|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
פרשה מ-1996. נפתלי בנט [צילום: פלאש 90] רביב דרוקר [צילום: פלאש 90]

ריב ברשת: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט

עיתונאי ערוץ 10 העלה בטוויטר תהיות בדבר חלקו של השר ויו"ר הבית היהודי באחת הפרשות שהסעירו את המדינה - ובנט לא נשאר חייב 71 יום לפני הבחירות, זהו עוד סימן לכוח ולמקום של הרשתות החברתיות במערכת הבחירות
06/01/2015  |   מערכת אנשים ומחשבים   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
מאת: רון קסלר  |    |  אנשים ומחשבים  |  pc.co.il  |  תגובות    בחירות 2015

ויכוח מר מתנהל ברשת בין העיתונאי רביב דרוקר לשר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי. דרוקר משתמש בטוויטר ובפייסבוק ומעלה האשמות לפיהן היה לבנט חלק, לכאורה, באירוע בו נהרגו 102 לבנונים בכפר כנא במהלך מבצע ענבי זעם ב-1996.

הפרשה החלה לפני ימים אחדים, כאשר העיתונאי יגאל סרנה טען במאמר שפרסם ביום שישי בידיעות אחרונות כי האש על הבתים בכפר כנא נורתה על-ידי כלי טיס שחיפו בכך על כוח של בנט, אז קצין בן 22, שהסתבך. ובנט הגיב: "מיום שישי אני נתון תחת מתקפה על כך שאני 'אחראי לטבח בכפר כנא', בהיותי מ״פ ביחידת מגלן כשפיקדתי על מבצע לחיסול רקטות בדרום לבנון בשנת 96׳(!). 20 שנה אחורנית חפרו. על כך שכביכול 'התעלמתי מהפקודות כי הדרג שמעליי לא היה אמיץ מספיק'... בקיצור, שגם אותי היה צריך לחקור על מבצע ענבי זעם" (בנט כתב את הפוסט בהקשר לחקירה של לוחמי גבעתי, לאחר שהרגו עשרות פלשתינים בעקבות מקרה חטיפתו של החייל הדר גולדין ז"ל במהלך צוק איתן - ר"ק).

"אחרי אירועי כפר כנא, יש דבר אחד שלא אשכח", הוסיף, "אלוף פיקוד צפון, עמירם לוין, בא במיוחד לבסיס היחידה בג׳וליס כדי לומר לי: אני נותן לך את כל הגיבוי שבעולם. יצאתם למבצע. הגנתם על ישובי הצפון. אני מאחוריכם".

"דרוקר, איפה היית בלילה ההוא?"

אחרי סרנה ובנט הצטרפו לקלחת אושיות הרשת יותם זמרי מימין ועמיר שיבי משמאל, וניהלו קרב טענות, נאצות וממים בינם לבין עצמם וכלפי דרוקר. אלא שדרוקר לא הגיב והעדיף להתמקד בדמות המרכזית בפרשה. בציוץ שפרסם (א', 4.1.15) בטוויטר הדברים נקראו קצת אחרת ממה שבנט כתב. על-פי העיתונאי, "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב בתחקיר כפר כנא מ-96', אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לתקלה הנוראית".

בנט השיב לאחר זמן קצר בעמוד הפייסבוק שלו: "אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב-96'. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האויב. איפה אתה היית, דרוקר, באותו ערב?"

הפוסט של בנט זכה למאות שיתופים ולכמעט 10,000 לייקים, נכון לשעות הצהריים, בהן נכתבו שורות אלה. התגובות לפוסט נחלקו, כמובן, לאוהדות ולמקטרגות.

דרוקר לא נשאר חייב והגיב בפוסט משל עצמו, ציני משהו אבל גם כזה שמעלה שאלות בנושאים נוספים. "נפתלי, אני גם זוכר היטב את אותו לילה", כתב. "שכבתי במיטתי המחוממת, מוגן על-ידי גיבורי ישראל כמוך, שרכשו את הזכות להנהיג אותנו בגבורתם העילאית ועל הדרך גם לקחו פטור מהסברים". כאן הוא הזכיר פרשיות שונות מהעבר - ואולי גם העתיד - של המפלגה, למשל אי-סדרים כספיים, לכאורה, שמצא מבקר המדינה בבית היהודי.

"כשהתהפכתי על משכבי באותו לילה אני זוכר שחשבתי כמה עוד הגיבורים האלה ישתמשו בגבורתם כדי לא לענות על שאלות כמו מה הקשר בין הבית היהודי והחקירה החדשה על שחיתות, האם גבורת בנט היא סיבה מספקת לכך שהוא הבטיח שלא יהיו כספים קואליציוניים ובסוף יש ובגדול ו-18 שנה לאחר מכן, אני גם חושב שראוי שתספר מה שקרה לך באותו לילה", כך דרוקר.

