|
פריצת מנהרת הרכבת האחרונה לירושלים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
יממה בלבד אחר פריצת המנהרה האחרונה בתוואי הרכבת בקו המהיר לירושלים (A1), מתברר כי ישנה סטייה בקו, שעדיין יש אי-בהירות באשר להשפעתה על פתיחתו במועד המתוכנן.
על-פי הדיווח של ליאור קינן במשדר "לילה כלכלי" בערוץ 10, אירעה הסטייה לפני שבועות אחדים. מדובר באירוע שלא אמור לקרות - מכונת הכרייה הגדולה זזה מעט באופן שמצריך תיקון. תיקונים מעין אלה עלולים להגדיל את עלות הפרויקט ואולי אף לדחות את המועד לסיומו.
מנהלי הפרויקט מוטרדים ובימים אלה מבצעים פעולות מדידה כדי לאמוד את הנזק שנגרם. השלמת המלאכה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, ותסתיים אחרי החגים.
למרות שעדיין אין אומדן באשר לנזק שנגרם, ברכבת ישראל מנסים להרגיע ומתעקשים שלא צפויה התארכות ומועד השלמת הקו שנדחה לאחרונה מ-2017 לתחילת 2018 (על-פי דברי שר התחבורה ישראל כ"ץ) יישאר בעינו. על-פי התוכנית המקורית אמורה הייתה הקמת הפרויקט להיגמר ב-2008. האומדן המוקדם לעלות הקו עמד על 3.2 מיליארד שקלים, אך בחלוף השנים תפח ונכון להיום הגיע לכדי 6.8 מיליארד.
אין זו הפעם הראשונה בה מתרחשת תקלת כרייה. לפני כשנה נעצרה כריית המנהרות שבין שער הגיא לעמק ארזים, לאחר שהתגלה כי הכרייה סטתה מהתכנון המקורי בשל טעות הנדסית ומרוחקות בכ-60 ס"מ מהתוואי המקורי, וזאת לאורך כמה עשרות מטרים.