסי בלום הלוי   |   לרשימה המלאה
הערבים האמינו שהמאבק בין הימין לשמאל, ובין הדתיים לחילוניים, כמו נכונותם של חלק מערביי מדינת ישראל, להצטרף למלחמה נגד המדינה הציונית, תאפשר להם להגשים שלב נוסף במלחמת הג'נוסייד. רצח שלושת הנערים הפך לאירוע מכונן בתולדות הסכסוך, ותוצאותיו שוות בעוצמתן המדינית והצבאית להקמתה של מדינת ישראל במלחמת העצמאות
(הלווית שלושת הנערים החטופים. אירוע מכונן בחברה הישראלית [צילום: פלאש 90])
+קרי התעלם בטיוטה מדרישות ישראל
13:35 27/07/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
טיוטת ההסכם להפסקת אש שהעביר מזכיר המדינה האמריקני לראש הממשלה ביום שישי כללה את דרישות חמאס והתייחסה באופן כוללני ומעורפל לדרישות ישראל  ▪  לא היה בה איזכור לדרישת ישראל לפירוז הרצועה  ▪  ב-17:00 יתכנס הקבינט פעם נוספת  ▪  השר בנט: זה הזמן להכריע, אסור לעצור
קרי. התעלם מישראל [צילום: AP]
נתניהו וגנץ. ממשיכים [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+הפן הבלתי מוסרי של השמאל הקיצוני
13:19 27/07/14  |  עו"ד חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
דעותיו של השמאל הקיצוני מוכרות וידועות לנו - עד לעייפה - מזה עשרות שנים. יאמר השמאל הקיצוני דברו, באופן נחרץ וברור - לא נגד המלחמה בעזה והפסקתה מפגין הוא, אלא בעד החזרת כל השטחים ששוחררו/נכבשו בידי צה"ל מאז מלחמת ששת הימים
(הפגנת השמאל. אין מקום להפגנות כאלה [צילום: פלאש 90])
+שב"כ: חוסל בכיר בזרוע הצבאית בחמאס
12:47 27/07/14  |  איציק וולף
שירות הביטחון הכללי הודיע כי בפעולה משולבת שלו ושל צה"ל, שהתקיימה ביום שישי האחרון, חוסר ברצועת עזה גורם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס.

איסמעיל מוחמד סעדי עקלוק, בן 25, הופצץ מן האוויר בעת שנסע ברכבו. מן השב"כ נמסר כי עקלוק פעל בשנים האחרונות במסגרת מערכי הייצור, המחקר והפיתוח של החמאס.
+ציני? אלא מה
12:37 27/07/14  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
קבלת התביעה להפסקת אש הומאניטארית היא בראש ובראשונה אסטרטגיה ישראלית. דחייתה היא בראש ובראשונה אסטרטגיה חמאסית
(הפסקת אש [צילום: פלאש 90])
+מר קרי היקר - אנא, אל תתערב
12:28 27/07/14  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
דומה ששוב חוזרת ארה"ב לדוג במים עכורים ולנהל פוליטיקה קטנה וקטנונית, שבה מראית העין וסיסמאות-סרק מקבלים חשיבות רבה בהרבה מטיפול נכון ומועיל בשורשי הבעיות
(ג'ון קרי. היכן הדאגה לישראל? [צילום: AP])
+הפגנות של נזקים
12:09 27/07/14  |  אברהם בן-עזרא   |   לרשימה המלאה
הפגנה נגד המלחמה בימי הלוחמה היא בלתי לגיטימית בשלטון דמוקרטי, בו יש למדינה החופש והמחויבות להגן על קיומה ולהבטיח את שלום אזרחיה, במיוחד כך הוא הדבר לגבי מלחמה ספציפית זו המתקיימת עכשיו ובה ממשלת ישראל הסכימה להפסקת אש אך כנופיות הטרור סרבו
(הפגנה נגד מבצע צוק איתן ביפו . לא לגיטימי [צילום: פלאש 90])
+תְּהוֹם
12:08 27/07/14  |  יוסף עוזר   |   לרשימה המלאה

+"בִּרְכָּת בִּלְעָם"
12:05 27/07/14  |  אשר וינשטיין   |   לרשימה המלאה
"תמונת מצב"
+שוחרר פלשתיני שהתבטא נגד יהודים וישראל
12:01 27/07/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההתבטאויות פורסמו בפייסבוק על-רקע מבצע "צוק איתן"  ▪  ביהמ"ש: במדינה דמוקרטית לא עוצרים אדם על התבטאויות בלבד, שאינן מהוות שידול לביצוע עבירה או קריאה מובהקת לפגוע באחר
(חופש הביטוי [צילום: AP])
+אסמאעיל הניה הרצחת וגם ירשת?
