|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

הפסקת האש נכנסה לתוקף - ובינתיים נשמרת

על אף שכבר בשעה 19:00 הודיעו ישראל, מצרים והרשות הפלשתינית על-כניסת הפסקת האש לתוקף ירו מחבלים מטחים כבדים מעט לאחר מכן השר בנט דרש לקיים הצבעה בקבינט על אישור הפסקת האש וסורב
26/08/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
עבאס. 2,000 שהידים [צילום: מן הטלוויזיה]

הפסקת האש ארוכת הטווח בין ישראל לפלשתינים נכנסה לתוקפה בשעה 19:00. כך הודיעו במקביל גורמים בישראל, במצרים וברשות הפלשתינית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדכן את שרי הקבינט על ההחלטה לקבל את המתווה המצרי. ההחלטה התקבלה מבלי ששרי הקבינט הצביעו על כך. זאת, לנוכח ההערכה כי לא יימצא לכך רוב ותוך שנתניהו מסתמך על חוות דעת משפטית המאפשרת לו לעשות זאת.

השרים אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ', גלעד ארדן ונפתלי בנט הביעו התנגדות למתווה הפסקת האש. השר בנט אף פרסם הודעה שלפיה מדובר במתווה שיכבול את ידי צה"ל במלחמה נגד ארגוני הטרור.

כאשר נתניהו התקשר לבנט דרש האחרון לקיים הצבעה אולם סורב. כשפנה לגורמים במשרד ראש הממשלה ציינו אלה בפניו כי על-פי חוות הדעת המשפטית - לא נדרשת הצבעה של שרי הקבינט מכיוון שהפסקת האש אינה משנה את המצב הקיים בשטח בין ישראל לרצועת עזה.

ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) הציג את מתווה הפסקת האש במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה. הוא הודה למצרים, לקטאר ולאו"ם על הסיוע בתיווך בין הצדדים. עוד הודה למזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי. "היום הוא היום ה-51 של התוקפנות שישראל הפעילה מול אחינו. מספר השהידים עלה הוא יותר מ-2,000. יש יותר מ-5,000 פצועים ורבבות הפכו פליטים. 60 משפחות הושמדו לגמרי", אמר.

תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
איציק וולף
+רולטת הזמן האבוד
10:35 27/08/14  |  עמוס אריכא   |   לרשימה המלאה
הקדמה לשרטוט המציאות כפי שכולנו חווינו במרוצת חמישים הימים האלה של מלחמת "צוק איתן"
(בנימין נתניהו. בלי מדיניות דבר לא יצמח [צילום: מן הטלוויזיה])
+תחושת החמצה
10:21 27/08/14  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
עם נזק כל כך גדול לטריטוריה הטרוריסטית מדרום, עם חיסול של מנהיגים בכירים מקרבו, עם הפסקת אש שאיננה מוגבלת בזמן וללא תנאים, מה מפריע לנו? מדוע אנו חשים גם תחושת החמצה?
(האם אין פתרון לבעיית המשגרים? [צילום: פלאש 90])
+מצוק איתן לצוק מתפורר
10:06 27/08/14  |  אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה
המבצע בשלב זה לא השיג את יעדו. כמלחמה לא מאוחר. לאחר 50 ימי לחימה, בחלקה קרקעית מאסיבית ובחלקה אווירית + חיסולים אפשר לקרוא להתנגשות הצבאית בשם מלחמה. כשצה"ל על יכולותיו נלחם בחמאס ללא הכרעה ברורה ויכולת לשכנעו להפסיק הירי ההישג הראשוני מתפורר  ▪  הפתרון לפצמ"רים: כיבוש ושליטה על השטח ממנו יורים
(חיה"א עושה את עיקר העבודה [צילום: דו"צ])
+גם החוטף תמורת שלום?
09:42 27/08/14  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
נניח שתמורת שלום אמת ידרוש האויב נתחים מהנגב, למשל "חוטף עזה". האם יעלה על הדעת לשאול מתיישבי קיבוץ כלשהו ב"חוטף" (היושב על שרידי כפר ערבי כלשהו) אם יהיו מוכנים להתפנות תמורת שלום? או: מדוע אדמת ה"חוטף" "קדושה" יותר מקרקעות יו"ש, ולמען שמירתה בידינו יש להילחם?
(מפת יישובי עוטף עזה)
+בין הסדרה להכרעה
09:37 27/08/14  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
האם מישהו חושב שהייתה זו טעות להיכנס פנימה ולחשוף את האיום המסוכן של תכנון פיגועי טרור קשים בתקופת החגים בעת שאלפים מאזרחינו בדרום היו חשופים לפגיעה ממשית ולחטיפה? לדעתי, זהו ההישג הכי חשוב של מבצע צוק איתן בעזה! אך במקביל אוסיף, כי מומלץ להמתין לפחות חודש –חודשיים של שקט בכדי לבחון את תוצאות הלחימה
(חגיגות בעזה. החמאס חטף מכה קשה [צילום: AP])
+אוהבי החיים מול אוהבי המוות
09:10 27/08/14  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
צוק איתן חשף את מלוא האיום שהתעצם כנגד ישראל, במצבורי הרקטות ושאר האמל"ח שנצבר מתחת לבתי הרצועה, מסגדים, בתי-חולים ובתי-ספר, ואת עשרות המנהרות שנחפרו לכיוון גבול ישראל. מעל לכל חשף המבצע את עומק השנאה למדינה היהודית – בעולם המוסלמי המקצין והולך
חגיגות ניצחון בעזה [צילום: פלאש 90]
+מִי יְנַצֵחַ וּמִי יַפְסִיד בַּמִּלְחָמָה
09:00 27/08/14  |  זאב בן-יוסף   |   לרשימה המלאה
במלחמת מאה או אלפיים השנים ינצחו אלה שישכילו להעמיק את החינוך לשורשי המורשת הלאומית מינקות עד זיקנה, מה שיאפשר להקרין סבלנות, נחישות והתמדה עד הניצחון
(פלשתינים חוגגים ניצחון [צילום: AP])
+אין פתרון בעימות הצבאי
08:20 27/08/14  |  ראובן לייב   |   לרשימה המלאה
כמו המבצעים שקדמו לו מוכיח גם מבצע "צוק איתן" כי אין במערכה הנטושה בשדה הקרב כדי להשיב את השקט על-כנו וגם לא ליישב את הסכסוך הממושך שבין ישראל ליריביה הערביים
(אין סיכוי לפתרון בכוח הזרוע [צילום: פלאש 90])
+ביבי הסתלק! בחירות עכשיו!
08:12 27/08/14  |  יוסי בלום הלוי   |   לרשימה המלאה
נתניהו, יעלון וגנץ לא יודעים לנהל מלחמה, הם לא מסוגלים לקבל החלטה פשוטה להלחם עד הסוף ולהכריע את החמאס - כי כל השאר זה תירוצים. והתוצאה היא אסון לאומי חסר תקדים
(בנימין נתניהו, בני גנץ ומשה יעלון. שלישיה חדלת אישים [צילום: אריאל חרמוני])
+"מוחמד דף הסכים להפסקת האש"
23:37 26/08/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי יצאו מהבונקר  ▪  בעזה חוגגים ניצחון  ▪  ראש הג'יהאד האיסלאמי: המלחמה תימשך באמצעים שונים ובדרכים אחרות  ▪  מחמוד א-זאהר נסע במכונית עם גג פתוח
(חגיגות בעזה [צילום: AP])
+שלח: מבחן הפסקת האש - בהזדמנות מדינית להסדרה ארוכת טווח
22:12 26/08/14  |  
יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, אמר כי המבחן האמיתי של ישראל מתחיל עכשיו. לדבריו, לחימתם של חיילי צה"ל ועמידתם של תושבי הדרום אפשרה להכות בחמאס, אבל היעד האמיתי, כלשונו, - שקט ממושך בחזית עזה ומניעת התעצמותו של החמאס - יושג "רק אם נשכיל להפוך את ההזדמנות המדינית להסדרה ארוכת טווח. שיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים באזור, בחסות בינלאומית, יכול להוביל הן להסדרה זו והן לחידוש המו״מ עם הרשות הפלשתינית. זהו המבחן, ואסור לראש הממשלה להירתע ממנו".
+השר אריאל: הפסקת האש - חצי עבודה
21:05 26/08/14  |  איציק וולף
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, כינה את הסכם הפסקת האש שעליו הסכימה הממשלה שבה הוא חבר 'חצי עבודה'. "כל הסכם שאינו כולל חיסול האיום הרקטי על תושבי ישראל ופירוז הרצועה הינו לא יותר מחצי עבודה", אמר.

לדבריו, במציאות שכזו, לא נותר למערכת הביטחון אלא להיערך לסבב העימות הבא שיהיה קרוב.
+יחימוביץ': לכנס ועידה לצורך הסדר מדיני
21:03 26/08/14  |  איציק וולף
ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) בירכה על הגעת ישראל וחמאס להסכם הפסקת אש. "טוב כי נחתם הסכם הפסקת האש, וכעת, אל לישראל לשקוע בשגרת השקט הזמני", אמרה.

