|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

כחלון מציע: הפרדת חברות האשראי מהבנקים

מפלגתו מציגע גם השקת ביטוח פקדונות עד 750 אלף שקל ויישום דירוג אשראי לכל אזרח הבנקים יופרדו מתוך קבוצות בנקאיות קיימות כחלון: "שלב ראשון בתוכנית להורדת יוקר המחיה שתחסוך עשרות אלפי שקלים למשפחה בשנה"
03/02/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
כחלון. המטרה - הבנקים [צילום: פלאש 90]

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, חשף (יום ג', 3.2.15) את הרפורמה במערכת הבנקאות אותה הוא מתכן להוביל בכנסת ה-20. "כיום חוסר התחרות והריכוזיות במערכת הבנקאית מובילים לכך שכל משפחה בישראל משלמת שלא לצורך 3,000 ש"ח בשנה לבנקים. מדובר ב-8 מיליארד שקל בשנה שיכלו להישאר בכיסם של הצרכנים", אמר כחלון במסיבת עיתונאים.

כחלון הוסיף כי "הרפורמה שלנו כוללת מספר צעדים כגון הפרדת חברות האשראי מהבנקים הגדולים, יצירת רשות אחודה לפיקוח על המערכת הפיננסית, הכנסת שחקנים נוספים שיביאו לתחרות אמיתית, הקמת בנק קואופרטיבי, בנק אינטרנטי ועוד. הרפורמה תאפשר ליזמים ולעסקים לגדול, לצמוח ולהניע את גלגלי הצמיחה של המשק ותקטין את הנטל העצום שעל כתפי האזרחים."

במסגרת הרפורמה שמציע כחלון יופרדו חברות האשראי מהבנקים הגדולים, כך בנק הפועלים ייאלץ להיפרד מישראכרט, לאומי מלאומי קארד ודיסטקונט מכ.א.ל. - פעולה זו תייצר שלושה גופים פיננסיים חדשים ויציבים ללא צורך בהקמת תשתית או העמדת הון עצמי חדש.

בנוסף, במסגרת הרפורמה יופרדו הבנקים מתוך קבוצות בנקאיות קיימות: דיסקונט-מרכנתיל; בינלאומי-מסד-אוצר החייל; מזרחי-יהב. פעולה זו תגדיל את מספר הבנקים בישראל באופן משמעותי ותביא להגברת התחרותיות, והוזלת השירותים הבנקאיים ללקוחות.

כמו-כן, התוכנית תפעל להוזלת מחירי העמלות באמצעות הגברת התחרותיות בין הבנקים. לקוחות ישלמו פחות על עמלות בנקאיות שלא לצורך ויצרכו אשראי במחיר אטרקטיבי יותר.

תשומת לב מיוחדת ניתנת בתוכנית לפתרון מחנק האשראי ממנו סובלים העסקים הקטנים והבינוניים בישראל שכתוצאה מהרפורמה והתחרותיות יוכלו לקבל אשראי גבוה יותר במחירים טובים יותר.

על-מנת ליצור תחרותיות בטווח הקצר אומר כחלון כי הרפורמה תעודד ניוד חשבונות מבנק לבנק בין היתר על-ידי ביטוח פיקדונות. בטווח הבינוני הרפורמה תייצר תנאים שיאפשרו כניסת שחקנים חדשים לענף הבנקאות לרבות בנק אינטרנטי קואופרטיבי ובנק הדואר כבנק חברתי. התנאים ייווצרו באמצעות רגולציה רכה יותר ודרישות הון נמוכות יותר למתחרים חדשים ובנוסף ממליצה התוכנית גם על הקמת פלטפורמה טכנולוגית ומערכות מידע, שיאפשרו לשחקנים החדשים להשתמש בתשתית טכנולוגית אחת.

עוד אומר כחלון כי הרפורמה תביא להגברת התחרות ולהקטנת מרווחי האשראי. ב-2013 היו הכנסות הבנקים (כולם) כ-41 מיליארדי שקלים שמהם 23 מיליארד הכנסות ריבית נטו ו-18 מיליארד הכנסות שאינן מריבית (בעיקר עמלות). כיום לקוחות משלמים בין 7 ל-11 אחוזי ריבית על הלוואה ומקבלים 0.25 אחוזים על הפיקדון. "מרווח זה אינו מתקבל על הדעת והוא תוצאה של מבנה ריכוזי. אנו מאמינים כי שינוי מבנה השוק יצור תחרות שתביא לצמצום המרווחים הפיננסים ולהוזלת השירותים הבנקאיים", אמר כחלון.

