|   15:07:40
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בשולי הכותרות

העם לא הלך שולל בבחירות אחרי שחקני הרכש החדשים לבני אישרה כי כל הדרכים המובילות אל קריית הממשלה כשרות שחרור ברגותי - הֲרֵה אסון מדוע חיכו שנתיים וחצי לשחרור שליט? ועוד: על סמים ועל פוריות בקרב המגזר החרדי
19/02/2009  |   ציפי לידר   |   מאמרים   |   תגובות
זיכרון קצר וסלקטיבי [צילום: AP]

זיכרון סלקטיבי

מעבר לנצחון שני הגושים הגדולים בבחירות לכנסת - הימין בראשות הליכוד והשמאל בראשות קדימה - דומני שהבחירות מצביעות על עם בוגר ואינטליגנטי, שלא הלך שולל אחרי שחקני הרכש החדשים, בדמות כוכבי התקשורת הוותיקים, ובחר במצעי המפלגות ולא בשחקניהן.

הדוגמא המובהקת לכך היא מפלגת הגמלאים, שלמרות המועמדים החדשים - ובראשם העיתונאי גדעון רייכר - לא עברה את אחוז החסימה, לאחר שהוּכחה כאכזבת הבחירות הקודמות.

גם הבחירה בעיתונאים אורי אורבך, לבית היהודי, וניצן הורוביץ לתנועת מרצ החדשה, לא הוכיחה את עצמה, לאחר ששתי המפלגות המפסידות קיבלו 3 מנדטים בלבד. מזלם היה מיקומם הגבוה במקום השלישי ברשימה.

הבחירות הוכיחו את האימרה הידועה כי אי-אפשר לשקר לכל העם כל הזמן, וכי ברגע הכרעת האמת בקלפי הציבור בחר בחירה עניינית על-פי מצפונו.

עם זאת, נראה כי לשמאל זיכרון סלקטיבי קצר. מאוכזבי העבודה ומרצ, שבחרו בציפי לבני, נתנו לה הזדמנות חדשה. הם זכרו היטב את הקדנציות הכושלות של ראשי הממשלה בעבר, נתניהו וברק, אך שכחו משום מה את כשלונה של לבני בהרכבת קואליציה בקדנציה הקצרה ביותר שלה כראש ממשלה בתולדות המדינה. בסופו של דבר היא שהובילה לפירוק הממשלה ולהקדמת הבחירות.

לא לשחרור ברגותי
לא לשחרר. ברגותי [צילום: AP]

שחרור מהכלא של מרואן ברגותי, שנידון ל-5 מאסרי עולם, על-רקע חבלני, הוא הֲרֵה אסון ומשוּלל כל הצדקה.

מדובר במחווה לאבו-מאזן, מנהיג הפתח בעזה, כדי לחזק את שלטונו נגד החמאס. האומנם?! עובדה היא כי כל המחוות לאיש, שיזמה ממשלת ישראל - ובכללן שחרור מחבלים רבים - לא הוכיחו את עצמן ולא צימצמו את הטרור נגד ישראל. שחרור רב-המחבלים, ברגותי, רק יגביר את הטרור.

התדמית המתונה של הפַּתַח, שישראל חפֵצה בשלטונו, נגד חמאס, בטעות יסודה. זו אותה גברת טרור בשינוי אדרת, כפי שמוכיחה ההיסטוריה הלאומנית של הארגון, והפיגועים הרבים שביצעו נגד ישראלים. המחבל ברגותי, שאחראי לפיגועים המוניים, הוא עצמו הוכחה מובהקת לכך.

לבקר את ברקת
ביקור בבירה. ברקת [צילום: פלאש 90]

הדרישה של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כפי שפורסם בעיתונות המקומית, כי מדינאים אורחים בירושלים, יבקרו גם בעירייה, היא צודקת ביותר.

אם בערי בירה רבות בעולם, דוגמת פריז ולונדון, מקובל הנוהג הזה של ביקור ראשי מדינות אורחים בעירייה, על אחת כמה וכמה בירושלים. העיר הקדושה, שעיני כל העולם וכל הדתות נשואות אליה, היא לא רק בירת ישראל אלא בירת יהדות התפוצות. הביקור במוסד הייצוגי של העיר, העירייה, ראוי איפוא שיהיה בלתי נפרד מהביקור הרשמי בירושלים.

סמים לנושרים

הסחר בסמים וצריכתם אינו מקובל בישיבות החרדיות הנורמטיביות. הוא מאפיין עולים מארצות הברית, המשתייכים למיגזר הנושרים מהישיבות או בעלי תשובה, שהביאו איתם את הסמים מהעולם החילוני.