לדברי יחימוביץ', על ישראל ליטול יוזמה פעילה ונועזת להסדר מדיני. "במלחמה זו איבדנו את מיטב בנינו, ואין להשלים עם סבבים עקובים מדם כאילו היו כורח המציאות. ציר מתון בקנה מידה היסטורי נוצר במזרח התיכון, ובו חברות מעצמות ערביות שיש להן אינטרסים משותפים עם ישראל, ואסור להחמיץ הזדמנות זאת. יש לכנס לאלתר ועידה בינלאומית ולעשות כל שביכולתנו להבקיע להסדר עם הפלשתינים בחסות הליגה הערבית והקהילייה הבינלאומית".
+ראש מועצת חוף אשקלון: אמינות נמוכה להסכם
21:02 26/08/14  |  איציק וולף
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, ציין כי הפסקת האש עם חמאס היא בעלת אמינות נמוכה. "אסור לנו להיכנס לשאננות. עלינו להמשיך להיות דרוכים לפחות בימים הקרובים", אמר לאחר הערכת מצב שהתקיימה הערב. לדבריו, על הממשלה לחשוב על תגובה הולמת שתמוטט את החמאס במידה ותתחדש האש.
+ראש מועצת שדות נגב: דורשים תגובה על הירי
21:00 26/08/14  |  איציק וולף
ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, ציין כי אם הפרטים אודות הפסקת האש שפורסמו באמצעי התקשורת נכונים, הרי שמדובר בכניעה לטרור.

"ההסכמה שבשתיקה של מדינת ישראל כי מותר לירות ללא הגבלה או תגובה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש היא דבר חמור ביותר", אמר. "אנו דורשים מממשלת ישראל ומצה"ל לעמוד בהתחייבותם ולהגיב לכל ירי בצורה קשה ומשמעותית".
+ראש עיריית אשקלון: ההסכם - כניעה לטרור
20:58 26/08/14  |  איציק וולף
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, מכנה את הפסקת האש בין ישראל לחמאס - כניעה לטרור. "כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה", ציין.

עוד הוסיף כי תושבי הדרום רצו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו ובפועל הם רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה.

"לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים וארבעה אזרחים. לא בשביל 'הישג' כזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים וספגנו מכה כלכלית קשה".

לדבריו, העימות הבא הוא רק עניין של זמן לאחר שחמאס הבחין שיקבל בכוח הזרוע מה שהוא רוצה. "מבחינתי, הסכם הפסקת האש במציאות הזו פירושו להתחיל את ההיערכות באשקלון לסבב הבא, שיהיה חמור וקטלני יותר מכל מה שהכרנו עד עתה".
+מצרים אישרה את פרטי הפסקת האש
19:48 26/08/14  |  איציק וולף
מצרים הודיעה רשמית כי הפסקת אש בין ישראל לפלשתינים נכנסה לתוקפה בשעה 19:00. ההודעה המצרית אישרה את פרטי הפסקת האש הכוללים פתיחה של המעברים לרצועת עזה וקביעת מועד לדיונים בין הצדדים בעוד חודש על הסוגיות הקשות יותר.
+גלאון: הפסקת האש - מוכיחה כישלון נתניהו
19:36 26/08/14  |  איציק וולף
יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי הפסקת האש בין ישראל לפלשתינים מגיעה מאוחר מדי ותנאיה מוכיחים סופית שמבצע "צוק-איתן" הוא כישלון אסטרטגי של נתניהו, שיצא למלחמה ללא יעדים וסיים כשהוא נותן הישג עצום לחמאס על גבם של תושבי הדרום.

"כעת מתברר שהסבל של תושבי הדרום בשבועות האחרונים, כמו כל המרורים שהמבצע המיותר הזה האכיל את תושבי ישראל, נכפו עלינו בידי ממשלה חסרת אחריות, ללא שום מחשבה מדינית ותכנון לטווח ארוך וללא שום תוצאות", טענה.

