|   15:07:40
דלג
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מה באמת מעניין את הבוחר

מה באמת רוצה הבוחר בישראל, ומדוע הוא מתרחק יותר ויותר ממערכת השלטון והמשפט, ומעת לעת מספר הבוחרים יורד מדוע כוחו של אביגדור ליברמן עולה; ומדוע עדיף להצביע בעד המפלגות הקטנות
04/02/2009  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
הצבע נכון [צילום: AP]

ב"עבודה" לפחות שליש מהח"כים נוטים שמאלה, רחוק מהמקום שבו ברק נמצא! משמע - אין משמעות לגודל המפלגה, וכל ח"כ מצביע לפי רצונו (אידיאולוגיה, כסאולוגיה, כספולוגיה וכד')

בניגוד להבלים אשר התקשורת ויריבים פוליטיים מנסים להכניס לראשנו, ליברמן אינו צובר כח עקב היותו קיצוני, כוחני, בוטה וכנ"ל, אלא אך ורק כי הינו נוגע בעצבים היותר רגישים בחברה הישראלית ומתווה דרך לפתרון לבעיות היותר כואבות במדינה; בעוד שכל יריביו בורחים מבעיות אמת, הנוגעות לענייני פנים (קרי - בוכים אך לא עושים).

איני מתכוון ליו"ש ולא ל"הסדר" עם הערבים, אלא לבעיות פנים המפחידות את רוב הציבור, אשר יום יום חולם להתמודד עימן, שכן ה"שלטון" אינו מאפשר לו וגם מאיים על כל מי שמנסה. וכוונתי לשני נושאים: ערביי ישראל ומערכת החוק (היוע"מ, בתי-המשפט והמשטרה).

אני כותב מאמרי זה, למרות שהודעתי כי איני מצביע בעד "ישראל ביתנו" (אלא עבור "האיחוד הלאומי"), כדי שהפוליטיקאים ביתר המפלגות הציוניות יפנימו מדוע ליברמן נוגס כמעט בכל מפלגה.

אני מפנה חיציי נגד "הבית-היהודי", "הליכוד" ו"קדימה; ראשי מפלגות אלו מתייחסים לשני הנושאים הללו כאילו ואוחזים בתפוח אדמה לוהט, וממהרים לזורקו (למרות שבחדרי חדרים, הם מדברים אחרת לגמרי); ואילו במפלגת העבודה יש כפל לשון, בוועדת הבחירות המרכזית הצביעו לפסילת בל"ד ורע"מ, ואח"כ השתתקו.

ליברמן מתחזק

כרגיל, הציבור אינו טיפש; נכון - הוא פוחד להגיב כנגד זרועות השלטון, ומגלה את רחשי ליבו רק בקרב ידידיו ומכריו, אך בקלפי (בהיותו לבד) הוא בוחר את המפלגה המבטאת כמיהתו וחלומו; לכן בסקרים - כוחו של ליברמן מתגבר, וחידוש חקירתו במשטרה שבועיים לפני הבחירות, רק חידד את אחד מדגליו וגרם ליותר אנשים לתמוך בו.

לדאבון לב, כמעט כל הפוליטיקאים בכנסת הנוכחית, חדלו להקשיב לליבם, אלא רק לראשם הקודח של פרסומאים "ומומחים" בעיצוב דעת קהל; לכן הם בורחים מהמציאות ומעניינים קיומיים לנושאים שכאילו הם ברומו של עולם, אך - אינם כאלו (היחסים עם ארה"ב, שנאת העולם כלפינו, האו"ם וכד').

רוב רובו של הציבור (ולא רק בישראל) דורש מראשיו בראש ובראשונה, כי יפתרו בעיות חיי יום-יום, ואחר-כך יתפנו לעסוק בבעיות העולם.

השכנים שלא רצו להתפנות

כדי להמחיש דבריי, אשווה את רחשי הציבור למשהו מוחשי מחיי הפרט: מגורים בבית משותף. כל מי שגר במבנה שכזה, יודע כי הדברים היותר חשובים כאן, הנם: החזקה תקינה של הבניין, ניקיון הרכוש המשותף, שקט בשעות סבירות וניהול כספי הוגן של כספי ועד הבית.

לכן, כאשר מתברר לדייר כי הבעלים של דירת הגג משלם דמי ועד, כמו הדירה הקטנה - הוא מתקומם; וכאשר לבניין נכנסת משפחה שחיה כמו בג'ונגל (רעש, מכות, קללות, אלימות כלפי השכנים); אזי דיירי הבניין מתמודדים עימה בכמה דרכים: ניסיון להידבר, פנייה למשטרה ואחר-כך לבית משפט, וכאשר "אין דיין", אזי למי שיש כסף מוכר דירתו ועוקר למקום אחר!

