בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
הריקוד הארגנטינאי במופע עשיר ומגוון מתקופת גרדל ועד פיאצולה
|
ממש כמו בארגנטינה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
רביעיית פיטנגו
|
|
|
|
טנגו "אש"
|
|
|
|
|
סיפורו של מחול הטנגו החושני מועלה בימים אלה מעל בימות שונות ברחבי הארץ. את עוללותיו המוסיקליות לתקופותיו השונות מגוללת בחן רב "רביעיית פיטנגו", שעם נגניה נמנים מיטב הכשרונות המוסיקליים הצעירים בארץ. את הרביעייה מלווים שני רקדנים מקצועיים וזמרת, המיטיבה בקולה הסוחף לייצג את הז'אנר של המחול הארגנטינאי הכובש. בשש שנות קיומה הצליחה "רביעיית פיטנגו" להעמיד נגנים קלאסיים מקצועיים, עם רפרטואר עשיר ומרגש, הסוחף עימו באחת את הקהל הישראלי. המופע החדש של הרביעייה הוותיקה, "אש הטנגו", כולל נעימות מתקופת גרדל האגדי, אבי הטנגו, ועד פיאצולה. במהלך השמעתו, באודיטוריום של כפר שמריהו, עצמתי עיניים וחשתי עצמי כאילו נמצאתי בשכונת לה-בוקה של בואנוס-איירס. הטנגו, למי שאינו יודע, נולד בבתי הזונות של אותה שכונה ומשם התגלגל לפריז ולרחבי העולם כריקוד אמנותי וחושני. קלאסי ומודרני את המופע פותחת הנעימה הארגנטינאית הקלאסית "עיניים שחורות", של ויסנטה גרקו, להבדיל אלף אלפי הבדלות מהנעימה הרוסית, הנושאת אותו שם ושלאמיתו של דבר אין לה עימה שום דבר. ברצף הנעימות הבא אחריה מושמעים שירים שהפכו ללהיטים, בצד נעימות קלאסיות, שאינן מוכרות די-צורכן לקהל המאזינים בארץ. את המופע מנחה בחן רב עמיחי שליו, תוך שהוא פורט באצבעותיו על הבנדוניאון, אבי-אבותיו של האקורדיאון המודרני. אלא שבהבדל ממנו, הוא אינו משתרע כמפוח לגובה אלא לרוחב, והפעלתו דורשת מיומנות רבה. נראה ששליו, תלמידו של המאסטרו רודולפו דלאויסיו, מיטיב לשלוט בכלי שבידיו ונגינתו בו רכה ועדינה למדי, אף שהיא מחייבת דווקא נוקשות מסויימת. נגנית הקונטראבס, רינת אבישר, ניחנה בכישרון ובניסיון מוסיקלי עשיר, בין היתר בהופעותיה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. אחרי ככלות הכל, הכלי שהיא מנגנת עליו הוא אחד מכלי הקשת המורכבים והקשים ביותר להפעלה בכל תזמורת, ורינת מיטיבה להפעיל את מיתריו באצבעותיה האמונות. גם נגינתו של הכנר, הדר כהן, המרבה להשתתף בפסטיבלים בארץ ובעולם, ערבה מאוד לאוזן השומע. כמו בארגנטינה אבל כוכב הרביעייה הוא, ללא ספק, הפסנתרן המחונן, שחר זיו, שייצג בעבר את ישראל בתחרויות בינלאומיות רבות. נגינתו הווירטואוזית ממש סוחפת. האטרקציה של המופע היא יצירתו המקורית, "ג'יבריש טנגו", שכשמה כן היא: שיר בשפה עילגת, ספרדית כביכול, אבל עם מנגינה מעניינת וערבה מאוד לאוזן וקול שמאוד משכנע. לצעיר המוכשר הזה נתכנו עוד, מן הסתם, עלילות. שני רקדני המופע, רונן חייט ומיה שוורץ, גרפו אחריהם תשואות רמות, כשבין השניים מתבלט במיוחד הרקדן המקצועי, שמוביל במיומנות רבה את בת-זוגו. זו מיטיבה לנענע את גופה בקצב ותנועות הארגנטינאיות החינניות והאמנותיות, שאין ביניהן לבין תנועות הריקוד המקובלות על רחבת הריקודים בארץ ולא כלום. אבל את ההצגה מצליחה לגנוב הזמרת מריאל סול, ילידת ארגנטינה, שהתמחתה במוזיקה לטינית אותנטית. סול, שלמדה בקונסרבטוריון הלאומי למוזיקה בבואנוס איירס, עשתה עלייה לפני עשור ומאז היא נוטלת חלק בהפקות ובלהקות שונות. במופע העכשווי של "אש הטנגו", היא זוכה להדרן מיוחד ובקריאות של "אוטרה" ארגנטינאיות מצד כותב שורות אלה על שירי הקברט שהיא משמיעה בקולה הערב ובחשוניותה הרבה. וזהו בדיוק הקול שהזכיר לי, יותר מכל, את הלהיטים ששמעתי בקפה האמנים המיתולוגי, "טורטוני", של בואנוס איירס. מופעי "אש הטנגו" הקרובים מתקיימים הערב (13 בפברואר) בתיאטרון גבעתיים; ב-19 בחודש באולם שרת בפתח-תקוה; ב-26 בחודש בבית העם בכפר בלום; וב-28 בחודש בהיכל התרבות בבת-ים. אז רוצו לראות!
