|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

עובדת לשעבר בבית רה"מ:

"נפתלי אמר שיטריף את שרה נתניהו" <br>

תצהירי העדות הראשית מטעם המדינה מעלים טענות על התנהגות גסה של נפתלי כלפי רעיית ראש הממשלה ועובדים אחרים במעון מנהל יחידת האבטחה מגלה: נפתלי פוטר מתפקידו כמאבטח בשל תגרה
10/03/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
נפתלי. יצא לענייניו

עובדים לשעבר בבית ראש הממשלה אומרים, כי אב הבית דאז, מני נפתלי, הרגיז בכוונה תחילה את שרה נתניהו והתעמת שוב ושוב עם עובדים אחרים. הדברים נאמרים בתצהירי עדות ראשית מטעם המדינה, שהוגשו (יום ג', 10.3.15) לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, במסגרת תביעתו של נפתלי.

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, אומר, כי לא הובטח לנפתלי שיהיה עובד קבוע, והובהר לו שהוא נקלט כממלא-מקום. נפתלי ביקש וקיבל רכב צמוד, למרות שבעבר לא הייתה הטבה כזו למנהלי המעון, אך לעיתים השתמש ברכב האיגום של המעון ונתן לאשתו - בניגוד לנהלים - את הרכב הצמוד. בכל תקופת עבודתו, אומר סיידוף, הוא לא התלונן על התעמרות ולא העלה את הטענות המופיעות בתביעתו, למעט בנושא אחד.

סיידוף אומר שלא היה עד להתבטאות גזענית כלשהי מצידה של שרה נתניהו, ואף טוען שנפתלי ביקש עד הרגע האחרון להמשיך בעבודתו במעון. הוא לא התלונן על היקף העבודה ועל הצורך לעבוד בשבתות ובחגים, ומה עוד שהדבר היה ידוע לו מראש. נפתלי אף שיבץ את עצמו לעבודה בשעות נוספות, כולל כאשר בני הזוג נתניהו כלל לא היו בארץ, ודיווח על היקף חריג של שעות עבודה.

"התובע לא התאים להיות מנהל במעון ולא התאים לשמש כאב הבית", טוען סיידוף, באומרו שנפתלי לא האציל סמכויות ועובדים אחרים התלוננו שהוא משבץ את עצמו לתורנויות על חשבונם. עוד אומר סיידוף, כי יחסי האנוש של נפתלי היו גרועים ושני עובדים עזבו את המעון משום שהתנהג כלפיהם בשחצנות ובזלזול. כך גם היה לגבי אמנון זכאי, קודמו של נפתלי בתפקיד אב הבית.

עוד אומר סיידוף, כי כל טענותיו של נפתלי בזמן עבודתו נגעו לצורת העסקתו ולרצונו לקבל משרה קבועה - שכאמור הייתה מותנית במכרז. הוא מעולם לא טען שברצונו לסיים את עבודתו בגלל שרה נתניהו, וכאמור אף הביע את רצונו להמשיך בה. גם לאחר סיום עבודתו, ממשיך סיידוף, ביקש נפתלי לחזור לבית ראש הממשלה, אם יוכל לקבל קביעות.


"אדם אלים, גס רוח"


איילת קדוש, סגנית מנהלת אגף בכיר (מערכת הביטחון), ובנוסף ממונה על חלק ממשרדי הממשלה בנציבות שירות המדינה, אומרת בתצהירה, כי לנפתלי אין ההשכלה הדרושה על-מנת לשמש כאב הבית במעון ראש הממשלה. העסקתו בתפקיד הייתה לפנים משורת הדין, שכן איוש המשרה היה דחוף ולא נמצא עובד מתאים מתוך שירות המדינה. בשל העדר ההשכלה, מדגישה קדוש, גם לא יכול היה נפתלי להתמודד במכרז חיצוני לתפקיד [מה שמסביר מדוע ביקש שוב ושוב לקבל קביעות בלא מכרז - א.ל].

אמנון זכאי, שכאמור היה קודמו של נפתלי בתפקיד מנהל המעון, אומר שתקופת עבודתו שלו הייתה טובה ונעימה. כאשר שב לעבודתו במעון, ונפתלי כבר שימש כמנהל, "למדתי כי מדובר באדם אלים, גס רוח אשר התנכל לעובדים זלזל בהם ואף זלזל בגב' נתניהו מאחורי גבה.

"בין התובע לבין יתר העובדים במעון ראש הממשלה היו מריבות רבות. התובע נהג לריב איתי ועם יתר העובדים, להפריע לנו במהלך העבודה ולזלזל בנו לעיתים תכופות. כך למשל היה התובע מלכלך את המטבח במתכוון כדי להכשיל את הגב' עפרה שמעון וכדי לגרום לסכסוך בינה ובין הגב' נתניהו. כמו-כן נהג התובע, לדחוף עובדים וכן להרטיב את עובדי המעון בשעה שהיה משקה את הגינה. בנוסף, התובע נהג לאיים על העובדים בבית ראש הממשלה שהוא מצלם ומקליט אותם". לדברי זכאי, הוא עצמו עזב את עבודתו במעון בשל יחסו של נפתלי.