11:57 27/07/14  |  שרון נריה בר-און   |   לרשימה המלאה
מה עומד מאחורי העמידה הבלתי המתפשרת של חמאס? מה גורם להם להעמיד מאות אלפי אנשים חפים מפשע בסכנה ממשית? לאסמאעיל הניה חלק נכבד בהחלטות הללו. מה מניע אותו? מה החולשות שלו? ומה התכונה הכי חשובה באישיותו? למפה הטארונומרולוגית פתרונים
(איסמאעיל הנייה. מה מניע אותו? [צילום: AP])
+התנהגות אמצעי התקשורת בשעת חרום
11:53 27/07/14  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה
כפי שטוען איש הערוץ הראשון דוד ויצטום בספרו "מהדורה מוקדמת" הגיע הזמן שרשתות-השידור ירעננו את הנהלים לגבי שידורים בעת מצב חרום  ▪  וכן, שישאלו את אנשי המקצוע שאלות קשות (גם אם זה לא הזמן או המקום)
(מהבוקר עד הלילה [צילום: מן הטלוויזיה])
+ארגון טרור הרומס גם את עמו שלו
11:44 27/07/14  |  שרון נריה בר-און   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס גרר את ישראל למערכה שלא רצתה בה וסופג כעת מכה רצינית. כצפוי. מה גרם לארגון הטרור להיכנס במודע לעימות אבוד מראש? המפה הטארונומרולוגית של חמאס משרטטת קווים לדמותו של ארגון טרור צמא דם
(אחמד יאסין [צילום: פלאש 90])
+עזה ממוות: עתיקה, פרועה ובלתי ניתנת לשליטה
11:35 27/07/14  |  שרון נריה בר-און   |   לרשימה המלאה
לעזה יתרון תקשורתי ואפשרות לסחוט רגשית את העולם. וחסרון מערכתי מובהק  ▪  אנרגיה הנוטה להשתלט על החלשים, נטייה לאלימות, חוסר ביטחון, התפרצויות זעם ואנרגיה הנוטה למריבות כדרך חיים
(עזה בעת המבצע [צילום: דובר צה"ל])
+יומן מלחמה כאח של בן שכולה
11:28 27/07/14  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
כאח לאם שכולה שבנה השני משרת גם כן בעזה, אני שותף לחרדות העצומות שלה ובתפילה שנשאתי למען שלומו - קיבלתי, לפי דעתי, מענה מעודד
+צוק איתן על המפה: מבצע שנועד לגדולות
11:20 27/07/14  |  שרון נריה בר-און   |   לרשימה המלאה
בימים אלה אנו נמצאים בעיצומו של צוק איתן, מבצע צבאי שמטרתו להחזיר את השקט לתושבי ישראל. מה היה התאריך המושלם מבחינה טארונומרולוגית ליציאה למבצע?
(על המפה)
+אנחנו נתגעגע ל"צוק איתן"!
11:06 27/07/14  |  ציפורה חלפון   |   לרשימה המלאה
מסתבר שגורל אחד שם אותנו כאן יחד, בארץ הזאת! זה היה תמיד, פתאום, משהו הוציא את זה! אולי המבצע, אולי המשפחות, הסולידריות של העם הזה  ▪  משהו היה חבוי שם בתוך העם הענק הזה, היחד! המלחמה "צוק איתן" הוציאה משהו שהיה טמון בשורשיות, משהו שישב לו בשקט ואז במכה אחת התפרץ כמו הר געש!  ▪  הנערים מהסטטיסטיקות שנעלמו, פתאום רוצים להתגייס רק לקרבי.. כי קרבי זה הכי אחי!  ▪  היה שם חור גדול!
(קרבי זה הכי אחי [צילום: פלאש 90])
+שדרת הפיקוד של חמאס טרם נפגעה
10:52 27/07/14  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
עד עכשיו שדרת הפיקוד של החמאס, צבאית כמדינית, לא נפגעה. הבתים שלהם נפגעו אך לא הם. האם בשלב כלשהו יתחילו לפחד ולבקש הפסקת אש ללא תנאים?
(חמאס ברחובות עזה [צילום: פלאש 90])
+עשר שאלות שאין לי מענה עליהן
10:40 27/07/14  |  שמעון זיו   |   לרשימה המלאה
הטלוויזיה פרסמה כי לחמס 20,500 לוחמים; עד כה נהרגו לפי הדווחים כ-250 מהם. כמות כזאת של לוחמים לא ניתן להסתיר בבודדות מדוע לא יורדים על מקומות המסתור שלהם והורגים בהם בכל האפשר?
