|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

המשטרה המצוינת של דנינו

"לא טוב לכם? תחזרו לאתיופיה!"

עדויות קשות בוועדת הפנים על יחס המשטרה ליוצאי אתיופיה יוצא אתיופיה: ""הגישה של מח"ש אלימה" ח"כ סולומון: "כשאני על טריקו ומכנסיים קצרים אני עובר דברים נוראיים"
19/11/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מעצר מפגין יוצא אתיופיה בידי שוטרי יס"ם [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ועדת הפנים והגנת הסביבה, התכנסה לדיון מיוחד בתלונות על שיטור יתר ואלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה. יושב-ראש הוועדה, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) אמרה בפתח הדיון: "הגיעו לשולחני תלונות רבות של יוצאי אתיופיה שחשים מושפלים נוכח יחס המשטרה. יש תחושה שכשאתם תופסים אתיופי אתם פועלים ביד קשה הרבה יותר ומעמידים אותם עם הגב לקיר רק בגלל צבע עורם. אם זה נכון, זה איום ונורא. אדם צריך לשלם מחיר רק אם הוא עבריין ולא בגלל צבע עור, מין או עדה. יוצאי אתיופיה צריכים להרגיש פה בטוחים".

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד): "זו בעיה הנמשכת למעלה מעשור. לא ניתן להשיג נתונים על כליאה אזרחית ופתיחת תיקים בטענה שלא עושים חתך עדתי. למרות זאת יש נתונים לפיהם 40% מהקטינים בכלא אופק הם יוצאי אתיופיה כשאנחנו פחות מ-2% מהאוכלוסייה. אין לזה אח ורע. המשטרה משבשת את חיי הצעירים שלנו ושולחת לאבדון. מגמתית אתם לא רוצים להתעסק בתיקי גזענות ואתם חייבים לשנות את זה. איך ייתכן שגזענות אינה עבירה פלילית?".

יוצאי אתיופיה שיתפו בסיפוריהם הקשים:

יצחק חזקיהו: "בדרך חזרה ממסיבת גיוס, נצמד אלינו רכב וסימן לעצור בצד. יצאו שני אנשים מבלי להזדהות. השוטר שאל אם אנחנו אריתראים ואחי הבהיר שהוא משפטן. הגיעו עוד 3 ניידות ונוצר פקק. היינו מפוחדים והמומים. השוטרים הגיבו 'לא טוב לכם? תחזרו לאתיופיה'. פנינו למח"ש, לשר לבט"פ, ומח"ש אמרו שהתיק נסגר כי לא מדובר בעבירה פלילית ושיועבר לפניות הציבור. רגב הגיבה: "תפקיד המשטרה הוא לעצור רכב חשוד והשאלה מה נעשה מרגע שעצרה. הערות גזעניות כאלו לא אמורות להיאמר".

סיפורו של יצחק יוסף סלמסה המנוח, עורר סערה. אחותו אילנית: "אחי היה בן 22 חייכן שאינו פוגע בזבוב. הוא חושמל ע"י טייזר וחווה אלימות משטרתית, בגלל חשד לפריצה, כאשר ישב בגן ציבורי. הגשנו תלונה למח"ש וחשנו מאוימים. נתבשרנו על היעדרו מהעבודה וביום השלישי לחיפושים הוא נמצא ללא רוח חיים. כל הבקשות למידע מהמשטרה נתקלו באטימות וחוסר צדק. אימא מצאה אותו אזוק בידיו ורגליו על הכביש לגמרי לבדו". אביו של יצחק: "לקחו וזרקו אותו על הכביש. איפה החוק?"

סגן מנהל מח"ש, עו"ד משה סעדה: קיבלנו פנייה לא מפורטת ובתחילה לא היה שיתוף פעולה מהמשפחה. פנינו אליהם ושוחחנו עם האימא. אם המשפחה מוכנה למסור תלונה על מה שראו נטפל בזה. ככל שיהיו מעוניינים נגבה תלונות מסודרות. לא היה לנו סיפור של מתלונן ולפי המכון המשפטי - היה אירוע מורכב מבחינת המשטרה". ח"כ דב חנין (חד"ש) קטע את דבריו: "מה מורכב במישהו אזוק בידיו ורגליו לבד על הכביש?"

תמנו-שטה הוסיפה כי המשטרה התעללה אם ואיימה עליה "לא תוכלי לישון".

האם פנתה לעו"ד סעדה: מה תרגיש אם תראה את הילד שלך אזוק על הכביש? אתם הרגתם אותו". היו"ר רגב דרשה לדעת מתי תסתיים החקירה במח"ש וכי תתקיים פגישה עם המשפחה בביתה.

גדי יברקן האשים: "הגישה של מח"ש אלימה. אתה מתנסח ככה מול משפחה שכולה 'אם יהיו מעוניינים'. גישתך מייצגת את הממסד האלים והגזען".

סעדה ביקש למחות על האמירות. ואביו של יצחק דרש שלא ימשיך לדבר.

פנטהון אספה-דויט מעמותת טבקה, סיר את סיפורו של בני איילין, מקרית מלאכי, שלביתו הגיעו שוטרים בטענה לצו חיפוש. המשפחה ביקשה להזדהות ובתגובה "זכתה" לאלימות ולקחו את הבן למשטרה ואמרו לו "אם אתה רוצה להמשיך לחיות בעיר הזו תהיה בשקט". בדיעבד התגלה שצו החיפוש יועד לכתובת אחרת. שוטרת מג"ב נזפה בבן שהוכה והושפל והוגשה תלונה למח"ש, שסגרה את התיק בטענה שנסיבות העניין אינן מצדיקות חקירה פלילית.

