|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הבחירות - כמכרז

תשדירי הבחירות רדודים, משעממים, חסרי מעוף, לא יצירתיים בסיכום - עלבון לשכל הישר ולאדם הסביר. אבל במקום להמריא, יש תשדירים של קבוצות שוליות היורדים לשפל, לעלבון ולפתטיות מגעילה הגיע הזמן לשינוי בחוק - לקיצור תקופת התשדירים והבחירות שיביאו לחסכון כספי למדינה במיליונים ובהכוונתם למטרות מועילות יותר למדינה - חזון, תקווה, שלום, ביטחון ירושלים כבירה - כן! הליכוד יכול
04/02/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

הכנסת מחליטה על מועד בחירות - המכרז על פרויקט ניהול המדינה יוצא לדרך. וכמו בכל מכרז על פרויקט גדול - המפלגות מנסות לשכנע את הציבור, ביכולתם, בניסיון העבר בניהול פרויקטים דומים, במנהלים המוכשרים שעומדים לרשותם ובתקציבים שהם יכולים להשיג, להוביל, לייעל ולקדם את המדינה.

בסיום יום הבחירות, יפתחו את המעטפות ואז נדע מי החברה/המפלגה - שזכתה במכרז. הזוכה המאושר - הולך לנשיא מקבל את ברכת הדרך ומתחיל להרכיב ממשלה. גוש ימין נקי שעומד בפני עצמו או קואליציה צרה, או רחבה בהתאם למנדטים ולכושר המיקוח עם המפלגות, שרוצות, מקוות מייחלות להשתלב בממשלה - שפירושו, כספים, כבוד ופינוקים.

הליכוד:
מציג נבחרת נמרצת, עם חמישייה פותחת איכותית וספסל שחקנים עמוק, שיאפשר לה מספר הרכבים טובים ורוטציה במידת הצורך.

האידיאולוגיה של הליכוד: לא השתנתה בהרבה בשנים האחרונות, למרות שנאלצה להתגמש, להתפשר, לעגל פינות בשל שינויי המצב המדיני, ביטחוני באיזור, ובעיקר הקואליציוני. אבל כוחו ואיכותו של הליכוד - בעקרונות האידיאולוגיה הבסיסיים, המלכדים את בוחריה ומשפיעים על מצטרפיה לרבות הנהגה שיודעת מה היא רוצה ולאן היא הולכת.

הליכוד לדעתי יכול לצאת בסיסמה נוסח: חזון, אמונה, עוצמה, ביטחון, שגשוג כללי, ירושלים כבירת ישראל - כן! רק הליכוד יכול. מבט קצר לעבר, אכן מוכיח שיש בליכוד הנהגה שיכולה לממש את המטרות הנ"ל, בראשות נתניהו והצוות שגיבש סביבו.

אנשים איכותיים כמו: בוגי יעלון, דן מרידור, בני בגין, סילבן שלום, גדעון סער, לימור לבנת, יוסי פלד, אסף חפץ, עוזי דיין, ציפי חוטובלי והצעירים האחרים - מרכיבים נבחרת שיכולה לתת תשובה לכל פרמטר ממשלתי - מנהיגותי.

שלא תהיה אי-הבנת הנקרא. במפלגה כמו הליכוד לא הכל דבש. אוסף האישים עם דעות שונות ולפעמים די מנוגדות כמו בני בגין, דן מרידור, בוגי יעלון וסילבן שלום - זה לא מתכון לירח דבש פוליטי. אבל זה בדיוק - מה שמפלגה גדולה, פלורליסטית חפצת-חיים - צריכה. דעות מנוגדות - ויכוחים סוערים ולוהטים כלפי פנים וכלפי חוץ שיוצרים תלכיד טוב להנהגה בריאה.

בינתיים הסקרים מחמיאים - למרות תמיהות רבות לגבי השוני והפער במנדטים בין הליכוד לקדימה בכמה ערוצים ועיתונים, שמעוררים חשד של הטעיה, חוסר מקצועיות או בדיקות חפיפות של הנשאלים ופילוגם. איך שלא יהיה, המבחן האמיתי יהיה אחרי פתיחת המעטפות והפעם לא נצטרך כנראה לחכות לקולות הימאים.