לאחרונה פורסמה ידיעה על סוחר עולה מארה"ב, ששיווק חשיש לצעירים בישיבת 'נווה ציון' בטלזסטון, שהיא ישיבה שיקומית בעיקר לנערים נושרים מאמריקה ולחוזרים בתשובה, המנסים להיגמל מהסמים.

פוריות חרדית
[צילום: פלאש 90]

בפעם הקודמת סופר כאן על ראש עיריית נצרת שיצא ביוזמה מקורית לעידוד הילודה בעיר. התינוקות הנולדים מונצחים בשילוט חוצות. מתברר שהוא לא לבד. לצד אגודת 'אפרת', הפועלת למניעת הפלות, ישנם ארגונים חרדיים, המסייעים אף הם לשיפור המצב הדמוגרפי בישראל.

זה שנים קיים ארגון "פועה", בראשות הרב מנחם בורנשטיין, העוסק בבעיות פוריות על-פי ההלכה ומייעץ למגזר החרדי בתחום זה. הארגון הוא וולונטרי, ומפרסם את שירותיו, הפועלים בצינעה, בעיתונות הדתית והחרדית. ואכן, זוגות רבים נעזרו במכון כדי ללדת. המכון פועל בשיתוף פעולה מלא של רופאים ורבנים, ומקיים גם כנסים, אשר בהם מעלים פתרונות חדשניים בנושא.

לאחרונה יצאה תנועת חב"ד בקריאה לתרום לארגון 'בוני עולם', המסייע אף הוא לזוגות נשואים בטיפולי פוריות, כדי להתגבר על קשייו הכלכליים.

קדנציה מלאה

מפלגת קדימה הצביעה על אופציה אפשרית של הליכה לאופוזיציה, כדי להפיל את הממשלה תוך זמן קצר וללכת שוב לבחירות. האומנם?

קדימה חרתה על דגלה אחריות לאומית והקמת ממשלה אחרת. האם העובדה שהמפלגה רוצה להיות בשלטון מצדיקה שוב הליכה לבחירות, שעלותן לקופת המדינה מיליוני שקלים, בשעה שהמשק נתון במשבר כלכלי חמור ולשכות הרווחה מתמודדות עם בעיות של אבטלה, עוני ומצוקת דיור? היכן האחריות הכלכלית והציבורית והנפת הדגלים החדשים של המפלגה?

ראוי שהכנסת החדשה תחוקק חוק לכהונת כל ממשלה קדנציה מלאה ארבע שנים וקיום הבחירות במועדן. הדבר יביא לקבלת אחריות של כל מרכיבי הבחירות: הציבור הבוחר, הממשלה והאופוזיציה והבטחת איכותן ודאגתן הבלעדית לטובת העם ורווחתו. לשם כך ייתכן שיהיה צורך בשינוי שיטת הבחירות.

רוקדת על כל החתונות
מפזזת. לבני [צילום: AP]

מה לא עשתה לבני כדי להיבחר לראשות הממשלה? לא רק שכרה את שירותיהם המצויינים של הפרסומאים ארד את אדלר, שעשו עבורה את המלאכה נאמנה, אלא תרמה גם את גופה למען המטרה הנעלה, שקידשה בעיניה את כל האמצעים.

לבני רקדה על כל החתונות האפשריות. בין פיזוז רגליה בפאבים עם הצעירים להשתטחות גופה על קבר הצדיק משטאפנט, עטויה בשביס, למדנו שיעור על נפלאות הפוליטיקה. כל הדרכים המובילות אל קריית הממשלה כשרות למהדרין.

ויש גם בונוס. לבני חשפה בפנינו את סודות המתמטיקה. עשרים ושמונה, מנדטים כמובן - זה אחד יותר מעשרים ושבעה מנדטים - גילתה המרצה מה שכל תלמיד בכיתה א' יודע. אך נראה שהמשפטנית המבריקה עוד לא הפנימה את כללי המשחק הדמוקרטי של יתרון גושים, מה שכל תלמיד תיכון בשיעור אזרחות הפנים מִכְּבָר. מה לעשות, עם כל הכבוד לתחבולות הפוליטיקה, העם מאוכזב מן השמאל והימין ניצח במערכה. הניתוח המתמטי הצליח, אך השמאל מפרפר. אפילו פרס הודה בכשלון ההינתקות. אין ספק, המשיח כבר כאן.

ועוד סיסמה מאחורי הבחירות. ספיישל לירוקים, שלא יזכו לראות את הירוק של הכנסת בעיניים, למפלגת הגימלאים ללא גיל ולשאר ירקות, מפלגות קיקיוניות שלא עברו את אחוז החסימה. אבל גם לגדולים, ציפי וביבי, המתנדנדים בין תקווה לייאוש, בין קואליציה לאופוזיציה. לפני הבחירות המאגלומניה חוגגת, והאופטימיות של המועמדים חסרת תקנה. אחרי הבחירות, האגו שהיה בשיא מצטמק. הסופרלטיבים העצמיים מתאדים באוויר, והפסימיות משתלטת. להזכירכם, הגדרת הפסימי - אופטימי, אבל עם ניסיון.

