תקשורת חד-צדדית. עלייה חדה בכמות התלונות ביחס למבצעים צבאיים קודמים, כאשר כל תלונה שנייה עסקה בסיקור בלתי מאוזן. מחצית מהתלונות הוגשו נגד חדשות 2 ושליש כנגד חדשות 10.
שידורי החדשות הרצופים וסף רגישות גבוה יותר של הצופים בתקופות של אירועים ביטחוניים הובילו למספר שיא של תלונות לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה. מתחילת מבצע צוק איתן ב-8 ביולי 2014 ועד למועד הפסקת האש ב-26 באוגוסט, הגיעו אל נציבות פניות הציבור ברשות השנייה 607 תלונות על תכנים ששודרו אצל זכייניות הטלוויזיה השונות.
כעולה מדוח תקופתי מיוחד שפרסם הנציב דוד רגב, 54% מכלל התלונות עסקו בחוסר איזון בדיווחים ובכלל זה הבעת דעה של שדרנים, כתבים ופרשנים, תוך התמקדות בנטייה שמאלה של השדרנים. הדבר מהווה עלייה ניכרת באחוז הפונים המלינים בנושא. לשם ההשוואה, לאורך כל מבצע עמוד ענן ועסקו בנציבות כ-150 תלונות בלבד, כאשר רק 41% מהם הלינו על חוסר איזון של התקשורת. מרבית התלונות התייחס למה שהוגדר על-ידי המלינים כ"תקשורת חד-צדדית". ניכר, כי רבים מהצופים הופכים חסרי סבלנות וסובלנות כלפי מרואיינים שלא מתיישרים על הקו הפטריוטי הכללי.
בין התלונות: "כל השידורים זה בעיקר פרשנות בעלות אופי שמאלני והמילים הפסקת אש ולחץ מדיני נמצאת תמיד החל מהשעה הראשונה של המבצע עד היום ה-15". פונה נוספת הלינה, כי "זה בסדר שתהיה להם דעה משלהם אבל אין זה אומר שהם צריכים להשתמש בהיותם מגישים בשביל לחזק אותה. למה הם לא נותנים ביטוי לשני הצדדים בצורה הטובה והנכונה ביותר?" ואחר טען, כי: "טלוויזיה רצינית לא יכולה להשמיע צד אחד"
כל תלונה שנייה אשר התקבלה בתקופה זו הוגשה נגד מהדורת חדשות 2 (54%) ושליש (34%) מהתלונות היו נגד חדשות 10. שליש אחר היה נגד שתי המהדורות גם יחד.
כמו-כן, התקבלו ברשות השנייה עשרות תלונות שעסקו בצנזורה אשר הלינו כי חלק מהשידורים מסכנים את ביטחונם של אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. חלק הארי של תלונות אלו התייחס לדיווחים על מיקום נפילות טילים, חשיפת פניהם של חיילי צה"ל וקציניו בחדשות, חשיפת תפקידי חיילות ועידכון בדבר פעולות צה"ל. כך למשל: "החמאס מנסה ללא הרף למצוא שיטה לאכוף את "כיפת ברזל" ואמצעי התקשורת הישראלים מספקים את הנתונים מה מצליח ומה לא. צה"ל משקיע מיליוני שקלים על אמצעי צילום לאיסוף מידע מודיעיני ואנחנו נותנים להם את המידע הרבה יותר מדויק ובחינם", או "הפרסום של הטייסים ושמותיהם מהווה הפרה בוטה".
בנוסף, כ-60 תלונות עסקו בריבוי החדשות ודרישה לתכנים בידוריים שיחזקו את המורל וכ-40 תלונות התייחסו להשמעת אזעקות מוקלטות באמצעי התקשורת.
"ניתוח התלונות מגלה שסף הרגישות של ציבור הצופים באירועי לחימה גבוה יותר ופטריוטי יותר. תכנים העוסקים באוכלוסייה ערבית ופלשתינית ואשר משודרים בימים רגילים ללא כל בעיה, נתפשים כבלתי נסבלים בתקופה כזו על-ידי צופים רבים. לזכותן של הזכייניות ייאמר כי במרבית המקרים הן הפעילו שיקול דעת תוך גילוי אחריות ציבורית בעת השידורים. מניתוח הטיפול בתלונות עולה כי ככלל שידרו הזכייניות את התכנים בצורה מאוזנת עד כמה שניתן תוך מתן חופש ביטוי לעמדות שונות ומנוגדות, הגם שחלקן עוררו אי-נחת אצל מרבית מהצופים", אמר הנציב רגב.
שי באב"ד, מנכ"ל
הרשות השנייה, אמר כי היקף הפניות שהגיע לרשות השנייה בקיץ האחרון, על-רקע האירועים הביטחוניים הקשים והמורכבים מעיד על הרלוונטיות של שידורי החדשות הרציפים באותה התקופה וכן על הרגישות הגוברת של הציבור. "אני מוסר את הערכתי הן לנציבות פניות הציבור בראשות דוד רגב, אשר עבדה במהלך התקופה במתכונת חרום על-מנת לספק מענה מיידי לכל פנייה. אני קורא לזכייניות להמשיך ולהפעיל שיקול דעת ולהיות קשובות לרחשי הציבור בימי שגרה כבימי חרום".