זכאי טוען עוד: "זכור לי כי באחת ההזדמנויות לאחר שעפרה הכינה ארוחת ערב למשפחת נתניהו, זרק מני נפתלי את הארוחה לפח האשפה. כאשר בני הזוג נתניהו בקשו לאכול טען שעפרה לא הכינה ארוחת ערב והזמין ארוחת ערב מבחוץ. למחרת, כאשר עפרה שאלה אותו מדוע זרק את האוכל השיב 'יש לנו הסכם מסגרת ותקציב גדול ואני יכול להזמין מה שאני רוצה'... במספר רב של פעמים יצא התובע באמצע יום העבודה לזמן ממושך ללא כל סיבה נראית לעין כאשר בחלק מהמקרים היה יוצא עם הרכב של מעון ראש הממשלה".

לדברי זכאי, "בתקופה שבה עבדתי במעון ראש הממשלה לא ראיתי שאשת ראש הממשלה משפילה את התובע או מתנהגת כלפיו בצורה שאינה הולמת. להפך, התובע הוא זה אשר ניסה, לעיתים תכופות, להרגיז את הגב' נתניהו ולהכעיס אותה". הוא גם מכחיש את טענתו של נפתלי, כאילו נתניהו דרשה שהעובדים יפנו אליה בשם "הגברת".


"אני מת שתחליק"

עפרה שמעון עצמה אומרת, כי שרה נתניהו התייחסה אליה בכבוד, בעוד נפתלי "פגע בי, זלזל בי, התנכל לי והפריע לעבודתי. ביני לבין התובע היו מריבות רבות ולא פעם בכיתי בגללו ובגלל היחס שלו כלפי. במספר הזדמנויות שונות, לאחר שהכנתי את ארוחת ערב לבני הזוג נתניהו, נודע לי שהתובע זרק את האוכל שהכנתי לפח וטען בפני בני הזוג נתניהו שלא הכנתי ארוחת ערב והציע להם להזמין אוכל מבחוץ".

לטענת שמעון, "התובע נהג בזלזול גם כלפי הגב' נתניהו ונהג להרגיז ולהכעיס אותה בכוונה. התובע בכוונה עיכב את ביצוע המטלות שהגב' נתניהו הטילה עליו ולעיתים אף לא ביצע את המטלות והכל כדי להרגיז את הגב' נתניהו. כך גם לא ענה לקריאות של בני הזוג נתניהו באינטרקום.

"במספר הזדמנויות אמר התובע לעובדים 'בואו תראו איך אני מטריף את הגב' נתניהו'. כמו-כן במספר הזדמנויות שפך מים בפרוזדור כאשר ידע שהגב' נתניהו צריכה לעבור והיה אומר לעובדים 'אני מת שתחליק'. כמו-כן לכלך מספר פעמים את המטבח או הניח קרטונים במקום שבו הייתה אמורה לעבור הגב' נתניהו".

שמעון טוענת עוד, כי נפתלי פגע בה במכוון בעת סידור המשמרות והעדיף עובדים המקורבים אליו. הוא סירב לאשר לה שעות נוספות שביצעה ואף מחק אותן מדוח הנוכחות, בעוד שלמקורביו אישר שעות רבות שבהן כלל לא עבדו. לדבריה, נפתלי נשאר במעון גם כאשר לא היה בכך צורך, יצא בשעות העבודה לעניינים פרטיים והעמיד את רכבו הצמוד לרשותה של אשתו.


קיבל משכורות כפולות


יניב סויסה, מנהל תחום משכורות במשרד ראש הממשלה, טוען בתצהירו, כי נפתלי קיבל שכר ביתר על עבודתו בסופי שבוע, כולל על ימים בהם כלל לא עבד. עוד הוא אומר, כי רק לאחר סיום עבודתו של נפתלי התברר, כי במקביל לעבודתו במעון - הוא קיבל מחברת כוח האדם מיקוד (דרכה הועסק בתחילת דרכו) שכר תמורת עבודה כביכול תחת שרי המשפטים והחקלאות, על-פי דיווחים שמסר לחברה.

גם נעמי מן, מנהלת אגף משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, מעידה בתצהירה על כך שנפתלי קיבל שכר ביתר. לדבריה, הוא לא מילא אחרי ההוראה להקפיד על יום מנוחה שבועי, אלא דיווח באופן קבוע על עבודה בשבתות. לדבריה, נפתלי לא הקפיד תמיד על החתמת שעון נוכחות, סירב לחתום על הסכם העסקה ולא היה יכול להתמודד במכרז פנימי על תפקיד אב הבית.

סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, רן ישי, אומר בתצהירו, כי סיידוף עשה כל שביכולתו כדי לסייע לנפתלי להשתלב ולהצליח בעבודתו. גם הוא מאשר, כי נפתלי לא יכול היה להתמודד במכרז על משרת אב הבית. תלונותיו היחידות של נפתלי במהלך עבודתו היו בנוגע למעמדו והוא לא העלה תלונות כלשהן בנוגע ליחסה של שרה נתניהו, טוען ישי.

