|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

צדק לנוסע

האוטובוס לא עצר לך? קבל 300 שקל

לפחות 150 שקל פיצוי לנוסע על אוטובוס שאיחר או על נסיעה באוטובוס מלוכלך זה מה שמציעים חברי כנסת ויובא להכרעה של הממשלה בקרוב
03/11/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
ומה יאמר החוק לגבי חיילים שאינם נדרשים לשלם? [צילום: פלאש 90]

   עידן יוסף
חשיפה: שר התחבורה ביטל במחי-יד אלפי תלונות נוסעים

   עידן יוסף
טיפול בתלונות למשרד התחבורה נמשך מאות ימים

   עידן יוסף
אגף תחבורה ציבורית טייח תלונות ציבור

   עידן יוסף
לאן נעלמו אלפי תלונות למשרד התחבורה

ככה כן בונים חומה
לנוסעים בתחבורה הציבורית מומלץ על-פי רוב לא לפנות לחברת התחבורה הציבורית שמפעילה את השירות, אלא ישירות למשרד התחבורה. ממש לאחרונה "שדרג" המשרד את עמוד הגשת התלונות אליו. אבל במקום לפשט את ההליך הוא רק סרבל אותו, שם "שדות חובה" מיותרים. האריך את קוד האבטחה מ-3-2 תווים בעוד כמה תווים, כולם באנגלית, ועדיין לא מתאפשר שימוש בטפסים מקוונים. במילים אחרות, במקום שיקלו על נוסעי התחבורה הציבורית באופן הגשת התלונות, הופכים את התהליך לסיזיפי ומייגע באופן שמוציא את החשק להגיש תלונות בעתיד.
ואף על-פי כן, עד שמשרד התחבורה יתעשת ויהיה עם הפנים לנוסע, עדיין מומלץ לפנות אליו ולא לחברה המפעילה שבלא מעט מקרים מטייחת את מחדליה. על ההפרות והחריגות אותן מבצעות החברות הן מקבלות קנסות גבוהים, שהופכים את החריגות ללא משתלמות עבורן.

למילוי טופס תלונה על קו בתחבורה הציבורית לחץ כאן

תלונות אותן מגישים נוסעים בתחבורה הציבורית נגד חברות התחבורה הציבורית ומתבררות כמוצדקות מסתכמות ברוב הפעמים בקנס מינהלי למפעיל ובאפס פיצוי למתלונן. אופן התנהלות זה של משרד התחבורה יוצר מצב בו נוסעים אומרים נואש ואינם טורחים להגיש תלונות.

הצעת חוק חדשה אותה הגישו חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר מיהדות התורה וח"כ יריב לוין מהליכוד מבקשת לשנות את המצב, ולחייב כי לפחות 30% מסכום העיצום המינהלי שהוטל יועבר למתלונן על-ידי משרד התחבורה.

בתנאי המכרזים שהמדינה מפרסמת וההסכמים עליהם חתומים בעלי רישיונות לקו שירות להסעה באוטובוסים או מוניות, ישנו הסדר, לפיו בעל רישיון שאינו עומד בתנאי הרישיון, או שהוא עובר על החוק, ישלם למדינה פיצוי מוסכם, בסכום הקבוע במכרז או בהסכם. כך לדוגמה, בתנאי המכרז להפעלת תחבורה ציבורית באשכול אשדוד-יבנה-תל אביב, אותו תפעיל חברת אפיקים, נקבע, כי מפעיל השירות יידרש לשלם למדינה פיצויים מוסכמים, בשל אי-עמידה בתנאי הרישיון. דוגמאות לפיצויים מוסכמים שנקבעו: אי-ביצוע נסיעה – 2,000 שקלים חדשים, חריגה מלוח הזמנים (הקדמה או איחור) – 500 שקלים חדשים, אי-עצירה בתחנה – 1,000 שקלים חדשים, הסעה מעל 10 נוסעים בעמידה באוטובוס בינעירוני – 1,000 שקלים חדשים, אוטובוס מלוכלך – 500 שקלים חדשים, אי-הוספת נסיעת תגבור, בשל אוטובוס מלא בתחנת המוצא – 1,000 שקלים חדשים, עבירה על תקנות התעבורה – 1,000 שקלים חדשים.