(חיילים לוחמים ברצועה [צילום: פלאש 90])
+הלווית רס"ר דגורקר - ב-19:00 בגן יבנה
10:36 27/07/14  |  איציק וולף
הלוויתו של רס"ר (במיל.) ברק רפאל דגורקר, שנהרג אמש מפגיעת פצצת מרגמה בשטח כינוס סמוך לרצועת עזה, תתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בגן יבנה.
+פרדוקס הסובלנות הישראלי
10:35 27/07/14  |  אלכסנדר ס. שכטמן   |   לרשימה המלאה
מבצע 'צוק איתן' אולי הוכיח שהציבור היהודי בישראל חזק ויציב בעת שהעורף נתן רוח גבית לחזית בתמיכה מלאה בצה"ל אך בדרך נראה שהלך ונשחק עוד יותר אחד מהעקרונות החשובים של הדמוקרטיה אשר המלחמה עליו חשובה לא פחות - ניתוח פוליטי ופסיכולוגי
(מחאת השמאל [צילום: AP])
+"צוק איתן" של מוסר וצדק
10:34 27/07/14  |  צפריר זוהר   |   לרשימה המלאה
מבצע "צוק איתן" בעזה, לחימה מוסרית ומוצדקת של חוסר ברירה  ▪  מטורפת והזויה במיוחד, היא ההשוואה של פעילות ישראל לפשעי הנאצים. אותו ציור על שלט בהפגנה שמראה מגן דוד שווה לצלב קרס  ▪  כמה בור צריך אדם להיות בהיסטוריה, בכדי לצייר או להניף שלט כזה
(שנאה תהומית [צילום: פלאש 90])
+שידורי אל-ג'זירה מעזה: איום אסטרטגי
10:31 27/07/14  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
המאמצים הבינלאומי הנמרצים להחלת הפסקת אש מיידית בלחימה מול חמאס ניזונים מהשפעתן הדרמטית של צילומי הטלוויזיה מתוך רצועת עזה, המותירים רושם קשה ביותר של היקף הפגיעה באזרחים המקומיים
(רשת אל-ג'זירה)
+מוסר אמיתי בצה"ל
10:23 27/07/14  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה
בעוד שאצל הערבים יונקים שנאה מגיל צעיר, צה"ל מקפיד בכבוד האזרחים והוא צבא אנושי שמבכה את לוחמיו
(איבדנו מחלקה שלמה בנתיב הל"ה )
+כשל מחשבתי של מערכת הביטחון
10:14 27/07/14  |  יהודה דרורי   |   לרשימה המלאה
חייבים להקים ועדת חקירה שאנשיה לא מתוך צה"ל או מערכת הביטחון. כבר הוכח בעבר שאנשי מערכת הביטחון אינם בדיוק אוביקטיביים כאשר נערכת חקירה על פעילותם
(השימוש במנהרות היה ידוע מזמן [צילום: דובר צה"ל])
+בזכות אורנה בנאי, ובגנות צרי המוח
10:12 27/07/14  |  אהוד פרלסמן   |   לרשימה המלאה
צפייה בראיון הטלוויזיה שהחל את פרשת אורנה בנאי, וקריאת דבריה בראיון העיתונאי, מובילות למסקנה שבנאי ביטאה את תחושותיה הטבעיות של מי ששוחה נגד הזרם, ומותקפת באורח נבזי על-ידי מגיבים צרי מוח
(בנאי. חזקי ואמצי [צילום: בוצ'צ'ו])
+ה"תיווך" שבקצה המינהרות
09:56 27/07/14  |  ישראל רוזנבלט   |   לרשימה המלאה
איך מפייסים את הטרוריסטים? כרגיל. מגדילים את הפיצוי הכספי, משפרים את התנאים. בישראל כבר תדאג הקרן למען ישראל חדשה להקים את "הוועד להגנת המינהרות"
(מנהרות תופת [צילום: AP])
+סיכום תולדות היהודים בעת החדשה - לא משהו
09:48 27/07/14  |  מרק בריל   |   לרשימה המלאה
המרצה: מרק בריל-מרצה אורח מאוניברסיטת החיים בכ"ס
+תגובה - בדיספרופורציה
09:39 27/07/14  |  אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה
גופים בינלאומי גם בישראל מעלים טענה שתגובת ישראל בעזה היא לא פרופורציונלית. ובכן רבותי: אין מלחמות יפות, ללא טעויות, ללא נפגעים חפים, ומעל לכל אין מלחמות פרופורציונליות. לאורך כל ההיסטוריה הצבאית ומלחמות העמים, לא הייתה מלחמה שבא נשמר עקרון ההדדיות בתגובה. זה לא מקובל, לא יעיל ולא מעשי. החזק מנצח, מטרת המלחמה היא לנצח את האויב ולהביאו לידי שיתוק לתקופה ארוכה. המלחמה בעזה - שייכת למטרה זאת
(אין מלחמות יפות [צילום: פלאש 90])
+מי ימציא את פטנט המנהרות?