כאן הוא כתב שמותר לבנט לספר גם על תקלות שאירעו לו והדגיש ש"זה לא צריך לפסול אותך לתפקידי הנהגה ומותר לקצין צעיר לטעות, אבל מוזר מאוד שכל השנים אתה נמנע בעקשנות מלספר מה קרה שם".

יצוין כי נכון לכתיבת שורות אלה, בנט טרם הגיב על טענותיו האחרונות של דרוקר. כרגע מדובר בוויכוח רשת, אולם הוא עשוי לגלוש אל מחוץ לפייסבוק ולטוויטר, ולהראות שוב את כוחן של הרשתות החברתיות והשפעתן על המתרחש במערכת הבחירות הנוכחית.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (5.1.15)
תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  06/01/2015
רון קסלר
+חיים אמסלם: סולח לרב עובדיה ומבקש סליחה
21:52 06/01/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ לשעבר חיים אמסלם עלה לקברו של הרב עובדיה יוסף  ▪  "ביקשתי סליחה על שעלה בדעתי שהוא אולי מודע לעוול שנעשה לי בשמו, היום - אחרי פרשת הקלטת - אני יודע שהוא לא ידע"
(אמסלם על קברו של הרב עובדיה [צילום: יהודה רובינשטיין])
+אפשר להפריד בין ההון והשלטון
16:11 06/01/15  |  אלון פילץ   |   לרשימה המלאה
שיח השקיפות והגברת התחרותיות והשוויון, שהחל במחאה החברתית של 2011, צריך להישאר בלב הדיון הציבורי כל הזמן. אפשר, וצריך, להפריד את ההון והשלטון
(להפריד! [צילום: פלאש 90])
+נמחקה עתירת ח"כ שפיר נגד יו"ר ועדת הכספים
15:49 06/01/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
השופט ג'ובראן קובע כי ההעברות התקציביות שאישרה ועדת הכספים הנוגעות לפרויקטים ביו"ש, עברו כולן דרך שולחנו של היועמ"ש כנדרש בחוק בתקופת בחירות
(שפיר. אין קייס [צילום: פלאש 90])
+בנט: תתעסקו איתי, לא עם הלוחמים
15:09 06/01/15  |  עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס למעורבותו בפגיעת צה"ל בבית ספר בכפר כנא בתקופת מבצע ענבי זעם. בוועידת סחר חוץ בת"א, אמר: "לגבורה לא תהיה חקירה. ללוחמי גבעתי מגיע צל״ש ולא עורך דין. לאחר שהבעתי עמדתי זאת, החל קמפיין מתואם ומתוזמר נגדי על אחריותי כמפקד לכאורה לטבח בכפר כנא לפני עשרים שנה. אני לא מתכון להגן על עצמי פה. לפני 20 שנה באביב 96' אכן יצאתי ללבנון כדי להגן על תושבי הצפון ובמשך שמונה יממות יחד עם עשרות לוחמיי עשינו בדיוק את זה. לא אתנצל על זה, אני גאה בזה. תמשיכו לתקוף אותי על מה שעשיתי במגלן, אפשר גם לחזור אחורה לסיירת מטכ"ל ולהמציא עוד סיפורים על פרשיות גילוח וצחצוח. אני בטוח שיש מי שעובד על זה בדקות אלו ממש. תתקפו אותי כמה שאתם רוצים, אבל את לוחמי גבעתי למען השם תעזבו בשקט".
+סקר: התחזקות לליכוד וליש עתיד
14:54 06/01/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דודו רותם פורש מהכנסת  ▪  רחל עזריה מצטרפת לכחלון  ▪  מצנע: ציפי לבני דיקטטורית
(יאיר לפיד [צילום: פלאש 90])
+רשמית: רחל עזריה במפלגת כולנו
14:28 06/01/15  |  עידן יוסף
יושב-ראש מפלגת כולנו משה כחלון הציג את רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים. כחלון היא האישה השנייה ברשימתו, ולא ידוע באיזה מקום תוצב.
+דודו רותם מישראל ביתנו הודיע על פרישה
14:19 06/01/15  |  
חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים ואמר כי מיצה אותם. רותם היה יושב ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת היוצאת.
+מצנע: ציפי לבני דיקטטורית
14:11 06/01/15  |  עידן יוסף
ח"כ עמרם מצנע (התנועה) הטיח ביקורת קשה ביו"ר מפלגתו הפורשת, ציפי לבני, לאחר שלא דאגה לו לשיבוץ במפלגה המשותפת עם העבודה. בראיון לערוץ הכנסת, אמר: "יש היום, יותר מתמיד, מפלגות שהיו"ר קובע את הרשימה ובועט החוצה את מי שהוא לא רוצה בו, מכל מיני סיבות. לבני הביאה לפירוק התנועה באופן פרקטי כשהחליטה שארבעה מתוך שישה חברי כנסת לא יהיו אתה ברשימה בכנסת הבאה, זאת לא היתה החלטה שלי לעזוב. לפני כחודשיים הובא בפנינו תקנון התנועה שכלל לא היה קיים קודם לכן. לא הסמכנו אותה לנהל מו"מ עם מפלגות אחרות". כשנשאל ח"כ מצנע ע"י המראיינת אורית לביא-נשיאל, האם לבני נוהגת כדיקטטורית, ענה: "ברמה העקרונית, כן".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריב ברשת: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
