|
[צילום: אתר משרד התחבורה]
|
|
|
|
|
בקשה לתביעה ייצוגית ב-180 מיליון שקל נגד 14 תחנות של מוניות שירות, בטענה שהן מפרסמות מידע חלקי בלבד על הקווים, התדירות וזמני השירות.
בתביעה, שהוגשה (8.9.14) לבית המשפט המחוזי בירושלים בידי תשעה נוסעים, נאמר, כי הנתבעות מחויבות להביא לידיעת הנוסעים מידע זה לכל הפחות בתחנות המוצא. ואולם, הן אינן מציבות כל שילוט בתחנות המוצא, והדבר מביא לפגיעה חמורה בלקוחותיהן.
לטענת התובעים, באמצעות עוה"ד אסף פינק ונועם צוקר, הנוסעים אינם יכולים לחשב בצורה מושכלת את כדאיות השימוש בקווי השירות, מבזבזים זמן המתנה וכך גם סובלים מנזקים ממוניים. העדר הפרסום גם מונע מהציבור לדרוש מהמפעילות לעמוד בזמני השירות להם הן מחויבות. טרם הוגשו כתבי הגנה.
כתבנו עידן יוסף מציין כי תיקון 98 לפקודת התעבורה קובע כי על בעל רישיון להפעלת קו שירות למוניות להציב, בכל תחנת מוצא המשמשת קו שירות שהוא מפעיל, שילוט שבו יוצגו מהלך הקו, זמני מתן השירות בקו ותדירות הקו.