את התוכנית הוביל וגיבש כחלון תוך שהוא מתייעץ עם גורמים בכירים בענף ביניהם דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים; גל הרשקוביץ, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר; בארי טאף, בכיר לשעבר בבנק ישראל; פרופ' אריה מלניק מאונ' חיפה; ד"ר צח דבי-אהרון; שחר כהן, מנהל אסטרטגיה בחברת הייטק, פרופ' צבי ארד נשיא מכללת נתניה ועוד. בראש וועדת ההיגוי של כחלון עמדו אבי גבאי, ראש המטה של מפלגת כולנו, עו"ד צחי גבריאלי שריכז את התוכנית ויזם ההיי-טק ישראל דנציגר.
רפורמה להוזלת שירותי הבנקאות בישראל / מסמך
יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון חשף היום את הרפורמה במערכת הבנקאות אותה הוא מתכן להוביל בכנסת ה-20. כיום חוסר התחרות והריכוזיות במערכת הבנקאית מובילים לכך שכל משפחה בישראל משלמת שלא לצורך 3,000 ש"ח בשנה לבנקים. מדובר ב- 8 מיליארד ₪ בשנה שיכלו להישאר בכיסם של הצרכנים.

תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  03/02/2015
עופר וולפסון
+ח"כ לביא: עיתונות חרדית חייבת להציג תמונות נשים
23:28 03/02/15  |  
חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) תוקפת את החרדים ומאשימה את המגזר בכך שהוא מקבל באדישות הדת נשים. לפיד התרעמה על כך שבידיעה על כך שהיא תשתתף בהפרשת חלה בנתניה, לא פורסמה תמונתה באתר בחדרי חרדים. לדבריה, אלו תופעות לא שפויות שראוי היה שייעלמו מן העולם. כידוע, נמנעת העיתונות החרדית מטעמי צניעות מלפרסם תמונות נשים, לרבות תמונות ילדות, ודאי שלא כאשר הן ללא כיסוי ראש.
+פעילי מרצ הפגינו מול מצודת זאב
23:21 03/02/15  |  
מול מצודת זאב, ערכו צעירי מרצ יחד עם יו"ר שדולת הבריאות בכנסת, ח"כ אילן גילאון מפגן מלווה במיטות חולים במחאה על המשבר במערכת הבריאות. גילאון אמר: "יותר אנשים מתים מזיהום בבתי החולים מאשר מהגרעין האירני. זהו ציון נכשל לממשלת נתניהו ונחוץ שינוי בסדר העדיפויות הממשלתי לטובת מערכת הבריאות הקורסת״. הפעילים קראו: ״כסף לחולים - לא למתנחלים״ ו״החולה גוסס וביבי בקונגרס״.
+אמנון כהן: עזבתי את ש"ס בגלל עומס עבודה
23:12 03/02/15  |  
ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אומר כי חודש לפני הבחירות הודיע ליושב-ראש אריה דרעי שברצונו לפרוש בגלל עומס עבודה. בראיון לרדיו קול חי, גילה: "לאחר הפרישה, אלי ישי ביקש שאעזור לו. סירבתי. אני רק בש"ס".