6/01/15 14:20
2
שמ
6/01/15 18:36
3
גימי-יהודי מיהודה
6/01/15 19:49
4
מדמוני אסף
6/01/15 22:01
5
צורי
6/01/15 23:00
6
קוקר
8/01/15 14:14
7
קוקר
8/01/15 14:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
סרטון שהעלה אלדד יניב, המתמודד כיום בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה, מראה תשובה ניצחת שלו ל"בריוני הימין" - מין מטבע לשון שטבע כחלק מהתמחותו בפסיכולוגיית המונים. ה"בריון" בסרטון הוא ד"ר רונן שובל, יו"ר וממייסדי תנועת הסטודנטים אם תרצו, וכיום מתמודד בבחירות המקדימות לבית היהודי. שובל יצא נגד מעורבות הקרן לישראל חדשה ותמיכתה בארגונים אנטי-ציוניים שבין השאר רודפים את חיילי צה"ל בעוון "פשעי מלחמה". שובל דיבר על התרומה האדירה של הקרן לדוח גולדסטון לחקר מבצע "עופרת יצוקה" שהוציא את דיבת ישראל וצה"ל בעולם.
06/01/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
"האדונים מן המעמד (קרי, הפרנסים) מודיעים לכבוד מעלתכם כי מאחר שמזה זמן נמסר על השקפותיו ומעשיו הרעים של ברוך דה אספינוזה, והם ניסו בדרכים ובהבטחות שונות להשיבו מדרכיו הרעים, אך לא עלה בידם לתקנו, ואדרבה, כל יום הגיעו לידיעתם ידיעות נוספות על כפירות נוראות שעשה ולימד, ומעשים עצומים שחולל, ויש בידם עדויות רבות וראויות לאמון שנמסרו כולן בנוכחות האדונים החכמים [קרי, הרבנים] לכן נמנו וגמרו על דעתם של אלה כי אספינוזה הנ"ל יוחרם וינודה מעדת ישראל, והרי הם מטילים עליו את החרם דלהלן: "בגזירת עירין (=מלאכים. כלומר: בהסכמת המלאכים) ובמאמר קדישין (=קדושים. כינוי נוסף למלאכים) אנו גוזרים חרם, נידוי, אלה (=קללה) ושמתא (=ונידוי) על ברוך דה אספינוזה, בהסכמת האל יתברך וכל הקהל הקדוש הזה.. ארור יהיה ביום וארור בלילה, ארור יהיה בשוכבו וארור בקומו, ארור בצאתו וארור בבואו, וא(דוני) לא ירצה בכפרתו ותבער בו חמת א(דני) וקנאתו... "ואתם הדבקים בא(דני) (אלוהיכם) חיים כולכם היום" ואנו מזהירים שאיש אינו רשאי להתקשר עמו בעל פה או בכתב, ולא לעשות לו שום טובה, ולא לשהות עמו תחת קורת גג אחת... ולא לקרוא שום חיבור שעשה או שכתב".
06/01/2015  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
אני מודע לכך, שאני חוטא בחטא השמחה לאיד. אני מודה, שהפעם אני חוטא בשמחה רבה וגלויה בחטא השמחה לאיד, כאשר מדובר במעללים בהם מואשמים ונחשדים לכאורה בכירים רבים במפלגת ישראל ביתנו, שהייתה היוזמת הפעילה להעברת חוק הגדלת אחוז החסימה.
06/01/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
סקר רחב שערך מכון TNS טלסקר בקרב 1,500 נשאלים עבור מהדורת מבט המתחדשת בערוץ הראשון, מעניק 25 מנדטים לליכוד ו-24 לעבודה, אילו היו הבחירות נערכות היום.
05/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכל התעלולים והמאורעות שפקדו את שס בשבוע האחרון הרי שדבר אחד קרה באופן אבסולוטי: שס חזרה בדיוק שלושים ושתיים שנה אחורה. ולמה כוונתי? אריה דרעי וחבריו זוקפים כרגע "הישג אדיר": התערבותו של הרב שטיינמן לטובת שס במאבק הבחירות נגד אלי ישי ומפלגתו, או לחלופין איחוד הכוחות הספרדים תחת דגלו של אריה דרעי בהוראת הרב שטינמן. אבל זהו הכישלון הגדול ביותר של כל משחק ה"ברוגז" של אריה דרעי - האיש שהיה מוכן השבוע להרוס את היהדות הספרדית, רק משום שהתגלה ברבים מה באמת חשב עליו הגר"ע יוסף.
05/01/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il