אורי מכלוף, ראש חטיבת החקירות במשטרה, שהיה מפקד תחנת קריית מלאכי במשך 5 שנים: "אני מתחבר לדברים שנאמרו ואני מצומרר מהסיפורים שעלו". הוא פנה לנוכחים: "המפגש של האזרח לא אמור להיות במשטרה אלא לפני. אתם פונים למשטרה בתלונות ואני אתן גיבוי רק לשוטרים שיפעלו על-פי חוק. מי שעושה משהו בניגוד להנחיות שישלם. עברות של עד שנה עוברות להליך משמעתי. אם תתנו דוגמאות פרטניות - אבדוק. במישור הפלילי מתעסקים במח"ש".

ח"כ חנין: "קשה להיות מאופק אחרי הסיפורים שנשמעים. אמירה של "תלך ל...", היא גזענית ופלילית. שערותי סומרות מהטייזר ומעצור אזוק בידיו ורגליו מוטל בחניון התלונות שמגיעות הן רצף בלתי אפשרי ולא מקרים. מדובר בתופעה. למשטרה יש נטייה להתנהל אחרת מול קבוצות מסומנות. כשזה היחס, לערבים, אתיופים, יוצאי חבר העמים, התוצאה היא איבוד אמון במשטרה ובמח"ש וברשויות בכלל". הוא דרש לדעת "כמה שוטרים הועמדו לדין על גזענות"?

ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד): "לספר לנו כל פעם על תוכניות ותהליכים זו עבודה בעיניים. יש חוסר אמון מוחלט וריקבון במשטרה. יש שוטרים בודדים שסורחים וצריך לטפל בהם. כשאני על טריקו ומכנסיים קצרים אני עובר דברים נוראיים. יש כאן דבר חמור שאזרחים לא יכולים לפנות למשטרה. גם כשהמשטרה כבר תופסת מישהו שפועל בגזענות בית המשפט משחרר".

תמנו-שטה דרשה מהמשטרה להעביר לוועדה את פירוט הפעולות שנעשות במשטרה למיגור אפליה וגזענות, כולל תוכניות ההכשרה וכן בעניין המשמעתי.

רגב: "נקיים דיון מעקב בעוד חודשיים אחרי שנשמע תשובות על חקירת המוות ועל מה שנעשה כלפי הקהילה האתיופית להשבת האמון".

תאריך:  19/11/2014   |   עודכן:  19/11/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק  יוסף   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא טוב לכם? תחזרו לאתיופיה!"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צבע הכסף
19/11/14 02:57
2
דיון צבוע
19/11/14 09:14
 
הגזענות לא ניתנת
19/11/14 09:56
3
לקלפי
19/11/14 22:15
4
צורי
27/11/14 15:54
5
אחד1
27/11/14 20:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
המאבק בין הורים התומכים בהחלטת עיריית הוד השרון להחיל על ארבעה בתי ספר תוכנית לימודים המבוססת כולה על טאבלטים ולחייב את ההורים לקנות את המכשיר, לבין אלה המתנגדים לקניה מסיבות אידיאולוגיות וכלכליות הגיע לדיון (יום ג', 18.11.14) בוועדת החינוך של הכנסת.
18/11/2014  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 18.11.14) תיקונים לתקנות התעבורה שנועדו להגביר את בטיחות הולכי הרגל, במסגרת ציון שבוע הבטיחות בדרכים. לפי התקנות שאושרו, נהגים יחויבו להאט לפני מעברי חצייה אם בסמוך להם עומד הולך רגל ויתנו לו זכות קדימה.
18/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה (יום ג', 18.11.14) את צו בתי הסוהר (קביעת תקן כליאה) (מס' 2), אשר לפיו יעמוד תקן הכליאה בישראל על 18,026 אסירים. הצו הקודם שאושר בסוף חודש אפריל האחרון, לחצי שנה, עמד על 17,416. לפי הצו, בכל יום שבו יש אוכלוסייה מעל התקן, יתבצע שחרור מנהלי.
18/11/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ג’, 18.11.14) תקנות הקובעות מי יוכר כ"בודק שכר מוסמך" ומהי ההכשרה הנדרשת למקצוע זה. תפקידו של בודק שכר יהיה לערוך בדיקות תקופתיות במקומות עבודה, על-מנת לוודא שעובדי הקבלן המועסקים בהם זוכים לתנאים המגיעים להם על-פי חוק ואינם מנוצלים. התקנות ייכנסו לתוקפן באופן מיידי.
18/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 18.11.14) העברת תוספת של 445.77 מיליון שקל לתקציב הביטחון, בין השאר למימון 165 מיליון שקל עבור פינוי מחנות תעש, 100 מיליון שקל עבור פינוי מחנות צה"ל ו-40 מיליון שקל לתגבור התקציב המיועד לשילוב חרדים בצבא בעקבות החלטות הוועדה לשוויון בנטל.
18/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
בקריאה ראשונה: ערוצי עידן+ ישודרו באינטרנט  /  יניב הלפרין
לפיד: ערר על הצעת חוק של ישראל ביתנו  /  עידן יוסף
הדואר: זיהוי השולח יאריך התור בסניף  /  עידן יוסף
נבחרים ונחים?!  /  ד"ר אסנת עקירב
לזכור את החיבוק של ג'ומס והנדל  /  ראובן ריבלין
הבית היהודי, שימרו על מדינה יהודית!  /  הרב שלמה אבינר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ארווין קליין
ארווין קליין
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il