+כ"ץ: לבני רוקדת על דם הרוגי התאונה
22:53 03/02/15  |  
שר התחבורה ישראל כ"ץ (ליכוד) אומר כי האשמתה של ציפי לבני (המחנה הציוני) את הממשלה באחריות לתאונה בדרום "בגלל היעדר השקעה מספקת בתשתיות בפריפריה" מדהימה. "גם רוקדת על הדם וגם משקרת. כנראה הייתה עסוקה עם אבו מאזן ולא ראתה מה הממשלה עושה", כתב כ"ץ. "ראשית, עדיין לא ברורות נסיבות התאונה. מעבר לכך, מאז נכנסתי לתפקידי, לאחר נפילת ממשלת אולמרט, אנחנו משקיעים סכומים עצומים בפיתוח תשתיות התחבורה בפריפריה ובכל המדינה. בקטע המדובר אנחנו מאריכים את כביש 6 דרומה, עד לצומת שוקת, ועד לסוף השנה הוא יחליף את התנועה בכביש 31 הקיים. זה הפתרון: במעשים ולא בדיבורים".
+נדחתה עתירה נגד תעמולה בקול ברמה
22:47 03/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות השנייה התחייבה לעקוב אחר תוכניתו של השר לשעבר בניזרי מש"ס כדי למנוע תעמולת בחירות  ▪  ג'ובראן: "כאשר יש ספק - אין ספק"
(הרב שלמה בניזרי [צילום: פלאש 90])
+נקבעו מועדי השידור לתעמולת הבחירות
22:22 03/02/15  |  
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קבע את זמני שידור תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו לקראת הבחירות וזאת לאחר שהתייעץ עם ועדת הבחירות המרכזית, עם מנהלי רשות השידור והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. תעמולת הבחירות תחל ב-3 במרס 2015.
+הירוקים: להפסיק לנטוע עצים בט"ו בשבט
22:10 03/02/15  |  
הירוקים קוראים להוסיף לט"ו בשבט את השם יום הגנת האילן. יו"ר הרשימה עמיר מלצר: "חג ט"ו בשבט הפך בצדק בשנים האחרונות לחג שמתמקד הטבע והסביבה, עם זאת התמקדות בנטיעת עצים היא לא נכונה, הגיע הזמן לשנות את המוקד של ט"ו בשבט להגנה על העצים מפני השחתה".
+וינשטיין: אין החלטה לדחות חקירת ח"כים
21:29 03/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מכחיש את הפרסומים כאילו הוחלט לדחות עד לאחר הבחירות את חקירתם של ארבעה חברי כנסת החשודים במעורבות בפרשת ישראל ביתנו
(וינשטיין. מפקח באופן הדוק [צילום: פלאש 90])
+ח"כים מהליכוד: למנוע השתתפות זועבי בבחירות
17:35 03/02/15  |  עופר וולפסון
קבוצת ח"כים מן הליכוד, הגישו (יום ג', 3.2.2015) בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן למנוע את השתתפותה של ח"כ חנין זועבי, הנכללת ברשימת המועמדים של רשימת המחנה הדמוקרטי, מלהשתתף כמועמדת בבחירות לכנסת ה-20 "נוכח מעשיה, התבטאויותיה והתנהלותה במהלך כהונתה בכנסות ה-18 וה-19 אשר כתוצאה מהם אין היא עומדת בתנאי הסף להתמודדות..."
+כך מתכננת המחנה הציוני להוזיל את מחירי הדיור
17:07 03/02/15  |  עמירם ברקת   |   לרשימה המלאה
ההגיון שמאחורי יוזמת הקרקע חינם דומה לעסקת קומבינציה בין המדינה לקבלן, שלפיה הקבלן יקבל את הקרקע לבנייה בחינם וימסור לבעלות המדינה בתמורה חלק מהדירות  ▪  ומה לגבי חינוך, בריאות והאפשרות להעלאת מיסים?
([צילום: פלאש 90])
+צורחות את דרכן לכנסת
14:22 03/02/15  |  רונית מלמד   |   לרשימה המלאה
במקום שבו קיים רוב משמעותי לגברים אין זה פלא שהשיח המוביל במקום הוא כוחני, בוטה ותקיף, לפעמים על גבול האגרסיבי. במצב זה, אך טבעי שחלק מחברות הכנסת יסגלו את ה"גינונים הגבריים" הקיימים במשכן ויידבקו במגפת ה"צעקת" כדי שקולן יישמע
(מירי רגב. קולניות והתלהמות [צילום: פלאש 90])
+זהבה גלאון צודקת
13:59 03/02/15  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הסכנה היא שכמו בממשלה היוצאת, שוב עלול נתניהו לשגות, להושיט ללבני גלגל הצלה ולצרפה לתפקיד בכיר בממשלתו, ולהיווכח שוב שהכניס סוסה טרויאנית לממשלתו. מצב כזה איננו סכנה רק למרצ ולהרצוג, אלא לכלל אזרחי ישראל
(משדרת מצוקה. גלאון [צילום: פלאש 90])
+הרב מאזוז: תסמכו עלי, ניכנס לכנסת
13:14 03/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמר בכינוס בחירות של מפלגת יחד: "מי ששומר על ארץ ישראל - הקב"ה שומר עליו. מי שלא - סופו לא טוב"  ▪  ישי למרזל: אם תשב בכנסת ליד זועבי - תוך שבוע היא עפה מהכנסת  ▪  הרב שמואל טל: מהלך שהתפללנו אליו כל כך הרבה זמן
הרב מאזוז עם הרב שמואל טל
+זמנים משונים
12:06 03/02/15  |  מרק בריל   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כחלון מציע: הפרדת חברות האשראי מהבנקים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הבחירות
3/02/15 15:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
הרב מאיר מאזוז, מנהיגה הרוחני של מפלגת יחד, מגיב למצבה של המפלגה בסקרים ומבטיח הצלחה שלה בבחירות. בכינוס בחירות (יום ב', 2.2.15) ביד בנימין, אמר: "בבחירות בין פרס לנתניהו, פרס הוביל בעשרות אחוזים. שאלו אותי, אמרתי להם שנתניהו ינצח. ומה תעשה עם הסקרים - שאלו אותי - אמרתי יהיה בסדר, נתניהו ינצח. אמרו לי, במדגם הראו שפרס מוביל. אמרתי: יהיה בסדר. בבוקר התוצאות התהפכו, נתניהו ניצח. מי ששומר על ירושלים - מגיע לו; מי שעשה אחרת - סופו לא היה טוב - זוכרים את רבין, זוכרים את שרון". סקר הארץ שפורסם במקביל צופה ליחד ארבעה מנדטים.
03/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
אני מבין שהמבקר עסוק מאד. הוא סופר את הבקבוקים של ביבי, ובכל פעם מגיע למספר שונה. ויחד עם זה, מעניין מדוע 12 מיליון הוצאות על יומולדת לפרס, לא נבדקו.
03/02/2015  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
לא, רבותי, כתבה זו לא נכתבה לחג השוטים, ב-1 באפריל, אלא בימי ולימי בחירות אלה.
03/02/2015  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
הלעיטוני נא מן האדום האדום הזה,
03/02/2015  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
הפעם נתניהו יוכל לומר במקרה ולא יהיה ראש ממשלה אחרי ה-17 במרס שחלק גדול בכך, היה באשמתך המלאה, לאור התנהלותך במעון ראש הממשלה.
03/02/2015  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il