מפלגת קדימה:
מפלגה ללא עבר, עם הווה קצר ולא מרשים בראשות אולמרט - וספק גדול לגבי העתיד. אין למפלגה בסיס אידיאולוגי, כמו לעבודה, לליכוד, למרצ, לשס או אפילו למפלגות הערביות. אסור לשכוח שקדימה מורכבת מפליטי ועריקי ליכוד + תוספת של פליטי ועריקי מפלגת העבודה (פרס, רמון, דליה איציק), כלומר: אוסף אינטרסנטי של עסקנים, חלקם הגדול סוג ב' - שמנסים להציל את עצמם במפלגה חדשה ולזכות בפרסים ובפינוקים על עסקנותם.

ציפי לבני - הייתה ממקימי קדימה וממייסדיה - עמדה לצד שרון בפילוג בתוספת שאול מופז, שערק בצורה לא מכובדת מהליכוד, לאחר שהודיע בפומבי שבית לא עוזבים, כתב מכתב לתומכי הליכוד ועוד לפני שהמכתב הגיע אליהם, ברח לקדימה תמורת הבטחה של תפקיד מוביל. לתשומת לב הבוחרים, גם הפעם הצהיר מופז שלא יעזוב את קדימה, נחיה ונראה. לדעתי - הוא נראה לי פוטנציאל טוב + כמה ח"כים נוספים כמו א.ב. רוחמה, אפללו, שטרית ואחרים לפלג את קדימה אם לא יזכה בפריימריז של המפלגה אחרי הבחירות, או שקדימה תיאלץ להישאר באופוזיציה. הסיכויים לפילוג עריקה, בריחה - גבוהים. שהרי מופז לא מתלהב מציפי, מדרכה, מניסיונה ומהנהגתה.

האידיאולוגיה של קדימה - מוצתה והוקפה במלואה בקטע סאטירי בתוכנית של ליאור שליין. שם אמרה הסטנדפיסטית בקטע של 1.5 דקות על קדימה את המשפט המבריק הבא: דקה וחצי על קדימה: אריק שרון - זהו!

במודעות של קדימה - ציפי לבני מוצגת כפוליטיקאית אחרת, ראש ממשלה אחרת, דרך אחרת. והשאלה הגדולה: אחרת במה? הציבור יחליט. לא לשכוח - לבני, פרט לעובדה שהצביעה נגד כל הטבה לנשים ולמעמד האישה הייתה בממשלה ובצמרת החלטות של כל הפשלות של קדימה, בכלכלה, בביטחון ובמלחמת לבנון.

מפלגת העבודה:
יש להודות שברק התאושש אישית, מפלגתית, ביטחונית, תדמיתית, עקב המלחמה בעזה. אחרי 8 שנות התגרות בלתי פוסקת של החמאס, בה ממשלת שרון + ממשלת אולמרט-ברק, נוהלו מדיניות של "אוננות ביטחונית" - לאמור: תגובות אנמיות, ירי לשטחים פתוחים, בומים על קוליים מעל עזה - שרק הצחיקו את החמאס.

המבצע הוכיח - כן! צה"ל יכול - אם מקבל פקודה נכונה ומונהג בצורה נבונה ואמיצה. היתרון של מפלגת העבודה על קדימה, הוא בכך שיש לה יסודות אידיאולוגיים מושרשים, כמו לליכוד ולמרות שאיבדה מחינה, מעוצמתה ומיכולתה, היא עדיין אטרקטיבית יותר מקדימה ויותר מהמפלגות השוליות.

התשדירים של העבודה: ברק מסתכל לאמת בעיניים. מעניין - לאן הוא מסתכל לשקרים. יש הרבה מצביעים, מכל השכבות, שיצביעו לברק כדי לחזק את העבודה וזאת על-מנת שייכנס לקואליציה עם ביבי כשר ביטחון. הדבר טוב לשניהם ולמפלגותיהם, ודרך זו כנראה פתוחה, במידה שאכן ברק יישאר על 17-15 מנדטים. הציבור - יחליט.