09:34 27/07/14  |  אברהם שרון   |   לרשימה המלאה
זה הזמן לקרוא לסיעור מוחות קולקטיבי, שבו ייחשבו גם מחשבות מחוץ לקופסה ואף ייבנו קופסאות חדשות כדי לחשוב בתוכן ומחוץ להן, כדי לבחון אפשרויות שונות להתמודדות עם בעיית המנהרות
(מוח יצירתי [צילום: דובר צה"ל])
+לא רק מנהרות
09:28 27/07/14  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה
אויבינו הגדולים, החמאס, אינם גוף עצמאי שיש לו מדיניות עצמאית. הם שכירי חרב של קטר
(קטאר. מפעילה את חמאס [צילום: AP])
+על צביעות ארה"ב
09:16 27/07/14  |  אלברט שבות   |   לרשימה המלאה
לא במקרה קרי, עושה מדיניות החוץ של ארה"ב, נראה לא פעם רוקד באופן מסורבל אם תרצה - מגושם
(עניין של עושר [צילום: AP])
+תרבות כנשק
09:13 27/07/14  |  אהרון שחר   |   לרשימה המלאה
קראתי את ההבהרה של ד"ר קידר, הוא לא הציע לאנוס, הוא לא טיפש כדי לחשוב שיש לכך סיכוי. אבל יש לי בשורה משמחת: יש כלי אחר, לגיטימי, אפקטיבי ומבוסס בדיוק על אותו העיקרון
(פלשתינים. תרבות כנשק [צילום: AP])
+זכות ההפגנה
08:58 27/07/14  |  יוסי ברנע   |   לרשימה המלאה
כמה מילים שיש לומר על זכות ההפגנה
+יסוד המוסר המלחמתי
08:54 27/07/14  |  הרב יובל שרלו   |   לרשימה המלאה
בימים האחרונים עלו ניתוחים שונים הנוגעים לעמדות המדברות על מוסר מלחמה. כיוון שלא מצאתי את עצמי בהצגת האפשרויות השונות, אשמח אם תקראו את עמדתי בנושא זה, שאני נוקט בה כבר עשרות שנים, וזאת גם בשל האמונה העמוקה שלי שהיא מכוונת לדרכה של תורה
(עיי חורבות בעזה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל מחדשת את המתקפות ברצועה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
27/07/14 11:19
2
נסים גבאי
27/07/14 11:25
3
צבי שטרן
27/07/14 12:07
4
ביבי ובוגי לדין
27/07/14 12:40
5
א.ל. רמת-גן
27/07/14 13:07
6
המטרה לא המנהרות!
27/07/14 14:29
7
וינטר הניה
27/07/14 19:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
אי שם בחודש מאי 1957 התקיימה פגישה יוצאת דופן במשרד ראש הממשלה. דוד בן-גוריון אירח את אל"ם (לימים תא"ל) שמואל סוחר ז"ל, שהיה השליש הראשי של צה"ל, אלא שלפגישה זו הגיע דווקא בכובעו כמרכיב נבחרת צה"ל בכדורגל.
27/07/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
הבה ונסכם את המצב בקצרה:
27/07/2014  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
הבהרה משפטית
27/07/2014  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
הראש היהודי ממציא לנו פטנטים? ודאי. הרבה. אבל יש דברים שאפילו הראש היהודי הטוב שבראשים – היצירתי, הגאוני - עדיין לא המציא להם פטנט ולא מצא להם תשובה. אחד מהם הוא זה המכונה "איום המנהרות", אשר לזוועתנו ולאסוננו יוצא בימי דמים אלה מהכוח אל הפועל.
27/07/2014  |  אברהם שרון  |   מאמרים
עיני כל נשואות לעזה. שם מתנהלת מלחמה ועיקרה – המנהרות. אלה מהוות איום קיומי על היישובים בדרום והממשלה מצהירה, שמטרת המבצע להשיג רגיעה לטווח ארוך.
27/07/2014  |  יאיר דקל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
הקבינט אישר הפסקת אש נוספת  /  איציק וולף
נצחון החמאס במלחמת המוחות עם צה"ל  /  מחלקה ראשונה
שרי החוץ קוראים להפסקת אש קבועה  /  יואב יצחק
על צביעות ארה"ב  /  אלברט שבות
תרבות כנשק  /  אהרון שחר
זכות ההפגנה  /  יוסי ברנע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il