בכל שנה עולה יותר ויותר כמות הרכבים בכבישים בישראל וכן הגודש בדרכים כתוצאה מכך. הנסיעה בכבישי ישראל הופכת לבלתי נסבלת. יש להוסיף לכך, את הגורם האנושי, הנהג הישראלי, אשר בהתנהגותו אינו מוסיף למצב אלא גורע.
בדיוק בשל כך קיימים בישראל שורה של אנשים, ממוחים, כדוגמת הגב' איריס וחבריה שפרשו, לצערנו ממשרד התחבורה., אשר נחשבו ועדין נחשבים כמומחי התחבורה בישראל.
תפקידם לדאוג לנו - הנהגים בישראל, לנסיעה קלה, חלקה נוחה ובטוחה, הרבה יותר, בכבישי ישראל. ולשפר לנו בצורה משמעותית את התחבורה בישראל.
תשתיות
אחת הבעיות המרכזיות בתחום התחבורה בישראל, הינה היעדר תשתיות מתאימות. למרות ההשקעות הכבדות, של מיליארדי ש"ח בתשתיות דרכים ומחלפים, הצפיפות והגודש בדרכים רק מתגברים.
ההשקעה במערכת הדרכים לעולם לא תשיג את הגידול בצורכי הניידות של העולם המודרני.
הנזק הכלכלי למשק, כתוצאה מאיבוד הזמן של מיליוני משתמשים בדרך נאמד בלפחות ב 4 מיליארד ש"ח בכל שנה.
תחבורה ציבורית
הגישה המודרנית לפתרון בעיות הנגישות במדינות המערב מציעה תכנון תחבורה בת קיימא המתבססת על התחשבות מיריבית באיכות הסביבה ומעבר אינטנסיבי משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית לסוגיה השונים.
הגב'
איריס ברקת, נמנתה עם צוות מומחים שקידם את התחבורה הציבורית במדינת ישראל, על כל מרכיביה. אין פתרון אחר לצמיחת המשק, אלא בהמשך הניידות והגמישות לכולם. ואת הניידות ניתן לאפשר רק בהינתן מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואטרקטיבית.
הגב' ברקת, כממונה במחוז ירושלים על התחבורה הציבורית, לקחה חלק בפיתוח רשת קווי התחבורה הציבורית בירושלים, המאפשרת לכל נוסע להגיע לכל יעד בעיר בנוחיות ובעדיפות על הרכב הפרטי.
איריס לקחה חלק במאמץ לקדם את קווי הרכבת הקלה בעיר, שילובם במערכת אוטובוסים, תוך שימוש בכרטיס החכם ובגבוי מערכת מידע טובה וזמינה לכל. היא, השקיעה מאמץ גדול בפיתוח התחבורה הציבורית במזרח ירושלים והשוואת התנאים של תושבי מזרח העיר לסטנדרטים הנהוגים במערבה. לצעירנו, מאמץ זה נקטע עקב עזיבתה.
הגורם האנושי
במקום כל אדם לנפשו מאחורי הגה של המכונית הפרטית, עדיף פיתוח הקשר הקהילתי, כאשר ציבור הנוסעים נהנה מחוויות השיתוף בנסיעה הציבורית והעצמת הכישורים הקבוצתיים שלנו והסיוע ההדדי במפגש של כולנו בנסיעות באוטובוסים וברכבות.
לדבריה של איריס, "השתדלתי תמיד להעניק יחס אישי לכל פונה וליצור אוירה נעימה במערכת הממשלתית שלא תמיד ידועה כידידותית".