לדבריה, ניתן היה להגיע לאותן הסכמות כבר לפני חודשים מול המתונים ברשות, לא תחת אש מול החמאס ובלי יציאה למלחמה מיותרת, שעליה אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד בחיי אדם, בפגיעות בגוף ובנפש, ובקרוב גם מחיר כלכלי כבד מנשוא, כלשונה.
+כיפת ברזל יירטה רקטה מעל שדות נגב
19:26 26/08/14  |  איציק וולף
מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה מעל למועצה האזורית שדות נגב. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק. רקטה אחרת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעי גוף ולא נגרם נזק.
+בנט דרש הצבעה, נתניהו סירב
19:09 26/08/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
למרות שבשעה 19:00 אמורה הייתה להיכנס לתוקפה הפסקת אש ארוכת טווח היא לא ארכה יותר מחצי דקה  ▪  נתניהו אישר את הפסקת האש ללא הצבעה בקבינט בעקבות חוות דעת משפטית שקיבל ובשל חשש להתנגדויות
(נתניהו. חשש מהתנגדויות [צילום: פלאש 90])
+ישראל מאשרת: הפסקת אש - מהערב
18:52 26/08/14  |  איציק וולף
גורם ישראלי רשמי ציין כי הפסקת אש ארוכת טווח עם הפלשתינים תיכנס לתוקפה כבר הערב. לדבריו, שרי הקבינט רק עודכנו בהחלטה לקבל את הפסקת האש, בעקבות חוות דעת משפטית שקבעה כי אין חובה לקיים הצבעה בקבינט על קבלת ההצעה המצרית.
+אזעקות בבאר שבע, אשקלון ועוטף עזה
18:49 26/08/14  |  איציק וולף
מטחי רקטות כבדים נורו בשעה האחרונה לעבר העיר באר שבע, לעבר אשקלון ולעבר יישובי עוטף עזה. אזעקות נשמעו בכל המרחבים שאליהם שוגרו הרקטות.
+בנט: מתנגד להפסקת האש שתגביל את ידי צה"ל
18:48 26/08/14  |  איציק וולף
חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, שר הכלכלה נפתלי בנט, הודיע כי יתנגד להפסקת אש עם הפלשתינים. זאת משום שהפסקת האש "תגביל את חופש הפעולה של צה"ל כנגד הטרור ברצועת עזה", כלשונו. הודעתו נמסרה לאחר ששרי הקבינט קיבלו עדכון כי ישראל קיבלה את הצעת מצרים להפסקת אש.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפסקת האש נכנסה לתוקף - ובינתיים נשמרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצחק הרואה
26/08/14 21:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר את הפסקת האש ארוכת הטווח עם הפלשתינים מבלי שקיים הצבעה על כך בקבינט. זאת, ככל הנראה, בשל החשש שלו ששרי הקבינט יתנגדו למהלך.
26/08/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
שני בני אדם נהרגו וחמישה נוספים נפצעו בפגיעת מטח פצצות מרגמה ביישוב נירים במועצה האזורית אשכול. צוותים של מגן דוד אדום הגיעו אל המקום והעניקו טיפול לכל הנפגעים. הם נאלצו לקבוע את מותם של שני הפצועים שמצבם הוגדר אנוש. מלבדם נפצע אדם נוסף באורח קשה, אדם אחד נפצע בינוני ושלושה נפצעו קל.
26/08/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מבטיח להמשיך ולנקוט בצעדים שייעלו את השירות לאזרח ולציבור. "שירות נאות לאזרח הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר של מערכת משפט מתוקנת", הדגיש (יום ג', 26.8.14) בדברו בוועידת המשפט של מחוזות לשכת עורכי הדין, במלון לאונרדו באשקלון.
26/08/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
מאוחר יותר הערב (ג', 26.8.14), מצרים והרשות הפלשתינית מתכננות להכריז יחדיו על הפסקת אש ויוזמה מדינית חדשה. ההכרזה תבוא מפיו של נשיא הרשות, מחמוד עבאס, אשר יקרא להקמתה של מדינה פלסטינית במקביל.
26/08/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יש מנהיג ויש מנהיג. האחד, כמו הרמטכ"ל בני גנץ ב"נאום הכלניות" שלו, הבטיח לתושבי עוטף עזה הבטחות שלא היה להן כיסוי במציאות. האחר, כמו וינסטון צ'רצ'יל, נטע באזרחי בריטניה בעת מלחמת העולם השנייה תקווה שעם נחישות אפשר לגבור על האויב הנאצי. נכון שההשוואה בין שני המנהיגים אינה הוגנת אבל גם המציאות אינה הוגנת.
26/08/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
רקטה נחתה בחצר גן ילדים באשדוד  /  עופר וולפסון
ח"כ רגב לאוצר: להסיר המיסים על בניית ממ"דים  /  עופר וולפסון
אהרונוביץ': לשלוח את חברי הקבינט לפוליגרף  /  איתמר לוין
קבלת החלטות בזמן מלחמה   /  עו"ד חיים שטנגר
ה"טיפטופים"   /  רפי לאופרט
מי מערער את צוק איתן  /  אליקים העצני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il