|
רק 31% אמרו כי הבנק מוסר מידע מספק [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מחקר כלל אירופי חדש שערכה חברת Ipsos MORI עבור מסטרקארד מגלה (יום ד', 17.9.14) כי 80% מהנשאלים אוהבים לעקוב אחרי ההתנהלות הכספית שלהם ומעוניינים לקבל שליטה גדולה יותר על ההוצאות שלהם.
המחקר גם סיפק תשובה לשאלה עתיקת יומין הנוגעת למי מחזיק בארנק, ונמצא (אולי באופן מפתיע) כי נשים מעורבות יותר בענייני כספים: 83% מהנשים אמרו שהן נוטות יותר להשגיח על ההוצאות של משק הבית לעומת 78% מהגברים. נשים גם נוטות יותר לבדוק באופן קבוע את המאזן בחשבון השוטף שלהן (79% מהנשים לעומת 74% מהגברים). נתונים אלה עומדים בסתירה למי שהגברים רואים כאחראי, כאשר 62% חושבים שהם אלה שמקבלים את מרבית ההחלטות התקציביות במשק הבית.
בינה יתרה
77% ממשתתפי המחקר ציינו, כי הם בודקים את הפעילות השוטפת בחשבון שלהם, ו-79% יודעים בדיוק מהן מגבלות מסגרת האשראי שלהם. בעידן שבו מרבית המיילים המגיעים לתיבתנו הינם דואר זבל, הודעות הקשורות לכספים מהוות יוצא דופן: 66% מהאנשים ברחבי אירופה קוראים את רוב או כל התכתובת שהם מקבלים מהבנק או מחברת האשראי שלהם. הדרישה לשלוט בכסף שלנו עולה בקנה אחד עם היעדר אמון בבנק שלנו, כאשר רק 54% מהאנשים אמרו כי הם סומכים על הבנק שלהם, ו-31% בלבד אמרו שהבנק שלהם מעביר להם מידע מספק.
כאשר הגישה אל והבקרה על חשבונות הבנק זמינות כעת באופן מקוון ובאמצעות אפליקציות סלולריות, אנשים מאמצים את האפשרות להיות יותר מודעים מאי פעם לענייני הכספים שלהם: 76% מהנשאלים מנצלים את האפשרויות הטכנולוגיות ומנהלים את הכספים שלהם באמצעות האינטרנט. סביר להניח גם שנעדיף להימנע מאפשרויות שאולי יקשו עלינו לנהל את כספנו, ו-64% מהמשיבים אומרים שהם מנסים לא לקנות דברים בתשלומים.
למרות אפשרויות הגישה המקוונת, הסקר מגלה כי אנשים רבים עדיין מעדיפים לשמור את כספם מתחת למזרן, וגישה זו נותרה נפוצה למדי בקרב רבים - ולא משנה אם יש ברשותם כסף רב או . סוג חיסכון זה אינו רק מיושן, אלא גם לא שגרתי בעידן המודרני של האינטרנט, שבו רק 35% מאיתנו מבקרים בקביעות בסניף הבנק שלנו. הסיבות שאנשים עושים זאת כוללות הסברים כמו: ״אם הכסף בבנק [...] פתאום כולו מתבזבז לי מבלי שאשים לב״, זאת, למרות שרובנו מעדיפים לבצע תשלומים באמצעות כרטיס אשראי (64%) ולא באמצעות כסף מזומן (42%).