המפלגות ההזויות והשוליות:

בכל הזדמנות של בחירות - יש כמה וכמה תופעות שוליות שבחלקן הזויות ותימהוניות שמנסות כוחן בשכנוע הציבור.

גיל קופטש: אם לא התשדיר המגעיל כשהוא מעשן חשיש על קברו של בן-גוריון, שזה עלבון לשמו ולמדינה ועבירה פלילית, שהוא מבצע אגב העישון של חומר אסור, לא היה מקום להזכיר אותו ולהתייחס אליו. שורות אלה - הן אכן מיותרות ומעוררות גועל נפש. חבל על כל קול.

צירוף פורש עלה ירוק עם ניצול שואה: עוד צירוף תימהוני, פתטי של שתי דמויות הזויות. ניצול השואה שבתשדיר לא נראה במיטבו, ולא מבין כנראה את השטויות שהוא משמיע ובכלל, מי שם אותו ובאיזה סמכות לייצג את ניצולי השואה. פתטי - מעורר גיחוך ורחמים. חבל על כל קול.

מפלגות שס, בית לאומי, איחוד לאומי, דתיים: אלה מפלגות שיש להן קהל בוחרים קבוע ויציב ואין שם הרבה הפתעות. הפילוג - של הבית היהודי ואיחוד לאומי - שמקבלים לפי הסקרים 8-7 מנדטים עשה להם רק טוב ונקווה שזאת אכן תהיה התוצאה.

ליברמן - ישראל ביתנו: תופעת טבע - או בומרנג בשל הרגשה של נרדפות, מוצא, דעות ימניות תוקפניות כלפי הערבים, שהרוויחו את ההתקפות עליהם ביושר, במיוחד הח"כים אחמד טיבי וזחלאקה מבל"ד, בשל דעותיהם ומצע מפלגותיהם כלפי מדינת ישראל.

ליברמן בימינו כמו שרון בזמנו, קיבלו תוספת מנדטים בשל חקירות משטרה, ובמיוחד בשל עיתוי אומלל, לא מחושב דיו של פרסום החקירות. להזכיר לציבור: שרון בזמנו, כשעמד לפני הבחירות הכלליות, הדליפה פרקליטה הבכירה, בדמות עו"ד גלאט-ברקוביץ את "חיקור-הדין" שביקשה הפרקליטות בחו"ל לגבי האשמות נגד שרון בפרשת סיריל קרן. התוצאה - 4-3 מנדטים נוספים לשרון, שיבוש החקירה של שרון, שתרמה בהמשך לסגירת התיק.

ליברמן נחקר בפרשה מזה 10 שנים, זמן שערורייתי במיוחד לגבי איש ציבור, תוך חידוש והמשך החקירה שבועיים לפני הבחירות. העיתוי - אומלל, נראה על פניו כמגמתי ועולה ממנו ריח לא טוב, למרות שהוא כשר.

כל ההסברים של פרקליט המדינה עו"ד לדור, גם אם הם נכונים ומבוססים, לא נשמעים ונראים תמימים, ובוודאי שאין תמימות דעים בציבור לגבי מועד הפרסום. חבל שטעות מעין זו תביא 4-3 מנדטים לליברמן.

נקודות למחשבה והרהורים

1. את דעתי, על פסיקת בג"צ השגויה, בעניין אי פסילת מפלגת בל"ד מיסודו של עזמי בשארה שברח לחו"ל בשל חשדות ביטחוניים, פירטתי בהרחבה במאמר, באתר זה, בכותרת: "בג"צ - כל אזרחיה" - לעיונכם.

2. הסקרים שפישלו בעבר, מספר פעמים, מתנהלים לאחרונה בצורה תמוהה בלשון המעטה.

3. הדיווח על אחוז המתלבטים 30-28 אחוז - נראה לי מוגזם ולא מבוסס. רוב הציבור, לדעתי, יש לו דעה ברורה ומבוססת, ולכן שאלת ההתלבטות היא לצורך התנערות מהסוקרים וטובות לכותרות בלבד.

4. מפלגת מר"צ - במודעות לא מתגמשת. היא צודקת, אין לה על מה. היא לא במשחק בכלל. דומה לשחקן ספסל בספורט, שלא משותף במשחק, ורק מופיע בפוסטר של המדינה.