|
תאריך:
|
13/02/2009
|
|
|
עודכן:
|
13/02/2009
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
נון
|
10/03/09 15:02
|
|
תחילתה של הידידות המופלאה בין הפוליטיקה האחרת לציפי לבני, החלה עם תחילת החשדות והחקירות כנגד רוה"מ. הגברת כה התאהבה בנושא עד כי החלה להאמין בו - אך רק כל עוד הדבר סייע בידה למצוא את התירוץ לדרישת ההדחה מראש הממשלה, ולנסות ולתפוס את מקומו.
|
|
|
נפל דבר בישראל - השמאל התמוטט. המפלגה שבנתה את המדינה, יחד עם בת בריתה מר"צ, הפכו להיות גורם כמעט שולי וחסר השפעה בכנסת הבאה. ליברמן כמעט משתווה לשתי המפלגות הללו גם יחד. בשמאל המומים ולא מבינים כיצד קרה שהחברה הישראלית הפנתה את גבה למפלגות הותיקות.
|
|
|
פרשת השבוע, פרשת יתרו, היא הפרשה הקצרה ביותר בחומש שמות. היא כוללת ע"ב פסוקים וסימנך: "...הנה אנכי בא אליך בעב הענן...". כמו-כן, הפרשה עוסקת במספר היבטים ואספקטים נוספים, כמו למשל: הקמת מערכת השיפוט בישראל על-פי הדרכתו של יתרו ועוד. אולם, חובה נעימה לנו לציין שעיקר הפרשה עוסק בשני נושאים: הנושא הראשון - ביקורו של יתרו, חותנו של משה רבנו במדבר. ביקור די חפוז (מבחינת "זמן הביקור"), ברם הדיו של הביקור צרובים עמוק מאוד בדפי ההיסטוריה של העם היהודי לדורותיו. בביקור זה יתרו מחזיר את ציפורה, אשת משה ואת שני בניה: גרשום ואליעזר ל"אחר שלוחיה" (=גירושיה) אבל, הוא נערך בעיקר מפני שיתרו שמע "את כל אשר עשה אלוהים למשה ולישראל...", והוא הגיע כדי להתבשם מן ההוויה היהודית החדשה, הוויה שתלווה אותו מכאן ועד אחרית ימיו (על-פי מדרשי חז"ל).
|
|
|
תוצאות הבחירות, כפי שמסתמנות, מאששות פעם נוספת שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת באחת השעות הקשות שלה. אין זה משנה כלל מי מבין הטוענים לכתר ראש הממשלה יצליח באמת להרכיב אותה. כל ממשלה שלא תקום תהיה ממשלה הנשענת על כרעי תרנגולת, רבת מפלגות ושסועה מבפנים עם יכולת משילות מוטלת בספק. המחלה הכרונית שפקדה את הממשל בישראל לא קיבלה את הטיפול הראוי, לכן ערכיה השונים ממשיכים להיות מדאיגים ביותר.
|
|
|
המיתון בעיצומו וכל הנתונים מראים כי לפני שיהיה טוב יותר, יהיה הרבה יותר גרוע. עסקים וארגונים, שבאופן טבעי מנסים לצמצם ככל הניתן בהוצאות ובמידת הנזק לעסק, מחפשים כל דרך אפשרית לחיסכון. זה הזמן לייעל את אתר החברה ולהגביר את השימוש באינטרנט, בכדי לחסוך בעלויות ולשפר את נצילות העסק. כיום, כאשר האיום הכלכלי מתממש וחברות רבות סופגות נזקים קשים ונאלצות להצטמצם, לחסוך, לפטר עובדים או פשוט להיסגר, כדאי לנצל את אתר האינטרנט ככלי שיווקי פעיל ולא להרים אותו לאוויר רק כדי 'להיות שם'. המצב הנוכחי מחייב בחינה מחודשת, היערכות והתאמה גם מבחינת האתר שלנו, כדי שנוכל להיעזר בו בתקופת המיתון וגם בעתיד. אז איך בודקים אם האתר שלכם באמת עובד עבורכם?
|
|
|
|