|
הנחת פסי הרכבת הראשונים של רכבת העמק ליד כפר יהושע
|
|
|
|
|
חברת נתיבי ישראל החלה (יום ב', 16.12.14) בהנחת פסי הרכבת הראשונים של רכבת העמק המיתולוגית, המחברת בין חיפה לגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) שבעמק בית שאן. על-פי התכנון, הרכבת הראשונה תצא מתחנת הרכבת בבית שאן בחודש אוקטובר 2016. עלות הפרויקט נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים.
העבודות להנחת מסילת הברזל של רכבת העמק החלו לאחר שהושלמה כמעט לחלוטין הקמת המבנה התחתון של מסילת הברזל האמורה להתחבר למסילת החוף, באזור חיפה ולרשת המסילות הארצית.
לאורך המסילה שאורכה כ-60 ק"מ, הולכת ונשלמת הקמתן של ארבע מתוך חמש תחנות רכבת שתוכננו בשלב הראשון על תוואי הקו: כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. תחנה נוספת בלב המפרץ צפויה להיבנות בהמשך. בימים האחרונים, הושלמה הקמת גשר רכבת העמק, מעל כביש 70, באורך של 750 מטרים, והיא תהיה חלק ממסוף תחבורתי.
תוואי הרכבת, שתשמש להסעת נוסעים ומטענים, עובר בחלקו בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. תוואי המסילה הנוכחי יתפצל מתחנת לב המפרץ ליד צומת הצ'ק פוסט מזרחה ויעבור בגשר מעל שדרות ההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים (ג'למה). הקו ימשיך לאזור צומת התשבי לאורכו של עמק יזרעאל, עד עפולה ומשם ישירות לבית שאן. בעתיד תמשיך המסילה לגשר שייח חוסיין ותתחבר לקו הרכבת של ירדן, אם התנאים המדיניים יאפשרו זאת.
הקמת מסילת הרכבת עבור מטענים וחיבורה לנמל חיפה ולמרכז הארץ יאפשרו לצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוף ולהפחית את תנועת המשאיות בכבישים. בכך היא גם תקטין את גודש התנועה ואת מעורבותן של המשאיות בתאונות דרכים.