דהיינו, לנוכח הצרות הללו, אין לדיירי הבית, עניין לדעת ולהתמודד כנגד קבלן המבקש לבנות בית חדש ויותר גבוה - לידם, ואינם מתעניינים אם העירייה מתעתדת להגדיל את הצפיפות "בשכונה".

מן הנמשל למשל; כאשר פסקי-דין ניתנים לאחר התדיינות של שנים; כאשר בג"צ מנהל את המדינה; כאשר ערביי ישראל - שרק לפני 60 שנה הרימו דגל לבן, לאחר שלא יכלו לעם היהודי בארץ ישראל - מעיזים לנופף בדגלי אש"ף, חיזבאללה והחמאס, וראשיהם קוראים בגלוי, להמשיך "בהתנגדות" לשלטון הישראלי, והיותר "מתונים" דורשים לכונן מדינת כל אזרחיה; ומאידך, "ראש מערכת החוק" (היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון) נותנים מחסה להתנהלות זו - אזי מה הפלא שרוב הציבור משתגע ומחפש דרך להביע מחאתו! (אין לי ספק כי באף מדינה מתוקנת במערב, מיעוט לא היה מעז להביע 10% ממה שערביי ישראל עושים, ומי שהיה מנסה, היה מוצא דרכו לכלא ואחר-כך שלילת אזרחותו).

הציבור זועק ואין מושיע

רוב הציבור חש כי ערביי ישראל הפכו למוקש לעם היהודי, ואם לא ינוטרל בזמן, דינו להתפוצץ ולגרום לתוצאה בלתי הפיכה! העם חדל להביע אמון במערכת החוק, שבה ענייני ביטחון וקיום נקבעים על-ידי שופטים, ואילו ענייני חוק וסדר בסיסיים מופרים מדי יום, מבלי שניתן לכך מענה! (קרי: גניבות בבתים הפכו לשיגרה, והמשטרה חדלה לטפל בכך; שוטרים לא נראים ברחוב והאלימות - חוגגת; הבנקים עושקים את הפרט - ואף גורם לא מענישם; השלטון מתעמר באזרח, ולאחרון אין למי לפנות אלא רק לזעוק).

לכן, הציבור אינו מקשיב ל"איומים" של השמאל, בדבר הרעת היחסים עם המערב, האו"ם וכד'; הוא אינו מעוניין לשמוע על "הזכויות האזרחיות" של הציבור הערבי, כאשר זה רוקד משמחה, כאשר יורים עלינו; ומאידך הוא דורש כי הקיום הבסיסי - יובטח, ואת זה אביגדור ליברמן מבין יותר מכולם, ולכן מבחירות לבחירות - כוחו עולה ועולה!

שיטת שלטון לא דמוקרטית

ומעניין לעניין באותו עניין; כל המפלגות הגדולות (הליכוד, קדימה, ועבודה) קוראות שלא להצביע בעד מפלגות קטנות ו/או קיקיוניות, שכן בכך קולות יירדו לטמיון, מאידך - אצל הגדולות יש סדר, משמעת ויכולת הכרעה! אני אומר - שאלו הבלים, קשקושי מילים ואין קשר בינם לבין האמת.

תחילה ראוי שאחזור ואציין (שוב ושוב), כי אני מתנגד לשיטת השלטון הנוכחית, כיוון שמעולם לא נבחרה על-ידי נציגי העם (פיזור האסיפה המכוננת ב-49); ובפועל - אינה דמוקרטית, אינה הוגנת, והכי חמור - אין פיקוח אמת על התנהלות המפלגות. אולם, בינתיים "זה מה יש", לכן אתייחס לקיים.

האם במפלגות הגדולות יש סדר ומשמעת?: לא ולא! ראו מה קרה בליכוד, בתקופת אריאל שרון - הלה הציע להתנתק מעזה, למרות שהדבר היה מנוגד למצע הליכוד; אחר-כך הודיע כי יקבל הכרעת מתפקדי הליכוד - אך התעלם ממנה ובבוז; לבסוף "זכה" בקולות ח"כים ממפלגתו, תוך איומים פוליטיים ואחרים, והעז לקרוא למי שהתנגד לו "מורדים"! (זו ממש בדיחה; ח"כים שנותרו נאמנים למצע הליכוד, הם "מורדים"). במפלגת העבודה: כל השנים מריבות ענק בין סיעות וגושים שונים; פרס-רבין, ברק נגד כל סיעתו בקדנציה כראש ממשלה, פואד-מצנע והרשימה ארוכה.

יכולת הכרעה? - הצחקתם אותי! לעיתים נדירות הייתה תמימות דעים בין כל הח"כים ברשימה מסויימת (בעת מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור); כמו בכל ארגון (חברתי כלכלי וכד') יש מחלוקות אידיאולוגיות, סיעות וניגוחים אישיים; ואלו מתבטאים באופן חקיקת חוקים ובקבלת החלטות מדיניות-ביטחוניות!