מנהל יחידת מגן (יחידת האבטחה) במשרד ראש הממשלה, שלום שמיר, אומר בתצהירו, כי כאשר שימש נפתלי כמאבטח של שרה נתניהו, הוא השקיע שעות רבות בעבודתו והיה בעל מוטיבציה רבה, ולצד זאת - "עובד דומיננטי בעל נטייה להגזים ולהקצין בתגובותיו". שמיר מגלה, כי בדצמבר 2010 החליט להפסיק את עבודתו של נפתלי בשל תגרה בה היה מעורב עם מאבטח נוסף, וחברת מיקוד הציבה אותו במשרד אחר.
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - עפרה שמעון
תצהירה של עפרה שמעון, לשעבר עובדת בבית ראש הממשלה, על התנהגותו של מני נפתלי כלפי שרה נתניהו, כלפי המצהירה וכלפי עובדים נוספים כאשר שימש כאב הבית
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - שלום שמיר
תצהירו של ראש יחידת מגן במשרד ראש הממשלה, שלום שמיר, על העסקתו של מני נפתלי כמאבטח ועל נסיבות סיומה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - יניב סויסה
תצהירו של מנהל תחום משכורות במשרד ראש הממשלה, יניב סויסה, על העסקתו ושכרו של מני נפתלי כאב הבית בבית ראש הממשלה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - אמנון זכאי
תצהירו של אמנון זכאי, לשעבר אב הבית בבית ראש הממשלה, על התנהגותו של מני נפתלי בעת שמילא תפקיד זה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר: איילת קדוש
תצהיר סגנית מנהלת אגף בכיר בנציבות שירות המדינה, איילת קדוש, על אופן העסקתו של מני נפתלי כאב הבית בבית ראש הממשלה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - רן ישי
תצהירו של סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, רן ישי, על אופן העסקתו של מני נפתלי כאב הבית בבית ראש הממשלה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - עזרא סיידוף
תצהירו של סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, על אופן העסקתו של מני נפתלי כאב הבית בבית ראש הממשלה
סע"ש 38335-03-14, מני נפתלי נ' משרד ראש הממשלה ואח' / תצהיר - נעמי מן
תצהיר מנהלת אגף משאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, נעמי מן, על אופן העסקתו של מני נפתלי כאב הבית בבית ראש הממשלה

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נפתלי אמר שיטריף את שרה נתניהו"
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עכשיו הבנתי
10/03/15 19:02
2
הכל מתנהל כשכונה
10/03/15 19:51
3
תקשורת הוגנת
10/03/15 20:07
 
לכן
10/03/15 21:15
4
כיעור שיטות השמאל
10/03/15 21:04
5
מני נפתלי הינו
10/03/15 21:31
 
asd
10/03/15 22:36
6
עזריאלי עגול
10/03/15 23:09
7
זה לא חדש
11/03/15 00:47
8
איריס בן ארצי-שרו
11/03/15 04:28
9
קורןנאוה טבריה
11/03/15 04:58
10
א.י
11/03/15 06:49
 
ירדן22
11/03/15 07:58
 
א.י
11/03/15 17:04
11
אדוה נוה וו
11/03/15 06:52
12
ש. שאול
11/03/15 07:48
13
היהודי הניצחי
11/03/15 10:59
14
סיירוס
13/03/15 12:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, העביר לבחינת להב 433 את השאלה האם מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, הפר בצורה חמורה את הוראות הביטחון של המעון. כך מסרה לשכתו ליו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, בעקבות החשיפה ב-News1. לעניין.
10/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
מני נפתלי, אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, יחד עם אביו, נפתלי נפתלי, פעלו באלימות והשתלטו בפועל על שטחי מרעה באזור מטה יהודה בשטח כולל של מאות דונמים. כך נודע ל-News1.
07/03/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה למשטרה (יום ה', 26.2.15) לפתוח בבדיקה בחשד לעבירות במעונות ראש הממשלה. משרד המשפטים הדגיש, כי הבדיקה תבוצע בעיקרה לאחר הבחירות, וכי בחומר שנאסף עד כה - אין ראיות למעורבותו של בנימין נתניהו במעשים שייחקרו. החקירה תנוהל בידי להב 433.
26/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
לשכת ההוצאה אל הפועל במחוז חיפה הוציאה צו איסור יציאה מהארץ נגד מני נפתלי, אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, בשל חובות בלתי מסולקים לבנק לאומי. הצו ניתן במסגרת תיק מס' 02-26061-14-0.
26/02/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
תנועת אומ"ץ פנתה (יום ה', 26.2.15) אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את פרשת מני נפתלי, על-רקע הפרה חמורה של הוראות הביטחון שבוצעו במהלך עבודתו במעון ראש הממשלה, כפי שנחשפו בתחקיר News1.
26/02/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il