חברת
מלם מערכות מבקשת (יום א', 15.2.15) מבית המשפט המחוזי בתל אביב למנוע מ
חברת דן לקיים את המכרז שפרסמה בחודש שעבר להרחבת ניסוי ("פיילוט") העלייה בדלת האחורית של האוטובוסים.
לחלופין מתבקש בית המשפט לקבוע, כי המכרז החדש יוכל להתקיים רק לאחר ש
משרד התחבורה יאשר, כי אכן קיים צורך אמיתי בפרסומו, לאור העובדה שמלם זכתה במכרז זהה שפורסם בשנת 2012, ביצעה את הפיילוט בהצלחה מרובה, ולאחר סיומו החלה לצייד אוטובוסים שלא נכללו בפיילוט במאות מכשירים שנבחרו במכרז הקודם.
בעתירה נאמר כי משרד התחבורה, אשר מקדם את הפרויקט מאז 2009, בחר בחברת דן כמפעיל הראשון אשר יבצע את הפיילוט ויטמיע את המערכות בציי האוטובוסים שלו, תוך שהוא מממן את חלק-הארי שלו בסובסידיות בהיקף עשרות מיליוני שקלים ששולמו ומשולמים לדן.
לדברי מלם, בשנת 2012 פרסמה דן מכרז הזהה למכרז הנוכחי לבחירה במכשירי אימות שיותקנו באוטובוסים ובספק שיבצע את פיילוט הניסיון. לאור זאת היה ברור, כי אם יצליח הפיילוט ל-100 מכשירים, יותקנו 4,000 מכשירים זהים נוספים. מלם כאמור זכתה באותו מכרז.
לטענתה, במקום להמשיך במתווה שנקבע ולצייד את יתרת צי האוטובוסים במכשירי האימות שבמכרז והוכיחו עצמם, מפרסמת כעת דן באצטלה של "הרחבת פיילוט" (כביכול) מכרז לביצוע פיילוט נוסף. לטענת מלם, האבסורד והבזבוז גדולים שבעתיים, מאחר שבצי הרכב של דן מותקנים מערכת כרטוס ומחשבי רכב מתוצרת ERG שעלותם עשרות מיליוני שקלים. למרות שביעות רצונה משירותיה של מלם והצלחתה בפיילוט, מסרבת דן לאפשר למלם להשתתף במכרז החדש.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד
רונן ברק ושרון אסיף-אורגד, נאמר, כי הנימוק של דן הוא רצונה שלא להיות תלויה בספק אחד. אולם נימוק זה עומד בסתירה גמורה לדרישות המכרז החדש, בו מבקשת דן לבחור ספק יחיד שיחליף את מלם. עוד טוענת מלם כי לא רק כסף, ניסיון וידע יורדים לטמיון, אלא שפרסום המכרז ותחילת פיילוט חדש יגרום גם לעיכוב משמעותי בהכשרתם של האוטובוסים לעלייה מדלת האחורית, תהליך האמור לחסוך למשק מאות מיליוני שקלים בשל קיצור משך ההמתנה בתחנות האוטובוס. טרם הוגשה תגובת דן.