עד לפני כשנתיים, משרד התחבורה העמיד לדין חברות תחבורה שלא עמדו בתנאי הרישיון, ואם בית המשפט הרשיע את החברות, העונש שהושת עליהן הסתכם בדרך כלל בקנסות בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים חדשים לקופת המדינה, ובפיצוי שנע בדרך כלל בין 0 ל-1,500 שקלים חדשים, לאזרח שבעקבות תלונתו הוגש כתב האישום. הנוסעים היו למעשה עדים במשפט ולא צד, ומשרד התחבורה למעשה ניצל אותם כדי להשיג הרשעה, ובחלק מהפעמים אף לא דרש פיצוי עבורם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי לפני כשנתיים, בוטל הצו שהסמיך את חוקרי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לגבות עדויות ממתלוננים, ובעקבות כך הופסקה העמדתן לדין של חברות התחבורה. לדברי המציעים, כיום, הסנקציה היחידה נגד חברות התחבורה במקרים של הפרת תנאי הרישיון היא חיובם בפיצוי מוסכם שנקבע בתנאי המכרז, הרישיון או ההסכם.

הדברים אינם מדויקים. עד ל-16 במאי 2012 הייתה לחוקרים במשרד התחבורה סמכות "לחקור כל אדם" בקשר לביצוע עבירות על 'צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעה באוטובוסים ובמוניות)'. צו פיקוח זה, יחד עם צווים אחרים, בוטל. כל העבירות על צו הפיקוח הן גם עבירות על תקנות התעבורה, אך לחוקרי משרד התחבורה לא הייתה סמכות לחקור עברות על תקנות.

השלב הבא היה להסמיך את חוקרי משרד התחבורה לחקור עבירות על תקנות התעבורה. דא עקא, לשר התחבורה יש סמכות (מכוח סעיפים 31, 30 ו–32 לחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, התשי"ח-1957) להסמיך חוקרים לחקור עבירות על צו פיקוח, אך אין לו סמכות להסמיך חוקרים לחקור עברות על תקנות. היחיד שיכול להסמיך חוקרים לחקור עברות על תקנות הוא השר לביטחון הפנים. ואכן, ביום ה-23 בדצמבר 2012 הסמיך השר לביטחון הפנים את חוקרי משרד התחבורה לחקור עבירות על תקנות התעבורה, ומאז ועד עתה יש להם את הסמכות לחקור את החשוד בעבירה על תקנות התעבורה. החוקרים שהוסמכו הם סימה שונטל בגאיו, רמי בינו (במקור בטעות - רמזי), דוד יוסף, רבקה כהן, מירב פלור, שרונה קרסגי וסלי עופר נוח.

יתרה מכך גם לאחר ביטול הצו הרשיעו בתי משפט נהגים בתחבורה הציבורית בעבירה על התקנות למרות שבכתב האישום שהוגש לפני ביטול הצו הואשמו הנהגים בעבירה על צו הפיקוח.

ח"כ אורי מקלב הסביר כי התיקון המוצע לפקודת התעבורה יחזיר לקדמותו את ההסדר לפיו המתלונן יקבל את הפיצוי המגיע לו, וכן יעודד את ציבור הנוסעים להגיש תלונה כשבעל הרישיון אינו עומד בתנאי הרישיון, דבר שיגרום לשיפור וייעול השירות בתחבורה הציבורית. לדבריו, להצעה זו אין כל משמעות תקציבית, לאור העובדה שבעקבות התיקון צפוי שיוגשו יותר תלונות על-ידי ציבור הנוסעים, כך שגם קופת המדינה תצא נשכרת.