5. לכו להצביע - כי יש לנו ארץ נהדרת.

6. לעניין הצביעות האוניברסלית:

א.התביעות/צווי מעצר/איומים על מנהיגי המדינה ומפקדי צה"ל, במשפטים של עבירות על פשעי מלחמה, הם מגוחכים אבל מטרידים.
ב. אולי כדאי להזכיר לאנגלים, לבלגים, לספרדים את פשעי מדיניותם בעבר ובהווה, כמו: השתתפותם בכוחות נאט"ו שהפציצו בקוסובו והרגו 2,000 אזרחים והשתתפותם במלחמת עירק. לשופט בספרד אפשר לצרף גם את המרצים באוניברסיטת תל אביב, שברוב חוצפתם האקדמאית, רוצים להחרים מרצה מצה"ל.
ג. להזכיר לראש ממשלת טורקיה, המשתולל ומסית נגד ישראל, כולל ההצגה בדאבוס, את רצח הכורדים גם בימים אלה ורצח הארמנים, שמטעמי פוליטיקה וקשרים נמנענו עד עכשיו מלציין ולהבליט.

7. על ממשלת ישראל כתגובה, וחבל שבאיחור רב, להגיש תביעות נגדיות, נגד כל מנהיגי הפלשתינים והחמאס, המעורבים זה שנים בפיגועים, רצח אזרחים, 8 שנות קסאמים, לכל המדינות הצבועות האלו, ולכל הארגונים הבינלאומיים, ולאיים בצווי מעצר ותביעות משפטיות בארץ ובעולם.

8. בוז למרצים באוניברסיטת תל אביב, בגין חרם על מרצה מצה"ל - כמו שניסו בזמנו למנוע מביבי להרצות באוניברסיטה בירושלים, אבל לא החרימו ולא זרקו מרצים ומסיתים כנגד המדינה בארץ ובחו"ל.

9. מהראיונות האחרונים ששומעים מאהוד ברק מתברר ש"נפוליאון" שהיה רדום בו, התעורר לפתע ומשמיע את קולו.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הריון מחוץ לנישואין מהווה והיה כתם מוסרי בחברות שונות ובתקופות שונות, גם נאורות, כביכול. סביב הנושא הטעון הזה מועלית בפעם הראשונה בישראל ההצגה "בי מיי בייבי" בהפקת בית צבי ברמת גן. שש שחקניות צעירות מצליחות למרכז את הסוגיה, לברוח אל עולם פנימי משלהן ולהכריז כי האהבה בסוף היא תמיד מנצחת (האמת, ממש לא).
04/02/2009  |  חיים נוי  |   מאמרים
ציפי לבני גילתה לאחרונה שהיא לא רק מספר שתיים של אהוד אולמרט אלא שהיא גם אישה, אישה צעירה - ומיד הפצירה בכל נשות ישראל להצביעה עבורה.
04/02/2009  |  אופיר פלק  |   מאמרים
בשנה הקרובה ארגונים עסקיים וממשלות ייאלצו לעסוק יותר ויותר במזעור תקציבים. בשל כך תעמוד הוירטואליזציה בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של ארגונים בכל רחבי העולם. רבים מתחילים את תהליך הוירטואליזציה באמצעות קונסולידציה (איחוד) של שרתים. זאת על-מנת לחסוך בהוצאות על חומרה, הוצאות חשמל ושירותים.
04/02/2009  |  סטפאן הרוד  |   מאמרים
אין כל ספק כי משרד החוץ הישראלי צריך להסתייע במשרד המשפטים ולנהל מערכה משפטית מקיפה בהגנה על חיילי צה"ל העלולים לסיים טיול תמים בחו"ל - בכלא אירופי, בגלל השתתפותם בפעילות צבאית נגד כנופיות הטרור.
04/02/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
השאיפה לצמצום ולחיסכון בכוח אדם מקצועי ויקר, בשילוב עם מורכבות מערכות המידע המתפתחת והולכת, מביאים ארגונים לשימוש בשירותי סמך חיצונים אשר השירות המנוהל מהווה חלק מהם.
04/02/2009  |  דורון כהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il