כך היה במשך עשרים שנה בין רבין לפרס (ולפני רצח רבין, הלה הודה כי טעה לגבי הסכם אוסלו והחליט לסגת ממנו); כך היה במשך שנים בין מנחם בגין ליצחק שמיר ועם אריאל שרון. והיום - האם יש תמימות דעים בין נתניהו לבין מחצית מועמדי הליכוד לכנסת ה-18? - אין! ב"עבודה" לפחות שליש מהח"כים נוטים שמאלה, רחוק מהמקום שבו ברק נמצא! משמע - אין משמעות לגודל המפלגה, וכל ח"כ מצביע לפי רצונו (אידיאולוגיה, כסאולוגיה, כספולוגיה וכד').

ההבדל בין המפלגות הקטנות לגדולות

אולם בדבר אחד קיים הבדל ענק בין המפלגות הקטנות לגדולות; הקטנות הינן יותר אידיאולוגיות ועקרוניות; יותר נחרצות בעמדתן ואינן נוטות להתפשר במהירות ובאופן שנעשה אצל הגדולות. לכן, מי שהנו חסיד של דמוקרטיה ואמת, עדיף שיצביע בעד מפלגה הממקדת את מאווייו וכוונותיו!

ממילא - קואליציה אמיתית עושים בין אנשים ולא בין גופים; לכן אין זה משנה אם ח"כ יהא חבר במסגרת א' או ב'.

מה עוד, וכיצד יחול שינוי אמיתי וגדול, אם כל הזמן נתבקש להצביע בעד מפלגות גדולות קיימות?; כדי שיחול שינוי יש לחוללו, וזה יתרחש רק אם רעיון נכון יקבל רוח גבית גדולה שתישא אותו למחוז חפצו.

תאריך:  04/02/2009   |   עודכן:  04/02/2009
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה באמת מעניין את הבוחר
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריה דרוקמן
4/02/09 17:09
2
ניצן ראשון לציון
4/02/09 18:47
3
הרשלה
4/02/09 20:32
4
אמיר לירן, עו"ד
4/02/09 20:44
5
אורי ,נתיבות
4/02/09 21:30
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למען הסר ספק, למרות הביקורת שתובא לעיל על קמפיין הליכוד כנגד ציפי לבני - אין לי ולא הייתה לי מעולם שום כוונה לבחור בציפי לבני או במפלגתה הכושלת. יתרה מכך, התפקיד אליו היא חותרת - הוא אכן "גדול עליה", בדיוק כמו שתפקיד שר הביטחון היה גדול על עמיר פרץ, ותפקיד שרת החינוך היה גדול על לימור לבנת ועל יולי תמיר (טהורת הלשון), בדיוק כפי שאין למדינת ישראל כבר שנים רבות מנהיג גדול רוח ובעל שיעור קומה שיעמוד בגודל הציפיות בכבוד.
04/02/2009  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
הכנסת מחליטה על מועד בחירות - המכרז על פרויקט ניהול המדינה יוצא לדרך. וכמו בכל מכרז על פרויקט גדול - המפלגות מנסות לשכנע את הציבור, ביכולתם, בניסיון העבר בניהול פרויקטים דומים, במנהלים המוכשרים שעומדים לרשותם ובתקציבים שהם יכולים להשיג, להוביל, לייעל ולקדם את המדינה.
04/02/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
הריון מחוץ לנישואין מהווה והיה כתם מוסרי בחברות שונות ובתקופות שונות, גם נאורות, כביכול. סביב הנושא הטעון הזה מועלית בפעם הראשונה בישראל ההצגה "בי מיי בייבי" בהפקת בית צבי ברמת גן. שש שחקניות צעירות מצליחות למרכז את הסוגיה, לברוח אל עולם פנימי משלהן ולהכריז כי האהבה בסוף היא תמיד מנצחת (האמת, ממש לא).
04/02/2009  |  חיים נוי  |   מאמרים
ציפי לבני גילתה לאחרונה שהיא לא רק מספר שתיים של אהוד אולמרט אלא שהיא גם אישה, אישה צעירה - ומיד הפצירה בכל נשות ישראל להצביעה עבורה.
04/02/2009  |  אופיר פלק  |   מאמרים
בשנה הקרובה ארגונים עסקיים וממשלות ייאלצו לעסוק יותר ויותר במזעור תקציבים. בשל כך תעמוד הוירטואליזציה בראש סדר העדיפויות האסטרטגי של ארגונים בכל רחבי העולם. רבים מתחילים את תהליך הוירטואליזציה באמצעות קונסולידציה (איחוד) של שרתים. זאת על-מנת לחסוך בהוצאות על חומרה, הוצאות חשמל ושירותים.
04/02/2009  |  סטפאן הרוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il