וגם תקווה, לקינוח. שאורי אורבך, הרכש הטרי של הבית היהודי, יכניס משב רוח של רצינות והומור מכובד לכנסת, שהייתה בשנים האחרונות להצגה הכי טובה בעיר.

שחרור מאוחר

על-פי העסקה המתגבשת, ממשלת ישראל תשחרר כאלף מחבלים, תמורת שחרור גלעד שליט מהשבי. אלף בעקבות אחד.

השאלה היא, מדוע איפוא היה צורך לחכות שנתיים וחצי לשחרור החייל, ולתת לו להינמק בכלא העזתי זמן כה רב, אם אפשר היה לבצע אותה עסקה שנויה במחלוקת מיד עם שביו.

אמנם נכון, התנאים האסטרטגיים שונים. בניגוד לכשלון מלחמת לבנון השנייה, ישראל, בעקבות הצלחת מבצע 'עופרת יצוקה', מבצעת הפעם את העסקה מתוך עֶמדת כוח והרתעה של האוייב. כמו-כן, מדובר ברווח אישי של אולמרט, שיסיים את הקדנציה השלילית שלו, עתירת פרשיות השחיתות, בהישג מרשים. אולם אין בכך כדי להצדיק את שביו הממושך של שליט בידי האוייב.

גם הפעם, כמו בעסקת השבויים האחרונה בלבנון, הממשלה ביצעה אותה שגיאה טקטית, כאשר ניהלה את פרטי המשא-ומתן לשחרורו בכלי התקשורת, ונטעה תקוות בלב המשפחה והעם, שמהן אסור לסגת.

תאריך:  19/02/2009   |   עודכן:  19/02/2009
ציפי לידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בשולי הכותרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גבר
20/02/09 03:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלום ידידי היקר. שמי פינקי פיינשטיין. אני פסיכיאטר אחר, כזה שרושם תרופות שלא ניתן לרכוש בבית המרקחת, ושאותן אציע לך, בהדרגה, במהלך ספר זה. כמו-כן, אני מנהל המרכז לציור אינטואיטיבי, אותו הקמתי ושפועל לפי שיטתי. אני נשוי להגר ואב לשלושה מלאכים בני שנה עד חמש שנים.
הבחירות האחרונות גרמו מפח נפש לפעילי סביבה רבים, לאחר שאף אחת מהמפלגות הירוקות לא עברה את אחוז החסימה, וכתוצאה מהמלחמה בעזה המפלגות האחרות התעלמו כמעט לחלוטין מנושאים סביבתיים במהלך הקמפיין.
19/02/2009  |  איתמר כהן  |   מאמרים
ההגנה על החלש היא מעקרונות היסוד של המוסר היהודי והמשפט העברי. קחו למשל את מצות הצדקה, שהפכה להיות חלק מה-DNA של העם היהודי, עד כדי כך שכיום אנו רואים בישראל תופעות של נתינה ועזרה לזולת שאין להן אח ורע בשום מקום בעולם. או המצוות המתייחסות לעבד עברי, שהוא למעשה שכיר הנהנה מזכויות שכל איגוד מקצועי מודרני שואף להן.
19/02/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כל בר-בי-רב יודע, אל נכון, כי איכות המים בישראל איננה מן המשופרות: לא מי הברז, המופקים מן התהום, ועכשיו, מסתבר, גם לא אלה המופקים מן המעיינות.
19/02/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מלחמת עזה ה-II או בשמה המקצועי - מבצע "עופרת יצוקה" - יוצקת דפוסי התנהגות ומחשבה שמעוררים שיח ציבורי, שברובו מוטה כנגד ממשלת ישראל וצה"ל. הנטייה והסטייה נגרמות עקב כותבים מתראיינים ופובליציסטים, שרוממות "זכויות האדם" בגרונם ובכתיבתם, ומפחדים להסתכל נכוחה על העובדות היבשות, על הגורמים והמניעים שהניעו את ממשלת ישראל להורות לצה"ל לצאת למלחמת הגנה עצמית - כנגד "יישות טרוריסטית", שהשתלטה על עזה ואשר ביטאה את עצמה, בהתקפה חסרת רחמים על אזרחים שלווים בשדרות, באשקלון, באשדוד וביישובי עוטף עזה. המצב הבלתי סביר הזה נמשך מזה 8 שנים שהולידו 4,000 טילים, עשרות נפגעים בגוף, אלפי נפגעים בנפש, לרבות ילדים עם טראומות ישירות ועקיפות, שילוו את חלקם כל החיים.
19/02/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il