שביעות רצון כללית גבוהה מקו מספר 1 בגוש-דן (ת"א-בת ים). כך עולה מסקר משתמשים אינטרנטי, במלאת חודש להפעלת הקו המקדים לרכבת הקלה, אותו ערך ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל בקרב 261 משתמשים.
שני שלישים (66%) מהנוסעים מרוצים או מרוצים מאוד מהנסיעה. שביעות רצון גבוהה במיוחד נרשמה ממהירות העלייה לאוטובוס, שהיא תוצאה נלווה של מדיניות העלייה מכל הדלתות. כמו-כן, שביעות רצון גבוהה נרשמה מהכריזה ומסך שילוט התחנות באוטובוס, מניקיון האוטובוס ומתדירות הקו ביום חול. צוינה לטובה אפשרות הטעינה והתשלום באשראי.
בניגוד לקווי אוטובוסים רבים בגוש-דן לא נרשמו תלונות רבות הנוגעות בנושא הצפיפות. למול זאת נרשמה שביעות רצון בינונית ממהירות הנסיעה ומתדירות בשעות הערב ובסופי-שבוע. שביעות רצון נמוכה במיוחד נרשמה מתנאי ההמתנה בתחנות. כמו-כן צוינה לרעה האפשרות המוגבלת לתשלום במזומן עקב אי-יכולת של מכונת הכרטוס להחזיר עודף. למרות כל אלה, בבחירה בין קו 1 לקווים המקבילים שעדיין נוסעים במסלול הקו בתדירות מופחתת (כגון 51 ו-42) הרוב המוחלט מעדיפים את קו 1 ביחס לקווים הקודמים. ממצאים אלה מראים על תדמית חיובית יותר של הקו ביחס ל"מטרונית" בחיפה וביחס לרכבת הקלה בירושלים עם הפעלתן.
עם זאת, לדברי הנוסעים, המגרעה הגדולה של הקו היא כאמור במהירות הנסיעה. זמני הנסיעה אומנם התקצרו מעט עקב עלייה מהירה יותר מכל הדלתות, אך האוטובוסים ממשיכים לנסוע לאט עקב אי-אכיפה מספקת של נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, לרבות מקרים רבים של רכבים חונים. כמו-כן קיימת תופעה של אוטובוסי שירות של חברת אפיקים שחונים זמן רב בתחנות המוצא שלהם בבני ברק ובפתח תקוה.
לדברי דני קומיסר, סמנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית ישראל, "הממצאים מאוששים את מה שידוע, והוא שעלייה מכל הדלתות תוך שימוש במכונות התיקוף חוסכת בזמן הנסיעה.
על כן, אנו דורשים מ
משרד התחבורה להכיל את פרקטיקת הכניסה מכל הדלתות בכל הקווים העירוניים וכן לאשר שעות פריקה וטעינה קבועות בנקודות הכרחיות בציר. בנוסף, אנו דורשים ממשטרת ישראל באופן מיידי את הגברת האכיפה נגד רכבים שנוסעים וחונים בנתיבי תחבורה ציבורית ומהרשויות המקומיות להבין שזהו אינטרס ישיר שלהן ולפעול יחד עמנו כדי לקדם זאת על-מנת להבטיח, בין היתר, מהירות נסיעה שתצדיק את כינויו של הקו כ'מהיר'".
דן: צריך כדורים חיים במחסנית
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מקדמים בברכה את ממצאי הסקר. מן הרשות נמסר: "אנו מודעים לנושאים הטעונים שיפור. הרשות מלווה כיום את הנושא מקרוב, בהליך עקבי ומקצועי וחותרת ליישומם של פתרונות מתקדמים. בנושא העלייה מכל הדלתות - לאחרונה, בוצע פיילוט מוצלח בקו 51 בתל אביב. בעקבות זאת, הורה מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית על הרחבת השימוש של העלייה מכל הדלתות בקווים נוספים עתירי נוסעים".
דובר
חברת דן, איתן פיקסמן, אמר כי דן מקבלת בברכה את תוצאות הסקר. לדבריו, "גם הבקרה הצמודה שלנו מראה שמתנהלת מהפכה שקטה בליבו של גוש-דן. אנו מבינים את הערך מוסף של הצלחת פרויקט מסוג זה גם לבשלותה ולהתהוותה של הרכבת העתידית ולנושא המהותי של מעבר מרכב פרטי להסעת המונים ולתחבורה הציבורית".
עוד אמר פיקסמן כי נדבך המהירות המסחרית קריטי להצלחה של הקו. "כשם שלא שולחים חייל לקרב ודורשים ממנו לנצח רק עם ציוד איכותי מבלי שיתנו לו כדורים חיים במחסנית, הדימוי נכון גם כאן: יש לנו את הכלי החדיש עם טכנולוגיה טובה, ואנחנו החברה עם רמת המוטיבציה הכי גבוהה להצלחת הפרויקט, אבל צריך אכיפה בנתיב התחבורה הציבורית ומהירות מסחרית טובה. רק איתם ננצח. על מקבלי ההחלטות ועל דעת הקהל והתקשורת להפנים זאת ולהאבק למען המטרה".