נראה כי ניסוח הצעת חוק זו באופן שאינו מחייב כי המתלונן יהיה בהכרח נפגע ישירות מהעבירה יעודד אזרחים לגלות אזרחות טובה ולדווח על חריגות בשירות. עם זאת, אין בהצעה התייחסות לסך הפיצוי למתלונן יחיד במקרה שבו כמה מתלוננים הגישו את אותה תלונה על אותה הפרה. כמו-כן לא מתייחסת הצעת החוק לתביעות שהגיש משרד התחבורה לבתי המשפט בהן נפסק קנס למפעיל.

ועדת השרים צפויה לדון בהצעת החוק ותגבש את עמדת הממשלה בנושא.
טיפול משרד התחבורה בתלונות בנושא תחבורה ציבורית / מסמך
לקראת הדיון בוועדה לפניות ציבור בנושא נוהל הגשת ובדיקת תלונות במשרד התחבורה, יוצג להלן מידע תמציתי בנוגע לתלונות שמתקבלות במשרד התחבורה בנושא תחבורה ציבורית ואופן הטיפול בהן
הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (פיצוי למתלונן), התשע"ה–2014 / הצעת חוק
מוצע, כי במקרה שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחייב את חברות התחבורה בתשלום פיצוי לאוצר המדינה, בעקבות תלונה, יועבר חלק מהפיצוי למתלונן שנפגע.

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  04/11/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוטובוס לא עצר לך? קבל 300 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בחולון קרס כביש מהגשמים ויצר בולען. גם תחנת האוטובוס שהייתה ליד הכביש קרסה יחד איתו. גבר שישב בתחנה בפינת הרחובות הופיין ופיכמן נפגע באורח קל. גם ביהוד ובבת ים היו הצפות. כך נראה אוטובוס מוצף בקו 48 של דן ברחוב הקוממיות בעיר.
03/11/2014  |  עידן יוסף  |   תמונות מיוחדות
משרד התחבורה נמצא בעיצומה של הקמת מסלקה ארצית לאיגום כלל הנסיעות, ותנועות הנוסעים אצל כלל המפעילים. המסלקה תחל לפעול החל ממרס 2015, והיא תשמש כצומת מרכזי לניהול המידע על הפעילות בכרטיסים חכמים (רב-קו) ובכרטיסי נייר. המסלקה תכלול הנפקות, טעינות ושימושים כבסיס להתחשבנות, לניהול הידע לצורך ניתוח ותכנון התחבורה הציבורית.
03/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
(עודכן) בעקבות הגשמים ותנאי מזג האוויר נפלה מערכת החשמל ושיבשה את פעילות מרכז הבקרה של המידע והתקשורת של אגד. אגד הוא הגורם האחראי לתפעול מערכת המידע הארצית של כל חברות התחבורה הציבורית בישראל, ולכן הפגיעה היא למעשה כלל ארצית.
01/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרסום ראשון: המשא-ומתן בין ועד עובדי אגד להנהלה עומד לקראת פיצוץ, לאחר שלא הושגו הסכמות בין הצדדים. במכתב ששלח איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ליושב-ראש מזכירות אגד, אבי פרידמן, מתרה ההסתדרות בהנהלת הקואופרטיב, כי אם עד יום ראשון הקרוב (2.11.14) לא יופסק לאלתר יישומה של תוכנית ההתייעלות של אגד כמו גם הפגיעה בעובדי אגד, תראה ההסתדרות את עצמה רשאית לנקוט באמצעים שונים, לרבות הכרזת סכסוך עבודה.
30/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת אפיקים זכתה במכרז שהוציא משרד התחבורה להפעלת התחבורה הציבורית בין אשדוד לתל אביב, ביבנה ובישובים סביב אשדוד, יבנה ורחובות. המכרז כולל תוספת של כ-55% בממוצע של נסיעות שירות, לעומת הקווים המופעלים כיום.
30/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il